Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2008, 10:49   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Zeer vriendelijk, maar ik ben hier om 'vuile klootzakken' een paar virtuele "toeken op hun muil" te geven, niet om een licht op te steken.
Een man met een missie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 11:06   #82
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Als je even eerlijk naar de wereld kijkt en het beste voor hebt met iedereen dan is alle ontwikkelingshulp afschaffen een betere optie dan hoe het er nu aan toegaat.

De economische situatie van landen die afhangen van ontwikkelingshulp/subsidies is stukken slechter dan die van landen die daar niet van 'mochten genieten', maar uit een even slechte startsituatie zijn gekomen. De bewijslast dat subsidies/ontwikkelingshulp veelal eerder negatief is voor economische ontwikkeling is veel te groot om het huidige waanzinnige beleid onder het mom van 'solidariteit' verder te zetten.

Er is immers niks 'solidairs' aan.

Daarnaast vind ik dat het sowieso niet aan de overheid is om te beslissen geld uit te delen aan andere landen, dat gaat voor mij duidelijk buiten de taak van een overheid.

De burger moet zelf maar uitmaken of hij/zij geld aan ontwikkelingshulp wil geven, hoeveel en aan welke groep.
België geeft in ieder geval geen ontwikkelingshulp, maar doet aan ontwikkelingssamenwerking. In concreto beloven ze wel veel (0,7% van het bbi, de internationale fatsoensnorm) maar realiseren daarvan vrijwel niets,... behalve een "vervuild cijfer" publicren, dixit 11.11.11: Ondanks dat de officiële bedragen zouden zijn opgeblazen, dalen ze tot een beschamende 0,38 procent. Buurlanden als Nederland doen het ondertussen veel beter, zelfs in Congo.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 11:15   #83
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een man met een missie.
Zodra we het gespuis hebben afgemaakt kan er verstandig gepraat worden, m.i., eerder niet. We zijn hier niet in Afganistan , zulle.
Oud 10 september 2008, 11:21   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zodra we het gespuis hebben afgemaakt kan er verstandig gepraat worden, m.i., eerder niet. We zijn hier niet in Afganistan , zulle.
is dat bij gebrek aan argumenten, dat gedreig met allerhande geweld, of gewoon om interessant te doen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 11:26   #85
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer vriendelijk, maar ik ben hier om 'vuile klootzakken' een paar virtuele "toeken op hun muil" te geven, niet om een licht op te steken.
Fijn hoor, ga maar rechtdoor, 2de links, aan de volgende lichten rechtsaf (ah neen, dat wil je niet) links dan, oeps pas op voor de rechtseeeeuh ooooh, sorry, had je sneller moeten zijn.
Oud 10 september 2008, 11:30   #86
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Komt dit van een blog?
http://users.skynet.be/fb476193/rvpw...ek/dagboek.htm

Wel even CTRL-A drukken. De layout is niet alles in FF.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 11:31   #87
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dat bij gebrek aan argumenten, dat gedreig met allerhande geweld, of gewoon om interessant te doen ?
Vraag het eens aan degene die massamoord als oplossing naar voren schuift, met de woorden: "Als je het zo zegt is het natuurlijk beter dat ze ze allemaal dood doen van de eerste maal.". --> Verminken vinden we maar niks, doden is interessanter?

Laatst gewijzigd door DannyS : 10 september 2008 om 11:41.
Oud 10 september 2008, 11:32   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan degene die massamoord als oplossing naar voren schuift: "Als je het zo zegt is het natuurlijk beter dat ze ze allemaal dood doen van de eerste maal."
massamoord

Verschaeve
Oud 10 september 2008, 11:36   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Mee eens, die slachtofferrol waarin de Vlamingen zich willen wurmen heeft iets zieligs...
Hoezo? Wurmt men zich in een slachtofferrol wanneer men de naleving van de taalwetten eist? Als men erop staat dat iedere taalgroep zich responsabiliseert? Wat is daar "slachtofferachtig" aan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 11:46   #90
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
massamoord
Weet niet eens wat ie zegt. Pfff...
Oud 10 september 2008, 11:59   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet niet eens wat ie zegt. Pfff...
Verschaeve

Verschaeve
Oud 10 september 2008, 12:08   #92
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Mee eens, die slachtofferrol waarin de Vlamingen zich willen wurmen heeft iets zieligs...
Een spreekwoord dat perfect bij je past "Wat baten kaars en bril als de uil niet wil zien?". Ooit al eens gekeken naar al de klachten van Wallonië? het gehuil van Brussel dat het hun geboorterecht is om continu gebieden te annexeren? Het geklaag van de Franstaligen dat alle Vlamingen fascisten zijn, dat we het Frans willen uitroeien terwijl ze zelf een eentalig Frans België promoten (kijk eens op de site van de MR, wil je?),...........
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 12:22   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan degene die massamoord als oplossing naar voren schuift, met de woorden: "Als je het zo zegt is het natuurlijk beter dat ze ze allemaal dood doen van de eerste maal.". --> Verminken vinden we maar niks, doden is interessanter?
DannyS,

ik zal moord nooit als oplossing naar voor schuiven, wees gerust. Ik stuur geen dreigbrieven, ik vind het op een boot zetten en in de zee laten verzuipen van een politieke partij mèt aanhangers en al in geen ènkel geval een goed initiatief, ik hoop ook niet op een stijging van de zeespiegel met 15 of 50 of zelfs 100 meter, ...

Maar ik pik het niet langer dat ik voor 'sale flamoutch', 'racist', 'fascist', 'boche du nord', 'nazi', ... uitgescholden word enkel en alleen omdat ik vragen durf te stellen bij de huidige situatie waarin een goeie 20% van de politici in ons land (de fameuze 'dubbele meerderheid', weet je wel) zijn veto kan stellen tegen om het even welke zogezegd 'communautaire' beslissing die hier zou kunnen worden genomen.

De onrechtvaardige structuren van deze staat moeten kapot en worden vervangen door bétere, opdat er eindelijk een beetje èchte democratie in dit land kan worden ingevoerd.

De mensen die die onrechtvaardige structuren ten allen prijze willen behouden zien, laden een zware verantwoordelijkheid op hun schouders, en zolang ze weigeren d�*t onder ogen te zien, verdienen ze géén respect.

Aangezien ik radicaal tegenstander van de doodstraf blijf, wil ik ze echter niet dood. Ook verminking vind ik te barbaars.

Maar ze van hun machtspositie stoten is voor mij wèl een absolute prioriteit.

Vriendelijke groet uit Brussel Hoofdstad,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 18:29   #94
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Probeer dat maar eens uit te leggen aan een moeder die zo verzwakt is dat ze niet meer op kan staan, en die een graankorreltje vindt en twijfelt: geef ik het aan mijn stervend kind, of eet ik het zelf op.
Oh God, kon u nog een meliger voorbeeld vinden? Wie beseft wat de reële effecten van de meeste ontwikkelingshulp zijn, kan er enkel tegen zijn...

De waarheid is immers dat veel ontwikkelingshulp enkel een korte termijn nood ledigt maar de landen zelf nog verder de dieperik induwt.

Lokale boeren die niet kunnen concurreren met de gratis voedselhulp, over kop gaan en lap... volgende keer nog meer hongersnood. Maar je hebt tenminste dat warme gevoel in je hart hé? Kledingshulp? Van hetzelfde laken een pak.

Politici die ontwikkelingshulp/subsidies verdelen enkel en alleen om hun eigen macht te behouden. En vervolgens met die macht enkel een corrupt systeem in stand houden. Je hoeft er niet eens voor naar Afrika...

Bevolkingen die een onhoudbare explosie kennen, simpelweg omdat er net genoeg hulp is om ze te doen overleven. Het is nochthans vrij simpel hoor: bevolkingsexplosie = grootste rem op groei van welvaart en bron nummer 1 van gewelddadige conflicten.

Maar ja, je hebt dat warme gevoel dan toch he?

Ik begrijp perfect dat als je naar het individu kijkt het erg moeilijk is om die vrouw waarover je het had geen zak graan te geven, maar als je het grote plaatje bekijkt is het simpelweg crimineel. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen

Microkredieten; ja, dat is een vorm van ontwikkelingshulp die helpt. Geboortebeperking: ditto. Noodhulp na een niet te voorziene ramp: geen probleem. Maar de meeste vormen van ontwikkelingshulp doen meer slecht dan goed. Vergelijk de situatie van de Aziatische Tijgers eens met die van Afrika en je begrijpt wel wat ik bedoel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is jouw gedacht dat dat geen taak is van een overheid.
Ik heb een ander gedacht, en ik stem op een partij die van 't zelfde gedacht is als ik op dat vlak.
Dat is jouw goed recht natuurlijk. Maar doe niet of het moreel hoogstaand is, want u zegt eigenlijk simpelweg: ik wil dat er geld van anderen wordt afgepakt en dat wordt uitgegeven aan niet nader bepaalde ontwikkelingshulp. Moreel hoogstaand kan ik dat niet noemen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 september 2008 om 18:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 18:36   #95
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals zovelen hier. Gelukkig dat we niet overeenkomen wie de 'klootzakken' zijn en wie er 'toek' verdient, anders zou het hier best saai zijn.

Om iets op te steken kan ik de forumquiz aanraden.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 19:22   #96
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Het is een geschiedkundig gegeven dat binnen een zelfde land, etnische of taalkundige minderheden streven naar meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid, iets waar de etnische *meerderheid zich dan meestal tegen verzet. België is daar een uitzondering op, want daar is het de Vlaamse meerderheid die afwil van de lasten die de Franstalige minderheid met zich meebrengen.
Tot de jaren zeventig hadden wij Vlamingen, nog een logische en aanvaardbare motivering ter rechtvaardiging van onze zelfstandigheidsdrang. Sindsdien hebben verschillende fasen van de staatshervorming een relatief ver doorgedreven zelfstandigheid aan de gewesten en gemeenschappen gegeven. Daardoor werd een einde gemaakt aan de culturele, politieke en sociale dominantie van de Franstalige minderheid, welke ingebed lag in de oorspronkelijke structuur van de Belgische staat. Een moderne democratie, en solidair sociaal stelsel waardig, zorgen een reeks grondwettelijke waarborgen er voor, dat *zowel op politiek als op economisch en sociaal vlak, een* gewest of gemeenschap geen daden kan stellen die ten nadele zijn van de andere gewesten of gemeenschappen.
Vandaag moet ik vaststellen dat mijn ‘volksgenoten’ de overeengekomen waarborgen ervaren als een ‘onaanvaardbare’ hinder voor hun, nu reeds superieure economische ontwikkeling en welvaart. Het Franstalige verzet tegen verdere, voor hen nadelige hervormingen, *omdat die de waarborgen tegen nadelige meerderheidsbeslissingen, en de solidariteit op de helling zetten, stuit op egoïstisch Vlaams onbegrip.
Als een sociaal mens kan ik daar enkel schaamte bij voelen.
Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken om gemaakte afspraken te herzien,of nieuwe af te dwingen, maar om de in het verleden gemaakte overeenkomsten te doen naleven. Wij kunnen misschien beginnen met zelf het goede voorbeeld (blijven) te geven…

Mocht ik Waal zijn, reeds 5,10,15,20 jaar in Vlaanderen wonen en nog geen Vlaams kunnen. Ik zou me schamen.

Mocht ik Waal zijn, in Mouscroen wonen met een werkloosheid van 18 %. En men zoek 15 km verder in Kortijk werkvolk. En ze vinden die niet en zo komen Noord Fransen van 50 km verder de jobs invullen. Ik zou me schamen en dubbel schamen om te vragen aan de Vlamingen om solidair te blijven.

Mocht ik Waal zijn, en stemmen voor een corrupte PS die mijn Walenland om zeep helpt. Ik zou mijn schamen.

Mocht ik Waal zijn, ik zou wensen te zijn geboren in Vlaanderen en mezelf kunne Vlaming noemen
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 21:09   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij en je vriendje Renaat je zo slecht voelen bij dat Vlaanderen, ga en blijf dan in Wallonië he, ik geloof niet dat er hier ook maar één Vlaming zal zijn die daarom gaat treuren hoor. Kunnen jullie goed hoepelen? Hoepel dan maar op!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 21:26   #98
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, DannyS,

hier : http://forum.politics.be/showthread.php?t=111726

kunt ge een 'vuile klootzak' ook eens een virtuele 'toek op z'n muil' komen geven, mocht ge dat willen.

Weest welgekomen,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 22:05   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Mocht ik Waal zijn, reeds 5,10,15,20 jaar in Vlaanderen wonen en nog geen Vlaams kunnen. Ik zou me schamen.

Mocht ik Waal zijn, in Mouscroen wonen met een werkloosheid van 18 %. En men zoek 15 km verder in Kortijk werkvolk. En ze vinden die niet en zo komen Noord Fransen van 50 km verder de jobs invullen. Ik zou me schamen en dubbel schamen om te vragen aan de Vlamingen om solidair te blijven.

Mocht ik Waal zijn, en stemmen voor een corrupte PS die mijn Walenland om zeep helpt. Ik zou mijn schamen.

Mocht ik Waal zijn, ik zou wensen te zijn geboren in Vlaanderen en mezelf kunne Vlaming noemen
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 22:29   #100
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Het is een geschiedkundig gegeven dat binnen een zelfde land, etnische of taalkundige minderheden streven naar meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid, iets waar de etnische *meerderheid zich dan meestal tegen verzet. België is daar een uitzondering op, want daar is het de Vlaamse meerderheid die afwil van de lasten die de Franstalige minderheid met zich meebrengen.
Tot de jaren zeventig hadden wij Vlamingen, nog een logische en aanvaardbare motivering ter rechtvaardiging van onze zelfstandigheidsdrang. Sindsdien hebben verschillende fasen van de staatshervorming een relatief ver doorgedreven zelfstandigheid aan de gewesten en gemeenschappen gegeven. Daardoor werd een einde gemaakt aan de culturele, politieke en sociale dominantie van de Franstalige minderheid, welke ingebed lag in de oorspronkelijke structuur van de Belgische staat. Een moderne democratie, en solidair sociaal stelsel waardig, zorgen een reeks grondwettelijke waarborgen er voor, dat *zowel op politiek als op economisch en sociaal vlak, een* gewest of gemeenschap geen daden kan stellen die ten nadele zijn van de andere gewesten of gemeenschappen.
Vandaag moet ik vaststellen dat mijn ‘volksgenoten’ de overeengekomen waarborgen ervaren als een ‘onaanvaardbare’ hinder voor hun, nu reeds superieure economische ontwikkeling en welvaart. Het Franstalige verzet tegen verdere, voor hen nadelige hervormingen, *omdat die de waarborgen tegen nadelige meerderheidsbeslissingen, en de solidariteit op de helling zetten, stuit op egoïstisch Vlaams onbegrip.
Als een sociaal mens kan ik daar enkel schaamte bij voelen.
Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken om gemaakte afspraken te herzien,of nieuwe af te dwingen, maar om de in het verleden gemaakte overeenkomsten te doen naleven. Wij kunnen misschien beginnen met zelf het goede voorbeeld (blijven) te geven…
Ik moet U eerlijk gezegd uw profetische uitspraken beamen. Ik ben vandaag als Belg wonend in de regio vlaanderen verontwaardigd over onze politici en zeker de vlaamse zij spannen de kroon.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be