![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Betreffende Moslims en de Koran: ze hebben het volste recht de koran uit te leggen en te
interpreteren. Ze hebben alleen niet het recht ik weet niet hoeveel misdaden te begaan in naam van de Koran. NU. IN 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Betreffende Moslims en de Koran: ze hebben het volste recht de koran uit te leggen en te
interpreteren. Ze hebben alleen niet het recht ik weet niet hoeveel misdaden te begaan in naam van de Koran. NU. IN 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() U spreekt over de moslims als 'ze'. De meeste moslims zijn gewone mensen die niet gewelddadig zijn. Als ik moet redeneren zoals u, dan zijn 'alle' Israeli's kindermoordenaars.
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Man toch. Practice what you preach zou ik zeggen. Jij bent wel de laatste die hier lessen in objectiviteit, nederigheid en intellectuele eerlijkheid moet komen geven. Bovendien is het mij op dit forum nu al meermaals opgevallen (te veel om nog toeval te zijn) dat jij o.a. veel te snel oordeelt over andermans motieven of gemaakte punten en de manier waarop je dat doet. Dat komt uw geloofwaardigeid niet ten goede.
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat mijn argumentatie u niet bevalt begrijp ik best. Ik heb nu eenmaal de pest aan ongefundeerde beschuldigingen. En wat hier gebeurt is hetzelfde als wat op de diverse complot-draden gebeurt: Iemand post een stapel beschuldigingen of 'bewezen feiten' in een draad die rechtstreeks zijn overgenomen van complot-sites of andere sites-met-bedenkelijke-bedoelingen. Ze worden zo vaak gekopieerd en zo wijd verspreid dat zelfs serieuze mensen (zoals ik system toch beschouw) ze als waarheid gaan aanzien. Dat is het gevaar van dit soort rommel. En als u verder niets aan argumenten heeft aan te brengen dan mij de biecht aan te zeggen stel ik voor dat u rustig blijft posten in de NWO-draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het met jou twee keer aan de stok gehad op dit forum. En twee keer heb ik je betrapt op heel bedenkelijke discussiepraktijken en/of zware vooringenomenheid + verwijten uiten zonder de minste kennis van de materie of de situatie (ik zeg niet dat je het nu hier ook doet, maar ik moet toch even lachen als ik de draad lees en jij komt prediken over ongefundeerde beschuldigingen etc,). In 1 geval was het overduidelijk dat je van de zaak bijzonder weinig afwist, maar toch als een gier klaarstond om een klein element uit het omvangrijk betoog van een ander te isoleren, dat dan compleet uit de context te rukken en die man totaal onterecht voor antisemiet zijt beginnen uitkafferen (in de nwo draad idd). Citaat:
Wat jij dus steeds opnieuw doet - zo leert de ervaring- om iets te weerleggen is dus steeds naar zo'n nepargumenten grijpen: uw tegenstrever is ofwel "antisemiet" ofwel zijn zijn bronnen van bedenkelijke allure etc. Zielig. Dit verdient geen reactie. Zegt genoeg over jezelf.
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, en ik ben uw types een beetje zat. Ga dus maar weer gauw wat complotten ontrafelen op de NWO-draad. Tenzij u iets wezenlijks heeft toe te voegen aan deze discussie. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 30 augustus 2008 om 17:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
denigrerends in staat? Het zijn verdraaid ellenlange discussies van schriftgeleerden. Het zou me verbazen als er daar nooit eentje tussen zat die het op zijn heupen kreeg van diverse toen gangbare toestanden. Of die doodgewoon een slecht karakter had. Maar daar gaat het dus niet over. Het gaat over de zever in pakskes die jij publiceert over een godsdienst waar je drie keer niets van afweet. En als je dan een antwoord krijgt ga je nog door met zeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 19:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar of ik dat laatste ook van u kan zeggen, daar heb ik ernstig twijfels over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Haast letterlijk, trouwens. Kijk, als je je absoluut in het Judaisme wil verdiepen dan suggereer ik twee boeken voor je. 'The Essential Talmud' en 'How to be a Jew'. Er bestaat ook een boek, getiteld 'The Talmud for absolute Idiots.' Waarom ga je daar niet mee van start? Google er even naar en jevindt ze. 'How to be a Jew' is geschreven door de auteur van The Winds of War. Ik ben even zijn naam kwijt. Of het Judaisme nu tolerant of niet tolerant is laat ik buiten beschouwing. Geen van de grote wereldgodsdiensten is tolerant in theorie. In de praktijk maken de belijders het verschil uit. Vandaar dat elke godsdienst tolerante en ontolerante periodes kent. Maar om daar nou samenzweringen , complotten en wat weet ik nog achter te zoeken, dat gaat me écht te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Je probeert hier toch te snel je gelijk te halen.
Ten eerste post je hier een lijstje 'uitspraken' die compleet uit hun context zijn gerukt, slecht vertaald zijn of zelfs het tegenovergestelde bedoelen als wat jij zegt. Ten tweede wordt het hier gebracht alsof het 'Joodse wetten' zijn, wat al zeker niet zo is. Al eeuwenlang discussieren Rabbijnen over de betekenis van de Tora. Onder andere al die discussies zijn neergeschreven in de Talmoed. Het is ook bedoeld om uit te zoeken hoe je je als Jood moet gedragen in een Niet-Joodse omgeving. De rode draad daarin is de stelling dat de regels alleen voor Joden gelden, dat je niet-Joden die regels niet mag opdringen en dat je je zo nodig moet aanpassen aan je omgeving als de omstandigheden dat vereisen. Toppunt van integratie, eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat in de Talmud wat er staat. En er staat in de Koran wat er staat. En er staat in de brieven van Paulus over de vrouw wat er staat. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt u. Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Je kunt beter de Tora, de Bijbel en de Koran met elkaar vergelijken maar vooral ook de leer die eraan vasthangt. Kijk naar wat Joden wordt geleerd, dat is gemakkelijk te doen. Kijk naar wat Christenen wordt geleerd, dat weet je waarschijnlijk uit eigen ervaring. Waarin de Islam verschilt met zowel het Jodendom als het Christendom, is dat het stromingen kent voor wie er helemaal niet gediscussierd mag worden over de uitleg van hún boek. Joden en Christenen plaatsen teksten uit de 2e of 4e eeuw in de context van die tijd, fundamentalistische Moslims doen dat niet en transporteren letterlijke teksten naar deze tijd. |
|
![]() |
![]() |