![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet maar een ding over nepkaas en nepvlees allerhande.
Om een goede crimineel te worden heb je enkel een handelsregister nodig en een goede wettelijke formulering van je oplichterij. De rest is geschiedenis.
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oplichterij is een misdaad. 't Produceren van imitatiekaas e.d. niet. Er bestaan voor vele producten al vele jaren ersatz. Denken we maar aan de door velen, in hun jeugd gegeten "Koetjesreep". Dat is imitatiechocolade. Met al die ersatzproducten is er geen probleem, als de producent of verwerker ervan maar duidelijk op het etiket vermeldt dat het om dergelijke zaken gaat.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Leef je soms nog bij mama en papa?
Dat is geen schande he Mitje, - schreef bijna mietje, dat zou over de schreef geweest zijn. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
de grootste vijanden van de arbeidersklasse proberen zich een working-class pride- imagotje aan te meten.
ge zou dat beter ook walgelijk vinden. of wat zijde gij soms, hamc? dokter? notaris? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
Hells Angel.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Parlementslid
|
Volgens McDonalds zit er in hun cheeseburgers wel degelijk echte kaas
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#90 | |
|
|
En da's dus niet altijd het geval.
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op de verpakkingen van de kaasmixen staat het steeds vermeld (bij de producenten en schrapers van dergelijke "kaas" zit het probleem dus niet). Meestal is enig spoor op de verpakkingen van bereide maaltijden volledig bijster. D�*t moet aangeklaagd worden.
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar ik dan opmaak, ezel dat ik waarschijnlijk ben dat er 14% van het geheel uit kaas bestaat. Maar waarschijnlijk bedoelen ze dan; bevat 86% namaak of zo iets. Euh...dat ze eens klare taal schenken. Dat zal naievelingen een beetje behoeden voor namaak. Tenslotte voor namaak tasjes of horloges rukt de douane wel uit. Kunnen ze dat dan voor namaak kaas en andere ook meteen eens doen.
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
Ik geloof dat die in het "Vraag - en -Aanbod" circuit zitten.
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
Jij hebt totaal geen idee he?
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
|
Citaat:
Echter de kapitalistische vrije markt economie vertoont merwaardig genoeg minder pijnpunten dan eender welk ander systeem ooit bedacht. Ik geef toe dat het nog beter kan, maar vergeet niet welke weg we al afgelegd hebben, en let op met het voorstellen van beleidskeuzes die de ongeloofelijke vooruitgang van de laatste paar eeuwen verkwanselen. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
|
Citaat:
2) Voeding. De gemiddelde pre-industriele Vlaming had een dieet dat nauwelijks vlees en zo goed als geen groenten bevatte. Totaal ongeveer 1750 kCal per dag. De enorm toegenomen productiviteit in de landbouw is wel degelijk een gevolg van de industriële revolutie, van de vrije markt, en niet de overheid. De toegenomen kwaliteit en hoeveelheid van de dagelijkse voeding heeft mogelijks zelfs een grotere invloed gehad dan het terugdringen van infectieziekten. En dan hebben we het nog niet over het milieu. De lucht in de steden was anno 1800 nauwelijks te ademen. Dankzij het overschakelen van hout en turf op steenkool, en dan later op olie en nog later op gas is hier ook heel erg veel verbeterd. |
|
|
|
|
|
|
#97 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De libertariërs die ik ken - maar dan echt de 'die hards' - zijn allemaal van de middenklasse. Onder & bovenkant. Let overigens op dat ik niet klaag. Waar ik echter wel over klaag is het rijke imago dat de libertarische filosofie zou hebben. Dat is empirisch gewoon niet waar. Maar daar hoeft u me niet op te geloven, natuurlijk. U mag het zelf ontdekken?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 september 2008 om 11:10. |
||
|
|
|
|
|
#98 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat: