Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 13:16   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Nu ben ik dan benieuwd wie wel die strijd kan voeren?
Je mag strijd voeren zoveel je wil en met de middelen die je wil.

Op het einde van het verhaal verlier je.

War on drugs? China is zonder twijfel een van de grootste opiumkwekers van de wereld, zijn we nu in oorlog met China dan? Laat me niet lachen he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 14:25   #82
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Laat ik het zo stellen: het gaat om de strijd die je voert.

Druggebruik op zich is een aangelegenheid tegenover dewelke de mensen, of de burgers zo u wil, zelf een houding moeten aannemen. Zo kan ik perfect aanvaarden dat iemand thuis drugs gebruikt, zolang hij het niet bij mij thuis binnen brengt. En als die persoon daar verder niemand mee lastig valt, heb ik er geen probleem mee. Maar als hij zichzelf ermee in moeilijkheden werkt, dan moet hij de gevolgen dragen van zijn keuze. Duidelijke stellingname, waar ik geen overheid of wetteksten voor nodig heb.

De overheid moet wel optreden tegen mensen die met hun druggebruik schade berokkenen aan anderen. Zij treedt ook niet op tegen alcohol, wel tegen alcoholmisbruik, d.w.z. tegen mensen die niet omkunnen met alcohol en heibel veroorzaken.

Maar strijd tegen drugs op zich? Onzin. Het resultaat van de talloze drugsoorlogen is bedroevend. Vernietigende Law & Order trips met als resultaat vandaag: een uitgebreider assortiment en het hoogste verbruik in de menselijke geschiedenis. Een familie die worstelt met een drugverslaafde kan alleen bij de overheid terecht om hem te laten opsluiten als een crimineel. Niet de persoon, maar de stof telt. Als je het probleem zelf wilt aanpakken, wordt je wandelen gestuurd en kan je je plan trekken. Dat is de kern van vele schrijnende drugverhalen: keuze tussen de gevangenis of het graf.

Die grenscontroles zijn dus al onnozel om die reden. Je arresteert toch ook geen mensen bij een alcoholcontrole alleen maar omdat er een bak bier in de koffer steekt.
En als het toch zo belangrijk is, waar blijven die drugtesten dan? Jaren wordt er al over gezaagd, maar ze zijn er nog altijd niet. Je gaat toch ook niet in iemands zakken zoeken of hij alcohol bij zich heeft voor je hem laat blazen.

En 'drugs' heeft wat mij betreft een breed spectrum: het is altijd maar wiet-coke-hero-xtc vs. alcohol. Ondertussen, hoeveel valiumslikkers zou men achter een stuur kunnen vinden?
Die grenscontroles zijn misschien onnozel maar ik vind wel dat de overheid moet wakker liggen en moet ingrijpen als er te veel druggebruik is. Ik hou niet zo van het idee dat iedereen mag doen wat hij wil zolang het anderen niet schaadt, je kunt jezelf schaden en het grootste probleem hierbij is denk ik de "aanvaarding" Iemand had het hier al gezegd. Mensen kijken niet meer op als iemand zegt dat ze nu en dan een lijntje snuiven en waar ben je dan mee bezig...
Oud 9 oktober 2008, 14:31   #83
Tavek
Banneling

Standaard

De bosscherweg vanuit smeermaas, ideaal om opt gemakske met de fiets maastricht in te rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 14:49   #84
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die grenscontroles zijn misschien onnozel maar ik vind wel dat de overheid moet wakker liggen en moet ingrijpen als er te veel druggebruik is. Ik hou niet zo van het idee dat iedereen mag doen wat hij wil zolang het anderen niet schaadt, je kunt jezelf schaden en het grootste probleem hierbij is denk ik de "aanvaarding" Iemand had het hier al gezegd. Mensen kijken niet meer op als iemand zegt dat ze nu en dan een lijntje snuiven en waar ben je dan mee bezig...
Algoed dat u, als wereldvreemd persoon, hier niet de baas is.

Verschaeve
Oud 9 oktober 2008, 14:52   #85
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Op mijn zestiende was ik een haar verwijderd van een alcoholverslaving. Qua illegale dingen kon ik nu een pakje veroordelingen op zak hebben.
Dat klinkt alvast boeiend .
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:04   #86
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De bosscherweg vanuit smeermaas, ideaal om opt gemakske met de fiets maastricht in te rijden.
het veer in Meeswijk.

In mijnen tijd moest ik het nummer van de "weedmobiel" (echte naam!!) bellen, zij reden tot aan de overzet. Het fietske op, het veer over, betalen, het veer terug oversteken, terug naar huis.

Those were the days
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:07   #87
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er nog een tijdje gewoond op de Bosscherweg, en gebruik nog altijd die route om naar Maastricht te gaan.

Maar intussen staan ze af en toe wel rechts beneden van de brug, net na die scherpe bocht... Net op Belgisch grondgebied dus.

Maar met de moto mocht ik altijd doorrijden
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:08   #88
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Algoed dat u, als wereldvreemd persoon, hier niet de baas is.
Ik hoop dat ik op dat vlak wereldvreemd ben...
Oud 9 oktober 2008, 15:12   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Ik heb er nog een tijdje gewoond op de Bosscherweg, en gebruik nog altijd die route om naar Maastricht te gaan.

Maar intussen staan ze af en toe wel rechts beneden van de brug, net na die scherpe bocht... Net op Belgisch grondgebied dus.

Maar met de moto mocht ik altijd doorrijden
Ja fietsers, brommers, motos ed. hielden ze er nooit tegen. Louche peugeotkes met franse nummerplaat wel

Ik fiets altijd vanuit maasmechelen via Hochter Bampd naar smeermaas en van daar uit nr maastricht. Zeker nu met die kutlichten die de instroom van autoverkeer naar maastricht regelen is het niet meer te doen met de auto, ge zijt er sneller met de fiets. Gratis bewaakte fietsenstalling onder het vrijthof for the win !
Oud 9 oktober 2008, 15:16   #90
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ja fietsers, brommers, motos ed. hielden ze er nooit tegen. Louche peugeotkes met franse nummerplaat wel

Ik fiets altijd vanuit maasmechelen via Hochter Bampd naar smeermaas en van daar uit nr maastricht. Zeker nu met die kutlichten die de instroom van autoverkeer naar maastricht regelen is het niet meer te doen met de auto, ge zijt er sneller met de fiets. Gratis bewaakte fietsenstalling onder het vrijthof for the win !
nice
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 15:33   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het veer in Meeswijk.

In mijnen tijd moest ik het nummer van de "weedmobiel" (echte naam!!) bellen, zij reden tot aan de overzet. Het fietske op, het veer over, betalen, het veer terug oversteken, terug naar huis.

Those were the days
En als de mobiel er nog niet was ene drinken in cafe de overzet ?
Oud 9 oktober 2008, 15:34   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ik op dat vlak wereldvreemd ben...
Ik denk dat u het op alle vlakken bent.

Verschaeve
Oud 9 oktober 2008, 16:00   #93
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat u het op alle vlakken bent.
is dat niet een wat snelgetrokken veralgemening?
Oud 9 oktober 2008, 16:13   #94
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Een kennis van me kweekte het vroeger bij zijn buren, een bejaard koppel.

'Mag ik wat brandnetels in uw tuin zetten vanachter. Ge kunt daar goei soep van maken'
'Ja, jongen, natuurlijk'

Ben er achter gekomen toen hij op een goede dag bij mij langskwam om te vragen hoe ge zo'n soep eigenlijk moest maken. Ze wilden het namelijk ook eens proeven terwijl hij zelfs nog geen pakjessoep kon maken
Oud 9 oktober 2008, 16:16   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ken ene die zijn heel kot had volgezet met van die stinkplanten
Oud 9 oktober 2008, 16:17   #96
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, mijn post was dus voor niets . Want als iedereen het aanvaardt, waarom moet de overheid er dan tegen strijden? Voor wie bestaat ze dan feitelijk?
Oud 9 oktober 2008, 18:16   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is dat niet een wat snelgetrokken veralgemening?
Ik kan en ga alleen maar voort op wat u zegt, dat is waar.

Meer precies baseer ik me onder andere op wat u hier zegt:

Ik hou niet zo van het idee dat iedereen mag doen wat hij wil zolang het anderen niet schaadt, je kunt jezelf schaden en het grootste probleem hierbij is denk ik de "aanvaarding" Iemand had het hier al gezegd. Mensen kijken niet meer op als iemand zegt dat ze nu en dan een lijntje snuiven en waar ben je dan mee bezig...

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 oktober 2008 om 18:16.
Oud 9 oktober 2008, 20:49   #98
casual
Vreemdeling

Standaard

ik denk dat nelle versteld zou staan als ze zou weten hoeveel jongeren er tegenwoordig al is een lijntje gesnoven hebben of een pil gepakt hebben tijdens een feestje . ga maar is naar een house party of disco daar zit meer dan 70 procent van het volk aan de dope . op zulke gelegenheden is dit de dag van vandaag de normaalste zaak van de wereld .
casual is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 21:35   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casual Bekijk bericht
ik denk dat nelle versteld zou staan als ze zou weten hoeveel jongeren er tegenwoordig al is een lijntje gesnoven hebben of een pil gepakt hebben tijdens een feestje . ga maar is naar een house party of disco daar zit meer dan 70 procent van het volk aan de dope . op zulke gelegenheden is dit de dag van vandaag de normaalste zaak van de wereld .
Ik heb nooit niks gedaan, uit princiepe, maar ik heb het wel veel zien gebeuren, en beuh...ik kan me er eigenlijk niet echt druk om maken.
Oud 9 oktober 2008, 21:53   #100
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casual Bekijk bericht
In uw milieu misschien, ja

Als ik uitga in een discotheek (genre Versuz e.d.) of op een studentenfuif stel ik dat drugsgebruik (pillen of dope) nog niet vast bij 7% van de mensen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be