Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2008, 18:50   #81
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloewust Bekijk bericht
dan die langharige werkschuwe tuigen, hen eindelijk eens nuttig maken!mag ik erop wijzen dat vele anarchisten uit begoede families komen.van mijn part mogen ze die huize opblazen waar die "verdraagzamen" zitten
Welkom, die mening hadden we nog niet!

moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 19:03   #82
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloewust Bekijk bericht
dan die langharige werkschuwe tuigen, hen eindelijk eens nuttig maken!mag ik erop wijzen dat vele anarchisten uit begoede families komen.van mijn part mogen ze die huize opblazen waar die "verdraagzamen" zitten
Ahh, het werkloze langharigen argument. Zowat elke anarchist die ik ken heeft werk met andermans kapsels heb je je niet te moeien en ik moet zelf werken om m'n studies te betalen.
Oud 29 november 2008, 19:11   #83
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ahh, het werkloze langharigen argument. Zowat elke anarchist die ik ken heeft werk met andermans kapsels heb je je niet te moeien en ik moet zelf werken om m'n studies te betalen.
Als ze dan toch werken, waarom kopen ze of huren ze dan geen huis of appartement ipv te profiteren?

Trouwens, je dwaalt af: het gaat erom dat jullie onschuldige studenten in elkaar geslagen hebben en hen dan nog eens probeert zwart te maken ook (terwijl daar geen énkel bewijs voor bestaat, noch dat de media daarover bericht heeft of dat ook maar iemand in Leuven daar iets van gehoord heeft).
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 20:01   #84
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als ze dan toch werken, waarom kopen ze of huren ze dan geen huis of appartement ipv te profiteren?

Trouwens, je dwaalt af: het gaat erom dat jullie onschuldige studenten in elkaar geslagen hebben en hen dan nog eens probeert zwart te maken ook (terwijl daar geen énkel bewijs voor bestaat, noch dat de media daarover bericht heeft of dat ook maar iemand in Leuven daar iets van gehoord heeft).
Prachtig. Er is ook geen enkel bewijs dat die student onschuldig is, behalve zijn woord en dat van een journalist die in dezelfde studentenvereniging heeft gezeten. Waarom geloof je hun op hun woord en de krakers niet?
Oud 29 november 2008, 20:14   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prachtig. Er is ook geen enkel bewijs dat die student onschuldig is, behalve zijn woord en dat van een journalist die in dezelfde studentenvereniging heeft gezeten. Waarom geloof je hun op hun woord en de krakers niet?
Iedereen is onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Daarenboven geloof ik nooit dat een kameraad van Ambiorix zoiets zou doen (dat is subjectief en is enkel voor mezelf relevant, dat weet ik ook). Maar de verwondingen van de student zijn wél bewezen. Verder hoor ik NIEMAND praten over een zogezegde aanval van deze student, noch in Leuvense studentenmilieus (en ik ken nochtans een heel aantal studenten), noch in de media; het verhaal van Ambiorix werd wél keer op keer bevestigd.

Ambiorix heeft overigens geen enkele reden om jullie zwart te maken ofzo. Dat is een student met linkse sympathiëen die wellicht niet al te afkerig stond tegen jullie actie. Dat je ook mensen zoals hem nu vervreemdt, zegt veel. Jullie jagen de héle Leuvense studentenpopulatie - links, rechts, working class, fils-a-papa, politiek geëngageerd of je-m'en-foutist - tegen jullie in het harnas door jullie onaangepast gedrag. Is dat jullie doel?
Oud 29 november 2008, 20:34   #86
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen is onschuldig tot zijn schuld bewezen is.
...two ways or just the one?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 20:50   #87
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
...two ways or just the one?
Dat de student in elkaar geslagen werd, wordt door niemand ontkent, ook niet door de krakers zelf.
Oud 29 november 2008, 20:56   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat de student in elkaar geslagen werd, wordt door niemand ontkent, ook niet door de krakers zelf.
ik dacht dat het gaat over de "schuldvraag"... wiens schuld is het maar kom we gaan niet zeveren hé tegen mij moogde eerlijk zijn. Die vuilzakken/de ratten (wa ist nog allemaal?) die zijn zowieso schuldig hé... we gaan niet zwanzen zeker...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 29 november 2008, 20:57   #89
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik dacht dat het gaat over de "schuldvraag"... wiens schuld is het maar kom we gaan niet zeveren hé tegen mij moogde eerlijk zijn. Die vuilzakken/de ratten (wa ist nog allemaal?) die zijn zowieso schuldig hé... we gaan niet zwanzen zeker...
Ja, inderdaad, zij ontkennen zelf niet eens dat ze die student aangevallen en ineengeslagen hebben. Wie ben ik dan om daaraan te twijfelen?
Oud 29 november 2008, 20:58   #90
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Iedereen is onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Daarenboven geloof ik nooit dat een kameraad van Ambiorix zoiets zou doen (dat is subjectief en is enkel voor mezelf relevant, dat weet ik ook). Maar de verwondingen van de student zijn wél bewezen. Verder hoor ik NIEMAND praten over een zogezegde aanval van deze student, noch in Leuvense studentenmilieus (en ik ken nochtans een heel aantal studenten), noch in de media; het verhaal van Ambiorix werd wél keer op keer bevestigd.

Ambiorix heeft overigens geen enkele reden om jullie zwart te maken ofzo. Dat is een student met linkse sympathiëen die wellicht niet al te afkerig stond tegen jullie actie. Dat je ook mensen zoals hem nu vervreemdt, zegt veel. Jullie jagen de héle Leuvense studentenpopulatie - links, rechts, working class, fils-a-papa, politiek geëngageerd of je-m'en-foutist - tegen jullie in het harnas door jullie onaangepast gedrag. Is dat jullie doel?
Toen ik het bericht van Ambiorix las, vond het ik verschrikkelijk dat mensen die ik ken, vrienden en anarchisten zomaar iemand ineen geslagen zouden hebben, ik heb dan ook een bericht naar Ambiorix gestuurd om hem dit uit te leggen.
Daarna ben ik naar het kraakpand gegaan om wat ruzie te maken met de mensen daar. En toen lieten ze me de knuppel zien die ze hadden afgepakt van die student, blij dat er niemand daar een mep van heeft gekregen.
Oud 29 november 2008, 21:02   #91
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, zij ontkennen zelf niet eens dat ze die student aangevallen en ineengeslagen hebben. Wie ben ik dan om daaraan te twijfelen?
de SCHULDVRAAG... wooooeeehooooe!!!!
Citaat:
Oud 29 november 2008, 21:12   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik het bericht van Ambiorix las, vond het ik verschrikkelijk dat mensen die ik ken, vrienden en anarchisten zomaar iemand ineen geslagen zouden hebben, ik heb dan ook een bericht naar Ambiorix gestuurd om hem dit uit te leggen.
Daarna ben ik naar het kraakpand gegaan om wat ruzie te maken met de mensen daar. En toen lieten ze me de knuppel zien die ze hadden afgepakt van die student, blij dat er niemand daar een mep van heeft gekregen.
Uhuh, en hoe zeker ben je dat deze mensen de waarheid spreken? En waarom hoorden we daar dan énkel via jou nog maar iets over? Ergo: geen persbericht, geen media die erover schrijven, geen énkele student in Leuven die iets van deze versie gehoord heeft?
Oud 29 november 2008, 21:16   #93
largo_w

Standaard

Citaat:
Ergo: geen persbericht, geen media die erover schrijven, geen énkele student in Leuven die iets van deze versie gehoord heeft?
zei hij tegen de ene student die dat verhaal bracht...
Maar nee patriot! je hebt gelijk; de ratten!
Citaat:
Oud 29 november 2008, 21:20   #94
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Uhuh, en hoe zeker ben je dat deze mensen de waarheid spreken? En waarom hoorden we daar dan énkel via jou nog maar iets over? Ergo: geen persbericht, geen media die erover schrijven, geen énkele student in Leuven die iets van deze versie gehoord heeft?
Dus als we een bevriende journalist een persbericht hadden gestuurd met onze versie van de feiten, dan was het geloofwaardiger geweest? Waarom? Journalisten worden betaald om artikels te schrijven, niet om de waarheid te vertellen.
Oud 29 november 2008, 21:26   #95
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als we een bevriende journalist een persbericht hadden gestuurd met onze versie van de feiten, dan was het geloofwaardiger geweest? Waarom? Journalisten worden betaald om artikels te schrijven, niet om de waarheid te vertellen.
Waarom hoor ik hier niks van? Als ik zou worden aangevallen en ik sla terug, en de volgende dag geeft iedereen mij de schuld van alles zonder de ware toedracht te kennen zou ik mijn versie van het verhaal wel willen naar buiten brengen. Maar nee, ik hoor niks. En een beetje journalist hoort de twee versies van een verhaal. Als je moeite hebt met die éne journalist, bel dan een andere.
Oud 29 november 2008, 21:31   #96
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom hoor ik hier niks van? Als ik zou worden aangevallen en ik sla terug, en de volgende dag geeft iedereen mij de schuld van alles zonder de ware toedracht te kennen zou ik mijn versie van het verhaal wel willen naar buiten brengen. Maar nee, ik hoor niks. En een beetje journalist hoort de twee versies van een verhaal. Als je moeite hebt met die éne journalist, bel dan een andere.
Inderdaad, een beetje journalist hoort de twee versies van het verhaal, maar dat gebeurt dus niet vaak, in dit geval is het niet gebeurd.
En op een forum wil ik er nog wel moeite in steken, maar in het echte leven interesseren dat soort welles-nietes spelletjes me niet.
Het komt hierop neer: jij hebt geen argumenten en ik heb geen argumenten, maar krakers hebben hun imago tegen en zijn dus schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 29 november 2008 om 21:32.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 22:21   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Studenten lopen niet over straat met knuppels. Studenten achtervolgen niemand om klop te geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:07   #98
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Studenten zijn een wat zattere spiegel van de samenleving, dus daar zit natuurlijk krapuul bij. Maar slechts een heel kleine minderheid, en zelfs van een extreem-rechtse rakker kan ik maar moeilijk geloven dat hij zo'n exploot op zijn eentje of zelfs met 2 zou proberen. Een knuppel, al dan niet met een nagel erin, pak je niet vast als je weet dat je tegenover je een veelvoud van boze tegenstanders kan vinden.
Het spijt me, an arkos, maar op dit moment vind ik het verhaal van Ambiorix inderdaad geloofwaardiger dan dat van jouw vrienden. Niet dat ik niet geloof dat er wat geroepen kan geweest zijn, maar dat kan en mag geen excuus voor een aframmeling zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:17   #99
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
ik moet in deze discussie patriot een overdosis aan gelijk geven! ik zit nl. in dezelfde studentenclub als ambiorix en ik kan met volledige zekerheid zeggen dat de persoon die door die krakers in elkaar is gemept nooit van zijn leven met een knuppel met pinnen erin op zoek zou gaan naar krakers. die zou sowieso al nooit met zo'n wapen rondlopen. en ik beaam ook dat ambiorix geen vrienden heeft die zo iets zouden doen. oftewel zit gij dus lekker uit uw nek aan't lullen, oftewel was dat zootje anarchisten dat aan't doen. zo een knuppel zult ge bij niemand aantreffen die in onze studentenclub zit!
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:27   #100
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
«We stellen vast dat de voorbije weken regelmatig ruiten zijn ingegooid. Bovendien staan hier regelmatig in het holst van de nacht dronken studenten op straat de buurt wakker te roepen», aldus een woordvoerder van de krakersbeweging. «We hebben tot dusver niet gereageerd op die dreigementen en provocaties. Het is wel zo dat we onze achterban en sympathisanten op de hoogte hebben gebracht van de situatie. Misschien hebben de uitdagers pech gehad en is er in die zin een confrontatie geweest. Maar het laatste wat we willen is een straatoorlog. We geloven in een positief project.»
Aaah, het zijn verzuurden die niet tegen het straatlawaai van studenten kunnen!
Citaat:
Met een kapotte lip en een gezwollen oog valt de schade uiteindelijk nog mee», klinkt het bij de NSV. Preses Niek Deschacht van studentenclub Ons Hageland had minder geluk. Toen hij zich rond één uur in de Vaartstraat waagde, werd hij in elkaar geslagen door een groep van zowat tien krakers.
Dapper zeg, tien tegen één. Daarbij, het toont ook dat dit geen confrontatie is tussen links en rechts, maar gewoon anarchistisch tuig tegen studenten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be