Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2008, 17:10   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Dat gaat enkel op als je België inderdaad erkent als een "land". Voor mij is dat een tegennatuurlijk, kunstmatig wangedrocht.
Officieel is België het land waarin we leven, dat je het wil of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:14   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=piraat;3742106]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat sowieso g�*�*t gebeuren is dat Helgium gaat uitéénvallen , hoe jij en je soortgenoten zich ook kronkelen en draaien De vraag is enkel nog : Wanneer ?
Wanneer? Binnen 10 jaar, denk ik. Maar binnen 10 jaar ben ik niet meer in België en heb ik mijn nationaliteit al laten veranderen. Dat zal dus niet meer mijn probleem zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:20   #83
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

[quote=Everytime;3743196]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht

Wanneer? Binnen 10 jaar, denk ik. Maar binnen 10 jaar ben ik niet meer in België en heb ik mijn nationaliteit al laten veranderen. Dat zal dus niet meer mijn probleem zijn.
Het uiteenvallen van belgique is net de oplossing ipv een probleem.
Dit zowel voor Vlaanderen als Wallonie en het kan niet snel genoeg zover zijn.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:22   #84
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De grote stap vooruit kan alleen maar komen door samen te werken.

VB heeft gedaan wat toen kon. Maar werd volledig aan de zij lijn gezet. VB is niet instaat dit terug te schroeven.

Dat BDW geen band wil hebben, is gebaseerd op de vrees ook en met de zelfde argumenten aan de zijlijn gezet te worden. Idem voor LDD.

Kijk en lees de Waalse pers. Luister naar de Waalse politieker, En hoe Wallonië ons voorstelt aan de wereld pers. Zij doen niets anders dan alle argumenten van BDW en LDD als Ultra Rechts te bestempelen. Maar daar mee bedoelen ze Bruin.

Ze hopen dat OVLD en CDN.V zoals in het verleden mee zal doen, om NVA en LDD ook definitief aan de zijlijn te plaatsen.

Misschien moet VB naar Clinten kijken die nu Obama 100% steunt.

De clinten periode is ook voorbij, maar zij steunen tenminste het algemeen belang. In de toekomst kunnen ze nog altijd hun agenda proberen promoten bij volgende verkiezingen. Hun geloofwaardigheid is daar niet door geschonden, integendeel.

Vlaanderen vrij is een totale ommekeer. Dus waarom zou VB halsstarrig de andere Vlaams denkenden blijven bevechten.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:24   #85
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Al het maar lang duurt.
Als het niet lang duurt, gaan die stemmen terug naar het VB of een andere rechtse partij.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:34   #86
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het VB als partij doet dat niet (openlijk) en zeker niet de grote tenoren.
het gaat over personen via personen.
En natuurlijk wat onbekende leden, die ik persoonlijk al wel eens de moeite heb zien nemen om deuren te bekladden, NVA wijkgenoten uit te maken, enz...
Dat is nu net hetgeen ik wil aantonen.
Het is niet de NVA die schiet op alles wat VB is maar hun prominenten (BDW, Bourgois) die openlijk verkondigen een viscerale afkeer te hebben van VB'ers.
Hetgeen mij het ergste frustreert is niet alleen het feit dat BDW en co op die wijze het CS bekrachtigen maar dat ze ook zichzelf én de vlaamse zaak onherstelbaar beschadigen.

Citaat:
er zijn zelfs warme contacten tussen BDW/Bourgeois en VB mandatarissen.
Op het Zangfeest zit men ook allemaal naast elkaar.
Maar geen enkele NVA'er wenst door VB'ers uitgejouwd te worden.
Dat kan ik begrijpen als je de mediahetze bekijkt van de afgelopen 20 jaar tav het VB.

Citaat:
Maar dat is geen haatkramp, het is een vaststelling; ik hoop ten volle dat de volgende generatie VB'ers mij meer kunnen bieden.
Deze generatie heeft een uitgesproken vlaams nationalistische partij van 2% tot 24% uitgebouwd.
Samen met NVA betekende dit 30%.
Verwacht jij van de volgende generatie nog beter?
Ik help het je hopen...
Oud 13 oktober 2008, 18:08   #87
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Theoretisch heb je misschien gelijk maar in de praktijk is het totaal anders. Alleen het VB zou bereid zijn de onafhankelijkheid van Vlaanderen zonder dialoog tussen de gemeenschappen te pleiten. Al die andere partijen zullen zowiezo voor een dialoog kiezen en dit zelfs als een deel van de Vlaamse bevolking tegen die dialoog is.
Je verwart de principiële beslissing om uit België te treden met de modaliteiten van die uittreding. De beslissing wordt souverein genomen, zonder inspraak van Wallonië. Over de modaliteiten wordt (uiteraard) wel gedialogeerd.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 19:10   #88
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MM je zal wel België bedoelen in je eerste zin?
Yup. Mea culpa.

Citaat:
Volgens mij zit je er volledig naast. België houdt nog samen omdat er nog zoiets als 50% Vlamingen bereid zijn om dat land een (laatste?) kans te geven. Wat de Walen ervan denken zal niet ter zake doen. In een land met twee componenten en twee kiescolleges volstaat het dat één van de twee er de brui aan geeft.
Als er, zoals je zegt, 50% twijfelaars of Vlamingen met minder 'harde' standpunten zijn, en de rest is standvastig en vol zelfvertrouwen voor het opknippen, dan is 't niet die 50% die België samenhoud. 't Zou de sterke 50% moeten zijn die haar willetje kan doordrukken. Dat is niet het geval. Dus jouw analyse rammelt als een knikker in de laadruimte van een mastadont vrachtwagen.

Nee, het opknippen brengt problemen mee die vandaag niet volledig te overzien zijn. En het zijn stuk voor stuk problemen die gerelateerd zijn tot een zwak Vlaanderen op federaal niveau en aan een zeer zwak Vlaanderen t.o.v de Europese perceptie.

Citaat:
Brussel is een struikelblok, maar dat is een probleem voor later. We zijn NOG NIET aan de scheiding toe. Over Brussel begin je te praten als de scheiding een feit is. Welk koppel gaat eerst vechten over de inboedel en dan pas beslissen of ze uit elkaar gaan? Brussel LIJKT iets dat de scheiding tegenhoudt, maar dat is enkel zo omdat de middelpuntvliedende krachten voorlopig nog te zwak zijn om de boel effectief uit elkaar te doen spatten. Op zich kan Brussel het land niet aan elkaar houden.
Brussel is een groter probleem dan dat jij doet uitschijnen. Veel Vlamingen willen Brussel mee. En veel Vlamingen beseffen zeer goed dat er aan Brussel gewerkt moet worden voor aleer opsplitsen een optie wordt. Die bezorgdheid vind je natuurlijk niet terug in de voortvarende naïeve 'splitsen en we zien wel' attitude van vereenvoudigd 'rechts'.

Ik zeg daar trouwens niets anders mee dan jij doet. Jij argumenteert dat Vlaanderen beter zal worden van de splitsing. Ik zeg dat 'het beter worden' sterk gerelateerd is aan het oplossen van de problemen die het splitsen met zich zal meebrengen. Zonder dat je er in slaagt om de meerderheid der Vlamingen een goed gevoel rond de splitsing te geven zal je er niet in slagen om België op een manier te splitsen die voordelig is voor Vlaanderen.

Mocht je nu echt een beetje open staan. En luisteren naar de mensen rond je. Dan zal je merken dat de Vlaming een goed gevoel geven neerkomt op een eerlijke Vlaamse vertegenwoordiging in het federale België voordat er opgeknipt wordt.

Het 'koppel' voorbeeld dat je geeft is simplistisch en niet terzake. En bovendien trek je een conclusie uit een voorbeeld. En dat is altijd fout.

Je wekt ook de schijn dat je Brussel maar voor het voldongen feit gaat zetten. Op 't moment van de splitsing. Dat staat gelijk aan confrontatie zoeken. Je zal niet veel Vlamingen vinden die bereid zijn tot een vechtscheiding. En ik hoop van harte dat je daar niet op aanstuurt. Ook de idee van een vechtscheiding staat haaks op de idee van 'Vlaanderen zal beter worden van de scheiding'.

Dus ja, Brussel houdt, door haar context en positie, België samen.

Citaat:
Ook over het VB vergis je je. Niemand wil met die partij samenwerken, dat is waar, maar er is geen samenwerking nodig om België te doen barsten. Het VB heeft gezorgd voor een grondige politieke herverkaveling binnen Vlaanderen. Het cordon houdt stand, maar wordt irrelevant. De drie "staatsdragende partijen" zijn enorm verzwakt en zijn nu verplicht om samen te regeren indien ze de status quo willen behouden. En als ik de jongste peiling mag geloven hebben ze zelfs met drie niet zo heel veel marge meer.
De reputatie van het VB drukt de Vlaamse drang tot scheiden in een donker hoekje. Veel mensen doen het Vlaamse streven naar zelfstandigheid af als een idee van een slechte partij. Je kan dat niet ontkennen. Bovendien schaadt het VB ons imago in het buitenland op een diepe en sluipende manier. Als het tot de vechtscheiding komt, waar jij zo naïef op aan lijkt te sturen, dan moet de Europese reactie voorspelbaar zijn, en liefst pro-Vlaams. Met het VB in onze rangen is 't onmogelijk om een geloofwaardig Vlaams imago in Europa neer te zetten.

Veel mensen schrikken ook bij de gedacht aan een VB dat niet meer gefixeerd is op haar 1ste programmapunt. Velen zijn best tevreden met wat wordt ervaren als een soort wapenstilstand. Namelijk zolang 't VB hoofdzakelijk bezig is met 't opknippen van Vlaanderen blijven ze ten minste een beetje weg van de rest van hun programma. Maar welke thema's zal het VB bespelen in een zelfstandig Vlaanderen ? Als je die bezorgdheid niet erkend, dan bevorder je zeker niet 'de Vlaming zal beter worden van de splitsing' stelling. Dus ook op die manier houdt het VB België samen.

Citaat:
De wil van de kiezer is de beslissende factor. En het is daarbij niet echt belangrijk of de kiezer voor het VB stemt of voor LDD of N-VA. Als de stemmen op die drie groeien, verzwakt België zowiezo.
De wil van de kiezer is irrelevant. Is de euro met goedkeuring van de meerderheid der kiezers ingevoerd ?

De kiezer kiest hoofdzakelijk voor partijen. En dat meer met zijn 'guts' en gevoel dan met het verstand. De kiezer kiest voor de partij waar hij/zij zich in thuis voelt. Indirect leidt dit tot de elementaire wiskunde die aan de basis ligt van het vormen van een regering. De kiezer heeft alsnog geen vat op het cordon sanitair. En de regering bepaalt wat van het verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd en dat ONAFHANKELIJK van de kiezer.

Als het zo simpel en zwart-wit is als jij het stelt. Dan was Bart de Wever vandaag eerste minister. Immers. Geen zinnige Vlaming die niet akkoord gaat met hoe hij de 'Belgische' problemen analyseert en naar voren brengt. Maar het probleem afbakenen is niet alles. En daar maak jij jouw grote fout. Een staatsman geeft zijn volk een toekomst. Het volk een toekomst geven is het vandaag doen vertrouwen in morgen.

Nu wel. Daar werkt rechts niet aan. Ook Bart DW niet. Ik neem het hem bijzonder kwalijk dat hij Vlaanderen verzwakt door niet aan de onderhandelingstafel te zitten. Geen Bart DW en wel een Mangain is een verzwakking van Vlaanderen.

En eigenlijk komt dat weer op 't zelfde neer. Zonder een sterk Vlaanderen in federaal België zal Vlaanderen met verlies zelfstandig worden.

Daarboven op gaan we naar een economische crisis. De kans is groot. We kunnen ons geen negatief imago in de buitenwereld veroorloven. We kunnen het ons ook niet veroorloven dat de perceptie op wereldvlak er een is van: Er staat daar iets te gebeuren maar niemand weet hoe het zal eindigen. Geen goede zaak om investeerders aan te trekken.

Ook daarom. Enkel een sterk Vlaanderen binnen het federale België kan de boodschap geven dat: We het goed menen en 'whatever' de uitkomst van de nabije veranderingen, Vlaanderen staat er, en staat er sterk.

En natuurlijk geloof ik nog steeds in de mogelijkheid van een Eerlijk Vlaanderen in een Eerlijk België.
Oud 13 oktober 2008, 20:07   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht

En natuurlijk geloof ik nog steeds in de mogelijkheid van een Eerlijk Vlaanderen in een Eerlijk België.
In een geval zoals dit valt het me moeilijk te geloven dat u zo naief zou zijn.

Ik neem dan maar aan dat u van kwade wil bent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 20:26   #90
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Brussel houdt België samen omdat geen zinnige Vlaming wil nadenken over de kans dat Brussel voor Wallonië zal kiezen.
Brussel HEEFT niet te kiezen.

Net zoals Erpe-mere, De Panne en Zichem ook niet te kiezen hebben.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 22:12   #91
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Neen neen...klassieke maar al te doorzichtige kletsica: smeer de lullificatie net zo lang en zo breed uit tot de lezer gedesinteresseerd aan die zee van lulkoek voorbijgaat...tjonge tjonge
Oud 13 oktober 2008, 22:52   #92
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Dat is één manier om niet inhoudelijk te moeten antwoorden.

Aannemen is 't zelfde als geloven. Het staat je vrij te geloven.

Ook in dat Vlaams Creatoon verhaal. (geen typo)
Oud 14 oktober 2008, 07:46   #93
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarboven op gaan we naar een economische crisis. De kans is groot. We kunnen ons geen negatief imago in de buitenwereld veroorloven. We kunnen het ons ook niet veroorloven dat de perceptie op wereldvlak er een is van: Er staat daar iets te gebeuren maar niemand weet hoe het zal eindigen. Geen goede zaak om investeerders aan te trekken.
1. Welke crisis? Bedoel je misschien die crisis die al enkele jaren bezig is?

2. Waarom heeft economie zoveel te bepalen in de timing van een politieke wil?

Citaat:
De wil van de kiezer is irrelevant.
Eerlijk ben je toch al.
kijk, de wil van de kiezer is altijd relevant... indien er een is. Dat is het probleem. Van zodra er een wil is, zijn er gevolgen, maar dus niet altijd.

Of met andere woorden: waarom zou dan de vermeende wil van de Vlaming om België te behouden relevant zijn?

Citaat:
Ik zeg daar trouwens niets anders mee dan jij doet. Jij argumenteert dat Vlaanderen beter zal worden van de splitsing. Ik zeg dat 'het beter worden' sterk gerelateerd is aan het oplossen van de problemen die het splitsen met zich zal meebrengen. Zonder dat je er in slaagt om de meerderheid der Vlamingen een goed gevoel rond de splitsing te geven zal je er niet in slagen om België op een manier te splitsen die voordelig is voor Vlaanderen.
Waar zijn we mee bezig denk je?
Als de belgische klungelgeneratie nog lang door doet, hoeven we zelfs niets te doen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 oktober 2008 om 07:48.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 08:33   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is één manier om niet inhoudelijk te moeten antwoorden.

Aannemen is 't zelfde als geloven. Het staat je vrij te geloven.

Ook in dat Vlaams Creatoon verhaal. (geen typo)
Ja, zolang u maar gelukkig bent zeker.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 09:45   #95
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er, zoals je zegt, 50% twijfelaars of Vlamingen met minder 'harde' standpunten zijn, en de rest is standvastig en vol zelfvertrouwen voor het opknippen, dan is 't niet die 50% die België samenhoud. 't Zou de sterke 50% moeten zijn die haar willetje kan doordrukken. Dat is niet het geval. Dus jouw analyse rammelt als een knikker in de laadruimte van een mastadont vrachtwagen.
Beste er is momenteel geen "sterke" 50%, noch voor België noch voor Vlaanderen. Er was ooit een sterke Vlaamse meerderheid in het voordeel van België en in die tijd kon een Vlaamse nationalist zich onmogelijk beroepen op de wil van de kiezer.

Wat we vandaag hebben is een meerderheid (ik schat die op iets meer dan 50%, maar het kan meer zijn) weifelaars die niet meer warm lopen voor België maar die ook niet echt zin hebben om zich in het Vlaamse avontuur de storten. De traditionele partijen (VLD-CD&V-VLD-SPa) beroepen zich op die mensen om België heel te houden. Daartegenover staat een groeiende groep die onafhankelijkheid willen. Die groep is vandaag nog (net?) niet in staat om hun wil door te drukken. Maar die groep groeit wel en ooit zal die zo sterk staan dat de staatsdragende partijen zich naar de wil van die kiezers zullen schikken. Dat proces is nu reeds aan de gang.

De kiezer is wel relevant. Kijk eens hoe alle Vlaamse partijen een staatshervorming vragen. Waarom doen ze dat? Waarom heeft de CD&V zo lang geprobeerd om die staatshervorming los te krijgen? De partijen hebben schrijk van de kiezer, beste. Zij durven hem niet negeren als er een verkiezing op til is. En daarom zal de wil van de kiezer ooit de beslissende factor zijn. De partijen zullen tegenspruttelen en rookgordijnen optrekken maar zolang het hier geen dictatuur is zal de kiezer ooit zijn wil doordrukken.

Kortom : de partijen zelf geven je ongelijk. Zij weten beter dan jijzelf. België heeft enkel toekomst indien de Vlaamse kiezer een bocht van 180° graden zou maken. Daar is geen enkele aanwijzing voor en niemand gelooft dat het gaat gebeuren.

Jouw argument als zou Vlaanderen zwakker staan als ze zich niet meer moet uitputten in het zoeken naar slechte compromisssen met een partner in geldnood die op alles een verschillende mening heeft lijkt absurd. Kijk toch naar België. België draait niet goed. Hoe langer hoe minder. Dit land kreunt onder de lasten en de problemen. Het schip zinkt en jij wilt niet dat wij in de reddingsboten stappen omdat die volgens jou nog sneller gaan zinken. Je gaat daarmee niemand overtuigen hoor. Het enige dat de mensen kan overtuigen is een goed gerunde federaal niveau. Wel, Mister Goed Bestuur himself is aan het roer en de resultaten zijn heel indrukwekend. De kiezer zal zeker massaal voor de staatsdragende partijen kiezen ... Dit is wishful thinking, vriend. Je zou het heel graag willen maar het gaat niet gebeuren.

En denk niet dat de Vlaming in het kieshokje zich weerhoudt van N-VA of VB of LDD te stemmen omdat Brussel moeilijk ligt. En mijn "oplossing" voor Brussel ken je niet.

Verder nog dit : ik sta open, beste vriend. Anders zou ik mijn geloof in België nooit hebben opgegeven. Ik heb ooit in jouw schoenen gestaan, Mijnheer de laatste Belg. Koningsgezind, perfect tweetalig, de vlag aan het venster op 21 Juli, negen uur lang aanschuiven om Boudewijn een laatste hulde te brengen (met tranen in de ogen). België had kunnen werken, en heeft gewerkt zolang de Vlamingen niets in de pap te brokken hadden. Maar het werkt niet meer. Ondanks de herhaaldelijke pogingen om het huis om te bouwen. België zelf is het probleem. Walen en Vlamingen zouden zonder België goede buren zijn. Het is tijd om er een punt achter te zetten. Tijd om open te zijn, om oude concepten te laten vallen en om blijk te geven van staatsmanchap. Wie echt open staat, die ziet dit en trekt zijn conclusies.

Bart Dewever is de echte staatsman. Hij geeft zijn volk een toekomst. België heeft geen toerkomst, is ten dode opgeschreven.
Oud 14 oktober 2008, 10:02   #96
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Bart Dewever is de echte staatsman. Hij geeft zijn volk een toekomst. België heeft geen toekomst, is ten dode opgeschreven.
Wel, tis te zeggen, geen rooskleurige toch.
Het is bv. niet zo dat vlaams-nationalisten nu maar even op de zetel moeten gaan zitten. Neenee, de belgische stuiptrekkingen zijn van hardnekkige aard. Men wil koste wat kost caesar's uitspraken eer aan doen. België kan juist wel nog lang duren, mits de nodige wanorde, aftakeling, verzuring, doelloosheid en verpaupering van zowel vlamingen als walen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 oktober 2008 om 10:04.
Oud 14 oktober 2008, 10:29   #97
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, tis te zeggen, geen rooskleurige toch.
Het is bv. niet zo dat vlaams-nationalisten nu maar even op de zetel moeten gaan zitten. Neenee, de belgische stuiptrekkingen zijn van hardnekkige aard. Men wil koste wat kost caesar's uitspraken eer aan doen. België kan juist wel nog lang duren, mits de nodige wanorde, aftakeling, verzuring, doelloosheid en verpaupering van zowel vlamingen als walen.
Laat het mij zo stellen : in vergelijking met de politici die het argument "staatsmanschap" gebruiken is hij meer een staatsman dan zij. Zij reiken immers geen oplossingen aan (rommelen in de marge en hopen dat het vanzelf beter gaat is geen oplossing).
Oud 14 oktober 2008, 10:56   #98
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Laat het mij zo stellen : in vergelijking met de politici die het argument "staatsmanschap" gebruiken is hij meer een staatsman dan zij. Zij reiken immers geen oplossingen aan (rommelen in de marge en hopen dat het vanzelf beter gaat is geen oplossing).
Ik had het over het tweede deel van de regel. Niet over BDW.
leve de manmanman club
Oud 14 oktober 2008, 11:27   #99
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had het over het tweede deel van de regel. Niet over BDW.

Ik ben het wel met je eens. Dit zal niet ordentelijk gebeuren, precies omdat er geen staatsmannen zijn. Yves Leterme zal een verpletterende verantwoordelijkheid dragen (hij weet wat er moet gebeuren, maar durft niet / wilt niet).

YL vertelde zijn partij dat het hem was of de chaos. We hebben hem nu, maar krijgen straks de chaos erbij.
Oud 14 oktober 2008, 12:43   #100
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Officieel is België het land waarin we leven, dat je het wil of niet.
"We will defeat the British Empire by ignoring it," zeiden onze vrienden in Ierland. En zij hebben wel al lang hun onafhankelijkheid verkregen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be