Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 15:26   #81
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de mijne is twee jaar geleden gepikt

kon toen al niet plaatsen waarom iemand in godsnaam nog zo'n oud toestel zou pikken ...

Jawablief.

Dit is freaky...

Bij mij hebben ze (2 allochtonen) op klaarlichte dag in Ukkel in 2004 in een zeer drukke straat, onder het oog van vele getuigen de ruit van mijn auto ingeslagen en enkel en alleen mijne nokia gsm meegegraaid (maar dat was model 6310) ). Die lag zelfs slecht zichtbaar in de middenconsole. Ik was letterlijk voor 40 seconden uit de wagen gesprongen om iets af te geven.

Nadien wilde ik dezelfde GSM nieuw kopen, en die was niet meer beschikbaar...

De flikken vertelden mij toen dat het om een gegeerd model ging omdat dit het enige was dat -toen- in een Mercedes GSM uitrusting kon geplaatst worden??!!
Oud 23 oktober 2008, 15:31   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Nog geen reactie gekregen.
Verwacht het ook niet eigenlijk.
Maar ja, de info is in goede handen.

[email protected] ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 15:41   #83
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
helaba

ik heb sinds een maand iets voor. Ik had een nieuwe gsm gekocht en wou mijn oude verkopen via internet. Het was een nokia 1100 in nog redelijke staat, en zette deze op zowel tweedehands.be als op ebay voor 20 euro.
Al na een dag kreeg ik telefoon van wsl een allochtoon (marokkaans of turks accent, van antwerpen dacht ik) die absoluut deze gsm wou kopen. Goed dacht ik, weg is weg, maar dan vroeg die kerel achter het bouwjaar van het toestel. Daarvoor moest ik een code intikken op de gsm en idd, serienummer en bouwjaar verschenen op het scherm. Het was een exemplaar van 2005 blijkbaar. Raar genoeg was dat niet goed voor die kerel! Hij vroeg met klem naar een nokia 1100 van het jaar 2001-2002 zonder er een goeie reden voor te geven. Nu, na die kerel belde er mij gemiddeld om de twee dagen iemand, telkens met een hoorbaar allochtoon accent, om die nokia met de vraag naar het bouwjaar, en telkens druipten ze af toen ik zei dat het NIET van 2001 was. Zelfs telefoon gehad vanuit Parijs van - wat verbaasde het mij niet - een allochtoon die in gebrekkig frans achter mijn ouwe nokia vroeg.

En gisteren weer prijs, een antwerpse vreemde die er desnoods 100 euro voor wilt geven, en hij wou er binnen de dag voor naar leuven rijden om het zo snel mogelijk af te handelen. Deze man vroeg zelfs naar het land van fabricatie, dat in mijn geval hongarije blijkt. Ook dat was niet goed, er moest made in germany op staan.

Wanhopig naar de reden heb ik talloze keren naar de reden gevraagd, waarom ze toch dat specifieke toestel moeten hebben, terwijl de mijne recenter en dus wsl nog in betere toestand is. Ik ben beginnen denken dat die specifieke toestellen een eigenschap bezitten waarom die zo gegeerd is in allochtone milieus, van antwerpen over limburg tot zelfs parijs: wat drijft die mannen ertoe om zoveel geld over te hebben voor een stomme overjaarse gsm??

Zou het kunnen dat door een of andere complicatie deze gsms niet traceerbaar zijn ofzo? dan zou dat idd een serieuze opsteker zijn in criminele kringen. kweet niet, ik zeg maar wat, tis ook niet om al die mannen direct te beschuldigen ofzo. Maar toch, er zit een serieus luchtje aan en ik wil weten welk.

iemand ideetjes?

In het crimineel milieu bestaat dus inderdaad het geloof dat oudere nokias bescherming bieden tegen tracering. Ik heb dat zelf mogen aanhoren.

Maar bij navraag bij iemand waarvan je mag verwachten dat die kennis over zaken heeft, kreeg ik geen bevestiging.

dus ik weet niet wat er van waar is.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 16:26   #84
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

dat zijn dus wel véél crimi's die hier rondlopen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 16:28   #85
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
De flikken vertelden mij toen dat het om een gegeerd model ging omdat dit het enige was dat -toen- in een Mercedes GSM uitrusting kon geplaatst worden??!!
tof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 19:45   #86
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
In het crimineel milieu bestaat dus inderdaad het geloof dat oudere nokias bescherming bieden tegen tracering. Ik heb dat zelf mogen aanhoren.

Maar bij navraag bij iemand waarvan je mag verwachten dat die kennis over zaken heeft, kreeg ik geen bevestiging.

dus ik weet niet wat er van waar is.
ola, dan zat ik toch in de goeie richting
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 21:27   #87
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, mijn vriendjeuhs wisten trouwens van niets.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 22:37   #88
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met het model 2001 kan je gratis inloggen op de meeste servers in het buitenland en alzo gratis bellen.

Maar hou dat voor uw eigen.
Ah, dat is een geheim ?! Chtttttt....
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 22:44   #89
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik heb nog een mail gestuurd naar een andere persoon, die er misschien wel meer over kan zeggen, maar de staatsveiligheid... Dat vond ik wat overdreven.
Eerder dan terrorisme, denk ik dat er op één of andere manier iets te doen valt met die specifieke GSM's, dat geld opbrengt...
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 22:52   #90
anubis
Burgemeester

anubis's schermafbeelding

Standaard

Eenmaal een GSM is aangemeld op het netwerk is ze traceerbaar. Anders zou je niet kunnen bellen. Al de rest is zever. Ik heb een neef van OPEC-voorzitter( en tevens minister v allerlei in Algerije) Khelil, die een hoge piet is binnen de Algerijnse inlichtingen gevraagd of hij er iets over wist, dan laat ik het hier weten.
anubis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 01:59   #91
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Merkwaardig verhaal, ik ben nu ook benieuwd waarom ze die types zoeken. Ik vind na een paar seconden op Google al een zoekertje van een kerel die 500EUR (of een iPhone) over heeft voor zo'n telefoon

http://link.marktplaats.nl/199812136

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Die zaklantaarn zou wel eens de reden kunnen zijn.
De modellen van na 2002 hebben denk ik ook een zaklamp en bovendien zijn er nog andere telefoons van Nokia en andere merken met die feature. Het zal dus wel iets anders zijn.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 02:23   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Merkwaardig verhaal, ik ben nu ook benieuwd waarom ze die types zoeken. Ik vind na een paar seconden op Google al een zoekertje van een kerel die 500EUR (of een iPhone) over heeft voor zo'n telefoon

http://link.marktplaats.nl/199812136

De modellen van na 2002 hebben denk ik ook een zaklamp en bovendien zijn er nog andere telefoons van Nokia en andere merken met die feature. Het zal dus wel iets anders zijn.
Dit is één van de hoaxen over de Nokia1100:
http://www.google.com/search?hl=en&q...earch&aq=f&oq=

Normaal dat over een massaal verkocht model dergelijke geruchten de wereld worden ingestuurd en dat goedgelovige mensen erin trappen

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 02:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 04:53   #93
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht

klopt

het laser verhaal is fake, het is echt iets anders
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 13:58   #94
Laya
Minister

Standaard

Deze post intrigeerde me wel en ik heb het gisteravond aan mijn man gevraagd. Van het type 1100 weet hij niets maar in Syrië zou een ander type enorm gegeerd zijn. Daar luistert de staatsveiligheid volop telefoongesprekken af waarna men mensen gaat oppakken die de regering in diskrediet brengen. Met bepaalde oude Nokia toestellen zou dat niet mogelijk zijn.
Die zouden dus niet in België gebruikt worden maar in het 'land van herkomst' van de allochtonen. Niet persé om criminele feiten mee te plegen maar zodat anderen niet hun neus in hun privé gesprekken kunnen steken.
Is het een urban legend of niet? In Syrië doet dit alvast al jaren de ronde.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:17   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Deze post intrigeerde me wel en ik heb het gisteravond aan mijn man gevraagd. Van het type 1100 weet hij niets maar in Syrië zou een ander type enorm gegeerd zijn. Daar luistert de staatsveiligheid volop telefoongesprekken af waarna men mensen gaat oppakken die de regering in diskrediet brengen. Met bepaalde oude Nokia toestellen zou dat niet mogelijk zijn.
Die zouden dus niet in België gebruikt worden maar in het 'land van herkomst' van de allochtonen. Niet persé om criminele feiten mee te plegen maar zodat anderen niet hun neus in hun privé gesprekken kunnen steken.
Is het een urban legend of niet? In Syrië doet dit alvast al jaren de ronde.

hewel, van al de mogelijke opties die ik hier las vind ik deze de meest plausibele!

en voor zoiets wil ik dan natuurlijk wel meewerken (enfin, �* rato van 500 euro voor dat toestel).

hoe kom ik nu te weten van welk jaar mijn ding is aub? welk nummertje moest ik daarvoor bellen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:21   #96
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hewel, van al de mogelijke opties die ik hier las vind ik deze de meest plausibele!

en voor zoiets wil ik dan natuurlijk wel meewerken (enfin, �* rato van 500 euro voor dat toestel).

hoe kom ik nu te weten van welk jaar mijn ding is aub? welk nummertje moest ik daarvoor bellen?
circelette! Je moet geen nummertje bellen, maar intoetsen: hekje, nul nul nul nul, hekje. En dan op Bellen duwen.
Oud 24 oktober 2008, 14:40   #97
largo_w

Standaard

Citaat:
circelette! Je moet geen nummertje bellen, maar intoetsen: hekje, nul nul nul nul, hekje. En dan op Bellen duwen.
*hekje nul nul nul nul hekje
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 24 oktober 2008, 14:50   #98
PollyCorrect

Standaard

ja zonder de komma
Oud 24 oktober 2008, 14:54   #99
largo_w

Standaard

Citaat:
ja zonder de komma
ma nee gij MET EEN STERRETJE VOOR!!!
Citaat:
Oud 24 oktober 2008, 15:51   #100
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Voor de laatste keer :

*#0000#

en niks op 'bellen' drukken...

En als je je IMEI code hier eens online wil zetten:

*#06#

doen !

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 24 oktober 2008 om 15:52.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be