![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Schepen
|
![]() Nu ken ik nog niet het belang van de parameter van het al dan niet krullend schaamhaar
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Kan mij voorstellen Kimmeke. En over dat samen gaan van Vlaanderen en Noordelijke Nederlanden volgens Wilders zal nog een nachtje moeten geslapen worden. Zekers met iemand met zulke ideeke is het kabinet.
![]()
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wacht daar ook vol ongeduld op...
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaamhaarpolitie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve uitspraken als "vertrouwelijke gegevens die tot de levensfeer behoren" "inzage door geitewollen sokken" las ik nog niets concreet over snode plannen en misbruik. Die vechtscheiding waarbij een lijst van geneesmiddelen aan de rechter overhandigd wordt kan op zoveel andere manieren gebeuren, al was het maar door recuperatie van lege verpakkingen of van bijsluiters. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2008 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik herinner me trouwens dat hier ooit iemand was die voorstelde om de seksuele geaardheid op de identiteitskaart te vermelden. Welk nobel doel zou die persoon daarbij in gedachten gehad hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb redelijk veel fantasie, maar ik kan wel niet bedenken hoe er misbruik kan worden gemaakt van de informatie of iemand al dan niet krullend schaamhaar heeft. Kan iemand verduidelijken wat hij of zij zoal in gedachten heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Een mens heeft recht op zijn eigen geheimen. Maar kun jij je echt niet voorstellen wat er kan gebeuren met dit soort informatie? Iemands seksuele geaardheid, wanneer je voor de eerste keer seks hebt gehad? Toegegeven. In onze hedendaagse westerse democratieën hoef je op dit moment niet erg bang te zijn van misbruik. Maar kijk eens naar de één-kind-politiek in China. Kijk eens hoe bij ons, nog in de jaren vijftig, ongetrouwde moeders werden behandeld. Kijk eens hoe in andere landen wordt omgegaan met homoseksualiteit. En sommigen willen toch wel heel graag weten of je maagdenvlies nog intact is. ![]() Denk ook eens aan verzekeringsmaatschappijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Ben je er zeker van dat die dokter niet iets hoger teveel heeft weggesneden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() Is er nog nooit een politieke carrière beschadigd met gevoelige privé-gegevens?
Gegevens die je nu blijkbaar kan opvragen door je als hulpverlener aan te melden en er (even) in dienst te treden. Er zal wel een meerwaarde kunnen zijn als hulpverleners op enkele toetsaanslagen na snel aan volledige dossiers kunnen. Maar wat mij betreft is het elektronisch-kind-dossier (ik vermoed dat het woord kind wegvalt in de toekomst…) een te grote stap voorwaarts is met te weinig garanties rondom gevoelige privé gegevens Een nadeel is dat die arts niet meer vetrouwelijk is maar een ambtenaar is die vertrouwelijke gegevens verzamelt voor andere instanties waarvan je niet weet of voor hen deonthologie belangrijk is, waar misschien je buur je vrienden, je vijanden (te) snel toegang kunnen hebben. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ik het geniaal vind om schaamhaargegevens bij te houden en de maatschappelijke relevantie van zie, maar de meesten beweren hier wel heel grote gevaren te zien. En ik ben benieuwd naar wat die inhouden. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 november 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
-Over seksuele voorkeur vertel je wat je wil, maar publiek gedrag is publiek. -Zoveel meisjes worden zonder of met maar een symbolisch hymen geboren en -Schooldokters kijken daar niet naar. -In geval een dokter ernaar kijkt kan hij hoogstens aanwezigheid of ontbreken constateren, maar zeker niet of 't "scheurde" door een tampon, een penis, gewoon per ongeluk of 't er nooit geweest is. Irrelevant dus. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2008 om 20:45. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
![]() Citaat:
Is dat zo? Zou een vijftienjarige niet geïmponeerd kunnen zijn door de ondervrager en zich verplicht voelen te antwoorden? Kan een vijftienjarige de consequenties van zijn/haar gegevensverstrekking overzien voor de rest van het leven? Citaat:
Citaat:
Gegevens kunnen misbruikt worden, hou het daar maar op. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 november 2008 om 22:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het te gek voor woorden: Waarom moeten derden dergelijke prive dingen weten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat toch ook helemaal niet (alleen) om dat schaamhaar, maar om een gevaar voor de privacy door de registratie van een paar duizend gegevens, waaronder het groeipatroon van het schaamhaar. Het registreren van dergelijke persoonlijke gegevens, zonder dat daar een directe medische aanleiding toe bestaat, opent de deur naar allerlei soorten van misbruiken. Wie heeft immers allemaal toegang tot deze database?
![]() |
![]() |