Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2008, 11:50   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gewoon een toegelaten Marokkaanse Nederlander die in Nederland geen werk "vindt" verhuist toch gewoon naar Belgique en gaat daar aan de dop aanschuiven na een tijdje?
Nee, hij moet voldoende aantal arbeidsdagen bewijzen om recht te hebben op werkloosheidsvergoeding.
Alle info vind je op www.rva.be
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 11:56   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als 1 op 2 werkt, is het correct dat 1 op 2 niet (buitenshuis) werkt. Maar dat betekent niet dat al wie niet werkt een werkloosheidsvergoeding krijgt.

Als België zo slecht scoort, in vergelijking met de ons omringende landen, is het misschien tijd om eens na te gaan waaraan dit ligt.
ik neem eerder aan dat men niet werkzoekenden dus niet meetelt in deze vergelijking.
Als elke niet werkende niet werkzoekende wordt meegeteld, dan zouden er geen of amper werkoze uitkeringsgerechtigde allochtonen moeten zijn zeker hé.

De reden waaraan de slechte score van Belgie ligt is hier al tien keer aangehaald.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 11:57   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hij moet voldoende aantal arbeidsdagen bewijzen om recht te hebben op werkloosheidsvergoeding.
Alle info vind je op www.rva.be
die "voldoende aantal dagen" hoeft hij toch niet noodzakelijk in belgie te hebben uitgevoerd? kan toch evengoed ingeschreven zijn geweest bij nonkel ali in amsterdam?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 september 2008, 12:25   #84
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Als alle partijen het over één ding hartroerend eens zijn, dan is het wel dit: het verschil tussen werken en niet werken is in België verwaarloosbaar. Nog frappanter is dat de een werkende soms slechter wegkomt dan een niet werkende. Alle partijen mogen het hierover eens zijn, de remedies die ze vooropstellen verschillen natuurlijk (met alle partijen dan bedoel ik niet alleen politiek partijen maar ook de vakbonden, de werkgeversorganisaties, ...). De vooropgestelde remedies situeren zich tussen de lonen verhogen en de vervanginkomens verminderen in volume en/of tijd. Los van de remediërende aspecten blijft er de berekening dat -bij de lage looncategorieën- het verschil tussen werken en niet werken erg klein (soms negatief) is, logisch dat de arbeidsstimulans binnen deze loonscategorie even klein (soms negatief) is. Dit heeft geen uitstaans met ideologie, het is een kwestie van rekenen. Verder is het een mathematisch gegeven dat het leeuwendeel van de immigranten enkel op competenties kunnen bogen die slechts toegang geven tot de laag betaalde jobs. Dat deze groep niet behept is met een aandrift werken, is dus ook een mathematisch gegeven. Nogmaals, dit heeft niets met ideologie te maken, ook niet met een schuldvraag, het is gewoon een kwestie van rekenen.

En terwijl we nu toch aan het rekenen zijn: een bedrijf leiden is net zo goed een kwestie van rekenen; een bedrijf zal rationeel zijn of niet zijn. Een bedrijfsleider kan zich hoogstens metafysische hobby’s permiteren, op de bedrijfsvloer geldt de ratio. Wie hieraan twijfelt, moet maar ijveren voor een subforum ten behoeve van Madame Soleil. En nu we toch bezig zijn over de ratio kan het geen kwaad om er op te wijzen dat racisme zo irrationeel is als de neten. Ik wil maar zeggen: wie denkt dat een bedrijf zich irrationele fantasietjes �* la racisme kan veroorloven, mag de discussie verder zetten in het subforum van Madame Soleil.

Natuurlijk zijn er (bijvoorbeeld) de exploten van de poortenfabrikant die geen Marokkanen bij zijn installateurs wenste. Hiermee kwam hij zijn klanten tegemoet, waarvan hij vermoedde dat ze een negatief beeld over Marokkanen levendig houden. Nu kunnen we discuteren over wie schuld heeft aan dit negatieve beeld, buiten discussie staat dat voor alle (niet ingevulde) jobs-voor-laag-geschoolden, een contact met de klanten primordiaal zou zijn.

En de oplossing, Oswald? hoor ik hier en daar. Ik blijf ze schuldig. Ik weet het ook niet. Wellicht zullen de werkenden nog een heel poos de niet werkenden moeten onderhouden. Tijdens de Nachtwacht zag ik ooit een debat waaraan Forum van Etnische en Culturele Minderheden, Staf Nimmegeers en iemand van het VBO (of zo) deelnamen. ’t Is inderdaad al een tijd geleden, maar ik herinner mij nog goed dat het Forum van Etnische Minderheden toen stelde dat “het veel geld en moeite zou kosten om de migranten op de werkvloer te krijgen”. Het is duidelijk dat die moeite niet meer hoeft door de import van capabele werkkrachten uit Polen etc. Meteen wordt duidelijk dat het blijkbaar de moeite niet meer loont om te investeren in de opleiding van tienduizenden werklozen, waaronder de helft van immigranten. Zo te zien zijn ze veroordeeld tot een bestaan als sociale ballast. Blijft de vraag: vinden ze dit erg? Ik weet het niet. Wel weet ik dat de mensen die werken voor een laag loon het wel erg vinden. Voorts weet ik dat veel arbeiders hierdoor voor het VB stemmen. Blijft de vraag: kunnen we ze het kwalijk nemen? En dan heb ik het nog niet eens over het Mattheuseffect gehad.
En nu: googelen naar het trefwoord “mattheuseffect”.
Uw wordt op uw wenken bediend, Mangette heeft de volgende pamperregel in orde gebracht. Een toelage rond energie , die uiteraard afhangt van uw belastbaar inkomen. Zowat elke werkende wordt uitgesloten.
Hoofdschuldige is de domme autochtone VLD/CDVSPA kiezer.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 september 2008 om 12:25.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 12:37   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik neem eerder aan dat men niet werkzoekenden dus niet meetelt in deze vergelijking.
Als elke niet werkende niet werkzoekende wordt meegeteld, dan zouden er geen of amper werkoze uitkeringsgerechtigde allochtonen moeten zijn zeker hé.

De reden waaraan de slechte score van Belgie ligt is hier al tien keer aangehaald.
Dat neem je verkeerd aan.
Je citeert zelfs uit het artikel dat de werkloosheid bij allochtonen dubbel zo hoog is als bij autochtonen. Bij autochtonen is dat toch niet 25%.

http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-tot-pct.htm

10 maal dezelfde reden. De werkloosheid die onbeperkt is in de tijd. (Wat niet betekent dat iedereen recht heeft op werkloosheidsvergoeding, onbeperkt in de tijd)

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 september 2008 om 12:39.
Oud 13 september 2008, 12:45   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
die "voldoende aantal dagen" hoeft hij toch niet noodzakelijk in belgie te hebben uitgevoerd? kan toch evengoed ingeschreven zijn geweest bij nonkel ali in amsterdam?
Dan heeft hij evengoed recht op werkloosheidsvergoeding in Nederland.
Wat heeft dat nog te maken met?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een andere reden kan ook zijn dat degenen die in andere landen eruit gezet worden uiteindelijk in Belgie terechtkomen,
Oud 13 september 2008, 12:50   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
bij het ocmw moet een autochtoon 6 maanden wachten, trouwens.
Anyway, ik zit hier maar te zoeken, maar blijkbaar verkeerd, het is niet de rva, het is het ocmw, bedankt Alvin
Anyway, het ligt hem ergens aan de API vergoeding.
Er is geen andere wachttijd voor autochtonen dan voor allochtonen. Niet bij het ocmw en nergens anders.
Wat is een API vergoeding?
Oud 13 september 2008, 14:00   #88
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Typisch weer iets van nonkel Ebenezer uit de Congo met z'n luie negers....
terwijl hij zelf constant in een hangmat Scholl aan 't zuipen was en gene klop deed....

Misschien iets voor een nieuw topic: Negers zijn luier dan Aziaten....
VB'ers zullen in hun element zijn....
Me dunkt bent u net degene met vooroordelen daar ik nergens heb vermeld dat 'negers' luier zijn dan Aziaten. Ik had het daarentegen over Afrikanen waaronder ik vooral bedoelde dat bv. Afrikaanse moslims er een heel andere werkethiek op nahouden dan Aziatische moslims, een ethiek die, hoe u het ook draait of keert, niet past in onze sneldraaiende, door de overheid opgelegde, meritocratische economie.
Dat dit direct gelinkt wordt aan Congo en 'negers', laat ik volledig voor uw rekening maar het geeft toch aan op welk een schalkse manier u verkiest te vervallen in het verdraaien van woorden in een reactie die voor de rest elk gebrek aan intellectuele volwassenheid ontbeert.
Nu, ik veronderstel dat u zelf een rijke ervaring hebt in het tewerkstellen van verschillende personen met verscheidene culturele achtergrond zodat u met recht en rede mijn eigen ervaringen kan tegenspreken ?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 21:44   #89
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
U geeft dus toe dat Bentje eigenlijk onzin aan het verkopen was met z'n 6 maand wachttijd voor autochtonen bij het OCMW....of wat wilt U eigenlijk zeggen???

Bentje is trouwens met de staart tussen z'n benen vertrokken zonder antwoord te geven......

Er zijn mensen die nog moeten gaan werken ook, he.
En nu moet ik trouwens mezelf klaarmaken voor vertrek.
We vertrekken op reis naar Italië.
Staart tussen de benen dus niet, geïntimideerd door jou dus nog minder.
Groetjes en salut.
Oud 13 september 2008, 21:49   #90
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen andere wachttijd voor autochtonen dan voor allochtonen. Niet bij het ocmw en nergens anders.
Wat is een API vergoeding?
Zou blijkbaar één of andere bijkomstige vergoeding zijn voor allochtone éénoudergezinnen.
De vrouw(en) van de betrokkene worden hierbij ook als éénouder gezinnen gezien.
Hoe precies het in elkaar zit weet ik ook niet en jammer genoeg ontbreekt het me nu aan tijd om dat op te zoeken.
Een andere wachttijd of niet, ik weet wel dat ikzelf 6 maand ging moeten wachten (wat mij te dom voor woorden leek en dus maar een andere oplossing ben gaan zoeken), mij werd toen wel verteld door anderen dat migranten één of ander startbudget kregen.
Maar ik zeg het, hoe het precies in elkaar zit...
Groetjes en tot binnen een 7tal dagen
Oud 14 september 2008, 08:00   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
1 Zou blijkbaar één of andere bijkomstige vergoeding zijn voor allochtone éénoudergezinnen.
De vrouw(en) van de betrokkene worden hierbij ook als éénouder gezinnen gezien.
2 Hoe precies het in elkaar zit weet ik ook niet en jammer genoeg ontbreekt het me nu aan tijd om dat op te zoeken.
3 Een andere wachttijd of niet,
4 ik weet wel dat ikzelf 6 maand ging moeten wachten (wat mij te dom voor woorden leek en dus maar een andere oplossing ben gaan zoeken),
5 mij werd toen wel verteld door anderen dat migranten één of ander startbudget kregen.
6 Maar ik zeg het, hoe het precies in elkaar zit...
Groetjes en tot binnen een 7tal dagen
1 Dit bestaat niet.
2 Als je niet precies weet hoe het in elkaar zit, wees dan voorzichtig met wat je hier voor waar vertelt.
3 Zeker en vast geen andere wachttijd.
4 Dan gaat het over werkloosheidsvergoeding?
5 Wie vertelde je dit? Toch niemand binnen een officiële instantie. Iemand aan de toog?
6 Ik kijk ernaar uit.
Oud 16 september 2008, 00:53   #92
FDM
Banneling

Standaard

de stad Gent telt 10821 werklozen , aan een gemiddelde uitkering van 856 e kost dit
4.500.000.000 fr per jaar , en nog een paar miljard kindergeld wsl
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 07:21   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Dan heeft hij evengoed recht op werkloosheidsvergoeding in Nederland.
Wat heeft dat nog te maken met?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience
Een andere reden kan ook zijn dat degenen die in andere landen eruit gezet worden uiteindelijk in Belgie terechtkomen,
een Turk die kan "bewijzen" dat hij in Turkije drie jaar heeft gewerkt en in Belgie nog één dag werkt heeft eeuwigdurend recht op werkloosheidsvergoeding.

een Belg die in Spanje drie jaar heeft gewerkt, en die terugkomt naar zijn vaderland gaat op de wachtlijst.

Oud 16 september 2008, 08:31   #94
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
een Turk die kan "bewijzen" dat hij in Turkije drie jaar heeft gewerkt en in Belgie nog één dag werkt heeft eeuwigdurend recht op werkloosheidsvergoeding.
een Belg die in Spanje drie jaar heeft gewerkt, en die terugkomt naar zijn vaderland gaat op de wachtlijst.
beste circe,

hier lanceer je wel een serieuze beschuldiging. Ik zou graag willen dat je dit kan hard maken. Ik heb nooit van deze regeling gehoord.
Bewijs het.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 16 september 2008 om 08:31.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 08:32   #95
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
de stad Gent telt 10821 werklozen , aan een gemiddelde uitkering van 856 e kost dit
4.500.000.000 fr per jaar , en nog een paar miljard kindergeld wsl
jij kan goed rekenen.
Altijd de lokale bolleboos geweest ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 16 september 2008, 08:34   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste circe,

hier lanceer je wel een serieuze beschuldiging. Ik zou graag willen dat je dit kan hard maken. Ik heb nooit van deze regeling gehoord.
Bewijs het.
google eens jongen! ongeveer iedereen weet het! stond in alle kranten naar aanleiding van de fraudezaken in dit verband die regelmatig aan hetlicht komen.

Oud 16 september 2008, 08:35   #97
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
google eens jongen! ongeveer iedereen weet het! stond in alle kranten naar aanleiding van de fraudezaken in dit verband die regelmatig aan hetlicht komen.
ik moet niet met bewijzen afkomen, wel jij, als je serieus wenst genomen te worden. Jij bent met deze bewering gekomen, bewijs het ook.
Oud 16 september 2008, 09:00   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
ik moet niet met bewijzen afkomen, wel jij, als je serieus wenst genomen te worden. Jij bent met deze bewering gekomen, bewijs het ook.
als je wil volgen in deze discussies, zorg dan dat je beter de kranten volgt.
ik ben je bibliothecaresse niet.

Oud 16 september 2008, 09:25   #99
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
als je wil volgen in deze discussies, zorg dan dat je beter de kranten volgt.
ik ben je bibliothecaresse niet.
circe,

niet rond de pot draaien.
bewijs gewoon dat deze bewering juist is, wan ik vind het een serieuze beschuldiging:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Laatst gewijzigd door goodwill : 16 september 2008 om 09:26.
Oud 16 september 2008, 11:08   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat van Spanje Circe; klopt dit wel?
Want Spanje is E.U en dus tellen dagen die gepresteerd worden wel mee volgens het intenationaal arbeidsrecht.
Kan het zijn dat je jezelf hierin vergist hebt?
Wat Turkije betreft moet ik eens mezelf er in verdiepen; weet niet meer van buiten hoe dit zat maar het zou kunnen volgens een of ander bilateraal verdrag?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be