Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 16:20   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Van zout water walgt iedereen, beste. Het is namelijk een braakmiddel. Hier gaat het over menselijke gedragingen.
Maar dan nog. Je kunt iets zo oninteressant vinden als je wilt, toch... als je ermee geconfronteerd wordt, kun je het toch vervelend vinden. Niet omdat je er een vooroordeel tegen hebt, of omdat je er een probleem mee hebt, maar simpelweg, omdat dat gewoon je gevoel erbij is. Dat is waar tolerantie om gaat. Waar u voor pleit is een golf van acceptatie, wat niet hetzelfde is als tolerantie. Nu, ik ben er meer dan voor dat homo-acceptatie geleidelijk wordt doorgevoerd (dat is gebeurt en gaat nog steeds verder), maar we hoeven niet mensen die er 'smaaksgewijs' anders over denken een probleem aan te praten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 16:45   #82
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar dan nog. Je kunt iets zo oninteressant vinden als je wilt, toch... als je ermee geconfronteerd wordt, kun je het toch vervelend vinden. Niet omdat je er een vooroordeel tegen hebt, of omdat je er een probleem mee hebt, maar simpelweg, omdat dat gewoon je gevoel erbij is.
Iets vervelend vinden is niet hetzelfde als ervan walgen.

Citaat:
Dat is waar tolerantie om gaat. Waar u voor pleit is een golf van acceptatie, wat niet hetzelfde is als tolerantie. Nu, ik ben er meer dan voor dat homo-acceptatie geleidelijk wordt doorgevoerd (dat is gebeurt en gaat nog steeds verder), maar we hoeven niet mensen die er 'smaaksgewijs' anders over denken een probleem aan te praten.
Ik pleit inderdaad voor acceptatie en ik heb er geen probleem mee dat zoiets geleidelijk gaat, maar dat neemt niet weg dat het mijn overtuiging is en blijft dat de mensen die te pas en te onpas de termen 'walgelijk' en 'pervers' rondstrooien de mensen zijn die een probleem hebben en niet de mensen die ze met die termen be- en veroordelen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 16:51   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pleit inderdaad voor acceptatie en ik heb er geen probleem mee dat zoiets geleidelijk gaat, maar dat neemt niet weg dat het mijn overtuiging is en blijft dat de mensen die te pas en te onpas de termen 'walgelijk' en 'pervers' rondstrooien de mensen zijn die een probleem hebben en niet de mensen die ze met die termen be- en veroordelen.
Daar heeft u gelijk in. Maar met 'het probleem hebben' bedoel ik voornamelijk dat zij degenen zijn die moeten leren omgaan met hun gevoelens, en het niet de homoseksuelen zijn die moeten leven onder de gevolgen van die 'gevoelens'. Het gebeurt niet zelden dat mensen via politieke middelen hun eigen smaak aan iedereen willen opdringen, ook wel fascisme genoemd. Dit is ongetwijfeld wat Hoomer met 'rechts' bedoelde. Nu, ik beschouw mezelf als rechts, maar ik wil absoluut niet met het 'fascistische rechts' dat Hoomer bedoelde geassocieerd worden.

De politiek dient zich kortom niet bezig te houden met de verwikkeling van individuen, en moet, indien het rechten toekent aan een groep, die rechten toekennen aan iedereen.
Oud 25 oktober 2008, 17:03   #84
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heeft u gelijk in. Maar met 'het probleem hebben' bedoel ik voornamelijk dat zij degenen zijn die moeten leren omgaan met hun gevoelens, en het niet de homoseksuelen zijn die moeten leven onder de gevolgen van die 'gevoelens'. Het gebeurt niet zelden dat mensen via politieke middelen hun eigen smaak aan iedereen willen opdringen, ook wel fascisme genoemd. Dit is ongetwijfeld wat Hoomer met 'rechts' bedoelde. Nu, ik beschouw mezelf als rechts, maar ik wil absoluut niet met het 'fascistische rechts' dat Hoomer bedoelde geassocieerd worden.

De politiek dient zich kortom niet bezig te houden met de verwikkeling van individuen, en moet, indien het rechten toekent aan een groep, die rechten toekennen aan iedereen.
Helaba, waar haalt ge dat nu weer uit?
Voor mij doet iedereen wat hij wil he manneke.
Walgelijk vind ik als iemand zijn sperma in mij moest dumpen, en het woord pervers heb ik gebruikt om iemand zijn gedachtegang aan te geven (die geen homo is).
Ik heb verdorie niks tegen homo's. Kan me alleen niet voorstellen dat ik zoiets moest doen.
Heb je dan ook gelezen dat 1 van men zonen homo is.
Verdorie lees eerst alle berichten he en oordeel dan he.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 17:05   #85
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik ben het helemaal met je eens. Ook ik wil niet geassocieerd worden met dat 'fascistische rechts'. Ik ben trouwens voor bepaalde thema's, zoals ethische aangelegenheden, eerder links.
Oud 25 oktober 2008, 17:16   #86
Marcus Antonius
Vreemdeling

Marcus Antonius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Homo is IMO geen scheldwoord. "Hypocriet" is de qualificatie die 't beste op Haider past.
En bij wie past dan het woordje 'lijkenpikker'?
Marcus Antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 17:45   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens. Ook ik wil niet geassocieerd worden met dat 'fascistische rechts'. Ik ben trouwens voor bepaalde thema's, zoals ethische aangelegenheden, eerder links.
Dat vind ik dan weer walgelijk, sorry he vriend.

Wat nu gedaan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 17:50   #88
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 25 oktober 2008 om 17:55.
Oud 25 oktober 2008, 18:06   #89
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wel raar vind is dat dikwijls de grootste homohaters zelf homo blijken te zijn.
Ted Haggard is daar een mooi voorbeeld van.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 18:08   #90
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat ik wel raar vind is dat dikwijls de grootste homohaters zelf homo blijken te zijn.
Ted Haggard is daar een mooi voorbeeld van.
Ik denk dat er op dit forum ook een paar van die exemplaren zitten...
Oud 25 oktober 2008, 18:10   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Wou je wat vloeken misschien en dan tot inkeer gekomen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 18:18   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Helaba, waar haalt ge dat nu weer uit?
Voor mij doet iedereen wat hij wil he manneke.
Walgelijk vind ik als iemand zijn sperma in mij moest dumpen, en het woord pervers heb ik gebruikt om iemand zijn gedachtegang aan te geven (die geen homo is).
Ik heb verdorie niks tegen homo's. Kan me alleen niet voorstellen dat ik zoiets moest doen.
Heb je dan ook gelezen dat 1 van men zonen homo is.
Verdorie lees eerst alle berichten he en oordeel dan he.
OK, excuus. Ik dacht dat u uw gevoelens om wou zetten in politieke daden.
Oud 26 oktober 2008, 06:02   #93
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen homo's, maar VOOR MIJ, ALS IK DIE DAAD MOEST STELLEN ZOU IK WALGEN!!!! Het idee om iets met een man aan te vangen alleen al.
Aha, nu is het al de daad zélf stellen. Daarnet was het nog een "voorstelling" maken.
Citaat:
Het is het idee alleen al, voor een normale hetero is dat afstotelijk.
Tiens, je hebt daarnet vermeld dat je wél opgewonden geraakt van lesbiennes. Valt nochtans eveneens onder de noemer homosexualiteit. Beweer je nu dat je zélf geen euh... "normale" hetero bent?

Volgens jouw redenering - een normale hetero - zou je nochtans van geen van beiden iets moeten hebben? Hoe dan ook, je bent de enige niet die zoiets beweert. Consequent is het evenwel niet.
Citaat:
voor een normale hetero is dat afstotelijk.
Hoe ziet zo'n "normale" hetero er uit? En waar kan ik er zo'n eentje ontmoeten? Lijken me heel intrigerende personen te zijn...

Zoals Patsy al eerder, volkomen terecht, opmerkte is het volslagen oninteressant. Projecteer je vooroordelen niet op andere hetero's. Ik voel noch de behoefte om de daad te stellen, noch om er een voorstelling van te maken.

Belangrijker is dat ik evenmin de behoefte voel om er een waarde-oordeel over uit te spreken �* la "ik heb niks tegen homo's, m�*�*r ...." (waarop in veel gevallen een waslijst vooroordelen volgt)
Citaat:
Betreffende homo's kennen, wel het lijkt me evident dat ik meer omgang heb met homo's dan jij, tenzij je zelf een homo bent natuurlijk.
Sorry hoor. Ik wist niet dat we in een wedstrijdje wie-kent-de-meeste-homo's waren verzeild.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2008 om 06:11.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 09:17   #94
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Aha, nu is het al de daad zélf stellen. Daarnet was het nog een "voorstelling" maken.Tiens, je hebt daarnet vermeld dat je wél opgewonden geraakt van lesbiennes. Valt nochtans eveneens onder de noemer homosexualiteit. Beweer je nu dat je zélf geen euh... "normale" hetero bent?

Volgens jouw redenering - een normale hetero - zou je nochtans van geen van beiden iets moeten hebben? Hoe dan ook, je bent de enige niet die zoiets beweert. Consequent is het evenwel niet.Hoe ziet zo'n "normale" hetero er uit? En waar kan ik er zo'n eentje ontmoeten? Lijken me heel intrigerende personen te zijn...

Zoals Patsy al eerder, volkomen terecht, opmerkte is het volslagen oninteressant. Projecteer je vooroordelen niet op andere hetero's. Ik voel noch de behoefte om de daad te stellen, noch om er een voorstelling van te maken.

Belangrijker is dat ik evenmin de behoefte voel om er een waarde-oordeel over uit te spreken �* la "ik heb niks tegen homo's, m�*�*r ...." (waarop in veel gevallen een waslijst vooroordelen volgt)Sorry hoor. Ik wist niet dat we in een wedstrijdje wie-kent-de-meeste-homo's waren verzeild.
Zoals steeds trekken jullie alles uit zijn context door mijn posting in stukken te posten. en andere stukken weg te laten. Het siert u niet, leer begrijpend lezen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 09:24   #95
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals steeds trekken jullie alles uit zijn context door mijn posting in stukken te posten. en andere stukken weg te laten. Het siert u niet, leer begrijpend lezen.
Ik ging mijn beklag doen bij de moderatie, als ik jou was... Oh wacht... Dat dééd je al...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be