Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2008, 16:58   #81
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: nóg meer belastingen + het werk afpakken van een ander.
Degenen die werken , hebben ervoor gezorgd dat de ondernemingen de laatste jaren miljardenwinsten maakten. Is het dan teveel gevraagd om de koopkracht te beschermen ?

En de supporters van Tom Boonen gunnen hem ook een rijkelijk inkomen. Misschien moet er maar eens gestaakt worden tegen de topsporters? Om van de rest maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door Offshore : 4 oktober 2008 om 16:58.
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 17:40   #82
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Ach ja, ik ga akkoord hoor: het financiële systeem dient hervormt te worden. Ga je blijven proberen om het onderwerp te veranderen?

Loonmatiging is zeker zo belangrijk. Wanneer het financiële systeem het bijzonder goed doet, zal de economie blijven lijden onder de hevige loonkosten.

Wil je nu misschien eens op dit punt ingaan? Want het begint er mij op te lijken dat je er geen enkel zinnig argument tegen kan inbrengen.
Blijkbaar lees je niet wat ik schrijf, ik leg u juist uit waarom het één met het ander te maken heeft. Maar goed, alleen een dwaas blijft voor zijn gelijk strijden. Wanneer mijn antwoorden steeds afgedaan worden als niet terzake, kan je moeilijk discuteren.

Ik ben trouwens op uw punt ingegaan en heb dat verworpen omdat er zoiets bestaat als financieringskrediet. Maar, je begrijpt blijkbaar niet de consequenties op economie en groei. Je argumenten voor loonmatiging is een laboratorium concept en houdt met veel factoren gewoon geen rekening!
Waarom doet Duitsland het niet beter? Volgens uw model zou hun economie gezonder moeten zijn dan de onze...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 17:46   #83
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de supporters van Tom Boonen gunnen hem ook een rijkelijk inkomen. Misschien moet er maar eens gestaakt worden tegen de topsporters? Om van de rest maar te zwijgen.
De supporters misschien, maar ik zie geen zinnige reden om die zo rijkelijk te vergoeden. Heb je eigenlijk nog een eigen gedacht of neem je werkelijk alles klakkeloos over wat je op tv hoort. Zie je dan zelf niet de eenzijdigheid van die argumentatie in. Alsof het één het ander goed spreekt.
Oud 4 oktober 2008, 18:24   #84
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Deze ochtend vernam ik dat er ook bij RVA VDAB en Vlaamse Overheid keuze is tot staking. Goed zo, alleen één dag is veeeeeeel te weinig .. spijtig dat er geen autosnelwegen of sluizen afgezet worden, gewoon staken treft de "economie" amper
1) Staken is een recht. Wie vindt dat hij of zij door zijn werkgever benadeeld wordt, krijgt van de staat het recht om niet meer verder te werken. Echter, als je als staker anderen jouw mening opdringt, dan vervalt dit recht. Dan kan je evengoed goedkeuren dat een andere groep (de staat in dit geval) even agressief terug optreedt en zorgt dat de staking niet kan doorgaan of sancties treffen.

2) De staking is zelfs niet meer representatief, als een kleine aggressieve groep iedereen 'verplicht' om mee te doen, dan weet je niet hoeveel mensen "echt" achter de eigenlijke staking staan.

3) Snelwegen zijn de levensaders van onze gemeenschap. Ziekenhuispersoneel, dokters, ambulances, brandweer, maken hiervan gebruik. Deze blokkeren kan dus inhouden dat hartpatienten niet in het ziekenhuis geraken en overlijden, of een brand niet geblust kan worden. Daarom, stakers die hun stakingsrecht misbruiken en zich verlagen tot het afzetten van verkeersaders, zonder compassie de gevangenis ingooien wegens poging tot onvrijwillige doodslag. Punt.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 19:09   #85
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Blijkbaar lees je niet wat ik schrijf, ik leg u juist uit waarom het één met het ander te maken heeft. Maar goed, alleen een dwaas blijft voor zijn gelijk strijden. Wanneer mijn antwoorden steeds afgedaan worden als niet terzake, kan je moeilijk discuteren.

Ik ben trouwens op uw punt ingegaan en heb dat verworpen omdat er zoiets bestaat als financieringskrediet. Maar, je begrijpt blijkbaar niet de consequenties op economie en groei. Je argumenten voor loonmatiging is een laboratorium concept en houdt met veel factoren gewoon geen rekening!
Waarom doet Duitsland het niet beter? Volgens uw model zou hun economie gezonder moeten zijn dan de onze...
Kijk Loki, het is heel simpel. Een gezonde economie omhelst uiteraard vele factoren. Maar één van de factoren die onze economie benadelen zijn de hoge loonkosten. Indien de loonkosten lager zouden zijn, dan zou de economie het beter doen. Maar het is uiteraard correct dan indien het op andere niveau's mank loopt, een mindering van loonkosten daarop geen uitwerking zal hebben. daar zijn we het dus over eens. Het financiële systeem dient hervormt te worden, er moet meer concurrentie zijn, het staatsapparaat dient te slinken, et, etc, etc.

Maar hier gaat het nu over loonkosten.

Het komt neer op het volgende. De koopkracht van de mensen gaat erop achteruit.

Wat is er nu beter:

- meer koopkracht door verhoging bruto-lonen, of
- meer koopkracht door afbouwen personenbelasting.

Antwoord nu eindelijk op de vraag.
Oud 4 oktober 2008, 19:12   #86
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
De supporters misschien, maar ik zie geen zinnige reden om die zo rijkelijk te vergoeden. Heb je eigenlijk nog een eigen gedacht of neem je werkelijk alles klakkeloos over wat je op tv hoort. Zie je dan zelf niet de eenzijdigheid van die argumentatie in. Alsof het één het ander goed spreekt.
Maar dat er topsporters zijn die zak vol geld binnenrijven, dan vindt u geen probleem. Of acteurs die stinkend rijk zijn, daar stoort u zich niet aan. Wat u wel niet kan hebben zijn zaakvoerders die meer verdienen dan de werknemers die zij tewerk stellen. Versta ik het zo ongeveer?
Oud 4 oktober 2008, 19:40   #87
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat er topsporters zijn die zak vol geld binnenrijven, dan vindt u geen probleem. Of acteurs die stinkend rijk zijn, daar stoort u zich niet aan. Wat u wel niet kan hebben zijn zaakvoerders die meer verdienen dan de werknemers die zij tewerk stellen. Versta ik het zo ongeveer?
Integendeel, die zaakvoerders verdienen dit zeker...indien er resultaat is en wat men begrijpt onder 'resultaat'. Bij topsport vindt ik de vergoedingen in elk geval overdreven.

Om op uw vorige vraag terug te komen. U vraagt naar een oplossing op een concreet probleem, pragmatisch stel ik dan dat de personenbelasting maar omlaag moet. Maar ik ben geen pragmaticus, vandaar dat ik eerst wil weten hoe dit concreet probleem tot stand is gekomen.

Er wordt dan ook gestaakt o.a. voor meer koopkracht, maar dit is iets wat je ruim kan interpreteren.
Oud 4 oktober 2008, 22:40   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik vind wel dat de vakbonden het juiste moment hebben gekozen...

Nog nooit zijn de omstandigheden zo goed geweest om de ondernemingen kapot te krijgen... UIteraard in het belang van de werkende mens...

Volgens mij hij De Leeuw het verstand van een gepelde garnaal...
Hoe is het mogelijk dat twee zo gelijkgerichte personen zo verschillend stemmen? Er is maar één verklaring voor. 't Zijn Vlamingen!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 12:17   #89
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat twee zo gelijkgerichte personen zo verschillend stemmen? Er is maar één verklaring voor. 't Zijn Vlamingen!
Net als Nederlanders ,ieder een eigen partij.
Overigens nu het land in economische crisis verkeert, lijkt het me raadzamer om niet zo massaal te gaan staken.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 19:19   #90
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Aan de leden van dit forum:

Wees galant voor de mensen die morgen de piketten bemannen. Tot morgen !

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 19:43   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Net als Nederlanders ,ieder een eigen partij.
Overigens nu het land in economische crisis verkeert, lijkt het me raadzamer om niet zo massaal te gaan staken.
Wat maakt het uit, het land verkeert toch in crisis, niet?
Oud 5 oktober 2008, 20:09   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die zaak voerders betreft. Het is nog maar de vraag hoelang die nog meer gaan verdienen dan de werknemers.

Ik ken er al enkele waarvan hun olletje al flink open en dicht aan het gaan is.

Er zijn een aantal bouwpromotoren die zich serieus achter de oren aan het krabben zijn.

Ze hebben 50 milj eigen kapitaal en starten daarmee minstens vijf appartementsgebouwen op van +/- 40 appartementen per gebouw. Dat is altijd goed verlopen geweest in het verleden. De rest van het benodigde kapitaal komt voor een deel van de bank. Het dan nog te kort zijnde kapitaal om alles in zijn geheel af te bouwen, komt van de winst van de appartementen die als eerste opgeleverd worden.

Nu blijkt dat er reeds enkele van de kopers, die een appartement gekocht hebben, compromis getekend en al, en waarvoor de kopers een lening nodig hadden, die eveneens reeds toegezegd was door de bank,voor kort een brief ontvingen van de bank waarop vermeld staat, dat de uitbetaling van de lening uitgesteld wordt. Dit is iets nieuw dus. Voordien schijnbaar onbebend.

Niemand weet nu schijnbaar hoe dit nu verder in zijn werk moet gaan als straks de termijn versteken zal zijn en de poen nog op zich laat wachten.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 oktober 2008 om 20:15.
Oud 5 oktober 2008, 20:09   #93
LastMohican
Banneling

Standaard

Ik hoop dat iedereen die morgen staakt binnenkort zijn/haar job kwijt is.

In een economische situatie als deze is het uiterst onverantwoord van te gaan staken voor MEER loon ! Wees verdorie al content dat ge nog een job HEBT !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:10   #94
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

Ik hoop op een miserabel koude en natte dag.
Oud 5 oktober 2008, 20:11   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht

In een economische situatie als deze is het uiterst onverantwoord van te gaan staken voor MEER loon ! Wees verdorie al content dat ge nog een job HEBT !
Hoe, en ik die dacht dat men overal werkvolk te kort komt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:12   #96
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

Tuurlijk ... Op autostrade mag men 120 en daar kunnen onmogelijk mensen rondlopen he
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:14   #97
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is durven van die arbeiders, meer loon vragen!

Die weten niet wat uwen ML kost zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:14   #98
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe, en ik die dacht dat men overal werkvolk te kort komt?
Dat, mijn beste, zal niet lang meer duren.
Oud 5 oktober 2008, 20:15   #99
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is durven van die arbeiders, meer loon vragen!

Die weten niet wat uwen ML kost zeker?
Ben bezig een deel van de activiteiten naar Bangalore te verhuizen. Geen vakbonden. Mensen die nog *willen* werken. Geen zever, geen gezaag.

En ik denk niet dat ik de enige ben.
Oud 5 oktober 2008, 20:17   #100
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben bezig een deel van de activiteiten naar Bangalore te verhuizen. Geen vakbonden. Mensen die nog *willen* werken. Geen zever, geen gezaag.

En ik denk niet dat ik de enige ben.
Goed zo.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be