Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 09:43   #81
eno2
Banneling

Standaard

Vlaamse winkels verdwijnen,Moslim-winkels komen!

De ham-vraag is, of ze ook verdwijnen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:19   #82
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Beste Typo,

Hier link je in één zin allochtone zelfstandigen met criminaliteit. Dat is niet mooi van jou en een typisch voorbeeld voor andere niet zo fraaie opmerkingen.

Zoals ik eerder heb gezegd:
rotte appels heb je overal en die moeten aangepakt worden.
DUs, niet veralgemenen, wat dat is gewoon van slechte wil willen zijn.
Dus, het is niet omdat men tegen allochtonen is (voor welke reden dan ook, al dan niet persoonlijk), dat men het spel oneerlijk gaat spelen en ze van alles gaat beschuldigen of in diskrediet gaat brengen, als strategie om allochtonen te pesten of tegen tewerken.

1ste : Ik denk dat er eens een goede studie moet komen naar de echte inkomsten-uitgaven- en aangiftes van alle vzw's en firma's in allochtone handjes hier.
Ik denk dat we erg zouden verschieten.
2de : ik veralgemeen niet, noch zeg ik dat alle allochtonen criminelen zijn.
Maar een individu en zijn acties hebben geen invloed op de werking van een maatschappij, maar groepen en hun acties wel. Daarom moet je over groepen praten en niet over individuen.
En waarschijnlijk daarom dat de poco's zo hameren op 'niet veralgemenen' omdat je dan maar over indicviduen blijft leuteren en naast de invloeden die ze samen als groep hebben kijkt.

3de : stop toch s met :
je vermandend vingertje en iedereen steeds te wijzen op de wet.
Ben jij de gendarm of de gestapo van 't forum of wat.
Ik weet echt zelf wel wat ik schrijf en wat daar al dan niet de concequenties van zijn.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 26 september 2008 om 08:21.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 15:04   #83
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

alle, dan proberen allochtonen hun boterham eerlijk te verdienen en is t ook niet goed!

k was gisteren nog in de turkse buurtwinkel en der waren ook 2 vlaamse omaatjes en die deden evengoed hun klapke met de turkse winkelierster, jaja, in het nederlands.

Laatst gewijzigd door Mbeya : 26 september 2008 om 15:10.
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 15:07   #84
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
1ste : Ik denk dat er eens een goede studie moet komen naar de echte inkomsten-uitgaven- en aangiftes van alle vzw's en firma's in allochtone handjes hier.
Ik denk dat we erg zouden verschieten.
.
doe maar van alle KMO's, firma's, vzws,... allochtoon of autochtoon
geef toe ne kleine zelfstandige die alles in t wit doet, die bestaat niet, dus als ne kleinen allochtone zelfstandige dit ook doet, is eigenlijk het ultieme teken van integratie
maar serieus, moest de regering meer werk maken van BTW controles van bedrijven, firmas edm... hun inkomsten zouden nogal stijgen, maar ja, ne touch pas a ne Belg zijn zwart geld!

Laatst gewijzigd door Mbeya : 26 september 2008 om 15:07.
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 15:31   #85
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
doe maar van alle KMO's, firma's, vzws,... allochtoon of autochtoon
geef toe ne kleine zelfstandige die alles in t wit doet, die bestaat niet, dus als ne kleinen allochtone zelfstandige dit ook doet, is eigenlijk het ultieme teken van integratie
maar serieus, moest de regering meer werk maken van BTW controles van bedrijven, firmas edm... hun inkomsten zouden nogal stijgen, maar ja, ne touch pas a ne Belg zijn zwart geld!
Och. Daar hebben we het toch helemaal niet over?
De topic gaat over de buurten waar er zo goed als geen belgische winkels meer zijn. Die zijn over kop of weet ik wat. De allochtone winkels kunnen blijkbaar wel blijven bestaan.
Dat was de draad dacht ik
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:48   #86
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Bwa bij ons valt dat nog goed mee. Er is wel één nachtwinkel en één pittabar. Die mensen zijn relatief sympathiek. Als ik voor tabak ga in de nachtwinkel gebeurt het dat ik er gratis een snikker bij krijg. Die pittaman die steekt altijd zijn hand uit als ik daar met de hond passeer, ben er ooit eens eenmaal een piza gaan eten.

Maar het is zoals de Americanen het zeggen:
The only good Indian is a .........
Oud 5 oktober 2008, 11:29   #87
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

We kunnen heel de evolutie ook zien als een nieuwe geografische seggregatie tussen de bevolkingsgroepen. Neem nu Antwerpen. Een chique en dure binnenstad met veel speciaal-, merk- en antiekzaken waar (uiteraard) de rijkere autochtonen uit voornamelijk de groene randgemeenten of diegenen die in hun loftburchten op 't Zuid of 't Eilandje resideren, zich liefst op zaterdag komen bevoorraden ; daarrond buiten de leien en tussen of in de buurt van de ring / autowegen verloederde 'volkse' winkelstraten (Offerandestraat, Turnhoutse Baan, Abdijstraat, Herentalse Baan, Driekoningenstraat, ...), waar dertig jaar geleden de gewone Antwerpenaar zijn boodschappen deed, maar waar de winkels nu hebben plaatsgemaakt voor phone-shops, nachtwinkels en halal-pitabars, allemaal troosteloos en met hetzelfde aanbod, de straten liggen er vuil bij en er is veel leegstand ; en nog eens daarbuiten een mastodont als een Wijnegem Shoppingcenter of hypermarkten waar de autochtonen uit de rand hun 'gewone' winkelactiviteiten doen. Ik ben in die grote winkelcentra in de suburbane gebieden nog maar weinig allochtonen of nieuwe Belgen tegengekomen ! De grote pechvogels zijn wederom de oorspronkelijke Antwerpenaars die niet over het geld beschikten om mee te vluchten naar de groene rand rond Antwerpen of zich in te kopen in een 1 miljoen euro duplex in een trendy binnenstadsbuurt, maar die noodgedwongen in hun volkse stadswijk moeten blijven wonen en bij het winkelen in de omgeving de keuze hebben tussen nachtwinkel 168 of 169. Gewone zaken als kranten, modekledij of een gewoon ordinair brood kunnen ze zich echter niet meer in hun buurt aanschaffen, want de 'Nieuwe Belgen' vertikken het om zulke noodzakelijke winkels te openen. Zij 'investeren' liever in bel- en nachtwinkels en schimmige VZW-lokalen, waar je als autochtoon wordt buitengekeken als vreemdeling.

We kunnen dus stellen dat het winkellandschap wel degelijk is veranderd met de komst van onze allochtone vrienden !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 15:55   #88
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Marokkaans en Turks brood is gewoon lekkerder dan het onze, en goedkoper. Hun fruitwinkels zijn beter (factum). Van halal-vlees weet je zeker dat je het kunt vertrouwen.

Doen, zou ik zeggen. Kopen die handel.
Als de Vlamingen basisvoedsel hebben dat lekker is, behalve hun bier, frieten, en stoofvlees dan is het wel juist het BROOD ! Die platte marokke-turkse broden kunnen daar nog niet aan tippen ! Hun fruit is mischien goedkoper, kan zijn, maar dat komt van waar ? mischien uit een land waar geen enkele wettelijke regels bestaan over het gebruik van pesticides...En halal-vlees kan je zeker betrouwen ?!! Daar wil ik zelfs niet op antwoorden.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 15:57   #89
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
In mijn geboortedorp zijn de middenstanders nog altijd Vlamingen buiten de uitbaters van het Chinees restaurant. Misschien ligt het aan het groot aantal varkens in West-Vlaanderen wat meteen een oplossing zou kunnen zijn voor de andere provincies: meer varkens kweken.
Oud 5 oktober 2008, 16:03   #90
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe is het daar in de US bij de KKK?
Wat een stomme vraag...Hoeveel % van de bewoners van de U.S. zijn lid van de KuKluxKlan volgens jou ?
Oud 5 oktober 2008, 16:05   #91
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Wat een stomme vraag...Hoeveel % van de bewoners van de U.S. zijn lid van de KuKluxKlan volgens jou ?
Allemaal zeker?

Of de negers niet misschien...

Oh, en de joden, die ook niet.

En dan alles wat blank is maar van het buitenland komt, die ook niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:06   #92
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is een typisch fenomeen.
men (eigen volk) vindt elkaar aan de toog om hun verzuurde meningen uit te kramen. Maar als men (eigen volk) langs de buur gaat (eigen volk) voor wat suiker bij de koffie omdat die op is, riskeert de gelijkgezinde de deur op zijn neus te krijgen.
In jouw kringen mischien Ik wissel met mijn geburen vanalles uit. En hou je vast, daar zit zelfs een Algerijn tussen. Maar ne goeie: hij drinkt alcohol, en eet varkensvlees
Oud 5 oktober 2008, 16:38   #93
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Ik woon reeds sedert geboorte in een dorp en wat 20 jaar lang hetzelfde bleef, is nu in sneltempo aan het verdwijnen: In heel mijn dorp zijn 3 bakkers,4 slagers en 2 supermarkten bankroet.AL deze winkels zijn ingenomen nu door Moslims.De traditionele bakker is een turkse bakker geworden.De traditionele slager is een halal-slager geworden en de supermarkt is omgetoverd in een "turken-merk-winkel" (cola turk etc)...

Een babbeltje slaan in een slagerij,winkel,bakker is nu verleden tijd.Ze zijn allemaal overgenomen door Moslims die amper een woord Nederlands verstaan of ze zijn zo afwijzend naar de klanten dat je er geen 2de maal komt.

Wat vinden jullie hiervan? Hoe is het in jullie (dorps)buurt? Zijn er nog Vlaamse bakkers,slagers,buurtwinkels met echte Vlamingen als uitbaters of zijn het inmiddels ook allemaal Moslims?

Ik vind dit ook een spijtige evolutie maar we moeten weten dat wij daar ook schuld aan hebben, meerbepaald door het feit dat wij als handelaren geen zaak meer overnemen, en het zo aan de moslims overlaten.

Eigenlijk moeten we dit noch onszelf, noch de moslims verwijten, dit is gewoon een evolutie, een gang van zaken.

Maar wel een spijtige evolutie, naar mijn mening.
Oud 5 oktober 2008, 16:43   #94
Graziëlla
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kijk maar naar wat er met Abdijstraat op het Kiel is gebeurd. Ik voel me daar een vreemde in m'n eigen stad.

Ik ben absoluut geen voorstander van dergelijke evolutie!
Ik heb gehoord dat men de naam 'Abdijstraat' zou willen veranderen naar één of andere Marokkaanse benaming.
Oud 5 oktober 2008, 17:01   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat men de naam 'Abdijstraat' zou willen veranderen naar één of andere Marokkaanse benaming.
tja, van Abdij is er natuurlijk geen sprake meer. De soekstraat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 17:05   #96
Graziëlla
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja, van Abdij is er natuurlijk geen sprake meer. De soekstraat?
Het woordje 'straat' is nog altijd Vlaams.
Hopelijk komt dit niet door, want waar zal dan dan eindigen?
Het zou trouwens een nieuwe bron voor discussie zijn, daar waar nu geen discussie mogelijk is.
Oud 5 oktober 2008, 18:11   #97
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

buurtwinkel is buurtwinkel, mij zal het worst wezen of daar nu Jef of Ahmed de zaakvoerder is.
Oud 5 oktober 2008, 18:22   #98
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
buurtwinkel is buurtwinkel, mij zal het worst wezen of daar nu Jef of Ahmed de zaakvoerder is.
Precies, ik ga toch naar de Delhaize.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:11   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Ik woon reeds sedert geboorte in een dorp en wat 20 jaar lang hetzelfde bleef, is nu in sneltempo aan het verdwijnen: In heel mijn dorp zijn 3 bakkers,4 slagers en 2 supermarkten bankroet.AL deze winkels zijn ingenomen nu door Moslims.De traditionele bakker is een turkse bakker geworden.De traditionele slager is een halal-slager geworden en de supermarkt is omgetoverd in een "turken-merk-winkel" (cola turk etc)...

Een babbeltje slaan in een slagerij,winkel,bakker is nu verleden tijd.Ze zijn allemaal overgenomen door Moslims die amper een woord Nederlands verstaan of ze zijn zo afwijzend naar de klanten dat je er geen 2de maal komt.

Wat vinden jullie hiervan? Hoe is het in jullie (dorps)buurt? Zijn er nog Vlaamse bakkers,slagers,buurtwinkels met echte Vlamingen als uitbaters of zijn het inmiddels ook allemaal Moslims?
Ben je zeker dat die 3 bakkers en 4 slagers bankroet zijn gegaan? Of hebben ze hun activiteit gestopt om te rentenieren.

In Kortrijk zijn er al lang Griekse en Chinese restaurants, maar dat telt waarschijnlijk niet mee, wegens niet Moslim.

Er zijn ook allerhande winkels, restaurants, opengehouden door andere allochtonen. Maar ik heb niet de indruk, wanneer ik er binnenga, dat het een moslims-winkel is.
Bij de Marokkaanse bakker kan je o.a. Turks brood, Franse croissants en een gewoon "Belgisch" brood kopen.
In de kledingszaak, opengehouden door een Pakistaanse, kan ik gezellig babbelen over kinderen en vakantie.
Bij de Iranees kan je behalve feta, jonge gouda kopen.
Overal is men vriendelijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:32   #100
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

logisch, vreemdelingen krijgen subsidies om een 'zaak' te openen, die nachtwinkels betalen niks RSZ en kopen alles in de colruyt en verkopen het voor het driedubbel van de prijs.
ze heten allemaal 'sing' dus wie heeft wat gedaan, allemaal verwarrend voor de belgische overheid. die pakis ownen hele netwerken van winkels en tankstations, dikke mannen en hun winsten worden versast naar terroristen in pakistan. ondertussen krijgen ze hier een sociale woning en gratis gezondheidszorg terwijl er geen geld is voor de autochtone sukkelaars.
bovendien zo'n nachtwinkel devalueert een buurt onmiddelijk.
het trekt dronkaards, allochtonen en druggebruikers aan, wie daar een huis heeft ziet zijn waarde dalen...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be