![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() ben vooral blij dat zn eertse-burger-van-het-land plaat afstaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noteer dat u de mening van een ander sowieso als grootspraak omschrijft. Wat stoeten en marcheren met één en ander te maken hebben is mij een raadsel. Ik kan u desbetreffend niet helpen : dit zijn zaken waar u wellicht meer over weet dan ikzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ge vergist u dat ruikt naar een kwak zever...
Indien je België al zou vergelijken met zo twee bedrijfstakken dan zou de logische beslissing van de directie zijn om de verlieslatende tak niet meer verlieslatend te maken. Een verkoop van een mindere tak is een ongelooflijke verliespost voor een bedrijf. De laffe houding van dendane toont alleen de kleingeestigheid aan van enkelingen...
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wever valt me dik tegen, als het communautair wordt is de degelijkheid er duidelijk niet meer bij. Hoe kan je nu tegelijk beweren dat er iets moet veranderen, en tegelijk je rekening maken om te bewijzen dat het goed zal zijn op de bestaande situatie. bovendien doet hij al bij voorbaat iedere mogelijke verandering zoals het verlies van Brussel af als doemdenken. Ofwel weet je zeker dat Brussel bij vlaanderen zal blijven en of iemand dat kan garanderen betwijfel ik sterk, ofwel neem je als mogelijke hypothese dat Brussel het buitenland wordt, en becijfer je de kosten die daar aan verbonden zijn. BVb inrichten van een nieuwe hoofdstad, met gebouwen voor ambtenaren, aanpassing openbaar vervoer en privé vervoer, mogelijk verlies aan inkomsten en sociale zekerheid, enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() [quote=system;3807300]
Citaat:
Ik hoef de geschriften van DeCroo helemaal niet te lezen om te weten dat hij misbruik maakt van het mediamonopolie van de regimepers. Ik hoef hem helemaal niet gelezen te hebben om te weten dat gelijkaardige boeken van andersdenkenden helemaal niet worden gepromoot op de regimezelder. Ik zou nu naar uw niveau kunnen afdalen en vragen of gij de geschriften van Annemans en Vanhoutem hebt gelezen maar dat zou intellectueel al even oneerlijk zijn.
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eens even kijken we hebben een officiële staatsschuld van een dikke 90% en een reële staatsschuld van ongeveer 350%. Het zuiden van het land doet geen enkele moeite om in de kosten te snoeien (nochthans valt er daar veruit het meest te besparen, zie ook het legioen ambtenaren en werklozen dat nergens in Europa zijn gelijke kent) erop rekenend dat het Noorden de factuur wel zal blijven betalen. Het Noorden daartegenover gaat nu - net zoals de rest van Europa - een serieuze recessie tegemoet en het is maar de vraag of ze - zelfs als een (politieke) meerderheid (gedwongen) 'solidair' wilt blijven noch in staat zullen zijn dat te doen. Je kan natuurlijk verder gaan met verdoken tekorten allerhande op te lopen, maar zelfs voor een overheid geldt dat je dat niet onbeperkt kan doen, op een gegeven moment begint de ontlener immers te twijfelen aan de afbetalingscapaciteit van een land. Die capaciteit wordt bepaald door het aantal mensen met een inkomen (in de privé wel te verstaan) en hoe zwaar de belastingen al zijn. (De VS heeft bijvoorbeeld relatief zware tekorten, maar kan zijn belastingen nog optrekken itt België dat al dergerlijk hoge belastingen heeft dat verder verhogen ervan wel eens zou kunnen leiden tot een daling van de inkomsten). Ik ga in zoverre akkoord dat de splitsing van het land veel geld kan kosten. Dat hangt puur af van hoe redelijk de scheidende partijen uit elkaar gaan. De franstaligen indachtig moet ik zeggen dat de kans op een redelijke scheiding vrij gering is. Neemt niet weg dat het hier over een eenmalige kost gaat, itt Belgique dat elk jaar geld kost. En dan heb je natuurlijk ook nogt de kost van België op andere vlakken dan het louter economische. Zoals bvb het falende justitie- en immigratiebeleid dat ook grotendeels veroorzaakt wordt door dse heel erg ver uiteenliggende standpunten daaromtrent én de weigering van de franstaligen om dan de logische stap te zetten en elk maar zijn eigen beleid te voeren. Ik ben ervan overtuigd dat een verdwijnen van België voor zowel Wall als VL op termijn een goede zaak is. Hoe lang die termijn zal duren is een open vraag en zal afhangen van hoe er uit elkaar wordt gegaan (ziet er niet zo goed uit) en de kwaliteit van het beleid achteraf (ziet er vooral voor Wall niet goed uit, hoezeer ik ook een degout heb van de traditionelen erken ik wel dat wallonië waarschijnlijk nog stukken slechter zou bestuurd worden als de vlamingen helemaal niks meer in de pap zouden te brokken hebben.) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 november 2008 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Dom, achterlijk, laf, kleingeestig, heb je er nog ? Laat maar komen ![]() Als men al jaren vruchtloos probeerd om de verlieslatende tak terug winst te laten maken, dan mag men wel zijn conclusies beginnen nemen....als we dan toch verder gaan in het spelletje van vergelijkingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Enlighten me...
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DenDane : 17 november 2008 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we even naar onze buurlanden kijken waar geen gedwongen samenleven van twee volkeren gebeurt. In alle landen rondom ons - zelfs in het vermaledijde Frankrijk heb je lagere belastingen én een significant lagere overheidsschuld. De verklaring voor die veel slechtere cijfers van België kan je enkel vinden in de structuur van het land zelf. Het gebrek aan een nationaal gevoel heeft er immers toe geleid dat de belgische staat noodgedwongen loyaliteit moet afkopen van (een gedeelte van zijn burgers) én beslissingen niet genomen worden met het algemeen belang voor ogen maar wel louter met het belang van het eigen landsdeel voor ogen. Zie bvb de wafelijzerpolitiek (nu ook openlijk terug van weggeweest). Een laatste aspect is de politieke kost van voornamelijk de franstalige politieke klasse. Ik heb absoluut geen hoge pet op van vlaamse politici, maar zij lijken mij wel - buiten hun slaafsheid tov Belgique en gebrek aan ruggegraat- niet beter of slechter dan de politici van ons omringende landen, die ook in eerste plaats met eigenbelang en partijbelang bezig zijn. De waalse politieke klasse is toch nog van een heel ander niveau, zelfs binnen de latijnse landen moet je al richting Zuid-Italië trekken om iets vergelijkbaars te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar al 100 keer op geantwoord. Het meertalige België is een stap naar een Europese regering en zelfs een wereldregering. België is dus een stap vooruit. Het zogenaamde Vlaanderen is een stap achteruit voor de mensheid omdat het de meertaligheid, die inherent is aan de wereld, tracht te negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() tussendoortje ; vergeten in de opening
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet te verbazen dat de B.U.B. klaarblijkelijk slechts uit twee man en een paardenkop bestaat. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 17 november 2008 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |