Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 21:58   #81
corse
Banneling

Standaard

De voordelen van de financiële crisis:

Economische groei is zeker geen referentie voor welzijn:

De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, ouderen, jongeren, gezondheidszorg, werklozen, milieu en de nodige tijd voor het zelf degelijk opvoeden van kinderen, ze zijn de toekomst en de volgende generatie.

Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.

· Het rendement van een economie moet niet altijd winst en groei zijn, als de totale samenleving het goed heeft, dit is het beste rendement uiteraard.
· Hoge levensstandaard en welvaart voor iedereen, dit is uiteraard een tegenstelling.
· Hoge levensstandaard en welvaart kan enkel in een neoliberaal systeem en voor een bepaalde elite en op kosten van andere uiteraard.

Hoge levensstandaard en welvaart voor iedereen zouden betekenen:

1. Miljoenen vliegtuigen voor reizigers meer.
2. Een paar miljard luxe auto’s meer.
3. Een paar miljard luxe huizen meer.
4. Een paar miljard luxe boten meer.
5. Een paar miljard luxe hotels meer.
6. Honderden miljarden nutteloze consumptie goederen meer.
7. De natuur wordt omgevormd tot één grote vervuilende industrie en stortgebied.

Lees even wat Fidel daar over zegt:

De dreiging van de klimaatverandering is ernstig, het is dringend en het groeit.
Geen enkele natie, groot of klein, rijk of arm, kan aan de impact van de klimaatverandering ontsnappen.
Een stijgende zeespiegel bedreigt elke kustlijn.
Meer krachtige stormen en overstromingen bedreigen elk continent.
Economieën mogen groeien, maar zonder gevaar voor onze planeet.
De toekomst is niet langer een keuze tussen een groeiende economie en een schonere planeet, hun voortbestaan is afhankelijk van beide.
Het onbeperkte afval van niet-hernieuwbare natuurlijke hulpbronnen, met name olie en gas, geaccumuleerd over honderden miljoenen jaren, deze worden uitgeput binnen amper twee eeuwen in het huidige tempo van verbruik, deze zijn de fundamentele oorzaken van de klimaatverandering.
Belangrijk is het vinden van oplossingen die leiden tot het voortbestaan van onze soort.
De mens is voor zijn overleving afhankelijk van de biodiversiteit van onze planeet.
Fidel Castro Ruz

Essentiële bestaansmiddelen:

· Dat de mens enkele essentiële bestaansmiddelen nodig heeft om te kunnen leven en gelukkig zijn is uiteraard normaal.
· Maar de hoeveelheid bestaansmiddelen heeft niets met hun geluk te maken.
· Uit onderzoek blijkt dat de factoren gezondheid, opleiding en welzijn in grote mate het geluk beïnvloeden, gezondheid is de belangrijkste factor.
· Een goed uitgebouwde gezondheidszorg is dus zeer belangrijk, vooral omdat we slechts enkele jaren in gezonde toestand op deze planeet doorbrengen, de aftakeling door ouderdom en ziekten gaat sneller dan je denkt.

Analyse:

Een herverdeling van welzijn over zoveel mogelijk mensen is ook een herverdeling van vrijheid over een zo groot mogelijke groep mensen, het hoeft zeker geen welvaart te zijn.
Want zonder voldoende mogelijkheden, middelen en verstand heb je immers geen vrijheid.

Welvaart betekent niet welzijn:

Beperkte materiele zaken verwerven is een noodzaak, maar deze zeker niet ten koste van een half mensenleven.

Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid, het gemiddelde geluksgevoel is de laatste 50 jaar gedaald.

Meer mensen voelen zich ongelukkig door:

· Financies
· Inkomensonzekerheid
· Werkonzekerheid
· Schulden door krediet.
· Boven de stand moeten leven om mee te kunnen met de rest.
· 50 jaar werken in fabrieken, magazijnen of burelen, een verloren leven.

Het maakt mensen angstig, ongelukkig en depressief.
Te veel materiele waarden onderdrukken het geluk.
Mensen die focussen op geld, status, roem en materiele waarden zijn statistisch gezien ongelukkiger en hebben meer fysieke en psychische gezondheidsproblemen.

Het meest ongelukkig zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar dit vooral door:

· Bouwen.
· Huur.
· Voeding.
· Energieprijzen
· Mobiliteitsproblemen.
· Kinderen niet zelf kunnen opvoeden.
· Carrière met stress
· Leningen afbetalen.
· Enz, enz.

De godin van vooruitgang, luxe, materialisme en tijd is in werkelijkheid een grote hoer, een nymfomane die niet te verzadigen is.

Deze godin tracht ons zoveel mogelijk van de essentie van het leven af te houden, vb:

Beoordeel je succes aan wat je moet opgeven om het te bereiken en wat je moet opgeven om het te behouden.
Beoordeel materiele waarden in dienst van hun functie en niet enkel in dienst van hun schoonheid.
Schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden.
In de laatste pyjama die men in het leven draagt zijn geen zakken.

Nadelen van een kredietsysteem en een te ver doorgedreven welvaart:

Minder of slecht sociaal leven.
Slechte werkomstandigheden en minder loon moeten aanvaarden.
Het verplicht zijn om 45 of 50 jaar 8 u. per dag te werken.
Het verplicht zijn om met het economisch rad mee te draaien.
Meer dan 56.000 gevallen van familiaal geweld, de meestal mannelijke daders behoren tot de leeftijdsgroep 25-40 jaar.
Kinderen niet zelf te kunnen opvoeden.
Geen tijd om creatief te zijn of om eigen cultuur te kunnen genieten.
Geen tijd om van de mooie dingen des levens te genieten.
Verloren generaties door overbodige materiele welstand (luxe) (zin of onzin)
Bodemschatten en grondstoffen worden in snel tempo omgezet naar storthopen.
Ongeveer 80% van de totale mondiale milieu-impact wordt veroorzaakt door 25% van de wereldbevolking, de zogenaamde mondiale consumptieklasse, krediet is de basis van dit systeem.

De vrije wil:

Het krediet systeem is daardoor geen vrije wil systeem maar een manipulatie systeem.
Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn, (dit zonder de opgedrongen inmenging en bemoeienissen van buitenstaanders: fabrieken, banken, kredietinstellingen en industrie) dit is pure en echte vrijheid, manipulerende reclame en krediet zijn de boosdoeners van deze enorme crisis.
Veel belovende intresten enz, dit vooral om (krediet verleners) en de vrijmarkteigenaars en zwendelaars snel rijk te maken!

Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid:

Je kan je natuurlijk afvragen of de miljardairs van onze planeet, aan de hand van hun hoeveelheid geld meer gelukkig zijn dan normaalverdieners.

Van Warren Buffett zijn hoofd zou het geluk natuurlijk afdruipen, maar dat is blijkbaar niet zo.
Geluk is blijkbaar niet recht evenredig met hoeveelheid geld.

Het tegengestelde is meermaals waar, hoe meer geld hoe ongelukkiger:

· Mensen met veel geld kunnen niet meer of zelden lachen.
· Kunnen niet spontaan zijn.
· Zijn zelden vrolijkheid of vriendelijk van uit het hart.
· Zijn nooit tevreden en zorgeloos.
· Hebben weinig een ontspannen gevoel.
· Hebben geen of weinig vertrouwen in de medemens.
· Lachen niet spontaan maar gemaakt.
· Zijn met niets nog blij.
· Kunnen niet meer genieten en zijn meestal respectloos.
· Zijn zelden geliefd, enkel voor hun geld uiteraard.

In de kamer van het geluk hebben blijkbaar de demonen status, geld, roem, leugens, bedrog, egoïsme en eigenbelang geen toegang.

Er zijn vele voorbeelden dat geld niet gelukkig maakt:

· Mensen die denken dat geluk recht evenredig is met een hoeveelheid geld en materiele welstand zijn dom en onervaren.
· Ik heb in mijn leven veel gerezen en met honderden verschillende culturen over deze problematiek gesproken, ik kan u garanderen dat de hoeveelheid geld of bezit niets met geluk te maken heeft, het tegengestelde is wel waar.
· Ik heb vele gewone mensen ontmoet die zeer gelukkig waren en daar ook voor uit kwamen.
· Je kon gewoon voelen dat deze mensen gelukkig zijn.
· Dat de mens enkele essentiële bestaansmiddelen nodig heeft om te kunnen leven en gelukkig zijn is uiteraard normaal.
· Maar de hoeveelheid bestaansmiddelen heeft niets met hun geluk te maken uiteraard.

Wat mij opgevallen is, dat het echte geluk totaal niets met materiele welstand of geld te maken heeft maar wel met het reine zijn:

Tevredenheid, zorgeloosheid, spontaniteit, levensvreugde, vriendelijkheid, ontspannen gevoel, vertrouwen, gezondheid, lachen, blijheid, genieten, respect, gezelligheid, gastvrijheid, fantasie en verbeelding, een vleugje humor, liefde en geliefd worden, tijd maken om goed en gezond te eten en drinken in goed gezelschap maakt gelukzalig, met een ontspannen gevoel ontstaan de beste ideeën.

Al deze samen is het geluksgevoel, het geluk bestaat uit deze kleine stukjes.

Vrijemarktsamenleving:

· Dit is niet mijn visie, ik stel enkel vast!
· In de huidige tijd hoor je veel dat vooral “Arabieren en andere volkeren” een voorbeeld moeten nemen aan onze vrijemarktsamenleving.
· Ik ben bijna 50 jaar vertrouwd met vrije markt en ik ken de weinige voordelen en de vele nadelen.
· Ik vind ook dat wij ons systeem “zeker niet” moeten uitdragen, promoten of opdringen aan andere volkeren.
· Ik had en heb het geluk en tijd gehad (ondernemer) om veel te kunnen reizen op onze planeet en vele volkeren en culturen te kunnen ontmoeten, er zijn vele culturen die vooral schoner en meer in evenwicht met de natuur leven en vooral minder vervuilen.
· Het familieleven in het westen is volledig gedegenereerd, ieder is enkel en alleen met zichzelf bezig, het doorgeschoten individualisme dat tot grote eenzaamheid en egoïsme leidt.

Met andere woorden:

België is een prachtig land maar het zou moeten overdekt zijn (Grapje)
Onze samenleving is volledig vervuild, kanker is daardoor het grootste probleem geworden!
Je kan hier relatief goed aan de kost komen, (maar hoe lang nog) met de nodige consequenties.
En voor de rest vind ik niet dat wij het recht hebben om ons systeem te promoten en dat wij vooral “niet” te hoog van de toren moeten blazen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 00:28   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De waarde van een goed (bvb sigaretten) komt mede tot stand door de samenleving. Zo waren sigaretten initieel een uiting van je persoonlijkheid ('20). Je kan zo'n producten niet geheel functioneel bekijken. Merkentrouw is een gelijkaardig iets: de grote voorliefde van mensen voor Coca Cola wordt niet veroorzaakt door de fysische kenmerken van dat product, maar door de marketing rondom en uitstraling van dat product.

Gsm's zijn slechts (voor een klein) deel functioneel. Vijftien jaar terug waren ze veel meer dan een communicatiemiddel. Het sloot aan bij een idee dat snelle beslissingen en snelle transformaties goede transformaties zijn, bij een idee van moderniteit, van jeugdigheid, van sociale netwerken,... Zeker uit de reclame en de profiling van gsm-operatoren blijkt dat erg duidelijk: een gsm is meer dan het ding op zich. Dat niet-functionele aspect is vandaag onlosmakelijk verbonden met een gsm. Je kan die dingen niet zomaar overdragen naar een andere periode.

Toegegeven, als je mensen (producenten en consumenten) laat doen zullen ze uiteindelijk wel nieuwe behoeften bedenken. Daar volg ik je dan weer wel in.
Mhm, andy ???

sigaretten zijn zo'n 'gebruik' van indiananen die zo verspreid geraakt zijn over het continent;.. dat gaat toch iets verder terug dan anno '20 ??

DIe coca cola historie is nog leuker, in feite een cocaine drankje die dan 10 of was het 20 jaar later VERPLICHT zonder cocaine verkocht werd omdat daar al een zak mensen verslaafd aan waren inderdaad. Het innovatieve was vooral dan nog het feit dat je een flesje met 'gas' kon kopen..., naast de originele vorm van fles, letterkes, en uiteraard samenstelling en smaakstoffen, is het niet noodzakelijk die marketing, maar de reconversie naar een nieuw product. Ik zie sigaretten zonder nicotine geen zo'n toekomst weggelegd.

GSM initieel over communicatie, maar is dan vooraal een SMS gebeuren, en dan een zoektocht naar nieuwe functies: foto's, GPS, liedjes MP3, radio en na de email nu een twitter-facebook integratie het sociaal netwerkgebeurenconsulteren kan gedaan worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 oktober 2010 om 00:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:53   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser
Ik heb net mijn hyptheek voor vijf jaar vast gezet op 1,7%. Ben ik best tevreden mee.
't Is aleen maar jammer dat hypteken zo moeilijk te krijgen zijn, je krijgt nog eerder gewone teken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:55   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Corse:
België is een prachtig land maar het zou moeten overdekt zijn (Grapje)

.
Ik vind dat geen grapje, het is de reden waarom ik expatrieer

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 oktober 2010 om 10:02.
Oud 8 oktober 2010, 15:21   #85
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Voor de jan met de pet onder ons, geen enkel voordeel.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 09:25   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Voor de jan met de pet onder ons, geen enkel voordeel.
Daarom draag ik altijd een sombrero
Oud 9 oktober 2010, 11:40   #87
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het grootste voordeel is dat heel veel mensen zich nu bewust aan het worden zijn van het feit dat kapitalisme een inhumaan en slecht-functionerend systeem is.
Denk niet dat men dat wil inzien hoor. Nog veel te veel menssen blijven het passief en actief ondergaan en zolang dat in stand kan gehouden worden blijft alles verder gaan, zelfs al draait het meer en meer in de soep.

Voordeel is dat er voor andere markten nu ruimte ontstaat om te groeien zoals MLM bedrijven. Verder is de hele crisis charade een goed uitgangspunt voor de gevestigde piramide bedrijven zoals multinationals en banken om hun handeltje te fine tunen of trachten te redden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 19:24   #88
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Daarom draag ik altijd een sombrero
Dus gij zijt ne millionair
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 20:00   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Nog veel te veel menssen blijven het passief en actief ondergaan en zolang dat in stand kan gehouden worden blijft alles verder gaan, zelfs al draait het meer en meer in de soep.
Men moet het kapitalisme niet "in stand houden" want het komt er vanzelf. Het is als men GEEN kapitalisme wil dat men aktief dingen moet tegenwerken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:20   #90
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men moet het kapitalisme niet "in stand houden" want het komt er vanzelf. Het is als men GEEN kapitalisme wil dat men aktief dingen moet tegenwerken.
Valt mij op dat mensen nogal vaak corporatisme gelijk stellen aan kapitalisme. Dat helpt natuurlijk de discussie en inzichten niet vooruit.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:26   #91
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De voordelen van de financiële crisis.
Minder broeikasgassenuitstoot
Oud 11 oktober 2010, 10:28   #92
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Geschiedenis:

In 1945 deelde Stalin in Potsdam Europa in 2 delen:

1. De west Europese consumptie gerichte vrije markt economie.
2. De oost Europese niet consumptie gerichte staats economie.

Deze 2 Europese verschillende economieën groeiden in sneltempo uit elkaar.
Door de oost Europese valuta’s op de wereldmarkt niet te erkennen zorgde het I.M.F er in 1947 voor dat de oost Europese en de West Europese koopkracht en levensstandaard structureel niet gelijkwaardig werden. (artikel 5 van de I.M.F trukendoos)

De enorme onderlinge valutawaarde kloof die daardoor tussen de beide Europa’s is ontstaan wordt nu ten koste van de westerse gewone burger gelijk gemaakt en betaald, daardoor hervalt het sociale west Europa in een terugkeer naar de Middeleeuwen.

Door de Chinese en Russische valuta’s op de wereldmarkt niet te erkennen zorgde het I.M.F er in 1947 voor dat de West Europese koopkracht en levensstandaard structureel niet gelijkwaardig konden worden. (Artikel 6 van de I.M.F trukendoos)
Deze valse smoes moet terug rechtgezet worden of we verzuipen in werkloosheid en bedrijfsfaillissementen.

De grootste en meest dominante economische dictators van onze planeet zijn niet democratisch verkozen en houden zich aan een bepaalde hiërarchie:

De economische dominante wereldhiërarchie, aanvang 1946 tot heden:

1. Bilderberg groep,.(niet democratisch verkozen) (invloedrijke figuren uit het bedrijfsleven)
2. WTO,………… (niet democratisch verkozen) (Wereldhandelsorganisatie)
3. Wereldbank,…….(niet democratisch verkozen) (eigendom van haar aandeelhouders)
4. De 9.000 hoofdfondsen….. De instrumenten van de economische wereld dictators.
5. IMF,……………..(niet democratisch verkozen) (Internationaal Monetair Fonds)
6. Nationaal politiek (democratisch verkozen worden betekend niet democratisch regeren)
7. Privaat banken en andere multinationale bedrijven zijn verweven over de totale planeet.

Alternatieve economieën niet welkom:

Deze organisaties zijn gecreëerd om alle economische alternatieven uit te sluiten.
Deze alternatieven beperken zich niet tot de sociaal alternatieven alleen, zoals Rusland en China, maar ook tot bepaalde Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen, India, ook Cuba met daarboven de handelsboycot.
Dit omdat elk alternatief systeem zich niet zou kunnen ontplooien en onmogelijk kan ontwikkelen, dit door wereldhandel onmogelijk te maken!
Elk economisch alternatief is taboe, het moet als zodanig gedemotiveerd worden.
Oud 11 oktober 2010, 12:06   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Deze 2 Europese verschillende economieën groeiden in sneltempo uit elkaar.
Door de oost Europese valuta’s op de wereldmarkt niet te erkennen zorgde het I.M.F er in 1947 voor dat de oost Europese en de West Europese koopkracht en levensstandaard structureel niet gelijkwaardig werden. (artikel 5 van de I.M.F trukendoos)
Ja, maar die smoes werkt niet he. Indien de "scheiding" tussen twee stukken wereld toen zou beslist zijn door het IMF (da's nie waar, he, communistische landen WILDEN gewoon hun munten niet in wereld cirkulatie brengen, maar goed...), dan hield niks het communistisch blok tegen om de "westerse munten" uit te sluiten van HUN "wereld", en als dusdanig het westen laten te zinken, he.

Hoe komt het dat de ene halve wereld is gezonken en de andere niet, in tegendeel ? Hoe komt het dat het in twee stukken kappen van de wereld, voor een stuk de "zegening" betekende, en voor de andere de "ondergang" ? Omdat het systeem van die die onder gegaan zijn intrinsiek beter functioneerde ? Is dat wat je wil zeggen ? Het functioneerde zo goed dat door het afgescheiden zijn van het "slecht werkende westerlijke systeem" ze ten onder gegaan zijn, en het verkeerde westerlijke systeem is gaan bovendrijven doordat het zichzelf domweg afgekapt heeft van het intrinsiek betere systeem ? Is dat de logica achter je betoog ?
Oud 11 oktober 2010, 12:15   #94
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar die smoes werkt niet he. Indien de "scheiding" tussen twee stukken wereld toen zou beslist zijn door het IMF (da's nie waar, he, communistische landen WILDEN gewoon hun munten niet in wereld cirkulatie brengen, maar goed...), dan hield niks het communistisch blok tegen om de "westerse munten" uit te sluiten van HUN "wereld", en als dusdanig het westen laten te zinken, he.

Hoe komt het dat de ene halve wereld is gezonken en de andere niet, in tegendeel ? Hoe komt het dat het in twee stukken kappen van de wereld, voor een stuk de "zegening" betekende, en voor de andere de "ondergang" ? Omdat het systeem van die die onder gegaan zijn intrinsiek beter functioneerde ? Is dat wat je wil zeggen ? Het functioneerde zo goed dat door het afgescheiden zijn van het "slecht werkende westerlijke systeem" ze ten onder gegaan zijn, en het verkeerde westerlijke systeem is gaan bovendrijven doordat het zichzelf domweg afgekapt heeft van het intrinsiek betere systeem ? Is dat de logica achter je betoog ?
(da's nie waar, he, communistische landen WILDEN gewoon hun munten niet in wereld circulatie brengen, maar goed...)

Corse,
Omdraaien die boel, achterlijke, leer uw geschiedenis voor je zulke nonsens uitkraamt.
Oud 11 oktober 2010, 12:29   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(da's nie waar, he, communistische landen WILDEN gewoon hun munten niet in wereld circulatie brengen, maar goed...)

Corse,
Omdraaien die boel, achterlijke, leer uw geschiedenis voor je zulke nonsens uitkraamt.
Leer uw feiten, "gehersenspoelde".

http://www.vkvint.com/documents/free_the_ruble.pdf

Citaat:
In the center of Vienna, you can convert
your rubles in a bank into hard currency. The rate is funny
and unfair to those holding Soviet currency: 6 U.S. cents
for 1 ruble. This is far below what the ruble should be
worth, but it’s all foreigners will pay today for a currency
they cannot easily use. The bank should not be blamed for
this. The Soviet government should.

The Soviet Union’s former leadership imprisoned the
ruble the same way it imprisoned Soviet citizens. Things
are now much better for citizens, but not for the ruble.
It is still not freely convertible, not officially free to travel
outside the homeland.

Non convertibility of the ruble is a malignant tumor that
affects all aspects of the Soviet economy. It kills motivation
of labor, it enlarges shortages, it stops the flow of foreign
investment to the U.S.S.R.
Oud 11 oktober 2010, 13:41   #96
truthistruthistruth
Banneling

Standaard

en patrickve jij bent niet gehersenspoeld? LOL
truthistruthistruth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 14:37   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truthistruthistruth Bekijk bericht
en patrickve jij bent niet gehersenspoeld? LOL
Kawa ?
Oud 11 oktober 2010, 15:57   #98
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer uw feiten, "gehersenspoelde".

http://www.vkvint.com/documents/free_the_ruble.pdf
The bank should not be blamed for this.

The Soviet government should, ondertussen zijn ze reeds 11 jaar omgeschakeld naar neoliberaal kapitalisme en hebben ze er alle voordelen bij dat hun roebel zou erkend worden door het IMF, maar het IMF blijft weigeren!

Economische groeibriljanten, (BRIC) Brazilië, Rusland, India, China en Turkije, meer dan 40% van de wereldbevolking.
http://www.rotterdam.nl/tekst:_econo...roeibriljanten

Als de BRIC-landen een zesde van hun reserves opzij zouden zetten, dan zouden ze een orgaan met de omvang van het IMF in het leven kunnen roepen.
http://www.analist.be/hottopics/2010...uwe+machtsblok

Zorgen over valuta-oorlog:
Brandpunt valutastrijd verplaatst naar IMF
http://www.fd.nl/artikel/20454051/br...verplaatst-imf

Op de vraag of er in Washington dit weekeinde over een mondiaal gecoördineerde interventie wordt gesproken, wilde Trichet van het IMF geen antwoord geven.
'Als er al over gesproken zou worden, zou ik dat niet vertellen.
Ik geef nooit commentaar op dat soort zaken.'

De godfather van de Perestrojka?
De godfather van rijk en arm in het huidige Rusland!
Glasnost was hij vergeten!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bilderbergconferentie

http://vlkvint.blogspot.com
Vladimir Kvint with H.E. Jan Peter Balkenende, Prime Minister of the Netherlands.
Samen in de Bilderbergconferentie, toeval?

http://www.vkvint.com/images/bloomberg_large.jpg
Oud 11 oktober 2010, 16:29   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Corse,
Corse, we hebben toch mundiaal de collapse beleefd van het communistisch systeem. Het heeft zelfs bij god geen eeuw uitgehouden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 16:38   #100
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat zijn De voordelen van definanciële crisis?

Ze moeten menigvuldig zijn, alhoewel meestal geheim, of preliminair.

Ik wacht...
-Dat de staat opnieuw op haar pootjes zal vallen en al de "schijnbehoeften","betuttelingen" en "verpamperingen" zullen worden geschrapt.

-Dat er responsabilisering zal komen niet alleen van de overheden maar ook van de burgers.

-Dat het kaf van het koren zal worden gescheiden.

-Dat er een einde zal komen aan onze sociale en bancaire Ponzi-systemen.

-Dat de overheid niet meer kan en mag verkwisten.

-Dat heilige huisjes zullen sneuvelen.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 11 oktober 2010 om 16:42.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be