Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 april 2004, 19:24   #81
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Met al wat je zonet opsomde, Foundation, kan je mijn stelling nog steeds niet ontkrachten, probeer het eens in uw tricolore (onbestaande) taal.
Sale-Flamin is offline  
Oud 7 april 2004, 20:08   #82
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WaCo
Kan jij mij eens aantonen waar de oorsprong van de Vlaamse cultuur zou liggen? Die is pas een verzinsel avant la lettre....
De zoektocht naar de oorsprong van de dingen is nu eenmaal een andere zaak, dan het loutere bestaan ervan. Blijkbaar ontgaat dat u.

Bestaat de Griekse cultuur, de Portugese cultuur, de Zweedse, de Noorse, de Deense cultuur dan niet? En wat dan te denken van de Sorbische, Catalaanse, Baskische cultuur? Allemaal onbestaande?
Dus, als ik het goed begrijp, maakt het niet uit waar uw vlaamse leeuw vandaan komt, zolang hij er maar staat? Wat Catalonie en Baskenland betreft, dit zijn provincies binnen Spanje, dus wat wil je zeggen? Dat die mensen zich niet meer spaans mogen voelen maar Baskisch/Catalaans? En Griekenland? Nog nooit van gehoord zeker? Nooit geen geschiedenis gehad. Waar zou de Griekse cultuur toch vandaan komen? Je zal toch wat beter moeten leren argumenteren. Heb je je soms al eens afgevraagd wie de leeuw van Vlaanderen was? en vooral wat zijn nationaliteit was? Zoek dat maar eens op...
<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">Je lichaam bestaat in wezen uit leegte.
WaCo is offline  
Oud 7 april 2004, 20:09   #83
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Met al wat je zonet opsomde, Foundation, kan je mijn stelling nog steeds niet ontkrachten, probeer het eens in uw tricolore (onbestaande) taal.
Bestaan er volgens u geen Zwitsers, omdat "het Zwitsers" geen taal is?
Oud 7 april 2004, 20:10   #84
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weerleg eerst mijn uitspraak dan maar, bij voorkeur in de belgische taal. :lol:
Kies maar, je hebt er drie. Weerleg jij onze uitspraak maar even in het officiele vlaams. Ah ja, dat bestaat niet zeker? Of bedoel je dat jij wel eenheid zal brengen in onze veelheid aan dialecten?
<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">Je lichaam bestaat in wezen uit leegte.
WaCo is offline  
Oud 7 april 2004, 22:25   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, maakt het niet uit waar uw vlaamse leeuw vandaan komt, zolang hij er maar staat?
U bedoelt?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 april 2004, 22:30   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat Catalonie en Baskenland betreft, dit zijn provincies binnen Spanje, dus wat wil je zeggen? Dat die mensen zich niet meer spaans mogen voelen maar Baskisch/Catalaans?
Ga maar eens vlug naar Baskenland. Dan zult u kunnen merken hoe "Spaans" ze zich daar voelen. En door de Catalanen die aan het Europacollege van Brugge studeren, weet ik maar al te goed hoe weinig ze iets voor Spanje voelen (en dan te weten dat het hier gaat om toekomstige staatsambtenaren... hoe moeten uitgesproken Catalaanse nationalisten zich dan voelen).

Het eigenlijke Baskenland valt niet samen met een provincie. De "autonome regio" Baskenland is slechts een gedeelte van Baskenland (een klein gedeelte dan nog). De Spaanse overheid heeft er immers voor gezorgd de Basken (en Baskischtaligen) netjes over enkele provincies te spreiden, zodanig dat ze slechts in één provincie in de meerderheid zijn. Ook Catalanië werd zo verdeeld, zij het iets minder grondig dan bij de Basken.
Oud 7 april 2004, 22:32   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Griekenland? Nog nooit van gehoord zeker? Nooit geen geschiedenis gehad. Waar zou de Griekse cultuur toch vandaan komen? Je zal toch wat beter moeten leren argumenteren. Heb je je soms al eens afgevraagd wie de leeuw van Vlaanderen was? en vooral wat zijn nationaliteit was? Zoek dat maar eens op...
De huidige Griekse cultuur heeft nauwelijks iets met de antieke te maken. Zelfs naar het bloed is de moderne Griek nauwelijks verwant met de antieke Griek.

In het bijzonder raad ik u het volgende boek aan dat ik zowat een jaar geleden aankocht en in één trek uitlas:

http://www.florina.org/html/books/kinship/kinship.html
Oud 7 april 2004, 22:33   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kies maar, je hebt er drie. Weerleg jij onze uitspraak maar even in het officiele vlaams. Ah ja, dat bestaat niet zeker? Of bedoel je dat jij wel eenheid zal brengen in onze veelheid aan dialecten?
Bericht aan alle belgicisten: neen, het "Vlaams" bestaat niet. Er bestaan Vlaamse dialecten, maar dat zijn dialecten naast onze Nederlandse standaardtaal.
Oud 7 april 2004, 22:42   #89
Antivlaams/waals
Vreemdeling

Standaard

Zwijg, nazi.
Antivlaams/waals is offline  
Oud 7 april 2004, 22:45   #90
Antivlaams/waals
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De huidige Griekse cultuur heeft nauwelijks iets met de antieke te maken. Zelfs naar het bloed is de moderne Griek nauwelijks verwant met de antieke Griek.
Antivlaams/waals is offline  
Oud 7 april 2004, 23:38   #91
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Mag ik de BUB beleefd verzoeken haar gewaardeerde lid Timothy hier af te voeren?
zorroaster is offline  
Oud 7 april 2004, 23:48   #92
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Beseft BUB feitelijk wel dat ze de dorpsgekken van de politiek zijn
Oud 8 april 2004, 00:16   #93
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antivlaams/waals
Citaat:
Ik wist niet dat je pasfoto's mocht publiceren. zo maar je ware identitiet ontbloten!

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 8 april 2004, 05:50   #94
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar kan men geen vraag stellen aan een bub'ber of er moet er eentje invallen om de andere uit de nood te helpen.

En denk je dat je dan een antwoord krijgt? Niks van, geen antwoorden, wilde vergelijkingen die totaal naast de kwestie zijn, zapzeveren over andere landen, maar het tricolore vaderland is zo'n farce dat ze er in een boog rondgaan.

Dat moet een fraai clubje zijn, een bende snobs die allemaal overtuigd zijn van hun groot gelijk maar het niet in argumenten kunnen omzetten. En moesten ze nu nog sympathiek overkomen, maar nee, er kan niet genoeg gal, hoogmoed en hoogsprakerigheid zijn.

Begrijpelijk dat ze geen kiezers hebben.
Sale-Flamin is offline  
Oud 8 april 2004, 08:20   #95
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
http://www.florina.org/html/books/kinship/kinship.html
Aha, en uw bloed is nog zuiver Vlaams zeker? Trots lid van het "herrenvolk"?

Wat trouwens uw opmerkingen over Catalonie en Baskenland betreft, beseft u dat de "publieke opinie" die u verkondigd deze is van enkele uitgelezen dorpsidioten?

En dan nog uw verwijzing naar de Nederlandse taal. Wil je daar dan zo graag bij horen? Ga er dan wonen. Mijn punt is dat heel jullie fantasiewereld van een onafhankelijk Vlaanderen gebaseerd is op de fantasie van een (weliswaar groot) schrijver. Maar daar heb je zelf nog nooit bij stilgestaan zeker? Ook nog nooit aan gedacht dat de heer De Béthune een fransman was net als zijn vader? Dat Limburg historisch gezien altijd bij Luik heeft gehoord? Dat Brabant NOOIT bij het graafschap vlaanderen heeft gehoord? Dat het Diets afkomstig is uit de regio Antwerpen-Brussel en dus maar weinig in origine te maken heeft met "Vlaanderen"?

Jongen toch, gaat uwe propaganda op een ander verspreiden hoor....
WaCo is offline  
Oud 8 april 2004, 08:22   #96
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan men geen vraag stellen aan een bub'ber of er moet er eentje invallen om de andere uit de nood te helpen.

En denk je dat je dan een antwoord krijgt? Niks van, geen antwoorden, wilde vergelijkingen die totaal naast de kwestie zijn, zapzeveren over andere landen, maar het tricolore vaderland is zo'n farce dat ze er in een boog rondgaan.

Dat moet een fraai clubje zijn, een bende snobs die allemaal overtuigd zijn van hun groot gelijk maar het niet in argumenten kunnen omzetten. En moesten ze nu nog sympathiek overkomen, maar nee, er kan niet genoeg gal, hoogmoed en hoogsprakerigheid zijn.

Begrijpelijk dat ze geen kiezers hebben. :roll:
Beantwoord eerst mijn vraag voor je de kwestie weer omzeilt. Al een historische referentie gevonden voor je Vlaamse onafhankelijkheid? Dacht het niet. Trouwens, hadden de Brabanders niet gerevolteerd in 1830 dan had je nu nog bij de Nederlanders gezeten. Maar dat zal je misschien wel willen...
WaCo is offline  
Oud 8 april 2004, 08:23   #97
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

ik zwijg hierover , want : zie uw signature
Oud 8 april 2004, 08:28   #98
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Maar best ook, je krijgt mij nog niet zo snel op jouw niveau. Maar het is wel frappant dat er nog geen enkele "Vlaming" mij hier en nu een geldige reden heeft kunnen geven voor het bestaan van een onafhankelijk Vlaanderen. Veel geblaat maar weinig wol als je het mij vraagt.
WaCo is offline  
Oud 8 april 2004, 08:30   #99
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar best ook, je krijgt mij nog niet zo snel op jouw niveau. Maar het is wel frappant dat er nog geen enkele "Vlaming" mij hier en nu een geldige reden heeft kunnen geven voor het bestaan van een onafhankelijk Vlaanderen. Veel geblaat maar weinig wol als je het mij vraagt.
als gij op mijn niveau wil komen moet ge de brandweer bellen 8)
Oud 8 april 2004, 08:35   #100
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

als gij op mijn niveau wil komen moet ge de brandweer bellen :lol: :lol: :lol: 8)
Och, even afdalen naar het gelijkvloers zal ook wel volstaan zeker? Maar nog steeds geen geldige reden voor een onafhankelijk Vlaanderen. Zou ze er soms niet zijn?
WaCo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be