Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 19:43   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb vooralsnog geen reactie gehad op 'Maar waar is de 'Palestijnse' claim dan op gebasseerd (grenzen 1967)? Ik heb net uitgelegd dat er meerdere volkeren waren tot die datum'. Jij bent selectief aan het posten man!
Neen!! U bent fout bezig en u weet het zeer goed.

De joden zijn massaal neergestreken na WOII (deels door de schandalige behandeling in Europa, holocaust, enz). En zij hebben hebben de toenmalige bevolking zeer onder druk gezet. Zij kwamen massaal neergestreken zoals roofvogels op een land dat niet van hen was. En de joden zijn in hun onrechtmatig gedrag beloond geworden door de VN, die hen een staat gunde op een vreemde grond, een land dat hen eigenlijk niet toebehoorde.

En toen is de heilbel begonnen. Zo zit het initieel in mekaar.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2008 om 19:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:59   #82
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen!! U bent fout bezig en u weet het zeer goed.

De joden zijn massaal neergestreken na WOII (deels door de schandalige behandeling in Europa, holocaust, enz). En zij hebben hebben de toenmalige bevolking zeer onder druk gezet. Zij kwamen massaal neergestreken zoals roofvogels op een land dat niet van hen was. En de joden zijn in hun onrechtmatig gedrag beloond geworden door de VN, die hen een staat gunde op een vreemde grond, een land dat hen eigenlijk niet toebehoorde.

En toen is de heilbel begonnen. Zo zit het initieel in mekaar.
Zucht, gaan we weer terug naar het begin. In 1939 was 33% van de totale bevolking van het Britse mandaat Joods en tijdens de Israelische onafhankelijksheidsoorlog zijn 750.000 Palestijnen gevlucht, verjaagd en aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken, dus demografisch klopt jouw stelling niet. Bovendien misken jij wederom het feit dat de BRITTEN met de Ballfour-verklaring in 1917, voor de Tweede Wereldoorlog dus, (ik geloof dat ik dit nu al tien keer gepost heb op dit forum) de Joden een nationaal tehuis hebben beloofd in het gebied Palestina. Het VN verdelingsplan is er vervolgens, zoals ik al eerder vermeld heb, gekomen omdat er op dat moment geen Palestijnse natie was, wel een wirwar aan volkeren, en wel een Joodse. Bovendien wordt er sinds het begin van de jaartelling al gevochten voor het gebied (kruistochten onder meer).
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 20:22   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan System ook eens gaan opzoeken wat het verschil is tussen CisJordanie, Transjordanie en Jordanie?

Dan kan hij ineens eens gaan zoeken hoeveel honderdduizenden joodse eeuwenoude bewoners van de arabische landen werden uitgedreven.

(enig idee waarom Mohammed indertijd asiel verkreeg in de JOODSE stad Medina? JOODS in Arabia? hoe is het mogelijk hé).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 20:29   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien kan System ook eens gaan opzoeken wat het verschil is tussen CisJordanie, Transjordanie en Jordanie?

Dan kan hij ineens eens gaan zoeken hoeveel honderdduizenden joodse eeuwenoude bewoners van de arabische landen werden uitgedreven.

(enig idee waarom Mohammed indertijd asiel verkreeg in de JOODSE stad Medina? JOODS in Arabia? hoe is het mogelijk hé).
Daar hebben we het nu niet over. Het gaat nu over het feit dat joden massaal neergestreken zijn in Palestina na WO II.
Oud 5 september 2008, 20:32   #85
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Daar hebben we het nu niet over. Het gaat nu over het feit dat joden massaal neergestreken zijn in Palestina na WO II.
Neen, het gaat er eigenlijk over dat het VB een zionistische koers vaart en dat ik die wilde aankaarten. (Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik het eens ben met u over de massaal neergestreken joden in Palestina na WO II.)
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 20:38   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht, gaan we weer terug naar het begin. In 1939 was 33% van de totale bevolking van het Britse mandaat Joods en tijdens de Israelische onafhankelijksheidsoorlog zijn 750.000 Palestijnen gevlucht, verjaagd en aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken, dus demografisch klopt jouw stelling niet. Bovendien misken jij wederom het feit dat de BRITTEN met de Ballfour-verklaring in 1917, voor de Tweede Wereldoorlog dus, (ik geloof dat ik dit nu al tien keer gepost heb op dit forum) de Joden een nationaal tehuis hebben beloofd in het gebied Palestina. Het VN verdelingsplan is er vervolgens, zoals ik al eerder vermeld heb, gekomen omdat er op dat moment geen Palestijnse natie was, wel een wirwar aan volkeren, en wel een Joodse. Bovendien wordt er sinds het begin van de jaartelling al gevochten voor het gebied (kruistochten onder meer).
Ik zou moeten zuchten, niet u. U hebt dit al minstens één keer gepost. Maar u beseft blijkbaar nog steeds niet dat u uw eigen tak waarop u zit aan het doorzagen bent. Uit wat u beweert (wat ik nu even aanneem alhoewel ik daar absuluut niet zeker van ben, maar goed) betekent dit dus dat er 67% van de bewoners Arabieren waren. Ik denk niet dat dit nu nog het geval is. Joden zijn gewoon usurpatoren geweest die onmiddellijk na WO II vaak door slinkse methodes zich de grond hebben toegeëigend. En dat heeft de autochtone Arabische bevolking niet willen laten gebeuren. En deze Arabische bevolking kwam in verzet tegen deze joodse usurpatoren maar verloor het pleit en de joden hebben dan die grond ingepalmd. Zo is het gegaan en niet anders.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2008 om 20:51.
Oud 5 september 2008, 20:57   #87
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou moeten zuchten, niet u. U hebt dit al minstens één keer gepost. Maar u beseft blijkbaar nog steeds niet dat u uw eigen tak waarop u zit aan het doorzagen bent. Uit wat u beweert (wat ik nu even aanneem alhoewel ik daar absuluut niet zeker van ben, maar goed) betekent dit dus dat er 67% van de bewoners Arabieren waren.
Ik denk niet dat dit nu nog het geval is. Joden zijn gewoon usurpatoren geweest die onmiddellijk na WO II vaak door slinkse methodes zich de grond hebben toegeëigend.
Die immigratie vond plaats NA de Israelische onafhankelijkheidsoorlog waarbij de Arabische buurlanden Israel aanvielen en wel even van de kaart zouden vegen. 750.000 Palestijnen vluchtten, werden verjaagd dan wel aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken, dus ook op het moment van de immigratie was er een Joodse meerderheid.

Citaat:
En dat heeft de autochtone Arabische bevolking niet willen laten gebeuren. En deze Arabische bevolking kwam in verzet tegen deze joodse usurpatoren maar verloren het pleit en de joden hebben dan die grond ingepalmd. Zo is het gegaan en niet anders.
De Arabische bevolking is niet meer of minder autochtoon dan de Joodse bevolking, dat is juist een de problemen van dit conflict.

En nog iets: Je mag gewoon 'jij' of 'gij' typen

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 5 september 2008 om 20:58.
Oud 5 september 2008, 21:02   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
én verdreven uit Cisjordanie schattebout!

én dat het "britse mandaatgebied" gewoon in twee is verdeeld: een groot stuk voor de arabieren en een klein stukje voor de joden.

alleen vergeet iedereen dat de arabieren een GROOT stuk hadden en dus nu Jordaniers heten en NIET Palestijnen.

De "palestijnse" jordaniers zijn dan ook de enige mensen ter wereld die een vluchtelingenuitkering krijgen zonder dat ze zelfs maar uit hun huis werden gezet.

(over welk gebied heeft U het wanneer u over 67% arabieren spreekt? over het britse mandaatgebied? want de joden die toevallig op het aan de arabieren toegewezen gebied woonden zijn dus wel allemaal moeten gaan verhuizen naar het joodse gebied hoor.... ik denk dat je het nu in keulen hoort donderen zeker ? d�*t word je niet aangeleerd in de Eurabische scholen hé.)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2008 om 21:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 21:06   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
én verdreven uit Cisjordanie schattebout!

én dat het "britse mandaatgebied" gewoon in twee is verdeeld: een groot stuk voor de arabieren en een klein stukje voor de joden.

alleen vergeet iedereen dat de arabieren een GROOT stuk hadden en dus nu Jordaniers heten en NIET Palestijnen.

De "palestijnse" jordaniers zijn dan ook de enige mensen ter wereld die een vluchtelingenuitkering krijgen zonder dat ze zelfs maar uit hun huis werden gezet.

(over welk gebied heeft U het wanneer u over 67% arabieren spreekt? over het britse mandaatgebied? want de joden die toevallig op het aan de arabieren toegewezen gebied woonden zijn dus wel allemaal moeten gaan verhuizen naar het joodse gebied hoor.... ik denk dat je het nu in keulen hoort donderen zeker ? d�*t word je niet aangeleerd in de Eurabische scholen hé.)

Dat zal wel! En als het dat niet is, zult u ons nog wat anders proberen wijs te maken.
Oud 7 september 2008, 12:20   #90
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb sympathie voor KVHV en meervoud. En als centrum vlaams-nationalist ga ik regelmatig naar vriendenkring sneyssens.
Oud 7 september 2008, 16:30   #91
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijft toch maar weer die zionistische leugens herhalen.
1) De Arabieren werden VERJAAGD uit hun land en zijn niet "op vraag van" de Arabische buurlanden naar ginds getrokken.
2) Het is een pertinente leugen te beweren dat er geen Palestijns / Arabisch volk was / is, vooral gebruikt door de zionisten.
3) Verwijzing naar de oudheid en de Kruistochten is misplaatst. De heibel begon pas echt in 1948.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 16:42   #92
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
U blijft toch maar weer die zionistische leugens herhalen.
1) De Arabieren werden VERJAAGD uit hun land en zijn niet "op vraag van" de Arabische buurlanden naar ginds getrokken.
2) Het is een pertinente leugen te beweren dat er geen Palestijns / Arabisch volk was / is, vooral gebruikt door de zionisten.
3) Verwijzing naar de oudheid en de Kruistochten is misplaatst. De heibel begon pas echt in 1948.
1) Dat is pertinent onwaar: Het is een combinatie van factoren geweest, zoals ik eerder schreef. Feit is dat de Arabische buurlanden de Arabieren daar opgeroepen hebben te vertrekken, omdat zij wel eventjes Israel van de kaart zouden vegen.
2) Dat is aantoonbaar onjuist;ik ga niet weer hetzelfde posten als ik eerder deed. Bovendien kom je niet met argumenten waarom er volgens jou VOOR 1967 sprake zou zijn van een Palestijnse natie.
3) De verwijzing is absoluut niet misplaatst: Vanaf het begin van de jaartelling is er al heibel in dat gebied. Ken je de geschiedenis van het gebied wel?
Oud 7 september 2008, 16:54   #93
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zal wel! En als het dat niet is, zult u ons nog wat anders proberen wijs te maken.
Hij heeft nog een andere interpretatie van de het Israelisch-Palestijnse conflict. De Britten splitsten het mandaat Palestina in 1922 in Palestina en Trans-Jordanie (het huidige Jordanie). In Palestina mochten Joden zich vestigen en in Trans-Jordanie niet, dus conform de Ballfour-verklaring kan dat geinterpreteerd worden dat het nationale tehuis geheel Palestina betrof (inclusief de Westbank en de Gazastrook).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be