Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2008, 21:11   #81
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
tja uit angst voor repressies van de islam de meest oorlogszuchtigste en eremoord erewraak steunend ... tja ... een biografie gaat over het leven natuurlijk de doorsnee pcos brullen op voorhand al dat de verpakking slecht is lol tja want de inhoud tja de waarheid afbreken is moeilijk he
Mja ze had eerder schrik dat ze naar Duitsland zou teruggestuurd worden.

Plus Etienne Vermeersch is een betere criticus als het over de islam gaat dan Ayaan Hirschi Ali hoor.

De kritiek van Hirschi Ali grenst dikwijl nogal dicht bij bot racisme.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 november 2008 om 21:38.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 22:24   #82
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mja ze had eerder schrik dat ze naar Duitsland zou teruggestuurd worden.

Plus Etienne Vermeersch is een betere criticus als het over de islam gaat dan Ayaan Hirschi Ali hoor.

De kritiek van Hirschi Ali grenst dikwijl nogal dicht bij bot racisme.
ach een vrouw die zegt dat de islam niet vrouwvriendelijk is en discrimineert en vooral pedofielen macht geeft om jonge meisjes tot vrouw te nemen...ze vertelt de harde realiteit achter de veroveringsreligie de islam..het ware gelaat van de islam wordt getoond......hirschi is dus een racist?? Ik ben eerder geneigd hirschi ali te geloven dan een man die botte uitspraken doet maw alles minimaliseert

nu ja u hebt geen probleem met halal en met vrouwenonderdrukking , vind u dan dat u objectief kan oordelen? Of denkt u bij het lezen van dit mmm ja ik ben al mooi geassimileerd maar ja ik moet me vastklampen aan de poco maatschappij??? Je doet toch al "1" ding cool je eet geen lijken hopelijk zal de islam deze vrijheid nooit van je afnemen

Laatst gewijzigd door shaddy : 22 november 2008 om 22:25.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 23:05   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als het er ooit echt zou op neerkomen, dan toch liever het Veebee-gedoe dan de islamnachtmerrie hoor..
Men zou daar eens een serieus referendum onder de Westerse bevolking moeten over houden... zonder de stemmen van de reeds aanwezige moslims erbij natuurlijk!
Men gaat ook niet aan de gevangenen gaan vragen of ze niet liever vrij zouden zijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
...ik begin al een slappe lach te krijgen...
Ik niet, als ik aan 't veebee gedoe denk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 23:10   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dat belangrijker dan de inhoud van het artikel?
Ja: het wil gewoon zeggen dat d�*t artikel en alle andere op die site op identieke lijn staan met de eigenaar van de site.
Dus ook hiermee

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2008 om 23:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 23:17   #85
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ach een vrouw die zegt dat de islam niet vrouwvriendelijk is en discrimineert en vooral pedofielen macht geeft om jonge meisjes tot vrouw te nemen...ze vertelt de harde realiteit achter de veroveringsreligie de islam..het ware gelaat van de islam wordt getoond......hirschi is dus een racist?? Ik ben eerder geneigd hirschi ali te geloven dan een man die botte uitspraken doet maw alles minimaliseert

nu ja u hebt geen probleem met halal en met vrouwenonderdrukking , vind u dan dat u objectief kan oordelen? Of denkt u bij het lezen van dit mmm ja ik ben al mooi geassimileerd maar ja ik moet me vastklampen aan de poco maatschappij??? Je doet toch al "1" ding cool je eet geen lijken hopelijk zal de islam deze vrijheid nooit van je afnemen
Ik heb wel een probleem met vrouwonderdrukking.
Alleen vind ik het betoog dat Etienne Vermeersch over de islam doet veel beter gefundeerd en zonder de racistische kantjes van Hirschi Ali.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 23 november 2008, 02:09   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is dan ook een opmerkelijk verschil tussen beide; Ayaan is ook ervaringsdeskundige.
Zij bekijkt de islam van binnenuit Vermeerch kan dit niet en beoordeelt islam als ideolgie.
Das wat genuanceerder dan racisme natuurlijk
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 09:53   #87
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
goeie tip; ik zou over radicalisering en hoe dit in wijken gaat inderdaad een boek kunnen schrijven.
natuurlijk, dat weten we Alice.
het zal een mooie fictie worden.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 09:55   #88
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Nog een deel van de geheime agenda van de islam: het verbieden van yoga. Zie link: yoga verboden voor moslims in Maleisie.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...Maleisie.dhtml

Voor wanneer de eerste zelfmoordaanslagen tegen yoga-scholen?
Achterlijk volk.
Ben je aan het veralgemenen ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 24 november 2008, 09:56   #89
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik niet, als ik aan 't veebee gedoe denk
het veebee-gedoe.... tot wat kan dit leiden als men ze laat doen ?
naturlich
Oud 24 november 2008, 09:58   #90
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja: het wil gewoon zeggen dat d�*t artikel en alle andere op die site op identieke lijn staan met de eigenaar van de site.
Dus ook hiermee
Typisch voor Pierette om 'zeer obectieve' bronnen te raadplegen.
Oud 24 november 2008, 10:03   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; waarom ga je ervanuit dat een boek geschreven door een veldwerker met jaren ervaring; fictie zal zijn?
Omdat het mogelijk niet zal aansluiten bij jou visie:omdat de realiteit in wijken nu eenmaal anders is dan jij graag zou willen?
Want dat is wat jij verwacht; dat de realiteit enkel mag bekeken worden vanuit een reeds vastgelegd kader wat moet bevestigen wat je bevestigd wilt zien; dat dit niet klopt met de realiteit lijkt voor u geen bezorgdheid te zijn.
Oud 24 november 2008, 10:15   #92
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goodwill; waarom ga je ervanuit dat een boek geschreven door een veldwerker met jaren ervaring; fictie zal zijn?
Omdat het mogelijk niet zal aansluiten bij jou visie:omdat de realiteit in wijken nu eenmaal anders is dan jij graag zou willen?
Want dat is wat jij verwacht; dat de realiteit enkel mag bekeken worden vanuit een reeds vastgelegd kader wat moet bevestigen wat je bevestigd wilt zien; dat dit niet klopt met de realiteit lijkt voor u geen bezorgdheid te zijn.
bedoel je jezelf met veldwerker ?
Ik denk niet dat deze 'veldwerker' genuanceerd de feiten zal weergeven. Hoogstens kan deze veldwerker stellen een bepaalde facet te willen behandelen, hopelijk zonder te veralgemenen naar de rest van de wijk of de bewoners met een bepaalde 'achtergrond'.
Oud 24 november 2008, 10:44   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ben je aan het veralgemenen ?
Dat heeft weer lang geduurd! Het achterlijk en gevaarlijk gespuis dat meekomt met onze allochtonen-tsunami, daar gaat het over: niet over ALLE allochtonen.
Net zoals jij gaan we dat maar drie keer per blz herhalen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 11:22   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill bedankt om zo duidelijk je eigen vooroordelen in de verf te zetten; voor iemand die graag woorden zoals nuancering en veralgemening in de mond neemt kan dit tellen!
Maar u heeft een punt; mocht ik op basis van jaren ervaring in een multiculturele wijk een boek schrijven zou u geen 'fictie' kopen waarbij uw veilige politieke visie bevestigd wordt maar wel een weergave van feiten en ontwikkelingen zonder vastgelegd kader omdat dit zo moet.
Oud 24 november 2008, 12:45   #95
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goodwill bedankt om zo duidelijk je eigen vooroordelen in de verf te zetten; voor iemand die graag woorden zoals nuancering en veralgemening in de mond neemt kan dit tellen!
Maar u heeft een punt; mocht ik op basis van jaren ervaring in een multiculturele wijk een boek schrijven zou u geen 'fictie' kopen waarbij uw veilige politieke visie bevestigd wordt maar wel een weergave van feiten en ontwikkelingen zonder vastgelegd kader omdat dit zo moet.
Als u daar een studie of boek over wil maken zal ik deze aandachtig lezen en uw bronnen checken.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 12:46.
Oud 24 november 2008, 13:49   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik neem aan dat u dit dan doet met ieder boek wat u leest of zou lezen?
Oud 24 november 2008, 14:10   #97
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik heb wel een probleem met vrouwonderdrukking.
Alleen vind ik het betoog dat Etienne Vermeersch over de islam doet veel beter gefundeerd en zonder de racistische kantjes van Hirschi Ali.
Kom Kom Kom, vertellen aub. Ik ben benieuwd. Ik wist niet dat er racistische 'kantjes (what is in a name? ) zijn aan Ayaan. Deed ze racistische uitspraken? Heeft ze racistische denkbeelden? Je noemt haar geen raciste. Maar hangt ze wel daartegenaan in jouw optiek?

Ik reageer hierop omdat ik kortgeleden in het plaatselijke Filmhuis na afloop van een documentaire in het kader van de IDFA (documentaire festival) zat na te praten samen met wat linksen rond een literfles Wodka, aangedragen door een ex-communist en ik in de discussie over feminisme de naam van Ayaan liet vallen.
Ik ben nog steeds in verwarring over de reacties die dit opriep. Een vreselijke felheid van emoties die ik als haat duidde kwamen mij tegemoet. Als ik niet beter wist dan had ik kunnen zitten praten met een stel stormfronters, zo racistisch waren hun woorden. Waarom wordt het als juist ervaren in linkse kringen om Ayaan te demoniseren? Of zie ik dit verkeerd?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 24 november 2008 om 14:38.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 15:04   #98
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Kom Kom Kom, vertellen aub. Ik ben benieuwd. Ik wist niet dat er racistische 'kantjes (what is in a name? ) zijn aan Ayaan. Deed ze racistische uitspraken? Heeft ze racistische denkbeelden? Je noemt haar geen raciste. Maar hangt ze wel daartegenaan in jouw optiek?

Ik reageer hierop omdat ik kortgeleden in het plaatselijke Filmhuis na afloop van een documentaire in het kader van de IDFA (documentaire festival) zat na te praten samen met wat linksen rond een literfles Wodka, aangedragen door een ex-communist en ik in de discussie over feminisme de naam van Ayaan liet vallen.
Ik ben nog steeds in verwarring over de reacties die dit opriep. Een vreselijke felheid van emoties die ik als haat duidde kwamen mij tegemoet. Als ik niet beter wist dan had ik kunnen zitten praten met een stel stormfronters, zo racistisch waren hun woorden. Waarom wordt het als juist ervaren in linkse kringen om Ayaan te demoniseren? Of zie ik dit verkeerd?
Ik schat o.a Arabist Hans Jansen in als een meer betrouwbare informatiebron dan een mij te zoetsappig/vergoelijkend cq politiek-correct overkomende Vermeersch en/of een Mw Ayaan waarvan niemand precies kan vaststellen hoeveel ze liegt of reeds heeft gelogen, al dan niet voor enig "goed doel".

NB: "racisme (Ayaan)" kan ik in dit verhaal niet herleiden; ik vermoed hier een zoveelste poging tot moderne linksche taalvervalsing.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 november 2008 om 15:09.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 15:53   #99
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u dit dan doet met ieder boek wat u leest of zou lezen?
Correct.

Oud 24 november 2008, 16:04   #100
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht

Als je wil weten waarom:
http://www.youtube.com/watch?v=08EYqwyns-k

Ayaan Hirshi ali gebruikt geen nuance in haar betoog en gaat ervan uit dat 'alle' moslims 'alles' opvolgen wat in de koran staat.

Om het simpel uit te drukken
-Ayaan Hirshi Ali rekent mensen (moslims) af op het simpele feit dat ze moslim zijn.
-Etienne Vermeersch rekent individuele mensen af op de daden die zij stellen in naam van hun geloof.

Er is dus een duidelijk verschil.
Het een is racistisch
Het andere niet.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 november 2008 om 16:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be