![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() Ik neem aan dat je weet wat 'a patsy' betekent in het Engels? Goed gekozen nick, proficiat.
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Daar vreesde ik al voor.
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Patsy (znw) betekent in het engels zoiets als 'zondebok'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementslid
|
![]() In het licht van het universum beschouw ik mezelf als aartsdom, maar er zijn er blijkbaar altijd die nóg dommer zijn.
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Terug naar het onderwerp: Hollander versus Fortis.
Ik voel geen minachting voor Fortis. Wel voel ik al jaren minachting voor de graaizucht onder mensen die in de positie zijn dat ze dat ongestraft kunnen doen. Mijn inziens de mazen in het kapitalistisch systeem, waarbij rijke en machtige mensen zichzelf verrijken ten koste van vooral werknemers. Kapitalisme zou geweldig kunnen werken als iedereen zichzelf beperkingen oplegt in de wens nog rijker te worden. 1 ton verdienen is al heel aardig, daar kun je leuke dingen van doen. 2 ton verdienen, pfft, waar moet je het allemaal in steken. Maar 5 miljoen verdienen, door alleen maar 50 uur per week je best te doen de juiste beslissingen te nemen. Geen gevaarlijk werk, geen vies werk, alleen wel stress over de omvangrijke consequenties van je beleid en je beslissingen. In mijn ogen zou niemand zoveel mogen verdienen met alleen maar zijn werk doen. Daarbovenop komen dan nog bonussen bij vertrek. Zelfs als iemand moet opstappen omdat hij er een potje van maakt, krijgen ze een vette oprotpremie mee. Soms van miljoenen. Pure diefstal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nog wat harder dromen en je zit in troetelbeertjesland 'libertaria' waar alles van pure liefdadigheid in peperkoek veranderd. even ernstig nu. exhuberante lonen worden vaak verdedigd door de bewering dat mensen waard zijn 'wat de zot ervoor wilt geven'. ik ben daar niet mee akkoord. ik vind niet dat de wereld door zotten beheerst moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had aan mijn stukje moeten toevoegen. "Nu veel kapitalisten zichzelf niet die beperking opleggen, zouden wereldwijd dit soort beloningen moeten worden ingeperkt middels (belasting-)maatregelen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: "Als" men de aandelen met een flinke winst zal "kunnen" verkopen... Op dit ogenblik zit het er niet naar uit dat de hele operatie winstgevend zal zijn voor de Belgische staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in Terzake kwam het weer ter sprake: de onredelijke hang van Fortis om de grootste te willen zijn waardoor ze voor teveel geld ABN-Amro hebben overgekocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus nee, de aandeelhouder kiest helemaal niet hoeveel geld hij besteedt aan management. Een klein clubje beslist over hun eigen beloning. Geen diefstal volgens de wet. Wel zelfverrijking ten koste van anderen, volgens mijn opvatting. |
|
![]() |
![]() |