Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 07:08   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zenders a la VRT, Kilowatts sterk, zendertje in een GSM, milliwatt sterk...

Je kan het best vergelijken met zonnebrand krijgen van de zon door een vergrootglas , of zonnebrand proberen te krijgen van een UV ledje op 30 cm.

Toffe vergelijking, Microgolf oven en GSM. Een microgolf oven dient om alles wat water bevat op te warmen.... Daar zitten 100den watts achter.... En da's alleen maar om te ontdooien dan.

Ik zal mijn eigen vergelijking er tegenaan gooien, nu we toch appelen met gordijnringen aan het vergelijken zijn. De GSM is een kaarsvlammetje op 20 cm van je oor, de microgolf oven een bunzenbrander in je neusgat.
Oud 22 oktober 2008, 08:27   #82
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zenders a la VRT, Kilowatts sterk, zendertje in een GSM, milliwatt sterk...

Je kan het best vergelijken met zonnebrand krijgen van de zon door een vergrootglas , of zonnebrand proberen te krijgen van een UV ledje op 30 cm.

Toffe vergelijking, Microgolf oven en GSM. Een microgolf oven dient om alles wat water bevat op te warmen.... Daar zitten 100den watts achter.... En da's alleen maar om te ontdooien dan.

Ik zal mijn eigen vergelijking er tegenaan gooien, nu we toch appelen met gordijnringen aan het vergelijken zijn. De GSM is een kaarsvlammetje op 20 cm van je oor, de microgolf oven een bunzenbrander in je neusgat.
Op een forum is het meestal interessant �*lle reacties te lezen. Als u dat had gedaan, dan had u de volgende quotes hier niet gemist:

…die populatie van werknemers die zich lange tijd in een sterk magnetisch veld (van de elektromotoren) bevonden…
… maar bij langdurig gebruik kunnen de cumulatieve effecten voor ontsporing van de celdeling zorgen…
… De effecten zullen, volgens de huidige stand van de wetenschap, pas merkbaar worden na langdurig en intensief gebruik
… vooral omdat de blootstelling aan de straling meestal langdurig is …
… vooral gezien de duur van sommige transmissies
… dat de zendtijd van een bluetooth-apparaat ook beduidend langer zal zijn….
… Maar het feit dat vooral die laatste over zeer lange periodes worden gebruikt, baart de meeste onderzoekers toch ook zorgen …
… Vlaamse prof. Verschaeve,die destijds een uitgebreide studie in opdracht van Proximus uitvoerde: “beperk de gebruiksduur voor alle zekerheid” …
… toch kan ook daar de straling schadelijk zijn, als er met de cumulatieve effecten rekening wordt gehouden …
… Daarbij leren mensen op de bedrijven dat ze juist uit de buurt moeten blijven van alles waar straling opzit en is stralingsziekte zelfs een erkende beroepsziekte voor zendmasttechnici….
… dat er op lange termijn schadelijke effecten zijn …
… In all cases any possible risk depends on the transmitter being activated for long periods

Ik zal het dus nog eens herhalen: natuurlijk werkt een microgolfoven met een veelvoud van het vermogen van een gsm. Maar er is onomstotelijk bewijs dat de effecten CUMULATIEF in de tijd zijn. U haalt trouwens zelf een pakkend bewijs van aan: richt het brandpunt van een vergrootglas op uw huid. Brandwond tot op het bot gegarandeerd, als je het lang genoeg doet.
Oud 22 oktober 2008, 10:13   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom worden gsm-masten verborgen?
Opdat de duiven en de meeuwen ze niet zouden volschijten?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 10:24   #84
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Opdat de duiven en de meeuwen ze niet zouden volschijten?
Schijten duiven en meeuwen selectief op RVT's? Andere masten worden niét ingepakt.
Oud 22 oktober 2008, 11:07   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Schijten duiven en meeuwen selectief op RVT's? Andere masten worden niét ingepakt.
Duivenstront is slecht voor de uitzendingen
Oud 22 oktober 2008, 11:32   #86
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Duivenstront is slecht voor de uitzendingen
Alléén voor de uitzendingen van de masten op RVT's dan?
Oud 22 oktober 2008, 12:00   #87
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Kunnen duiven wel op antennes zitten van de RVT?
Volgens mij vallen ze dan geroosterd naar beneden.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 12:04   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Absorbeert het menselijk lichaam eigenlijk wel straling van zulke hoge frequenties ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 13:36   #89
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Alléén voor de uitzendingen van de masten op RVT's dan?

Misverstandje, denk ik: RVT = Rust en Verzorgings Tehuis. Niks met VRT te maken. Of beetje dyslexie?
Oud 22 oktober 2008, 15:18   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Absorbeert het menselijk lichaam eigenlijk wel straling van zulke hoge frequenties ?
Ja, de 2.4GHz golflengte toch wel, die gaat met het vermogen van een GSM toch een paar milligram water 0.1°C in temperatuur laten stijgen.

Ok, jullie anti-GSM'ers hebben me overtuigd, ik verhuis, en ga in de diepste mijn wonen, ik wil niet verkankeren door alle elektromagnetische straling die de mens in het zwaar vervuilde milieu stuurt.
Oud 22 oktober 2008, 16:33   #91
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de 2.4GHz golflengte toch wel, die gaat met het vermogen van een GSM toch een paar milligram water 0.1°C in temperatuur laten stijgen.

Ok, jullie anti-GSM'ers hebben me overtuigd, ik verhuis, en ga in de diepste mijn wonen, ik wil niet verkankeren door alle elektromagnetische straling die de mens in het zwaar vervuilde milieu stuurt.
2,4 Ghz is van een microgolfoven. De frequenties van een gsm liggen iets lager dacht ik. Zo rond de 1 Ghz.

De energie inhoud van een elektromagnetische golf is afhankelijk van zijn frequentie. Daarom zijn röntgen en gammastralen zo schadelijk omdat zij genoeg energie overbrengen om moleculen te ioniseren.

Er is dus een verschil tussen de energie inhoud van de golven (die een functie van frequentie is) en de stralingsintesiteit (de hoeveelheid golven om het zo maar te zeggen).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2008 om 16:33.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 17:12   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
2,4 Ghz is van een microgolfoven. De frequenties van een gsm liggen iets lager dacht ik. Zo rond de 1 Ghz.

De energie inhoud van een elektromagnetische golf is afhankelijk van zijn frequentie. Daarom zijn röntgen en gammastralen zo schadelijk omdat zij genoeg energie overbrengen om moleculen te ioniseren.

Er is dus een verschil tussen de energie inhoud van de golven (die een functie van frequentie is) en de stralingsintesiteit (de hoeveelheid golven om het zo maar te zeggen).
2.4GHz is ook bluetooth, Wifi en dergelijken. Ook de laatste radiografische zender/ontvanger sets gebruiken deze technologie, met als krachtigsten, de niet in België legale 100milliwatt.

De hoogste band van GSM's is, naar wat ik dacht te weten, 1.8GHz oftewel 1800MHz
Oud 22 oktober 2008, 17:20   #93
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2.4GHz is ook bluetooth, Wifi en dergelijken. Ook de laatste radiografische zender/ontvanger sets gebruiken deze technologie, met als krachtigsten, de niet in België legale 100milliwatt.

De hoogste band van GSM's is, naar wat ik dacht te weten, 1.8GHz oftewel 1800MHz
Met nen opengevezen magnetron met een antenne kunt ge dus draadloze netwerken platleggen.
Wel grappig.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2008 om 17:21.
Oud 22 oktober 2008, 17:35   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met nen opengevezen magnetron met een antenne kunt ge dus draadloze netwerken platleggen.
Wel grappig.
Draadloze netwerken gebruiken alleen de versleutelde informatie. De rauwe kracht van een microgolfoven heeft die versleuteling niet.
In theorie zouden de draadloze netwerken die "ruis" gewoon moeten negeren.

Ik denk eerder dat je met die opstelling een hoop dingen gaat frituren, en dus ook draadloze netwerken kan platleggen, maar dan eerder omdat de hardware om zeep is.
Oud 22 oktober 2008, 17:55   #95
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
.
De eerste mobilofoons, in de jaren '80, werkten in de VHF-band, ca. 150 Mhz. De tweede generatie, waar ook al een paar 'sleurables' bij waren, werkten al in de UHF-band (ca. 450 Mhz). De eerste echte gsm's werkten in de 900 Mhz-band, en pas de laatste generaties (zowat 5 jaar nu) werken in de 1,8 en 2,4 gigahertz)-band (SHF). In de zelfde band dus als microgolfovens en scheepsradars,onder andere. Dit is per definitie straling die zeer sterk doordringt in weefsel.
Oud 23 oktober 2008, 08:20   #96
Jukes
Parlementslid

Standaard

In Humo van deze week staat een citaat uit een groot artikel dat ik in 1999 al voor het blad schreef. De profetische woorden van prof. Vanhoorne die ik toen noteerde klinken nu al veel onheilspellender: "...zo weinig mogelijk gebruiken, anders zouden we binnen een tiental jaren wel eens met een serieuze epidemie aan kankers kunnen zitten..." Inmiddels zijn er nu voorlopige resultaten van een studie die het verband tussen veel bellen en hersentumoren bewijzen. De tumoren duiken zelfs overwegend op aan de kant waar de beller zijn gsm meestal hield.
Oud 23 oktober 2008, 15:56   #97
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tof, dan zien we de wereldbevolking sneller afnemen dan ik verwachte.
Iedereen een GSM, dank U. Gratis, en met de verplichting van minstens 1 uur per dag te bellen/wappen/SMS'sen/MMS'en.

Dan moet ik tenminste niet op die grote rode knop duwen.
Oud 23 oktober 2008, 16:09   #98
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Draadloze netwerken gebruiken alleen de versleutelde informatie. De rauwe kracht van een microgolfoven heeft die versleuteling niet.
In theorie zouden de draadloze netwerken die "ruis" gewoon moeten negeren.

Ik denk eerder dat je met die opstelling een hoop dingen gaat frituren, en dus ook draadloze netwerken kan platleggen, maar dan eerder omdat de hardware om zeep is.
Hmmm een microgolfoven heeft een vermogen van 700 watt en meer terwijl draadloos internet gemeten wordt in milliwatt.
Bij stoorzenders is het dacht ik het sterkste signaal op een bepaalde plaats die het zwakste signaal 'uitveegt'. Hoe goed uw filters ook zijn het signaal wordt onherkenbaar.
Als ge meer als 10 laptops met draadloos internet naast elkaar zet krijgt ge ook bijna geen verbinding meer omdat ze allemaal elkander beginnen te storen.

Maarja de apparatuur wordt idd eerder gekookt

Oud 23 oktober 2008, 16:13   #99
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De eerste mobilofoons, in de jaren '80, werkten in de VHF-band, ca. 150 Mhz. De tweede generatie, waar ook al een paar 'sleurables' bij waren, werkten al in de UHF-band (ca. 450 Mhz). De eerste echte gsm's werkten in de 900 Mhz-band, en pas de laatste generaties (zowat 5 jaar nu) werken in de 1,8 en 2,4 gigahertz)-band (SHF). In de zelfde band dus als microgolfovens en scheepsradars,onder andere. Dit is per definitie straling die zeer sterk doordringt in weefsel.
150 Mhz das vlak boven de FM band van de radio. Afluisteren was koud kunstje dan . Gewoon condensator in uwe radio vervangen.

VHF: Very high frequency
UHF: Ultra high frequency
SHF: Super high frequency

Ben benieuwd wat daarna komt
KHF: Kei high Frequency?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 oktober 2008 om 16:14.
Oud 24 oktober 2008, 10:05   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Misverstandje, denk ik: RVT = Rust en Verzorgings Tehuis. Niks met VRT te maken. Of beetje dyslexie?
De VRT, wat is dat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be