Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 18:45   #81
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als het een mooie hoofddoek is, naar jouw persoonlijke smaak, heb je er geen problemen mee?

Kan jij de mentaliteit van iemand afleiden uit zijn/haar kledij?
Leren lezen, en ja ik iemands mentaliteit afleiden uit hun kleding u niet soms.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:15   #82
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom islamitische klederdracht per definitie ongeschikt zou zijn voor het uitoefenen van een job. Dat geldt wel voor een rechter, maar niet voor een typiste of een sorteerder bij de post.
Natuurlijk is het niet toegestaan om islamitische klederdracht te dragen bij het uitoefenen van een job. immers deze religie van Mo de pedo eist dat de volgelingen van deze krijgsheer en pedofiel hun volgelingen eerst plaatst. maw niet iedereen gelijk voor de wet wat nu net onze democratie handtekent. tja pocos he .... onmenselijkheid weeral bewezen islamitische klederdracht op het werk bah ! Weeral meer ongelijkheden weeral de aboriginals in het hoekje drijven en dreigen met racisme als ze een opmerking durven maken dat nu net die hoofddoek zorgt voor ongelijkheden ts ongelovige en gelovige en man en vrouw.

Laatst gewijzigd door shaddy : 3 oktober 2008 om 19:15.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:17   #83
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam is een officieel erkende godsdienst. Dat kan van het nazisme niet gezegd worden. Zolang een godsdienst officieel erkend is, kan men een beroep doen op de vrijheid van godsdienstbeleving. Als je die erkenning wil ingetrokken zien, zitten we in een andere discussie.
excuseer de islam en de nazis gaan in mijn ogen hand in hand. Beiden zijn tegen gelijkheden en beiden willen andersdenkende doden. Dat de islam een erkende godsdienst is is een vreselijke fout uit de geschiedenis net zoals het nazisme een vreselijke fout is van het verleden. De nazis kunnen we niet meer goed maken die horror is gebeurt maar de islam onwettig maken dat kunnen we nog wel zodat we onze nakomelingen een leven in vrijheid kunnen aanbieden.
Oud 3 oktober 2008, 19:22   #84
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft allemaal niets met scheiding van Kerk en Staat te maken. Een busbestuurster representeert de staat niet. Zij is een eenvoudige werkneemster.

Dus een buschauffeur met hoofddoek legt haar religie aan mij als busgebruiker op?
inderdaad de andere islammieten eissen dat ze hen voortrekt mooi voorbeeld op een bus van de lijn de duidelijk islamitische chauffeur speelt luide islamitische muziek de islamitische rondhangjongeren zijn tegen hem bezig en stralen hun vijandigheid af naar de autochtone aboriginal. Deze laatste ziet zich genoodzaakt asap zich van de bus te verwijderen vooraleer ze een hoofddoek door de strot van haar gaan steken. Oh ja voor je als poco gaat roepen dat buschauffeurs geen muziek mogen draaien in de lijnbus...ja dat weet ik toch doen sommige dat...islammieten stellen zich nu eenmaal graag boven de autochtone wet en verkiezen de sharia. tja en ik voldeed niet aan de sharia ik weiger mijn lange haren te bedekken.
Oud 3 oktober 2008, 19:36   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bij mij op het werk mogen vrouwen MET hoofdoek werken,mijn bedrijft heeft meer dan 500 werknemers in dienst,dus
Ik vind dit niet kunnen maar het is wel zo
Waarom vind je dit niet kunnen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:38   #86
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vind je dit niet kunnen?
logisch toch : hun religie zegt hen de aanhangers van mo de pedo gaan voor op de ongelovige zucht
Oud 3 oktober 2008, 22:14   #87
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Duikboot, mij lijkt het toch niet echt ingewikkeld om te begrijpen dat je vrij bent in het kiezen van geloofsovertuiging.
Wat niet betekent dat je religieuze identiteit steeds en overal kan uitgedragen worden en nog minder dat je die vrijheid kunt aanwenden op dit als recht te laten gelden.
Daaruit volgt de redenering dat je dus je vrij gekozen religieuze identiteit niet kunt opdringen aan werkgevers of anderen.
Een werkneemster die een hoofddoek draagt dringt mij helemaal niets op.

Citaat:
Je bent dus vrij je uit te dossen in je priveleven zoals je wilt maar daarom nog niet op het werk.
Die scheiding tussen privé en werk is mensonterend. Ik laat mij niet reduceren tot iets wat ik niet ben. Als ik gelovig ben thuis, ben ik het ook elders. Ik hou niet plots op met geloven op het moment dat ik een bus van De Lijn bestuur.

Ik aanvaard die scheiding alleen in uitzonderlijke gevallen. Een rechter bijvoorbeeld moet m.i. bewijzen dat hij/zij 'neutraal' zal handelen door elk symbool af te werpen. Een rechter vertegenwoordigt immers de rechterlijke macht, onderdeel van de staat. Indien een moslima haar hoofddoek niét afwerpt, is dat voor mij een teken dat ze ongeschikt is voor die functie en mag ze geweerd worden.

Citaat:
Dus wanneer een werkgever hier beperkingen oplegt is dit zijn of haar recht omdat scheiding van kerk en staat betekent dat religieuze identiteit geen toegang geeft tot een andere behandeling op basis van religie of voorschriften die hiermee in verband staan.
Er is geen sprake van een "andere" behandeling. Die moslima met hoofddoek krijgt geen hoger loon of extra voordelen omdat ze een hoofddoek draagt.

Citaat:
Wist u trouwens dat het ontvangen van geld zonder arbeid te verrichten ook door de koran verboden is?
Wat heeft dit met deze discussie te maken?

Citaat:
Net zomin als de staat kan zeggen' dan krijgen moslims gene uitkeringen meer' kan een moslim dus niet zeggen zonder hoofddoek wordt er niet gewerkt!
Logisch toch denkt u niet?
Je vergelijkt knollen met citroenen. Wat mij betreft mag die moslima dat wel degelijk zeggen als haar werkgever geen zinnig argument voor zijn verbod kan geven.

Citaat:
Dat de Lijn geen staatsbedrijf is heeft daar helemaal niets mee te maken, iedere werkgever heeft het recht opzichtige symbolen van overtuiging te weren, hoofddoeken vallen daar duidelijk onder.
Dat heeft er alles mee te maken aangezien u het verband meent te kunnen leggen met de scheiding van Kerk en Staat, waarvan u de betekenis naar believen uitbreidt tot u ze kunt inroepen om hoofddoeken op het werk in alle omstandigheden te verbieden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 22:40   #88
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De werkgever beslist en zou misschien best die regel in de vacature zetten. Zo weet een moslima onmiddellijk of ze solliciteert bij een hoofddoek vriendelijk- of onvriendelijk bedrijf. En omgekeerd werkt dit natuurlijk ook. Zij die geen collega's met hoofddoek willen, kunnen ook een sollicitatiekeuze maken.

Laatst gewijzigd door longhorn : 3 oktober 2008 om 22:55.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 08:31   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je in het putteke van de zomer met meer dan 30 graden dat die lange kleren en hoofddoek waard zijn voor die lieve vrouwen
Daar zou 'k me toch geen zorgen over maken. Jij wel ? Niemand die hen verplicht zich warm te kleden in het putje van de zomer. En of ze het zo warm hebben, vraag het henzelf eens. We mogen toch aannemen dat volwassenen voor zichzelf kunnen zorgen, en we ons niet moeten profileren als voogden of toezichters op het welzijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 09:14   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar zou 'k me toch geen zorgen over maken. Jij wel ? Niemand die hen verplicht zich warm te kleden in het putje van de zomer. En of ze het zo warm hebben, vraag het henzelf eens. We mogen toch aannemen dat volwassenen voor zichzelf kunnen zorgen, en we ons niet moeten profileren als voogden of toezichters op het welzijn.
Wat een lachertje weer hé,ik zal U de waarheid hier eens vertellen,zij mogen NIET vrij kiezen dat doen de mannen in hun plaats
Maar ik weet zeker dat jij dat wist hoor,de onderdrukking van Uw volwassenen vrouwen eist zijn tol hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 09:37   #91
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een lachertje weer hé,ik zal U de waarheid hier eens vertellen,zij mogen NIET vrij kiezen dat doen de mannen in hun plaats
Maar ik weet zeker dat jij dat wist hoor,de onderdrukking van Uw volwassenen vrouwen eist zijn tol hé
goed gezegd !
Oud 4 oktober 2008, 09:41   #92
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Een werkneemster die een hoofddoek draagt dringt mij helemaal niets op.

Die scheiding tussen privé en werk is mensonterend. Ik laat mij niet reduceren tot iets wat ik niet ben. Als ik gelovig ben thuis, ben ik het ook elders. Ik hou niet plots op met geloven op het moment dat ik een bus van De Lijn bestuur.

Ik aanvaard die scheiding alleen in uitzonderlijke gevallen. Een rechter bijvoorbeeld moet m.i. bewijzen dat hij/zij 'neutraal' zal handelen door elk symbool af te werpen. Een rechter vertegenwoordigt immers de rechterlijke macht, onderdeel van de staat. Indien een moslima haar hoofddoek niét afwerpt, is dat voor mij een teken dat ze ongeschikt is voor die functie en mag ze geweerd worden.

Er is geen sprake van een "andere" behandeling. Die moslima met hoofddoek krijgt geen hoger loon of extra voordelen omdat ze een hoofddoek draagt.

Wat heeft dit met deze discussie te maken?

Je vergelijkt knollen met citroenen. Wat mij betreft mag die moslima dat wel degelijk zeggen als haar werkgever geen zinnig argument voor zijn verbod kan geven.

Dat heeft er alles mee te maken aangezien u het verband meent te kunnen leggen met de scheiding van Kerk en Staat, waarvan u de betekenis naar believen uitbreidt tot u ze kunt inroepen om hoofddoeken op het werk in alle omstandigheden te verbieden.

U bent duidelijk van het mannelijk sexe? immers hoofddoeken leggen de autochtone vrouw wel hun principes op. De hoofddoek geeft duidelijke uiting dat de moslimmannen, beter bekent dat ze weinig zelfbeheersing hebben, het verschil zien tussen de gelovige vrouwen en de ongelovige die voor hen hoeren zijn en dus vrij te ambeteren. Dus ofwel ga je hiermee akkoord en bewijs je duidelijk de onmenselijkheuid van de poco ofwel zie je in dat de hoofddoek moet worden afgeschaft of beter de islam zodat onze democratische principes van gelijkheid kunnen blijven bestaan. uiterard verwacht ik geen reactie van u immers de waarheid doet pijn he En net dat willen de pocos niet horen of zien de waarheid !
Oud 4 oktober 2008, 12:22   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Leren lezen, en ja ik iemands mentaliteit afleiden uit hun kleding u niet soms.
Heb ik iets verkeerd gelezen? Wat?

Alhoewel velen, andere mensen beoordelen op hun uiterlijk, kan je niet iemands mentaliteit afleiden uit iemands kleding. Als je uitsluitend daarop oordeelt zit je er ver naast.

Vertel me anders eens, wat is de mentaliteit van al die mannen die altijd een kostuum in sobere sombere kleuren dragen.
Oud 4 oktober 2008, 12:27   #94
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik iets verkeerd gelezen? Wat?

Alhoewel velen, andere mensen beoordelen op hun uiterlijk, kan je niet iemands mentaliteit afleiden uit iemands kleding. Als je uitsluitend daarop oordeelt zit je er ver naast.

Vertel me anders eens, wat is de mentaliteit van al die mannen die altijd een kostuum in sobere sombere kleuren dragen.
En vrouw met een boerka aan mag je toch veronderstellen dat zij onderdrukt wordt door geloof of man,of niet soms?
Oud 4 oktober 2008, 13:16   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En vrouw met een boerka aan mag je toch veronderstellen dat zij onderdrukt wordt door geloof of man,of niet soms?
Ik dacht dat het ging over vrouwen die een hoofddoek dragen op het werk.
Een deel van de vrouwen heeft inderdaad niet de vrijheid om te kiezen of ze een hoofddoek dragen. Sommige vrouwen hebben zelfs niet de vrijheid om buitenshuis te werken.
Maar je kan niet veronderstellen dat geen van die vrouwen de vrijheid hebben. Je kan ook niet veronderstellen dat zij allemaal dezelfde mentaliteit hebben.
Oud 4 oktober 2008, 13:21   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het ging over vrouwen die een hoofddoek dragen op het werk.
Een deel van de vrouwen heeft inderdaad niet de vrijheid om te kiezen of ze een hoofddoek dragen. Sommige vrouwen hebben zelfs niet de vrijheid om buitenshuis te werken.
Maar je kan niet veronderstellen dat geen van die vrouwen de vrijheid hebben. Je kan ook niet veronderstellen dat zij allemaal dezelfde mentaliteit hebben.
Je zou moeten opkomen voor al de vrouwen beste artisjok,dat lijkt mij in Vlaanderen anno 2008 heel normaal te zijn,bv wij zij ook verplicht om te zwijgen over de Joden .....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 oktober 2008 om 13:21.
Oud 4 oktober 2008, 13:26   #97
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dragen de vrouwen op je werk dan een boerka of gewoon een hoofddoek?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 13:32   #98
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dragen de vrouwen op je werk dan een boerka of gewoon een hoofddoek?
Ze zijn zo vindingrijk om een hoofddoek en een boerka te laten ineen vloeien,geef ze een vinger en ze pakken een hand
Oud 4 oktober 2008, 13:40   #99
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn zo vindingrijk om een hoofddoek en een boerka te laten ineen vloeien,geef ze een vinger en ze pakken een hand
Er is toch een duidelijk verschil:
http://images.google.com/images?hl=e...-8&sa=N&tab=wi
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 13:43   #100
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Dat zeg jij
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be