Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 22:55   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Het Nederlands een 'kleine' taal....

Het is absoluut ONREALISTISCH te vragen om alle migranten Nederlands te leren!! (ook in Vlaanderen...... waarom zou je je tijd verdoen? Ja jij Deens leren??)

Wanneer een vliegtuig over Vlaanderen vliegt gaan we dan eisen dat ze contact nemen met de controletoren in het NEDERLANDS????

Ja die Franstaligen zijn arrogant, misschien zelfs te dom om Nederlands te leren..... Maar hun taal is wel 100 keer meer gesproken in de wereld!!

Ditzelfde confilkt met bv de Engelse taal zou zeker een andere wending krijgen...

Ik zeg U: binnen 25 jaar is het Nederlands 'folklore'

Is dit provocatie of realiteit?????
Zeg het eens!
Ga dit ook eens in Nederland uitleggen! Ze gaan lachen....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 23:15   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een archi-onnoezle teut is de dikke dewever toch?!

Hoe kan men nu-IN GODSNAAM!!- migrant zijn in eigen land??? Leg mij dat even uit!

Zo iemand met een belangrijke post maakt hééél vééél kapot.

De vent heeft geheel België al serieus onheil aangebracht. En de Vlamingen in het bijzonder. Slechte domme man!
Migrant in eigen land? Héél simpel hoor: België is geen land! Het is een lap grond in Europa, door vreemde mogendheden in het leven geroepen waar er twee verschillende volkeren op leven. We zijn dus TWEE landen: een Nederlandstalig en een Franstalig land. Het gevolg van die toestand is al ambras sedert 1830. De franstalige arrogante overheersing, "la Belgique sera latine ou ne sera pas" is dus aan zijn einde gekomen, want het enige dat de franstaligen te bieden hebben "aan het land" is profitariaat en arrogantie!
De "Grote Franse Cultuur", daar heb ik de Walen en de Brusselaars niet voor nodig, daarvoor hebben we Frankrijk.
Men kan nog zoveel stokken in de wielen steken als men wil, de nieuwe mediamogelijkheden hebben de bevolking wakker geschud en dat zal er voor zorgen dat zelfs de politiekers met gespleten tong het uiteenvallen van dat "land" niet zullen kunnen beletten. Het kan nog even duren, dat wel. De tijd dat de Vlaamse jeugd ingepeperd werd dat het kennen van het Frans even belangrijk was als het vak wiskunde bvb is definitief voorbij. Het zal straks zelfs niet meer van niet willen maar van niet kunnen zijn, in het Frans het andere landsgedeelte te woord staan... Het omgekeerde, dat zijn we al gewoon! Straks is het hun beurt...

Laatst gewijzigd door andev : 3 augustus 2008 om 23:18.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 06:01   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Dit filmpje is ook zeer interessant: http://kanaalz.trends.be/kanaalz/nl/...rticleID=12605
Idd , zeer interessant.
Stelling :
* faciliteiten worden uitdovend in SGR en Wemmel
* de vier andere Randgemeenten worden bij Brussel gevoegd
* niet alleen het kiesarrondissement maar ook het juridisch arrondissement bhv worden gesplitst (dit laatste lijkt wel vergeten in de politieke discussies)
* tot elke prijs moeten in(uit)schrijvingsrechten vermeden worden omdat zij een aanslag betekenen op de territorialiteit maw beter geen splitsing dan een splitsing die de territorialiteit op losse schroeven zet.
Oud 4 augustus 2008, 09:28   #84
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Groetjes terug
danku wel...

Citaat:
Maar, Largo is terug!
nope M sorry ik ben weer weg ik blijf niet ik kwam gewoon eens mijn migrantenkop tonen op deze (weer eens) zeer nuttige draad over een wel ongelooflijk intelligent citaat (het moet gezegd worden veel slimmere zaken kan je toch niet zeggen) van één der betere politici in ons land. Maar nu ben ik weer weg voor lang, amuseerdu nog en de groeten aan D in k&k .

ps1: tis largo_w
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 11:08   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel: ze zijn verhuisd van land W naar land VL.
Ze zijn geïmmigreerd naar hier; ze zijn geëmigreerd uit hun geboorteland.
neen hoor, ze zijn geboren in Vlaanderen uit Vlaamse ouders, uit Vlaamse voorouders maar hebben op een gegeven moment de keuze gemaakt om Frans te spreken ipv Nederlands.

als ik opeens beslis om mijn kinderen in het Chinees op te voeden, zijn mijn kinderen dan migranten???
Oud 4 augustus 2008, 11:17   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen hoor, ze zijn geboren in Vlaanderen uit Vlaamse ouders, uit Vlaamse voorouders maar hebben op een gegeven moment de keuze gemaakt om Frans te spreken ipv Nederlands.

als ik opeens beslis om mijn kinderen in het Chinees op te voeden, zijn mijn kinderen dan migranten???
Het gaat over mensen die geëmigreerd zijn uit het twdeetalige Brusselse Gewest en eisen dat hun nieuw zelfverkozen landsgedeelte dan ook maar franstalig zal worden.

Ik snap niet dat er mensen zijn die persé niet willen begrijpen wat Dewever bedoelde.

Maar ja, er zijn misschien nog mensen die menen dat als ze emigreren naar China ze je ginds in het Nederlands zullen te woord staan en ervoor zorgen dat je kinderen Nederlandstalig onderwijs krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 augustus 2008 om 11:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 11:19   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat over mensen die geëmigreerd zijn uit het twdeetalige Brusselse Gewest en eisen dat hun nieuw zelfverkozen landsgedeelte dan ook maar franstalig zal worden.

Ik snap niet dat er mensen zijn die persé niet willen begrijpen wat Dewever bedoelde.

Maar ja, er zijn misschien nog mensen die menen dat als ze emigreren naar China ze je ginds in het Nederlands zullen te woord staan en ervoor zorgen dat je kinderen Nederlandstalig onderwijs krijgen.
owow, dus Brusselaars zijn sowieso geen Vlamingen?? je moet weten wat je wilt hé, Brussel bij Vlaanderen of niet.

definieer jij nu eens juist wat een Vlaming voor jou is?
Oud 4 augustus 2008, 11:41   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
owow, dus Brusselaars zijn sowieso geen Vlamingen?? je moet weten wat je wilt hé, Brussel bij Vlaanderen of niet.

definieer jij nu eens juist wat een Vlaming voor jou is?
het gaat hem over in welk gewest men woont, en of dat gewest ofwel ééntalig frans, danwel ééntalig nederlands, danwel tweetalig is.

als je in vlaanderen wil wonen dan leer je nederlands PUNT

dit blijft gelden! of je nu uit marokko, uit tunesie, uit turkije, uit china of uit Brussel of Wallonie komt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 augustus 2008 om 11:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 11:46   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat hem over in welk gewest men woont, en of dat gewest ofwel ééntalig frans, danwel ééntalig nederlands, danwel tweetalig is.

als je in vlaanderen wil wonen dan leer je nederlands PUNT

dit blijft gelden! of je nu uit marokko, uit tunesie, uit turkije, uit china of uit Brussel of Wallonie komt.
ja tuurlijk, dat betwist ik toch niet hé. maar Brusselaars die naar Vlaanderen verhuizen zijn geen migranten. op zich zijn zelf Walen die naar Vlaanderen verhuizen geen migranten, want migratie kan enkel tussen landen en tot hiertoe zijn Vlaanderen en Wallonië nog altijd geen verschillende landen.

dat gelijk wie hier moet aanvaarden dat het Nederlands de enigste officiële taal is, staat daar compleet buiten.
Oud 4 augustus 2008, 12:51   #90
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dat gelijk wie hier moet aanvaarden dat het Nederlands de enigste officiële taal is, staat daar compleet buiten.
Je moet de Franstaligen er blijven aan herinneren dat gemeenten als Zaventem, Vilvoorde enz., enz. in Vlaanderen en dus in Nederlandstalig gebied liggen, en dat ze voor hun contacten met de overheid maar beter Nederlands kunnen leren. Anders zou het zo maar kunnen dat je over een paar generaties in Mechelen faciliteiten voor Nederlandstaligen regelen.
Voor veel Franstaligen is dat geen evidentie. Dat je de zaken geregeld op scherp stelt, zoals BDW doet, vind ik prima.
Ter info: ik werk als Hasselaar al ruim zes jaar in een telefooncentrale in Luik, waar iedereen geacht wordt tweetalig te zijn (wij behandelen oproepen zowel uit Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Frankrijk, in mijn geval is dat ongeveer gelijk verdeeld). De meeste van mijn Franstalige collega's spreken veel beter Nederlands dan 98% van de bezoekers op dit forum, maar zelfs voor hen is het geen evidentie dat je pakweg aan het gemeenteloket in Overijse Nederlands moet spreken. I am not joking! Dus, ga zo verder BDW!
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 13:35   #91
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
De meeste van mijn Franstalige collega's spreken veel beter Nederlands dan 98% van de bezoekers op dit forum, maar zelfs voor hen is het geen evidentie dat je pakweg aan het gemeenteloket in Overijse Nederlands moet spreken. I am not joking! Dus, ga zo verder BDW!
Conclusie: dus niet een kwestie van niet kunnen, maar van nie willen.
Nog altij da frans superioriteits gevoel waar de Naamse bisschop over schreef.
Die gasten moeten eens bij hem naar de mis gaan, de preek goe luisteren.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 4 augustus 2008 om 13:37.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 13:40   #92
Zwitser

Standaard

Citaat:
Hoe kan men nu-IN GODSNAAM!!- migrant zijn in eigen land??? Leg mij dat even uit!
Dat kan je heel goed. Een franstalige Zwitser die naar Bern verhuisd wordt ook als "migrant" beschouwd, en zal zich daar aanpassen. En dus Duits leren.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 13:45   #93
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat kan je heel goed. Een franstalige Zwitser die naar Bern verhuisd wordt ook als "migrant" beschouwd, en zal zich daar aanpassen. En dus Duits leren.
Met dat verschil, ze doen er daar nie zo ambetant over.
Oud 4 augustus 2008, 13:45   #94
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Het is absoluut ONREALISTISCH te vragen om alle migranten Nederlands te leren!! (ook in Vlaanderen...... waarom zou je je tijd verdoen? Ja jij Deens leren??)
Als ik mij in Denemarken zou vestigen zou ik waarschijnlijk binnen de zes maanden genoeg Deens kennen voor dagelijks gebruik. En na een paar jaar verwacht ik het vloeiend te spreken.

Citaat:
Wanneer een vliegtuig over Vlaanderen vliegt gaan we dan eisen dat ze contact nemen met de controletoren in het NEDERLANDS????
Als je over Frankrijk vliegt ga je (vooral op kleineren vliegvelden) inderdaad soms meemaken dat men je enkel in het frans zal tewoord staan. Vreemd dat je dat enkel in Frankrijk tegenkomt.

In Vlaanderen zal men je in het Engels tewoord staan, of in het Nederlands.
Oud 4 augustus 2008, 13:57   #95
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Iedereen is welkom in Vlaanderen - zolang ze aanvaarden dat Nederlands de officiële taal is. Duidelijk en logisch toch?
Je ne comprends pas!
Oud 4 augustus 2008, 14:02   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is vreemd om Arabieren te gaan vergelijken met landgenoten en een erkende taal in ons land te gaan vergelijken met een niet erkende taal. Daarvan heb ik geen weet van Arabieren die taalfaciliteiten willen. Dat probleem stelt zich dus helemaal niet dus waarom de vergelijking maken.
solidarnosc is een 'racist': hij vind het vreemd arabieren te vergelijken met landgenoten!?
In Vlaanderen is er maar één erkende officiële taal: het Nederlands.

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 augustus 2008 om 14:04.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:12   #97
luc broes

Standaard

Citaat:

Heel eenvoudig: wie zich gedraagt als een vreemdeling is een migrant

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 augustus 2008 om 14:13.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:22   #98
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Met dat verschil, ze doen er daar nie zo ambetant over.
Franstalige Zwitsers zijn inderdaad iets minder ambetanter dan Franstalige Belgen...
Oud 4 augustus 2008, 14:51   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja tuurlijk, dat betwist ik toch niet hé. maar Brusselaars die naar Vlaanderen verhuizen zijn geen migranten. op zich zijn zelf Walen die naar Vlaanderen verhuizen geen migranten, want migratie kan enkel tussen landen en tot hiertoe zijn Vlaanderen en Wallonië nog altijd geen verschillende landen.

Toch wel: Vlaanderen en Wallonië zijn sosiologisch verschillende landen; juridisch nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:34   #100
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Heel eenvoudig: wie zich gedraagt als een vreemdeling is een migrant
Dan is bvb. een Limburger die naar Brabant komt wonen ook een migrant? In het begin zal die zich ook als vreemdeling gedragen (Vandale: iem. die ergens niet bekend is)
PS: ik heb niets tegen Limburgers, da's zijn hele toffe en joviale mensen!
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be