![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "Grote Franse Cultuur", daar heb ik de Walen en de Brusselaars niet voor nodig, daarvoor hebben we Frankrijk. Men kan nog zoveel stokken in de wielen steken als men wil, de nieuwe mediamogelijkheden hebben de bevolking wakker geschud en dat zal er voor zorgen dat zelfs de politiekers met gespleten tong het uiteenvallen van dat "land" niet zullen kunnen beletten. Het kan nog even duren, dat wel. De tijd dat de Vlaamse jeugd ingepeperd werd dat het kennen van het Frans even belangrijk was als het vak wiskunde bvb is definitief voorbij. Het zal straks zelfs niet meer van niet willen maar van niet kunnen zijn, in het Frans het andere landsgedeelte te woord staan... Het omgekeerde, dat zijn we al gewoon! Straks is het hun beurt... Laatst gewijzigd door andev : 3 augustus 2008 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stelling : * faciliteiten worden uitdovend in SGR en Wemmel * de vier andere Randgemeenten worden bij Brussel gevoegd * niet alleen het kiesarrondissement maar ook het juridisch arrondissement bhv worden gesplitst (dit laatste lijkt wel vergeten in de politieke discussies) * tot elke prijs moeten in(uit)schrijvingsrechten vermeden worden omdat zij een aanslag betekenen op de territorialiteit maw beter geen splitsing dan een splitsing die de territorialiteit op losse schroeven zet.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() danku wel...
nope M sorry ik ben weer weg ik blijf niet ik kwam gewoon eens mijn migrantenkop tonen op deze (weer eens) zeer nuttige draad over een wel ongelooflijk intelligent citaat (het moet gezegd worden veel slimmere zaken kan je toch niet zeggen) van één der betere politici in ons land. Maar nu ben ik weer weg voor lang, amuseerdu nog en de groeten aan D in k&k ![]() ps1: tis largo_w
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik opeens beslis om mijn kinderen in het Chinees op te voeden, zijn mijn kinderen dan migranten???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat er mensen zijn die persé niet willen begrijpen wat Dewever bedoelde. Maar ja, er zijn misschien nog mensen die menen dat als ze emigreren naar China ze je ginds in het Nederlands zullen te woord staan en ervoor zorgen dat je kinderen Nederlandstalig onderwijs krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 augustus 2008 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
definieer jij nu eens juist wat een Vlaming voor jou is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je in vlaanderen wil wonen dan leer je nederlands PUNT dit blijft gelden! of je nu uit marokko, uit tunesie, uit turkije, uit china of uit Brussel of Wallonie komt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 augustus 2008 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat gelijk wie hier moet aanvaarden dat het Nederlands de enigste officiële taal is, staat daar compleet buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor veel Franstaligen is dat geen evidentie. Dat je de zaken geregeld op scherp stelt, zoals BDW doet, vind ik prima. Ter info: ik werk als Hasselaar al ruim zes jaar in een telefooncentrale in Luik, waar iedereen geacht wordt tweetalig te zijn (wij behandelen oproepen zowel uit Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Frankrijk, in mijn geval is dat ongeveer gelijk verdeeld). De meeste van mijn Franstalige collega's spreken veel beter Nederlands dan 98% van de bezoekers op dit forum, maar zelfs voor hen is het geen evidentie dat je pakweg aan het gemeenteloket in Overijse Nederlands moet spreken. I am not joking! Dus, ga zo verder BDW! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nog altij da frans superioriteits gevoel waar de Naamse bisschop over schreef. Die gasten moeten eens bij hem naar de mis gaan, de preek goe luisteren.
Wie sjoen os Limburg is... ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 4 augustus 2008 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Vlaanderen zal men je in het Engels tewoord staan, of in het Nederlands. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Je ne comprends pas!
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is er maar één erkende officiële taal: het Nederlands.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 4 augustus 2008 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Heel eenvoudig: wie zich gedraagt als een vreemdeling is een migrant
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 4 augustus 2008 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
PS: ik heb niets tegen Limburgers, da's zijn hele toffe en joviale mensen! |
|
![]() |
![]() |