Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2008, 14:48   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je moet niet alles geloven wat roddeljochie Mario danneels schrijft hoor! Hij verdient wel zn brood met Het Paleis éh.

Trouwens, ik zal nooit vergeten dat hij Hare Majesteit Koningin Fabiola een heks genoemd heeft.

anderzijds vind ik het de volste recht van Zijne Majesteit om iemand van zn kinderen te prefereren als opvolger. Helaas voor Hem is het dus niet mogelijk dit werkelijkt te laten geschieden.

Ikzelf had altijd graag gehad dat het Princesse Astrid zou zijn die op de troon kwam, omdat na haar, haar zoon Amedeo op de troon zou komen. En die is van veel hogere komaf dan de Hertog van Brabant. Hij is een Habsburger. Stel je voor, onze gebieden terug onder een Habsburger! Hoe cool!

Het zou het eventueel mogelijk kunnen zijn om Princesse Astrid als Regentes te laten optreden, onder Koningin Elisabeth (zolang deze minderjarig zou zijn). Maar in dat geval zijn zowel de koning als de Hertog van Brabant al overleden.
Velen zullen waarschijnlijk toch een hamburger verkiezen... Hoe warm!

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2008 om 14:48.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 14:51   #82
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Opleiding of nie, Hammie, een Vlaamschen Boer blijf ik, al moet ik het met m'n leven bekopen.

D�*�*r ben ik namelijk héél trots op. Echt waar, en met reden, vind ik.

Maar bon, over naar die koninklijke kwasten.

Wat dacht je dan van Fluppe Kolleklauw?
Kolleklauw, Is het West-Vlaams?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 14:54   #83
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dacht je dan van Fluppe Kolleklauw?
Ach, je bedoelt een 'pakker'.

Is er niet zo'n Vlaams spreekwoord? Van hetzelfde La(e)ken een pak(ker)?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 14:57   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dit kan bevorderlijk zijn voor het contact met het publiek. Vb. Filip kan wat meer blije intredes maken of rechtstreekse TV-uitzendingen waarbij het publiek de mogelijkheid wordt geboden om hem dingen te laten zeggen die ze per sms versturen naar een daartoe speciaal voorzien 0900-nummer of ter gelegenheid van de nationale feestdag een 0800-nummer. Het bericht wordt dan verder verstuurd naar Filip zijn ingebouwde software waarna hij zijn mond opent en de inhouid van het sms'je letterlijk nazegt.

Het spreekt voor zich dat nationalistische leuzen of liederen uit de boze zijn. Men kan de Flup niet de Vlaamse Leeuw laten zingen.
Ik peinsde nochtans dat-ie de Comte de Flandre was.

Of is 't een andere duts uit dat gedegenereerd nest die ze met die titel tevergeefs presentabel hebben willen maken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 15:01   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach, je bedoelt een 'pakker'.

Is er niet zo'n Vlaams spreekwoord? Van hetzelfde La(e)ken een pak(ker)?
Hé hé

Yup, 't is er zo ene.

En mocht-ie, zoals ze nu beweren, alsnog werkelijk 'onsküldiek' zijn, dan is 't gegarandeerd een ander van dezelfde bende schobbejakken.

Oud 17 augustus 2008, 15:08   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kolleklauw, Is het West-Vlaams?
Kollepôot, kolleklauw, de graoier, de vuule dief (met héél lange ie), de sjchouper, d'een die 't ol schièf slaot, de fluppe met se lange vyngers, ...

en de rest wil me voor 't ogenblik niet te binnen schieten, maar er zijn er nog.

Welke woorden bestaan er in jouw dialekt?

Oud 17 augustus 2008, 15:15   #87
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik peinsde nochtans dat-ie de Comte de Flandre was.

Of is 't een andere duts uit dat gedegenereerd nest die ze met die titel tevergeefs presentabel hebben willen maken?
Ik dacht dat de troonopvolger automatisch hertog van Brabant is en zijn oudste broer of zus graaf of gravin van Vlaanderen. 't Is zoiets in die aard in elk geval.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 15:20   #88
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Kollepôot, kolleklauw, de graoier, de vuule dief (met héél lange ie), de sjchouper, d'een die 't ol schièf slaot, de fluppe met se lange vyngers, ...

en de rest wil me voor 't ogenblik niet te binnen schieten, maar er zijn er nog.

Welke woorden bestaan er in jouw dialekt?
Spijtig dat hij geen getuige van Jehovah is. Ik vind Filip den Blauwvoet wel iets hebben.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 15:22   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat men hier en elders (tot in Laken toe) kan vinden dat iemand iets méér geschikt is voor een eventueel aanstaand koningschap dan de huidige pretendent, is weinig verbazingwekkend.

Nog minder geschikt zijn daartoe, ware immers nauwelijks denkbaar. Zowat elk individu op deze aardkloot is derhalve méér geschikt ; ja zelfs MagnifiCat, et je pèse mes mots.

Als Albert echter zou vinden dat er in afwachting van een verse koning(in) nog eerst een regente aan de beurt moet komen, kan dat slechts betekenen dat zelfs de huidige koning min of meer begrepen heeft dat de monarchie in België (of wat er straks van overblijft) in duigen zal vallen mocht zijn oudste zoon de firma in handen krijgen.

De veelgeprezen oncle Baudoin en zijn madam hebben nochtans moeite gedaan om Philippeke uit de invloedssfeer van zijn levensgenietende ouders te houden (dat was eigenlijk niet moeilijk : bedoelde ouders keken niet om naar hun kinderen), en alzo dat manneke voor te bereiden op een glorieuze toekomst als Roi des Belges. In die mate zelfs, dat Philippeke het op den duur (en van niet beter weten) zelf zag zitten.

Waarmee ze dat manneke zodanig in een keurslijf gedwongen hebben, dat hij naast zijn volkomen gebrek aan intelligentie ook nog opgescheept werd met een verstarring van jewelste, hetgeen hem zo mogelijk nog ongeschikter heeft gemaakt voor eender welke publieke functie, laat staan voor deze van staatshoofd.

Ik heb derhalve een beetje medelijden met die jongen.

Let wel, ik zou hem nooit ofte nimmer de leiding van een kaartersclub of wat dan ook in handen durven geven, en ik zou hem – als ik het voor het zeggen had – vanzelfsprekend nooit koning laten worden.

Ik wil alleen zeggen dat dat manneke in grote mate slechts het product is van zijn afkomst en zijn (gebrek aan) opvoeding, en dat het dus niet geheel zijn eigen fout is dat hij nu als wereldvreemde gedragsgestoorde door het leven moet gaan.

Ik hoop dat iemand die enig ouderlijk gezag weet uit te stralen, eens ernstig met die jongen praat, en hem er weet van te overtuigen dat de kinderdromen nu stilaan plaats moeten maken voor de realiteit, en dat het zoeken naar een simpel anoniem jobke voor hem uiteindelijk nog het beste zou zijn, als hij niet eeuwig bijstandstrekker wil blijven.
Straatveger of boswachter of bioboer, bijvoorbeeld.

Ik wil best met hem een team vormen.

Ik zou hem zeker heel veel te vertellen en bij te brengen hebben, en ik weet ook dat hij, als hij dat zou durven/kunnen/willen/mogen, mij ook van allerlei zaken op de hoogte zou kunnen brengen.

Ik ben zelfs bereid zijn vrouw af en toe te troosten, mocht ze dat willen.

Daarbovenop wil ik de koters nog helpen bij hun studies Nederlands. Ik heb er alleszins de 'compétences requises' voor.

Wie weet slaag ik er ooit in hem al bij al nog ne sympatieke te vinden.

Al zal hij daar toch wel wat moeite voor mogen doen, vrees ik.

Maar ge kunt nooit weten.

Laatst gewijzigd door djimi : 17 augustus 2008 om 15:24.
Oud 17 augustus 2008, 15:34   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik dacht dat de troonopvolger automatisch hertog van Brabant is en zijn oudste broer of zus graaf of gravin van Vlaanderen. 't Is zoiets in die aard in elk geval.
(net terug uit mijn 'rommelkot')

G' hebt beter opgelet dan ik in deze les.

Op zo'n poster voor op school, die ooit bij Le Soir stak en die ik daarna kreeg -en die hier nu nog altijd stof ligt te vergaren - staat inderdaad te lezen dat hij wel degelijk 'onze' Hertog van Brabant is.

En er staat ook gene Comte de Flandre op die nog in leven is (zou Karel dan ècht de laatste geweest zijn?).

Misschien durven ze er wel geen meer benoemen, :hé hé:.

Oud 17 augustus 2008, 16:12   #91
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
G' hebt beter opgelet dan ik in deze les.

Op zo'n poster voor op school, die ooit bij Le Soir stak en die ik daarna kreeg -en die hier nu nog altijd stof ligt te vergaren - staat inderdaad te lezen dat hij wel degelijk 'onze' Hertog van Brabant is.

En er staat ook gene Comte de Flandre op die nog in leven is (zou Karel dan ècht de laatste geweest zijn?).

Misschien durven ze er wel geen meer benoemen, :hé hé:.
Na Karels dood werd de titel inderdaad niet meer toegekend.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 16:54   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Na Karels dood werd de titel inderdaad niet meer toegekend.
In principe hebben we het recht er ons zèlf ene te kiezen.

Het hoeft niet eens een Vlaming, noch een blauwbloed, te zijn.

Misschien eens aan Ayaan Hirsi Ali vragen of het haar zou interesseren?

Oud 17 augustus 2008, 17:42   #93
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
(net terug uit mijn 'rommelkot')

Op zo'n poster voor op school, die ooit bij Le Soir stak en die ik daarna kreeg -en die hier nu nog altijd stof ligt te vergaren - staat inderdaad te lezen dat hij als eerstgeborene wel degelijk 'onze' Hertog van Brabant is.

En er staat ook gene Comte de Flandre op die nog in leven is (Karel was de enige).
Intussen mogen we niet vergeten dat we momenteel bestuurd worden door de 'Prinsen van Liège"...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 18:40   #94
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Straatveger of boswachter of bioboer, bijvoorbeeld.

Ik wil best met hem een team vormen.

Ik zou hem zeker heel veel te vertellen en bij te brengen hebben, en ik weet ook dat hij, als hij dat zou durven/kunnen/willen/mogen, mij ook van allerlei zaken op de hoogte zou kunnen brengen.

Ik ben zelfs bereid zijn vrouw af en toe te troosten, mocht ze dat willen.

Daarbovenop wil ik de koters nog helpen bij hun studies Nederlands. Ik heb er alleszins de 'compétences requises' voor.

Wie weet slaag ik er ooit in hem al bij al nog ne sympatieke te vinden.

Al zal hij daar toch wel wat moeite voor mogen doen, vrees ik.

Maar ge kunt nooit weten.
U hebt u er ongetwijfeld de 'compétences requises' voor, Djimi, maar ik denk dat het "af en toe zijn vrouw troosten" misschien niet zo'n goed idee is.

1. Philippeke zou u in dat geval wellicht te weinig "ne sympathieke" vinden om met hem een goed team te kunnen vormen ;
2. Het is erg onwaarschijnlijk dat madammeke zelf dat "getroost" zou willen : ze heeft nu al zoveel moeite gedaan (en laten doen) om ooit conningienne te kunnen worden ; ze zal dat nu niet zomaar op de helling zetten ;
3. Niemand wil u dergelijke overmaat aan menslievendheid aandoen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 18:51   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U hebt u er ongetwijfeld de 'compétences requises' voor, Djimi, maar ik denk dat het "af en toe zijn vrouw troosten" misschien niet zo'n goed idee is.

1. Philippeke zou u in dat geval wellicht te weinig "ne sympathieke" vinden om met hem een goed team te kunnen vormen ;
2. Het is erg onwaarschijnlijk dat madammeke zelf dat "getroost" zou willen : ze heeft nu al zoveel moeite gedaan (en laten doen) om ooit conningienne te kunnen worden ; ze zal dat nu niet zomaar op de helling zetten ;
3. Niemand wil u dergelijke overmaat aan menslievendheid aandoen.
Monsieur, je vous en prie !! *veinst appelflauwte*

1. Ik had echt niet veel meer in gedachten dan het aanbieden van een papieren zakdoekske en een babbeltje, disons-donc! *herschikt zijn pruik*

2. 't Lijkt me een kat die ge gerust zonder handschoenen kunt aanpakken.
In haar plaats zou ik me vooral gedeisd houden. *werpt dreigende blik in de richting van mathil*

3. Vous me sousestimez, monsieur, et ce n'est guère amusant! *poedert de neus*

Edoch, sans rancune,

�* la prochaine,

djimi

*maakt buiging*

Oud 17 augustus 2008, 19:02   #96
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard Wie wordt het.?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF17082008_042

,,Albert wil niet Filip op de troon maar Astrid''

Koning Albert zou willen dat niet zijn oudste zoon prins Filip hem opvolgt, maar zijn dochter prinses Astrid. Dat zegt journalist Mario Danneels zaterdag in een interview met de Gazet van Antwerpen.

Volgens Danneels heeft Albert zijn wensen in kleine kring kenbaar gemaakt binnen het kernkabinet van de eerste regering van premier Guy Verhofstadt (1999-2003). Hij zou gevraagd hebben of Astrid regentes zou kunnen zijn, totdat de oudste dochter van prins Filip, de in 2001 geboren Elisabeth, meerderjarig wordt. Dat bleek alleen niet mogelijk, aldus Danneels zaterdag.

Danneels schreef toen hij nog maar achttien jaar was een biografie over koningin Paola. Hij onthulde daarin dat koning Albert een buitenechtelijke dochter had, Delphine Boël.

Ja ben benieuwd wat hier uitkomt.
Als ge de rest van de artikels ziet betreffende deze kwestie kunnen ze niet zonder Nederland. Tegen heug en meug blijven we met elkaar verbonden, zelfs het koningshuis ontkomt er niet aan.
Oud 17 augustus 2008, 20:20   #97
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF17082008_042

,,Albert wil niet Filip op de troon maar Astrid''

Koning Albert zou willen dat niet zijn oudste zoon prins Filip hem opvolgt, maar zijn dochter prinses Astrid. Dat zegt journalist Mario Danneels zaterdag in een interview met de Gazet van Antwerpen.

Volgens Danneels heeft Albert zijn wensen in kleine kring kenbaar gemaakt binnen het kernkabinet van de eerste regering van premier Guy Verhofstadt (1999-2003). Hij zou gevraagd hebben of Astrid regentes zou kunnen zijn, totdat de oudste dochter van prins Filip, de in 2001 geboren Elisabeth, meerderjarig wordt. Dat bleek alleen niet mogelijk, aldus Danneels zaterdag.

Danneels schreef toen hij nog maar achttien jaar was een biografie over koningin Paola. Hij onthulde daarin dat koning Albert een buitenechtelijke dochter had, Delphine Boël.

Ja ben benieuwd wat hier uitkomt.
Als ge de rest van de artikels ziet betreffende deze kwestie kunnen ze niet zonder Nederland. Tegen heug en meug blijven we met elkaar verbonden, zelfs het koningshuis ontkomt er niet aan.
Linkje is kapot. De puntjes zitten in de link.
Oud 18 augustus 2008, 02:11   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is dat niet te lang om te onthouden voor den Vlaamschen boer?

Wat denk je van Flip den dief?
Dievegge, ja toch?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 02:15   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Garry, mag ik u alstublieft héél nederig (desnoods op m'n blote knieën) edoch dringend vragen voortaan zo'n dingen niet meer te schrijven?

Niet alleen zit mijn scherm en mijn klavier nu onder de koffie, ik heb er bovendien een verrokken buikspier en een kramp in de wangspieren aan overgehouden.

En nu zie ik er met die lach die ik maar niet van mijn gezicht krijg uit als dé kandidaat voor de titel van dorpsidioot.

Uiterst hartelijk dank bij voorbaat,

djimi
OK, zal volgende keer schrijven," In de grond is hij nog zo slecht niet. Hij moet wel diep genoeg zitten natuurlijke".
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 05:07   #100
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Danneels schreef toen hij nog maar achttien jaar was een biografie over koningin Paola.
Waar houdt de jeugd zich tegenwoordig mee bezig? Okee dat je als jongeman geobsedeerd bent door een bekende vrouw, maar kies er dan wel een knappe uit he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be