![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wanneer is er in 1830 een referendum gehouden over de splitsing?
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel wel wel, mij wordt hier om de haverklap verweten dat ik kritiek lever over wat zo'n goei zestig jaar geleden is gebeurd, terwijl jij weeral eens zo'n 178 jaar teruggaat.
![]() |
#84 |
|
![]() Op die verwijzingen wordt altijd ingegaan, tijd dat jij eens toont dat jij over evenveel intellectuele eerlijkheid beschikt om op mijn vraag te antwoorden. Tenzij dat natuurlijk onmogelijk is.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 19 augustus 2008 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp gewoon niet dat iemand zijn "kas kan opfretten" voor de benaming van een lap grond.Ik wens mijzelf daarvoor geen kankers te kweken. Ik weet één zaak, ik leid hier in België een prima leven, en ik denk niet dat velen hier op het forum het slechter hebben. Daarom dat ik altijd moet lachen als sommigen "hier" het over een verdukking hebben. Om je te bescheuren.
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn "jullie"? Ik ben nog lang geen zestig jaar; bijgevolg kan ik niet verantwoordelijk gesteld worden voor wat voorafgaande generatie hebben uitgespookt. Iedere generatie draagt de verantwoordelijkheid voor de eigen keuzes, niet voor die van ervoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 19 augustus 2008 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rotte appels vind je overal: in de lagere als hogere klasse. Of denkt u dat "de hogere klasse" het monopolie op deugdzaamheid bezit? Ooit gehoord over de verwoestende oorlogen van Lodewijk XIV? Of de oorlogzuchtigheid van de Japanse keizer(s)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Alles hangt er van af hoe je de zin "je bent Belg" interpreteert. Naar identiteit of staatsaanhorigheid. Tussen die twee kan er een wereld van verschil gapen: Volkshongaren in Roemenië mogen dan wel naar hun IK Roemenen zijn, ze beschouwen zich identitair geenszins als dusdanig. Net zo kunnen er Vlamingen zijn die wel met een Belgische IK rondlopen maar zich identitair daar niet mee vereenzelvigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() als volbloed atheïst stoort het volgende mij "Vlaanderen voor Christus"
ik heb het moeilijk met dat onderlijnde woord. De Vlaamse beweging heeft onze jongens zitten indoctrineren ivm christus en dit had er geen bal mee te maken. De grootste fout van de Vlaamse beweging is om in die onzin te geloven en ze was beter godsdienstig neutraal gebleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 20 augustus 2008 om 00:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als "vorige generaties" fouten hebben gemaakt kan dat beter toegegeven worden ipv dit krampachtig te negeren.
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoeveel man was er vorig jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben bepaalde priesters en priester-leraars boter op hun hoofd. Maar die hadden vaak dan ook een nauwelijks verholen sympathie voor de 'Nieuwe Orde'. En bij het zwart pastoorke Verschaeve was de sympathie heel duidelijk. Maar u moet het allemaal niet op de kerk stoten en op een katholieke vrees voor de 'communistische goddeloze horde'. Ook de Vlaams-nationalisten recruteerden 'en masse' voor het Oostfront. Het VNV en de Vlaamse SS deden niet onder voor mekaar. En voor mij is dit nog niet eens het ergste. Wat mij stoort is dat vele Oostfronters nooit erkend hebben (later) dat ze misleid zijn geworden en/of dat ze eigenlijk in de fout zijn gegaan. Iedereen maakt fouten. Neen, vele Oostfronters zijn doorgegaan in het extreem-rechtse xenofobe gedachtengoed. En dat is ook een van de redenen waarom het VB is opgericht. Het VB is een partij wiens eerste stichtende leden (zoals een Lode Claes bijvoorbeeld) stammen uit de collaboratie of uit familie van collaborateurs en/of het gedachtengoed van de collaboratie. Het is niet voor niets dat zoon van Dillen op thee-visite ging bij Léon Degrelle in Spanje. En wat Degrelle zelf betreft, natuurlijk vocht die aan de kant van de Nazi's in Rusland. En ook dit is tenzeerste af te keuren. Dat lijkt me evident. Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2008 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het partijprogramma van het Vlaams Belang vind ik niets terug van sympathie voor de toenmalige vijand. Wat is dan het onoverkomelijke probleem? Laatst gewijzigd door Duym : 20 augustus 2008 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Daarom zijn de linksen al 25 jaar aan het liegen over het VB. Laatst gewijzigd door HAMC : 20 augustus 2008 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |