![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik woon in Wallonië en spreek thuis ook Nederlands met man en kinderen, maar tegen mijn buren spreek ik Frans, en in mijn contacten met de plaatselijke bevolking spreek ik Frans. Daar zit hem nu juist het probleem, maar blijkbaar beseffen jullie dat niet: spreek jullie Frans zoveel als je wil, maar pas je aan aan de streek waar je woont en spreek Nederlands met de Nederlandstaligen!! Ik sta er letterlijk verstomd van dat jullie dat nog steeds niet doorhebben dat daar juist het probleem ligt !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar zit momenteel het grootste probleem in Halle-Vilvoorde? Franstaligen leven er met het imago te willen koloniseren en annexeren. De praktijkvoorbeelden zijn er genoeg: verfranste gemeentes die bij Brussel willen aansluiten en niets met Vlaanderen willen te maken hebben. Denk je dat die Vlaamse minderheid in die gemeentes daar tevreden mee is? Waarom zijn de burgemeesters uit HV flaminganten ongeacht hun politieke partij? Omdat zij met de dagelijkse realiteit moeten leven: de Franstalige stadsvlucht uit Brussel en alle taalproblemen die de Franstaligen creëren. Zij worden door het Brusselse FDF aangemoedigd om zo weinig mogelijk Nederlands te praten. Actie = reactie => de Vlaamse randgemeentes voeren taaltesten in, die langs Franstalige zijde als racistisch worden beschouwd. ![]() Tweetaligheid in het Brusselse is een illusie. Als er geen actie ondernomen werd, zou dit hetzelfde kunnen betekenen voor Vlaams-Brabant (in slechte zin). Want uiteindelijk zijn wij hier allemaal boerkes die graag in de groene omgeving leven, en ook eens e klapke willen doen met onze gebuur. Het is spijtig om dan te constateren dat onze geburen de taal onmachtig zijn...
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is zoooooooo in de kaart van NVA spelen.
Ik begrijp die tjeven niet goed meer... Ik dacht echt dat ze "goed belgske" gingen spelen. Mar nu gaan ze volledig op hunne bek gaan. hetzij als echte zware verliezer, hetzij als lichte verliezer -> als ze NVA weer opvrijen.
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Sorry, maar dat laatste is echt flauwekul. In mijn schoolperiode werd er aan heel die communautaire kwestie amper enige aandacht besteed. En dat Franstaligen worden gelijkgesteld met Walen, of omgekeerd, is al even weinig waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zonder gemeenschapsdialoog hoeven we slechts in Waalse randgemeentes Vlaamse burgemeesters te kiezen en die hun voeten te laten vegen aan Waalse taalwetten.
Voeren was een probleem met carroussels enz.. tot eer een duidelijke meerderheid van de Voerenaren Nederlandstalig was en nu hior je ze niet meer.. Ik denk dat het gejammer over "democratie" snel zal verstommen indien we hen op hun "woord" nemen en de vervlaamsing van Wallonië inzetten...
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er komt volgend jaar misschien een belgisch kompromis uit de bus.
Laatst gewijzigd door schaker : 27 november 2008 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Voor zover ik weet is Vlaanderen ééntalig Nederlands, Wallonië ééntalig Frans/Duits en Brussel tweetalig Fr/NL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() De Vlaming spreekt meestal meer talen, al is het soms een broebel taal de Vlaming probeert zich verstaanbaar te maken.
Of er nu Nederlands, Frans , Marokkaans, Turks of Chinees gesproken word dit speelt geen rol. De vlammig geaccepteerd de taal die men in familieverband spreekt. Het word anders voor de onwillige burgemeesters. Om een maatschappij te laten functioneren heeft men wetten gemaakt. Op Vlaamse bodem is Nederlands gekoppeld aan het Vlaamse grondgebied. Punt uit. De wet is de wet. Kan het nog simpeler?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De verkiezingen in juni zullen in dat teken staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |