Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 13:58   #81
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Of andere straffen...
In de hoek staan, met de ezelsoren op ? dat zie ik wel zitten voor sommige forummers hier.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:00   #82
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
In de hoek staan, met de ezelsoren op ? dat zie ik wel zitten voor sommige forummers hier.
nee gewoon iets creatiever zijn...
Oud 14 oktober 2008, 14:01   #83
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Misdadigers met een dubbele nationaliteit de Belgische nationaliteit afnemen en terugsturen naar de "heimat".
Met eventueel een hand af ? Dat ze zich thuis rap kunnen integreren in de plaatselijke onderwereld ?
Oud 14 oktober 2008, 14:05   #84
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kletsen geven

ge moet u eens voorstellen hoe goedkoop dat zou zijn ... ne rechter die kan veroordelen tot

+5 stoempen
+7 sjotten
+3 kletsen rond zijn oren
+zout in de wonde

ok, ge moet daar wat geschikt personeel voor vinden, maar da's dan mss weer een mogelijkheid om een gediversifieerd personeelsbeleid te voeren hé
en wellicht nen boksring bouwen aan de justitiepaleizen, maar als t goe weer is, kan dat ook in open lucht natuurlijk
Indien het een knelpuntberoep blijkt te worden, kan je steeds mensen uit het buitenland invoeren daarvoor...Zullen die tevreden zijn zeg ! Belgen mishandelen, en er door de staat voor betaald worden !
Oud 14 oktober 2008, 14:13   #85
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.
Jij bent dus buurtbewoner ? Ik ben daar al lang niet meer gekomen, op het De Coninckplein, hoe is de sfeer daar volgens jou ? Best te doen, of ga je s'avonds niet graag buiten ? Ik ging in "den tijd" dikwijls op mijn ééntje uit, te voet, en liep heelder nachten (dikwijls zat ) door zowat alle Antwerpse wijken. Zonder veel problemen trouwens...Zou je daar vandaag aan beginnen ?
Oud 14 oktober 2008, 14:15   #86
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen nu dat ik in Antwerpen woon dat ik mij meer stoor aan joden dan aan enig ander volk

Ah ja en ik kan het ook wel krijgen van die verzuurde mensen die een zwangere vrouw met hoofddoek niet eens laten zitten op de tram
Wat misdoen die joden jou ? Ze kijken niet eens naar ons...Moesten de Marokkanen zo zijn, dat was prachtig.
Oud 14 oktober 2008, 14:16   #87
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat misdoen die joden jou ? Ze kijken niet eens naar ons...Moesten de Marokkanen zo zijn, dat was prachtig.
Ze misdoen mij niets...maar ik vind ze veel minder geïntegreerd...
Oud 14 oktober 2008, 14:18   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nekeer wat rechtse bullshit onderuit halen.
en dat moet je dan juist tegen mij doen ?!
waar heb jij mij OOIT het woord makak weten gebruiken, of zulke bullshit weten te verkopen ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:23   #89
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent dus buurtbewoner ? Ik ben daar al lang niet meer gekomen, op het De Coninckplein, hoe is de sfeer daar volgens jou ? Best te doen, of ga je s'avonds niet graag buiten ? Ik ging in "den tijd" dikwijls op mijn ééntje uit, te voet, en liep heelder nachten (dikwijls zat ) door zowat alle Antwerpse wijken. Zonder veel problemen trouwens...Zou je daar vandaag aan beginnen ?
Bwa ja, dat is allemaal ferm overroepen. Ja er zijn hier problemen, dit is dan ook zo ongeveer de meest achtergestelde buurt van 't stad waar ze de daklozen en junkies bij elkaar geveegd hebben.

Maar ik kom hier geregeld 's nachts buiten. Als je geen boel zoekt, wordt je over het algemeen met rust gelaten. Ik denk dat de meeste criminaliteit hier vooral een 'interne' zaak is, afrekeningen, ruzies, ...

Het ergste wat me hier ooit overkomen is is dat mijn fiets werd gepikt, en dat de flikken mij verkeerdelijk als een dealer zagen, omdat ik me nogal verdacht gedroeg.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:24   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar heb jij mij OOIT het woord makak weten gebruiken, of zulke bullshit weten te verkopen ???
Tegen jou doen?

Ik zei dat niet tegen jou hoor, ik zei dat in het algemeen. Het is gewoon een feit dat de marokanen waar zo hard op geschoten wordt over het algemeen zelfs beter geïntegreerd zijn dan de joden.
Oud 14 oktober 2008, 14:26   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze misdoen mij niets...maar ik vind ze veel minder geïntegreerd...
So what?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:28   #92
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
So what?
Dus als marrokanen niet geïntegreerd zijn is dat een probleem...maar van joden geen probleem?

Mja...Geld he...
Oud 14 oktober 2008, 15:28   #93
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Er is wél geld.
De bedrijven hebben in 2007 een totaal van 77 miljard euro uitgekeerd aan hun aandeelhouders. Dat is geld dat wij - de arbeiders - geproduceerd hebben, maar die de kapitalisten gewoon op onze rug in hun zakken steken. Dat geld is er dus, het is gewoon een kwestie ereachter aan te gaan. Daarmee valt een gigantische verbetering van het onderwijs mee te financieren, van opvang voor jongeren, van extra jobs mee te creëren etc. En gevangenissen mee bij te bouwen, die tegen dan overbodig zullen zijn.
Ja ok, regel het maar, ik hoor het wel dan.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:32   #94
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou rap gebanned zijn als je zulke woordenschat zou gebruiken...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 16:19   #95
vesivius
Partijlid

Standaard

Ofwel liegt Pelgrim ofwel loopt hij dag en nacht met zijn ogen toe. Ik heb een vriend en die woont in de muizenstraat (zijstraat conincplein) in de laatste 4 jaar is hij 3 maal overvallen en is ook zijn fiets gestolen, het acherlaten van uitwerpselen is niet meer te tellen, dit is een heel ander verhaal
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 17:12   #96
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah zo. Ik woon in diezelfde straat hoor.
Oud 14 oktober 2008, 17:29   #97
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
nee gewoon iets creatiever zijn...
varkensoortjes ?
Oud 14 oktober 2008, 17:32   #98
piraat
Banneling

Standaard Verdraagzaamheid, Liefde voor het Adoptie Land...?

Citaat:
Ah zo. Ik woon in diezelfde straat hoor.
Wat als je in de Muizenstraat een Vlaamse Leeuw-vlag uit uw venster hangt ? Of op de achterruit van uw auto plakt ? Te doen, of is dat masochisme ?

Laatst gewijzigd door piraat : 14 oktober 2008 om 17:33.
Oud 14 oktober 2008, 17:47   #99
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa ja, dat is allemaal ferm overroepen. Ja er zijn hier problemen, dit is dan ook zo ongeveer de meest achtergestelde buurt van 't stad waar ze de daklozen en junkies bij elkaar geveegd hebben.

Maar ik kom hier geregeld 's nachts buiten. Als je geen boel zoekt, wordt je over het algemeen met rust gelaten. Ik denk dat de meeste criminaliteit hier vooral een 'interne' zaak is, afrekeningen, ruzies, ...

Het ergste wat me hier ooit overkomen is is dat mijn fiets werd gepikt, en dat de flikken mij verkeerdelijk als een dealer zagen, omdat ik me nogal verdacht gedroeg.
Ik moet u nu wel een stuk gelijk geven, ik kwam elke nacht praktisch op het Coninckplein om wat te eten terwijl ik aan het werken was. Ik heb daar nooit miserie gehad en ben daar nooit lastig gevallen in die buurt. Au contraire, toen ik het ooit aan de stok had met nen deftige dronkelap, kwamen er direct een paar Afrikanen af om mij een 'handje' te helpen. Meer richting Borgerhout was het wel wat anders.

Maar het is effectief één van de armzaligste buurten van Antwerpen geworden. Ze mogen daar nog miljoenen inpompen om de buurt er wat leuker te laten uitzien, zolang ze niets aan de effectieve oorzaken doen, blijft het water naar de zee dragen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 17:50   #100
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Ofwel liegt Pelgrim ofwel loopt hij dag en nacht met zijn ogen toe. Ik heb een vriend en die woont in de muizenstraat (zijstraat conincplein) in de laatste 4 jaar is hij 3 maal overvallen en is ook zijn fiets gestolen, het acherlaten van uitwerpselen is niet meer te tellen, dit is een heel ander verhaal
Heel die buurt verloedert al jaren, en echt aan een snel tempo. Zelfs de Handelstraat/Onderwijsstraat/Diepestraat/Offerandestraat en alle zijstraten gaan aan een rottempo naar de maan. Ik heb die straten nog gekend als leuke winkelstraten.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, zolang ze niets doen aan de werkelijke oorzaken, zal het er niet op beteren. Hoeveel bloembakskes ze ook zetten.

Het is daar een allegaartje aan doodarme mensen, krotwoningen aan torenhoge prijzen, junks, prostituees etc.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 14 oktober 2008 om 17:52.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be