![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() Russen zijn trouwens al van plan om installaties in Wit-Rusland te plaatsen, hoewel dat er al staan. Hugo Chavez is ook verheugd om Russisch materiaal te ontvangen, Brazilie en Cuba kunnen volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Borza : 27 augustus 2008 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder heb ik altijd gezegd dat Europa afhankelijk is van Rusland en omgekeerd dus je moet mij niet overtuigen van het belang van de Russisiche import van Europese goederen. Omgekeerd geldt dat echter ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die journalist op dit ogenblik volledig uit de bol aan het gaan is. Ik verwijs naar de verklaring: Wat wint Moskou met die twee landjes, die overigens waarschijnlijk alleen door Rusland en Wit-Rusland zullen worden erkend? [...] Zuid-Ossetië met zijn 50.000 inwoners heeft niets behalve een zwarte markt. Zoiets verklaren is onzin, een kwaliteitskrant onwaardig. Dat betekent gewoon dat die reporter (Jorn De Cock) zich de moeite niet gedaan heeft gegevens over dit land op te zoeken... maar wel zijn frustraties wil botvieren in een reeks artikels. Meer is dat niet... en dat zegt ook veel over de rest van het artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En in mijn vorige post wil ik zeggen dat EU niet zonder Russisch gas en olie kan, maar dat Rusland wel zonder Europese Maybachs en glas kan, bij wijze van spreken. Europees import in Rusland is goed, maar wordt niet door de overheid gecontroleerd, terwijl Gazprom wel. Dus Rusland is zo goed als onafhankelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De houding van Yankees is misschien begrijpelijk - maar kan iemand mij nou in normale mensentaal uitleggen wat het "voordeel" is van Europees anti-Russisme? Nadelen zijn er genoeg: Duitsland voor zijn anti-Russische avontuur: ![]() Duitsland na zijn anti-Russische avontuur: ![]() Frankrijk voor zijn anti-Russische avontuur: ![]() Frankrijk na zijn anti-Russische avontuur: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is nu de moraal van uw verhaal? Don't mess with Russians? Wel dan zullen die zeker een trauma hebben van Japan na het pak slaag dat ze kregen in 1905. En het daarbijhorende verlies van Mantsjoerije. Ik denk niet dat propaganda hier zinvol is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in de toenmalige moeilijke jaren vergaten ze de belangrijke zaken niet,daar in Moskou... Ik zeg U,als er leidingen,of gasbronnen,van enige omvang geweest waren in het oostelijk Balticum in die jaren,dan waren Letland,Estland en Litouwen momenteel NIET onafhankelijk...Kijk tenslotte maar hoe Rusland zijn toenmalige schrootverzameling Kaliningrad (geisoleerd van Rusland,maar inmiddels niet meer zo schroterig...) toch maar behouden heeft omdat Moskou dat belangrijk vond... Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2008 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
. Laatst gewijzigd door Bertie : 27 augustus 2008 om 21:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat brengt ook een directe confrontatie met Rusland en dat wil navo zeker niet. Navo is niet in staat om georgie te beschermen. Of dat brengt gewoonweg een nucleaire oorlog. Trouwens navo heeft die oorlog al verloren. Denk je dat het alleen maar Georgiers waren die Zuid-Ossetie binnenvielen. Zoals ik al zei waren er veel huurlingen en vooral amerikaans oorlogsmateriaal. Er waren 10000 Russische soldaten en 30000 Georgiers en huurlingen, de afloop kennen we allemaal. Dus als ik jou was zou ik Russische militaire macht niet onderschatten. Zeker nadat er zoveel geïnvesteerd is in het leger door Poetin. Ik zou je concrete voorbeelden van de raketten zoals "Topol" kunnen geven (daar heb je zeker nog nooit van gehoord). Dus als ik jou was zou ik me eerst informeren en dan stoere uitspraken doen over Russisch leger. Het is ook zeer naïef om te denken dat er ooit tot een rechtstreekse confrontatie tussen navo en Rusland zal komen. Trouwens heb je misschien van Shangai Coorperation Organisation gehoord. Jou scenario: 1) Navo komt georgie beschermen 2) militaire conflict met Rusland 3) conflict met Shangai Coorperation Organisation 4) einde van de wereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Partijlid
|
![]() Maar op de vraag van Bertie werd nog altijd niet geantwoord: nl. wat is voordeel van Europees anti-russisme?
|
![]() |
![]() |