![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Als we rest en groen (twee aparte containers) samen tellen komen wij dus aan meer. Er wordt hier nog niet per kilogram gerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om even terug te keren naar de draad ... alles is afhankelijk van de consumptie dat pakweg 95 procent van de mensen opsoupeert. Neem die 95 procent mensen hun mogelijkheden weg om te consumeren dan heeft men gewoon geen economie meer en dan mag die andere vijf procent van de mensen hun rijkdom wel vergeten. Momenteel zijn we aan de valavond van zo'n toestand. De Franse revolutie is op dezelfde manier ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En kom me niet zeggen dat ik aan pure verspilling doe he sfax,toen ik een tijd geleden stelde dat ik +4000 euro inkomsten had per maand(gezin 4 volwassen personen)en dat daar niet veel van overbleef dan was je daar ook onmiddelijk met uw commentaar.(gedeeld door 4 =1000euro) Ofwel overdrijft u schromelijk met uw werkervaring en inkomend loon en kent u niks van huishouding,of wel bent u een vrek. Mss moet ge ook eens nagaan waarom sommige mensen hun maandelijkse kost voor elektriciteit en gas hoger laten zetten,dat is niet altijd omdat ze meer verbruiken,maar om een mooie som terug te trekken van hun afrekening. Wie bent u eigenlijk dat u steeds commentaar hebt op iedereen die afwijkt van uw zienswijze?
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ik heb ongeveer 4 maanden terug een voorschot van 50€ voor diftar betaald, en kreeg laatste een overzicht waaruit bleek dat er nog steeds 40€ op de account stond (ophalen gft en restafval, aanrekenen per kilo). Naar mijn gevoel is het inderdaad goedkoper geworden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Dat is je volste recht om dan niet meer te huren; genoeg andere kandidaten die dat wel zullen willen doen, waardoor mijn inkomsten op het einde van de rit ongewijzigd blijven. Je zou als verhuurder goed gek moeten zijn om je kosten niet door te rekenen aan je huurders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat verandert niets aan wat ik daar zeg eh. Roken is duur, dus als je geld nodig hebt, kan je daar al eens mee stoppen. Citaat:
Citaat:
Vind jij een verbruik van 400€ per maand dat normaal? En again, waar zeg ik dat mensen maar wat minder moeten eten? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of is het hebben van een eigen mening hier niet toegestaan? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Burgemeester
|
![]() zoals ik hierboven reeds expliceerde, de kopers/huurders bepalen de prijzen van het vastgoed, als deze prijzen de laatste tijd zo aanzienlijk gestegen zijn wil dit zeggen dat de kopers/huurders aanzienlijk meer wensen te investeren in vastgoed
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
je kan evenwel vrij gemakkelijk testen of het isoleren van je dak iets zou uithalen. als het heeft gesneeuwt (ik weet dat dit niet dikwijls voorvalt doch met een beetje geluk zondag reeds) moet je eens naar buiten gaan en naar uw dak kijken, als de sneeuw er blijft opliggen(als het geen smeltende sneeuw was natuurlijk) terwijl uw verwarming reeds enige uren aanstaat zou isolatie inderdaad een verloren kost kunnen zijn, ligt er daarentegen geen sneeuw op uw dak of veel minder in vergelijking met woningen in de buurt met een geïsoleerd dak, is isolatie zeker aan te raden.
![]() |
![]() |
#98 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
groep 1, overheidsdiensten en infrastruktuurbeheerders: bij deze groep volg ik je volledig in uw qoute, hoe minder men verdient, hoe minder men kan uitgeven aan bv verwarming, telefoon, ... groep 2, kleine bedrijven, kmo's, grote bedrijven: het merendeel van de mensen werkt binnen deze groep en krijgt dus zijn loon van deze groep. als zij minder loon krijgen, kunnen ze minder spenderen. als ze hetzelfde loon krijgen doch de produkten van deze groep stijgen aanzienlijk in prijs kunnen ze ook minder produkten kopen. bij deze groep echter zit je met het probleem dat als men minder kan kopen, men in deze groep ook minder dient te produceren, maw deze groep hangt redelijk hecht aan elkaar want: minder kopen>minder produceren>minder volk nodig als men dan die arbeidskrachten gaat ontslaan omdat ze niet meer nodig zijn, vallen deze mensen op een nog minder inkopen zodat ze nog minder kunnen kopen, als dit zou verder gaan valt de economie inderdaad volledig in elkaar doch gezien het feit dat deze groep elkaar nodig heeft zie ik het zover niet te komen. als het reeds geproduceerde produkt niet meer kan verkocht worden wegens de prijs zal men toch verplicht zijn de prijs te laten zakken zodat dit probleem zichzelf zou kunnen herstellen. dit probleem kan zich echter enkel herstellen als men stopt met onredelijke eisen te doen en de domme benaming "koopkrachtdaling" af te schaffen. zolang men de bedrijven verplicht om de mensen telkens opslag te geven omdat ze te weinig zouden verdienen heeft dat bedrijf de mogelijkheid niet zijn prijzen aan te passen aan de mogelijkheden die zo belangrijk zijn om het economisch herstel te starten.
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een ander huis. De prijzen liggen allemaal (van wat mij aanstaat) rond of boven de 250.000 euro. Ik ben dus verplicht om ook voor mijn huis het maximum er te proberen uithalen om die som te kunnen ophoesten als ik wil veranderen. De marktwaarde bepaalt dus wel degelijk hoeveel je voor je huis moet vragen. Mochten ALLE huizen in prijs zakken is er geen probleem om ook minder te vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |