Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2008, 15:31   #81
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Gezocht nieuwe forummer van de week

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 15:35   #82
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik kende Eddy Boutmans van eind jaren '70, nog voor Agalev bestond. We hebben elkaars evolutie gevolgd, van op afstand. Toen hij senator werd, steunde hij soms onze acties, kwam tussen in de Senaat, vertaalde onze bekommernissen politiek. Een half jaar voor de verkiezingen vroeg hij me of ik zin had op zijn kabinet te komen werken als adviseur rond (anti)globalisering. De bedoeling was om te onderzoeken of en zo ja hoe een brug kon geslagen worden tussen de bekommernissen van de anti- of andersglobalisten naar ontwikkelingssamenwerking.
Heb je iets kunnen realiseren op dat kabinet? Hoe lang heb je daar gezeten? (Ik dacht dat je zei, enkele maanden, maar ik zie het nergens meer staan.)

Citaat:
De aanleiding waren volgende prenten en één van het Vlaams Blok (maar die vind ik niet direct terug) waarop de drie kopstukken te zien waren met een tomaat op hun neus en een krop sla op hun kop en als titel 'Sla op het Vlaams Blok'. Daar konden ze niet om lachen, het heette 'aanzetten tot geweld'.

En een tekst die je hier kan lezen.

Scherpzinnige tekst trouwens.

Citaat:
Omdat men vermoedde (ten onrechte) dat ik bezig was de staat met geweld omver te werpen. Maar daar ben ik niet sterk genoeg voor, als ik al zou vinden dat dat nodig zou zijn. Ik ben daar ook te lui en te moe voor trouwens.
De staat met geweld omver te werpen ... hoe begin je daar in godsnaam aan? Waarom verdacht men jou?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 15:36   #83
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Welke actie zal jou altijd bij blijven? Of met de welke beleefde je de spannendste tijden of heb je het meest bereikt, of ...? Vertel gewoon eens een anekdote over een markante actie.
Oud 27 november 2008, 15:37   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Breng je ons zeker op de hoogte als je boek af is? Alé, we zullen er sowieso wel achterkomen, maar toch. Ik wacht erop.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 15:37   #85
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Welke job vond jij het interessants of aangenaamst? En hoe ben je daarin terecht gekomen?

Wat heb je gestudeerd trouwens? Ooit blijven zitten?
Oud 27 november 2008, 15:38   #86
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat mag je nooit vergeten? Welke gedachte moet je koesteren?
Oud 27 november 2008, 15:38   #87
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat is je favoriete quote?
Oud 27 november 2008, 15:41   #88
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door zich als puber tegen zijn vader te verzetten? Door intelligent rond te kijken en te leren en absorberen en daar conclusies uit te trekken en op zoek te gaan naar antwoorden?
Concreet door de juiste mensen tegen te komen op het juiste moment, bereid te zijn een paar zekerheden te laten varen, risico's durven nemen, wat avontuurlijk en nonconformistisch te zijn aangelegd en gedreven worden door een bijzonder groot rechtvaardigheidsgevoel dat volgens de psycholoog van dienst het gevolg is van een hypergevoeligheid en een verregaande mate van empathisch vermogen.
Boh, ik heb soms het idee dat ik de juiste mensen niet tegenkom, maar alleen stompzinnige, vervreemde consumentisten. Dat ik ietwat contactgestoord ben heeft er natuurlijk ook wel mee te maken; daardoor leer ik nu eenmaal niet zo veel mensen écht kennen.
Oud 27 november 2008, 21:16   #89
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Welke actie zal jou altijd bij blijven? Of met de welke beleefde je de spannendste tijden of heb je het meest bereikt, of ...? Vertel gewoon eens een anekdote over een markante actie.
Er zijn er verschillende die aan één van de variabelen beantwoorden.

Wat me altijd zal bijblijven, zijn de acties tegen de executie van Mumia Abu-jamal. In Brussel, maar ook in de VS. Ik heb de man op deathrow geïnterviewd, in '94. Ik heb ook met hem gecorrespondeerd. Daarmee hield hij op een statistiek of een abstractie te zijn en werd hij een bekende, bijna een vriend voor zover dat onder de omstandigheden mogelijk is.

Dat veranderde ook de gedrevenheid waarmee ik tegen de executie actie voerde. De datum stond vast (ik denk augustus '95) en tegen juni van dat jaar, hadden we zowat al het mogelijke gedaan. We waren er in geslaagd om de Belgische regering een standpunt over de zaak te laten innemen en dat te laten door geven aan de ambassadeur van de VS en de Gouverneur van Pennsylvania. We waren er zelfs in geslaagd het Europees Parlement een motie te laten goedkeuren. En we waren er - met veel moeite - ook in gelukt om eindelijk Amnesty International een dossier te laten opstellen. Ik had lezingen gegeven van Luik tot in Zwevezele en van Tournai tot Hasselt. En de datum kwam gewoon dichterbij, alsof de executie onvermijdelijk was.

Toen beslisten we met een paar om elke donderdag voor de ambassade te gaan betogen. Ik liet een duizend affiches drukken (A1 formaat) en die her en der te verspreiden waar ik eerder gesproken had. De eerste donderdag waren we met een man of zes. Ik had geen toelating aangevraagd (ik doe dat nooit voor betogingen of acties) en de security, de Marines en de staatsveiligheid schrokken zich een ongeluk. Maar ze noteerden het doel, de duur van de actie, het feit dat we elke week zouden terugkomen en lieten betijen. We stonden daar een uur of twee en dat was dat. Dat hielden we een paar weken vol tot een aantal van de kameraden me lieten weten dat ze de eerstvolgende donderdag niet zouden komen wegens verhinderd. Het had geen zin om op mijn eentje voor de abassade te staan en dus ging ik ook niet. Die donderdag kreeg ik telefoon van de Staatsveiligheid: "Hé, waar zijn jullie?". Ik leg uit dat we verhinderd zijn maar volgende week zeker terug komen, waarop de man me zei: "als je nog eens niet kan komen, wil je dat dan laten weten? Dan hoeven wij hier ook niet te staan". Grappig, bedacht ik want dat was een goeie hint als je iets wil uitsteken zonder dat zij er zijn.

Maar de betogingen hielpen natuurlijk niets uit en de datum kwam snel dichterbij. Ik besliste daarop om naar de States te reizen en daar te gaan protesteren. En desnoods fysiek de executie tegen te houden. Zo naiëf was ik toen nog.
Ik dus naar ginds. Er was een massale betoging met enkele tienduizenden manifestanten onder de slogan 'if Mumia burns, Philly burns', een verwijzing naar de electrische stoel. 'Philly' staat voor Philadelphia.
Jesse Jackson was op die betoging, een aantal zwarte acteurs en ander groot volk dat ik niet kende. Ze spraken de betogers toe vanop een geïmproviseerd podium en Ramona Africa van MOVE deed mij teken omnar haar te komen. Toen ik bijna bij haar was, kondigde ze mij plotseling aan als 'a journalist from Belgium' die ook iets kwam zeggen. Dus deed ik wat van me verwacht werd en sprak de mensen toe. En plots werden al die camera's op mij gericht en gingen de fototoestellen af. Na mijn korte toespraak (ze wordt hier vermeld), wilden diverse journalisten me interviewen en zo verscheen ik met mijn straffe uitspraken op de locale televisiezenders. Dat was niet de bedoeling, maar soit.

Uiteindelijk heeft het allemaal opgebracht: de man leeft nog altijd (hij zit sinds '81 in de gevangenis) en zijn zaak komt mogelijk opnieuw voor.

Van een totaal andere orde waren de acties van Spaak @ Tandrad. We noemden onszelf 'fietsguerrilla' en de praktijk was een voudig: de deelnemers aan de actie fietsten op hun eentje door de stad, onopvallend maar met de wetenschap dat we elkaar op een bepaald kruispunt op een vastgesteld uur zouden treffen. Daar aangekomen stonden de fietsers onopvaalend aan het rode licht tot er een fluitsignaal weerklonk. Dan legden de fietsers hun fiets in het midden van het kruispunt en gingen we daar zitten spelen, jongleren, vuurswpuwen, touwtje springen en allerlei andere leuke dingen. We hielden dat gemuddeld vijf tot tien minuten vol.
Onze slogans waren 'wie niet stilstaat bij het verkeer, zal stilstaan bij het verkeer'. We eisten een autovrije binnenstad en gratis openbaar vervoer. dat waren bijzonder grappige acties. We hadden namelijk een scanner waarmee we de politie afluisterden. Als we hoorden dat ze er bijna waren, klonk er weer een signaal, sprong iedereen op zijn fiets en verspreidde de groep zich weer in de stad, als individuele fietsers, op naar het volgende kruispunt. zo deden we er telkens een stuk of vijf, zes. Hier staat een verlagje.

Opvallend bij beide acties (en de meeste anderen die ik mee organiseerde): ze hadden ook relatief succes. Mumia leeft nog maar zit nog in de gevangenis en in Antwerpen is er gratis openbaar vervoer voor kinderen en bejaarden. een beangrijke les: je krijgt nooit alles maar altijd een stukje vn wat je wil.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 23:20   #90
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat lees je zoal? Lees je vooral fictie of non-fictie (en waarover dan)? Welke boeken maakten in beide categorieën het meeste indruk op jou?

Hoe blijf jij op de hoogte van de actualiteit? Welke tijdschriften, tv-programma's, websites, ... zorgen daarvoor?
Oud 28 november 2008, 11:16   #91
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik heb geen fout gemaakt, ministe van agitatie is de correcte schrijfwijze en niet ministeR van agitatie.
Hé ja, wat grappig. Eindelijk iets grappigs ****** knip ******.

Oh toch nog een vraagje.

Ben je je er van bewust dat hardnekkig over jezelf spreken/schrijven als "De Minister" getuigt van ofwel van theatraal narcisme, of anders misschien van een andere, nog ernstigere pathologie?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:23   #92
PollyCorrect

Standaard

Oh GOTH! Hij is geband! Dat had ik niet eens gezien.

Ministe van enervatie is geband!
Oud 28 november 2008, 11:29   #93
Famine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Oh GOTH! Hij is geband! Dat had ik niet eens gezien.

Ministe van enervatie is geband!
Boontje...euh...komt...loontje...om...whatever.

Famine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:30   #94
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Famine Bekijk bericht
Boontje...euh...komt...loontje...om...whatever.

goed toch hé, die karma. Die doet zijn werk wel.
Ach... een materialistische hobbyist

Zie je trouwens in dat prentje daarboven (vuist in de WTC toren) dat hij INDERDAAD pro terrorisme is?

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 november 2008 om 11:31.
Oud 28 november 2008, 11:32   #95
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Wat lees je zoal? Lees je vooral fictie of non-fictie (en waarover dan)? Welke boeken maakten in beide categorieën het meeste indruk op jou?

Hoe blijf jij op de hoogte van de actualiteit? Welke tijdschriften, tv-programma's, websites, ... zorgen daarvoor?
Hij is geband, Polle. Laat die vraagjes nu ook maar zitten.
Oud 28 november 2008, 19:24   #96
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Pf, waarom dat nu weer ?
Is een bijzonder interessant figuur nochtans.

Ik weet niet of hij toen al geband was, ik merk dat nooit snel op.
Oud 28 november 2008, 22:33   #97
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pf, waarom dat nu weer ?
Is een bijzonder interessant figuur nochtans.

Ik weet niet of hij toen al geband was, ik merk dat nooit snel op.
Diegene die voor zijn ban verantwoordelijk is ,is gewoonlijk diegene die zulke zaken als eerste gaat melden aan andere forumleden....

Met een beetje deducteren,en uitvlooien in welke post waarin er geknipt is en aan welke forummer deze post gericht was kom je toch al een héél eind....

Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 22:39   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Diegene die voor zijn ban verantwoordelijk is ,is gewoonlijk diegene die zulke zaken als eerste gaat melden aan andere forumleden....

Met een beetje deducteren,en uitvlooien in welke post waarin er geknipt is en aan welke forummer deze post gericht was kom je toch al een héél eind....

idd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 22:56   #99
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom is hij geband? Maar mensen toch, hoeveel en hoe snel hier geband wordt, is niet bij te houden... Ongelooflijk...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 12:20   #100
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

wat een slimmie, die svennie!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be