Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 17:56   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Niks tegen het feit dat hij Marokkaans is, maar... wel iets tegen het feit dat hij PvdA'er is. Het lijkt wel alsof die partij een soort ondemocratische lobby aan het houden is om overal een voet aan de grond te krijgen. M.i. zo snel mogelijk gekozen burgermeesterreferendum invoeren, waarbij de kandidaten niet gekozen worden door een commissie, maar waarbij elke partij een kandidaat voorstelt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:19   #82
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Flauwekul om Aboutaleb dat Marokkaanse lintje te verwijten. Maar we zullen zien. Binnen een jaar weten we waar de reis naar toe gaat. Heel Nederland staat over zijn schouder mee te gluren, maar de man is nog niet eens in dienst.
Net zoals de NL belastingdienst alreeds een aanslag stuurt naar een winnaar van een loterij terwijl de man het geld nog niet eens gezien heeft.

Geef hem een proefperiode van een half jaar. En oordeel dan. Maar niet nu. Op die manier zou je morgen half België kunnen ontslaan.
Oud 17 oktober 2008, 19:23   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Flauwekul om Aboutaleb dat Marokkaanse lintje te verwijten. Maar we zullen zien. Binnen een jaar weten we waar de reis naar toe gaat. Heel Nederland staat over zijn schouder mee te gluren, maar de man is nog niet eens in dienst.
Net zoals de NL belastingdienst alreeds een aanslag stuurt naar een winnaar van een loterij terwijl de man het geld nog niet eens gezien heeft.

Geef hem een proefperiode van een half jaar. En oordeel dan. Maar niet nu. Op die manier zou je morgen half België kunnen ontslaan.
Ik verwijt de mens niks.
Als de koning van Marokko mij morgen een lintje aanbiedt, kan ik daar ook niks aan doen.

Gezien de juridische gevolgen van zijn marokkaanse nationaliteit én de mogelijke druk die er via die weg k?*n (en m.i. ZAL wordne uitgeoefend - als je de koning bezig hoorde over zijn onderdanen, dan weet je genoeg, recent nog die politieagent die als spion werkte en bijgevolg de commentaren van andere allochtone politici dat ze STANDAARD worden benaderd) dan weet je genoeg. Die mens kan niet vrij handelen in zo'n functie. Ook niet als hij het zelf zou wensen.

Gedenk even hoe de internationale (inclusief arabische) havenlobby gaat reageren...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:37   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gedenk even hoe de internationale (inclusief arabische) havenlobby gaat reageren...
Als ik me niet vergis is een groot deel van de haven in handen van de Singapore Port Authority en de Dubai Port Authority. Die zullen geen bezwaar maken tegen een Nederlanders van Marrokaanse afkomst...

Als ik me verder niet vergis waren Nederlanders vaak ook burgemeester en toezichthouder en gouverneur en dies meer in andere landen, zonder dat ze zelfs maar de nationaliteit van dat land aannamen. Daar maakte de rechterzijde toen niet zoveel kabaal over.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:38   #85
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Tja als die persoon volledig geïntegreerd is en geen moslim dan maakt mij zijn naam en afkomst weinig uit...
Hij is wel degelijk moslim want zijn dochter mag niet trouwen met een kafir, ongelovige, een niet-moslim. Alst puntje bij paaltje komt zijn ze allemaal hetzelfde en knippen als een scheermes voor de grillen van allake en nukken van mohammedje. De zogezegd "gematigden" zijn gevaarlijker dan die gekke extremisten. Daarvan weet ge tenminste wat ze willen en gaan doen.
De gematigden zij stroopsmeerders.
Oud 17 oktober 2008, 19:45   #86
D'ARTOIS

Standaard

Het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat zoiets gebeurt. Wethouder van Amsterdam of nu Burgemeester van Rotterdam. Dat is een sprongetje, bepaald geen megalomane jump. Zeker niet als (voormalig) staatssecretaris.
In een hele hoop van je denkbeelden kan ik mee gaan, maar op een gegeven ogenblik moet je een zekere redelijkheid in acht nemen.

Natuurlijk gaat Marokko proberen deze gelegenheid uit te buiten. Aan de andere kant, wanneer Aboutaleb het goed meent, zou het ook een keerpunt kunnen zijn in de communicatie met het moeilijke Marokko.
Het is een feit dat de NV NL last heeft van belligerente groepen Marokkaanse jongeren. Wellicht dat een diensttijd in Mauretanië hen enige dicipline bij kan brengen. Aboutaleb kan daarbij helpen.
Oud 17 oktober 2008, 19:49   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is een groot deel van de haven in handen van de Singapore Port Authority en de Dubai Port Authority. Die zullen geen bezwaar maken tegen een Nederlanders van Marrokaanse afkomst...

Als ik me verder niet vergis waren Nederlanders vaak ook burgemeester en toezichthouder en gouverneur en dies meer in andere landen, zonder dat ze zelfs maar de nationaliteit van dat land aannamen. Daar maakte de rechterzijde toen niet zoveel kabaal over.
klopt volkomen. Dat noemde men toen kolonialisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 oktober 2008, 20:33   #88
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt volkomen. Dat noemde men toen kolonialisme.
En dat is het verschil met de Marrokanen: die nemen de nationaliteit aan, passen hun kledij aan, gedragen zich volgens onze wetten, integreren zich en dragen bij aan het welzijn van het land waarheen ze migreren.

Dat kun je van de Verenigde OostIndische Compagnie niet zeggen ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 20:58   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Hij is wel degelijk moslim want zijn dochter mag niet trouwen met een kafir, ongelovige, een niet-moslim. Alst puntje bij paaltje komt zijn ze allemaal hetzelfde en knippen als een scheermes voor de grillen van allake en nukken van mohammedje. De zogezegd "gematigden" zijn gevaarlijker dan die gekke extremisten. Daarvan weet ge tenminste wat ze willen en gaan doen.
De gematigden zij stroopsmeerders.
In principe tamelijk met je eens, echter anderzijds zit "spiegelbeeldmatig" daar veel bekends in want het zou mij tot uiterste bezorgdheid en waakzaamheid (hoewel niet bij voorbaat: vijandschap) stemmen als zelfs maar 1 van mijn (6) bloedjes van kinderen (alsnog) of 1 van mijn (voorlopig eveneens 6) kleinkinderen zou komen aanzeilen met een moslim(a) als beoogde levenspartner.

Ik twijfel er ook geen moment aan dat de andersculturelige (groot)ouders van de gedoodverfde aanwinst, in een rustig en beschaafd gesprek mij hierin ten volle hun bijval zouden betuigen.

Wederzijds RESPECT (en dus AFSTANDname) zie ik als uiterst gewenst tot zelfs noodzakelijk.

Koran 5:51 en geheel hoofdstuk 9.
Oud 17 oktober 2008, 21:06   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is het verschil met de Marrokanen: die nemen de nationaliteit aan, passen hun kledij aan, gedragen zich volgens onze wetten, integreren zich en dragen bij aan het welzijn van het land waarheen ze migreren.

Dat kun je van de Verenigde OostIndische Compagnie niet zeggen ...
Je vergat je ironieteken.

Oud 17 oktober 2008, 23:30   #91
willem1940NLD

Standaard

Nederlandse kranten citeren Wilders: "Rabat-a/d-Maas".

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=1348&Itemid=1

Citaat:
Rotterdam is Rabat aan de Maas met Aboutaleb als burgemeester
vrijdag 17 oktober 2008

Persbericht

Dhr. Aboutaleb kan beter burgemeester worden van Rabat in Marokko in plaats van Rotterdam. Met hem als burgervader is Rotterdam Rabat aan de Maas, betoogt Geert Wilders.

Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad in Nederland is net zo gek als een Nederlander als burgemeester van Mekka. Het Kabinet mag dhr. Aboutaleb, die immers ook Marokkaan is, niet benoemen als burgemeester van Rotterdam. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk, aldus de PVV-leider.

...............

De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.

PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema maakte dat donderdagavond duidelijk in het tv-programma Pauw & Witteman. De Rotterdamse gemeenteraad heeft Aboutaleb voorgedragen. De PVV is tegen omdat Aboutaleb behalve een Nederlands een Marokkaans paspoort heeft en de partij vindt dat niet kunnen bij overheidsfuncties. Eerder poogde de PVV Aboutaleb al uit het kabinet te krijgen vanwege zijn dubbele nationaliteit.

..........
Oud 17 oktober 2008, 23:47   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geef diene mens minstens een kans?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 23:56   #93
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geef diene mens minstens een kans?
Geert? Maar natuurlijk wel.

Nog wat commentaren op de site van Leefbaar Rotterdam (waar zelfs linkse trollen onbelemmerd mogen posten):

http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...tersbenoeming/

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 oktober 2008 om 00:06.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 04:01   #94
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat een verwarde reacties hier allemaal.

En natuurlijk is die geintegreerd. Dat ziet ge toch aan zijn kop? Heeft zelfs lichte neiging tot konijnetanden op die foto...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 18 oktober 2008 om 04:05.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 07:31   #95
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Nederlanders zullen gedacht hebben : "'Gewezen stroper is de beste boswachter".
wat heeft hij mss uitgestoken vroeger?
Mss dat het gezegde hier wat te provocotief overkomt, maar wat ik bedoelde is dat in een stad met nogal wat *kuch* integratieproblemen met Marokkanen en moslims men iemand uit die gemeenschap kiest om ze in toom te houden.
Aboutaleb wordt burgemeester omdat hij Marokkaan is.
En mss is dat geen slechte zaak.
Oud 18 oktober 2008, 07:36   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Mss dat het gezegde hier wat te provocotief overkomt, maar wat ik bedoelde is dat in een stad met nogal wat *kuch* integratieproblemen met Marokkanen en moslims men iemand uit die gemeenschap kiest om ze in toom te houden.
Aboutaleb wordt burgemeester omdat hij Marokkaan is.
En mss is dat geen slechte zaak.
Enig idee waarom ze enkel willen luisteren naar iemand van hun eigen "ras"?
toch niet omdat dat rassiesties is zeker?

Oud 18 oktober 2008, 08:47   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote probleem van Aboutaleb is niet zozeer zijn "moslim" zijn (wat uiteraard ook wel een probleem kan vormen), maar het feit dat hij Marokkaan is.

Volgens het Marokkaans consulaat zijn marokkanen in de EERSTE plaats marokkaan, ook al hebben ze nog andere nationaliteiten.

Nogmaals: ik vind die Ahmed een sympathieke persoon als ik hem zo hoor, een VOORBEELD voor integratie hoor. Alleen: de mens heeft de handicap dat zijn koning hem niet wil lossen natuurlijk.
In dat opzicht vind ik hem juist niet geïntegreerd. Waarom houdt hij zich immers zo hardnekkig vast aan zijn Marokkaanse nationaliteit? Indien hij voluit voor Nederland heeft gekozen en daar zijn nieuwe thuis van heeft gemaakt, dan lijkt het me heel logisch dit ook in de nationaliteit te uiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 08:49   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's ter bescherming: ze willen Joden en anderen niet onderwerpen aan het Islamitisch geïnspireerde familierecht.
Als westerling zou u dat hoedanook moeten verwerpen: ons rechtssysteem is gebaseerd op de gelijkheid van de burger t.o.v. elkaar en de wet. Indien er wetten zijn die voor de ene groep gelden en de andere niet, vormt dat een inbreuk op bovenstaand basisprincipe van onze rechtsstaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 08:57   #99
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niks tegen het feit dat hij Marokkaans is, maar... wel iets tegen het feit dat hij PvdA'er is. Het lijkt wel alsof die partij een soort ondemocratische lobby aan het houden is om overal een voet aan de grond te krijgen. M.i. zo snel mogelijk gekozen burgermeesterreferendum invoeren, waarbij de kandidaten niet gekozen worden door een commissie, maar waarbij elke partij een kandidaat voorstelt.
Hij is dan ook gestuurd door Wouter Bos:
volgens nu.nl en Trouw:
'Bos adviseerde Aboutaleb te solliciteren'

Partijleider van de PvdA Wouter Bos heeft zijn partijgenoot Ahmed Aboutaleb aangeraden te solliciteren op het burgemeesterschap van Rotterdam. De staatssecretaris van Sociale Zaken deed dat niet uit eigen beweging. Dat hebben bronnen rond het kabinet tegen Trouw gezegd.

Tegenkandidaat en burgemeester van Maastricht Gerd Leers had zich volgens de krant donderdagochtend, dus voor de keuze van de gemeenteraad, teruggetrokken nadat minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) hem had verteld dat hij als tweede op de voordracht was geplaatst.

Leers liet tegenover dagblad De Limburger weten dat hij niet meer in de race was om de scepter over de Maasstad te zwaaien. Hij zou kansloos zijn geweest.
Woedend
De vertrouwenscommissie was verdeeld over wie de voorkeurskandidaat moest zijn, schrijft de krant. Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam zou tevergeefs voor Leers hebben gestreden en zijn partij, de grootste oppositiepartij, zou tijdens de vier uur durende besloten vergadering woedend hebben gereageerd op de 'opgelegde' keuze.
Leefbaar Rotterdam heeft zich inmiddels neergelegd bij de keuze van de gemeenteraad. Fractievoorzitter Ronald Sørensen reageerde vrijdag positief op de opmerking van Aboutaleb dat hij zijn termijn van zes jaar als burgemeester van Rotterdam uit zal dienen. "Het zou voor het eerst zijn dat hij iets afmaakt waaraan hij begonnen is en dat is een goede zaak."
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 10:21   #100
D'ARTOIS

Standaard

Ondanks de slechte positie van de PvdA is deze - zo lang het duurt - een regeringspartij. Qua handel en omzet is Rotterdam belangrijker dan Amsterdam, dus is Rotterdam de 2e stad van NL - niet de 3e.
Dat er spelletjes worden gespeeld, dat is natuurlijk allang duidelijk. Rotterdam is allereerst een politieke benoeming, geschiktheid is altijd plan 2 geweest - idem plus ster voor Amsterdam.

Rest te zeggen: Waar worden er geen spelletjes gespeeld?
Politici zijn en blijven ordinaire witte boorden criminelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be