Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 15:16   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En je denkt dat BdW iets gaat komen vertellen aan U?

Volgens uw mening dan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 15:21   #82
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Verdeel de Vlamingen en laat de Walen heersen.
Erg.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 15:38   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Erg.
Nu je het zelf aanhaald, de Franstaligen vormen véél meer dan de Nederlandstaligen "één volk".
Er is een veel groter samenhorigheidsgevoel dan bij ons.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 15:42   #84
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg.
Ik wist hoegenaamd niet dat we in oorlogstijd waren.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 16:52   #85
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Chipster voor een onafhankelijk Vlaanderen is.
Met een goed werkend België als het kan... Of met een onafhankelijk Vlaanderen als het moet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 17:21   #86
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik wist hoegenaamd niet dat we in oorlogstijd waren.
Moet je eens vragen aan diegenen die een corridor naar Brussel willen door vijandelijk gebied.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 17:26   #87
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Moet je eens vragen aan diegenen die een corridor naar Brussel willen door vijandelijk gebied.
Ik kan het natuurlijk ook altijd eens vragen aan degenen die zongen van : "Waalse ratten, rolt uw matten!"
Oud 3 oktober 2008, 17:33   #88
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan het natuurlijk ook altijd eens vragen aan degenen die zongen van : "Waalse ratten, rolt uw matten!"
Lees misschien eerst nog eens de posts die Luc Broes daarover geschreven heeft. Ik heb je destijds de links doorgespeeld; ik wacht nog steeds op jouw reactie.
Oud 3 oktober 2008, 17:46   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

1. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is denk ik.

2. En wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid, een haalbaar/aanvaardbaar alternatief bestaat niet volgens mij.

3. En ook, eenders waar het VB mee op de proppen komt, het zal altijd verketterd worden als het werk van de duivel door de Belgische machten.

4. Van de NVA weten die nu dat ze zoveel water in de wijn doen dat men ze niet moet vrezen (we zitten in het kartel, we stemmen het vertrouwen op een onthouding na (die de meerderheid niet ingevaar bracht) maar we zitten niet in de regering?!?), het VB zal dit niet doen, dat weet men ook.

5. Is dit de beste koers? Ik weet het niet, de toekomst zal het uitwijzen. Ik vind het alleszins een betere koers dan samenwerken met de Belgen.

6. Waarbij ik uiteraard niet voor het VB spreek.
1. Het ziet er zo naar uit, ja. Kan je je voorstellen hoe ik eruit zie?

2. Ik had het eigenlijk eerder over die situatie in Antwerpen, waar jij over begon, maar ook voor het probleem 'België' is er een alternatief voor 'Vlaanderen onafhankelijk'. België is namelijk al zo ver gebarsten dat het een piece of cake zou kunnen zijn véél méér dan enkel 'Vlaanderen' te verkrijgen, en na 178 jaar tevreden kwispelen of nijdig knarsetanden om de afgekloven botten zouden 'de Vlamingen' wel eens blijgezind en vol zelfvertrouwen voor de hoofdvogel mogen gaan, voorgerecht, soep, dessert en pousse café inbegrepen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

3. Dan moet het VB maar slimmer worden, want die Belgische duivel waarover u het heeft, is ondertussen een kalende pafferige poedel geworden. Geef dat beest gewoon een goedgemikte schop tegen de leeggespoten kloten en het vliegt jankend in de mand waar het thuishoort. Ik hoop ook hier dat je begrijpt wat ik bedoel.

4. De wijn van het Vlaams Belang smaakt mij helaas niet. Te zuur? Te oud? Te nieuwe zakken? Geef mij maar een goeie Brugse Zot, nen dubbelen. De trippel vind ik minder lekker.

5. De Belgen moeten met òns samenwerken, niet omgekeerd. Wij zijn met meer. Al lijken we minder goed te weten wat we willen. Daar moet maar eens een eind aan komen. De Belgen zullen ons daar trouwens erg dankbaar voor zijn, ge zult 't wel zien.

6. Dat geloof ik, HAMC. Gij spreekt gewoonlijk enkel voor uzelf, en dat waardeer ik wel in u.

Vriendelijke groeten vanuit mìjn stad,

tegelijk uw hoofdstad ,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 3 oktober 2008 om 17:46.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 17:49   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan zal u te voet moeten gaan en zal u heel lang onderweg zijn.
"Als wij samen gaan kamperen, naar het bos of naar de hei,

dan klinkt het wel duizend keren,

vrolijke vrienden da-hat zijn wij!"

Oud 3 oktober 2008, 17:49   #91
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lees misschien eerst nog eens de posts die Luc Broes daarover geschreven heeft. Ik heb je destijds de links doorgespeeld; ik wacht nog steeds op jouw reactie.
Niks wat jij of wie dan ook kan bedenken kan dergelijke taal goedkeuren of legitimeren. Het enige wat je kan doen is stellen dat dergelijke mensen die zo'n dingen staan te zingen idioten zijn en niet representatief zijn voor het Vlaams-nationalisme , alleen sta je dan te liegen want dergelijke taal is jammergenoeg weldegelijk schering en inslag bij flaminganten. Jullie maken van een bagatel een halve oorlogssituatie en als iemand u daarop wijst , dan steekt ge naar goede oude gewoonte de schuld op de tegenpartij.
Oud 3 oktober 2008, 17:53   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu je het zelf aanhaald, de Franstaligen vormen véél meer dan de Nederlandstaligen "één volk".
Yup, dat heeft André Cools bewezen.

Reynders is ook goe bezig.

Zegt de naam 'Daniel Féret' u iets? Of 'Redouane Bouhlal'?

Ooit al eens in Charleroi rondgelopen?

En daarna in Rixensart?

Oud 3 oktober 2008, 17:56   #93
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks wat jij of wie dan ook kan bedenken kan dergelijke taal goedkeuren of legitimeren. Het enige wat je kan doen is stellen dat dergelijke mensen die zo'n dingen staan te zingen idioten zijn en niet representatief zijn voor het Vlaams-nationalisme , alleen sta je dan te liegen want dergelijke taal is jammergenoeg weldegelijk schering en inslag bij flaminganten. Jullie maken van een bagatel een halve oorlogssituatie en als iemand u daarop wijst , dan steekt ge naar goede oude gewoonte de schuld op de tegenpartij.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=221

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Broes

'franse ratten, rol uw matten' is een zeer oud Vlaams volkslied, zoals er in alle landen bestaan, gericht tegen de vreemde bezetter. Ik heb het destijds nog geleerd op de lagere school van het Sint Lodewijkscollege te Brugge
En nooit gehoord van '�* bas la calotte, �* bas les calotins'?
Kent jam�*s geen spotlied van de arbeiders gericht tegen de rijke stinkers?
En wordt daarbij ook niet 'gebruld'?
Wat zou daar allemaal verkeerd mee zijn?

Al die totaal onnodige zelfbeschuldiging is volstrekt overbodig!

Luister ook maar eens naar wat de grote en geëerde zanger Jacques Brel zong over de Vlamingen.
En heb je daar ooit kritiek over gehoord? Ik ook niet.
Alleen maar goedkeuring door 'vooruitstrevende' blinden.

Maar als het van de Vlamingen komt dan is het doodzonde of 'racisme' zoals dat tegenwoordig heet.

De pot op!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Broes

Ik heb nog eens gekeken op internet ivm het volksliedje 'Franse ratten rol uw matten' en vind:

Snellaert, F.A. (auteur)

titel: Oude en nieuwe liedjes, bijeen verzameld door F.A. Snellaert. Tweede vermeerderde Uitgave, met begeleiding voor piano door L. Hemelsoet.
jaar: 1864

Dat volksliedje dateert dus van voor 1864.
Die vervaarlijke kerels van Voorpost zijn blijkbaar al een heel tijdje bezig!
Oud 3 oktober 2008, 18:02   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg.
Mag wel eens ophouden, ja.

De vraag is: loopt er in Vlaanderen iemand rond die daartoe in staat is?

Soms, als ik voor de spiegel sta, vraag ik wel eens streng: "èn, waarom probeert gij niet eens daar een eind aan te maken?"

"Spijtig dat ge zo'n lelijke makakkensmoel hebt, en zo'n domme multiculpoco geitenwollensokkenpamperflikker zijt," antwoordt mijn spiegelbeeld dan, "ge hebt er anders wèl de grote muil voor!"

En dan slof ik weer naar m'n klavier om op dit forum lucht te geven aan mijn ergernis & frustratie,

Oud 3 oktober 2008, 18:08   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Zwartengeel, mag ik u ook de documentaire "Modus Operandi" van dhr. Hugues Lanneau aanraden, uit 2008.

Daarin wordt getoond hoe niet alleen Vlamingen, maar ook Walen en zelfs Belgische Joden aan de deportaties tijdens de Tweede Wereldoorlog meewerkten.

Tegen het einde van de film verneemt de kijker hoe de zwaarste straffen naar de Vlaamse collaborateurs gingen, en hoe nogal wat Waalse en Belgisch-Joodse collega's er véél beter van afkwamen.

Het zou zeer interessant kunnen zijn te achterhalen wie d�*�*r achter stak.

Oud 3 oktober 2008, 18:12   #96
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mag wel eens ophouden, ja.

De vraag is: loopt er in Vlaanderen iemand rond die daartoe in staat is?

Soms, als ik voor de spiegel sta, vraag ik wel eens streng: "èn, waarom probeert gij niet eens daar een eind aan te maken?"

"Spijtig dat ge zo'n lelijke makakkensmoel hebt, en zo'n domme multiculpoco geitenwollensokkenpamperflikker zijt," antwoordt mijn spiegelbeeld dan, "ge hebt er anders wèl de grote muil voor!"

En dan slof ik weer naar m'n klavier om op dit forum lucht te geven aan mijn ergernis & frustratie,

Uw humor zou alvast een welkome verademing zijn! Trouwens, om in de politiek te gaan, moet ge eerst bereid zijn al uw principes overboord te kieperen, uw vader en moeder ei zo na te hebben vermoord en meer lucht kunnen verkopen dan een gewiekste tapijtenverkoper. Maar ik zou zo zeggen: ga uw gang, u wordt misschien wel de eerste politicus waar ik niet van over de nek ga! DOEN!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 18:35   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Uw humor zou alvast een welkome verademing zijn! Trouwens, om in de politiek te gaan, moet ge eerst bereid zijn al uw principes overboord te kieperen, uw vader en moeder ei zo na te hebben vermoord en meer lucht kunnen verkopen dan een gewiekste tapijtenverkoper. Maar ik zou zo zeggen: ga uw gang, u wordt misschien wel de eerste politicus waar ik niet van over de nek ga! DOEN!
Als gij mij ooit zover krijgt dat ik mezelf vrijwillig voor de krokodillen, de hyena's, de slangen, de wolven en de leeuwen ga gooien, zult ge uw nick alleszins dubbel en dik verdiend hebben. Als straf benoem ik u dan prompt tot handlanger en moogt gij komen helpen de smoelen- en messentrekkers een spiegel voor te houden.

En als ge mij nog één keer vleit, geef ik u aan bij de moderatoren!

Ik moet tegelijkertijd ootmoedig en een tikkeltje beschaamd toegeven dat megalomanie deel uitmaakt van de psychische ziekte waaronder ook deze homo sapiens sapiens lijdt wanneer hij zichzelf zo benoemt.

Stiekem hoop ik er op dat Maxima het beu wordt, en ertoe overgaat ook ons Vlamingen graag te komen zien. Ik heb al blauwe, witte en rode tulpen besteld

Serieuzer nu:

zou ik bijvoorbeeld hier op het forum ècht een draad beginnen om over mijn politieke denkbeelden te beginnen memmen, in de hoop een groepje medestanders te vinden om van gedachten mee te wisselen en wilde plannen te maken?

Ik ben er zot genoeg voor, ik zou het dus waarderen mocht u me met beide voeten op de grond weten te houden.

Dank bij voorbaat,

vriendelijke groeten vanuit mìjn stad,

ook een beetje ùw hoofdstad (kom uw deel opeisen!),

djimi

Oud 3 oktober 2008, 19:52   #98
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw commentaar is echt hemeltergend. Awel, stukske afkomstverloochenaar, als ze in de Walen toch zo'n dikke vrienden zijn van elkaar en het gras zooooveel groener is in Wallonie, waarom verhuist ge dan niet naar de Borinage? Wat houdt u tegen om volwaardig lid te worden van de communauté française? Moet ik u eens zeggen wat? Uw laatste greintje gezond verstand (noem het een primitieve reflex) dat verdraaid goed weet dat uw gelul kant nog wal raakt.

Natúúrlijk is er een groter samenhorigheidsgevoel bij de Walen als ge plotsklaps, gratis en voor niks, van de totale loser in eigen land tot volwaardig lid van een francofone multikulti-minderheidsdictatuur wordt opgewaardeerd. Al wat u dan nog rest om te doen is op de PS of de CDh stemmen en uzelf superieur achten aan die dwaze Flamands die werken voor hun geld en zo dom zijn om zichzelf te laten vernederen en uitmelken.

Laatst gewijzigd door Diederik v.d Elzas : 3 oktober 2008 om 19:53.
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:38   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
Uw commentaar is echt hemeltergend. Awel, stukske afkomstverloochenaar, als ze in de Walen toch zo'n dikke vrienden zijn van elkaar en het gras zooooveel groener is in Wallonie, waarom verhuist ge dan niet naar de Borinage? Wat houdt u tegen om volwaardig lid te worden van de communauté française? Moet ik u eens zeggen wat? Uw laatste greintje gezond verstand (noem het een primitieve reflex) dat verdraaid goed weet dat uw gelul kant nog wal raakt.

Natúúrlijk is er een groter samenhorigheidsgevoel bij de Walen als ge plotsklaps, gratis en voor niks, van de totale loser in eigen land tot volwaardig lid van een francofone multikulti-minderheidsdictatuur wordt opgewaardeerd. Al wat u dan nog rest om te doen is op de PS of de CDh stemmen en uzelf superieur achten aan die dwaze Flamands die werken voor hun geld en zo dom zijn om zichzelf te laten vernederen en uitmelken.
Jij speelt wel héél erg op de man inplaats van op de bal !

Wees niet bang, het is niet moeilijk :

Afkomstverloochenaar ?
Helemaal niet !
Ik ben Belg en daar ben ik fier op !

Het is des te moeilijker je afkomst te verloochenen als je opgegroeid bent in een echt Vlaams nest. Als het rechts-nationalisme je als het ware met de paplepel door de strot is geduwd. Als je ieder jaar naar de IJzer-bedevaart moet. Als je alle rechts-nationalistische strijdliederen uit het hoofd kent. Als je rondrijdt met zo'n huiveringwekkende Vlaamse-Leeuw sticker op je auto.

Zie je, iemand op de korrel nemen is echt niet moeilijk, waarvan akte !

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 oktober 2008 om 10:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 11:26   #100
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij speelt wel héél erg op de man inplaats van op de bal !

Wees niet bang, het is niet moeilijk :

Afkomstverloochenaar ?
Helemaal niet !
Ik ben Belg en daar ben ik fier op !

Het is des te moeilijker je afkomst te verloochenen als je opgegroeid bent in een echt Vlaams nest. Als het rechts-nationalisme je als het ware met de paplepel door de strot is geduwd. Als je ieder jaar naar de IJzer-bedevaart moet. Als je alle rechts-nationalistische strijdliederen uit het hoofd kent. Als je rondrijdt met zo'n huiveringwekkende Vlaamse-Leeuw sticker op je auto.

Zie je, iemand op de korrel nemen is echt niet moeilijk, waarvan akte !

Het is grappig, dat wel, maar toch ook niet want u schijnt het nog te menen ook.

Ik zou starten met de plastron wat losser te maken want die belemmert de bloedstoevoer naar de hersens.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be