Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u dit voorstel?
Ja, daar zit wat in 14 82,35%
Nee, laten wij de oorlog met wapens verder zetten 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2008, 02:13   #81
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Ik ben een Europeaan omdat ik geboren en getogen ben in Europa net zoals de oorlogszuchtige Chruchill die de nazi's in de pan hakte en daarbij ook veel bloed vergoot... U daarentegen bent een fantast die constant met zijn neus in de "verlichte" boeken zit en terwijl niet in de gaten heeft dat hij omringd is door bandieten die hem willen uitschakelen of minstens onderwerpen. Ik bedrijf Realpolitik, u streeft een utopische samenleving na die gedoemd is een utopie te blijven... Ik zal overleven (of strijdend ten onder gaan) u zal vernietigd worden of in het beste geval muteren tot moslim...
Brussel INT -> Islamabad INT, single flight, economy class: €864 (without taxes).

Da's te doen hé.

Allez, ga maar Churchill spelen ginder.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 02:20   #82
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Europeaan zijn betekent dat ge de traditie voortzet van mondigheid, verlichting, ontvoogding en bevrijding van de mens.

Gij zijt iemand die al die verworvenheden wilt terugschroeven, en, zoals ge zelf zegt, terug het recht van de sterkste wilt laten gelden, en alle beschavingsnormen (het internationaal recht bijvoorbeeld), terug wilt afschaffen.

Daardoor zijt gij een anti-Europeaan en een reactionair die geen haar verschilt van de primitieve islamofascistische stammen van Noordwest Pakistan.

Ga dus weg, want gij belichaamt het anti-Europeanisme ten volle.

Ga bij uw gelijken leven, de primitievelingen van Noordwest Pakistan.

Veel succes.
Om van ene Adolf H. en trawanten af te kunnen komen, zijn indertijd door de geallieerden ook de nodige beschavingsnormen en -regels met voeten getreden.
Uw betoog volgend neem ik aan dat u die mensen, die voor uw vrijheid, en zelfs voor uw mogelijkheid tot het spuien van de meest waanzinnige indeeën, immers hun leven hebben gegeven, dan ook reactionaire anti-Europeanen vindt? En zo ja, vindt u dat dan van dankbaarheid jegens hen getuigen?

Ik mag toch aannemen dat de analogie van het hierboven door mij gegegevn voorbeeld met betrekking tot voorgaande berichten in deze draad u niet ontgaan is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 02:21   #83
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Atoomraket Teheran naar Belgie: binnen enkele jaren en GEHEEL GRATIS. En u hoeft er nieteens voor uit uw luie zetel op te staan. U krijgt ze zo op uwe kop! Als dat niet mooi is!
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 02:21   #84
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan vele voorbeelden aanhalen maar goed, deze kan ik gerust verklappen: ik heb, toen die Deense cartoonist met de dood werd bedreigd vanwege zijn ophefmakende mohammed-cartoon met mijn foto plus voornaam en familienaam in een nationale krant gestaan waarin ik de cartoonist verdedigde. Op die manier stelde ik mij bloot aan wraakacties en kwam ik uit voor mijn mening zonder bang te zijn.
Ha zo, op zich was hetgeen U destijds verdedigde wel Uw goed recht gezien de hetze er destijds aan de gang was....En aangezien er toen velen het met U eens waren waaronder ik ook trouwens hoeft U zich hier niet druk om te maken....
Ik denk niet dat er hier véél zijn die de link zullen kunnen leggen....
Ik ook niet trouwens...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 02:27   #85
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Om van ene Adolf H. en trawanten af te kunnen komen, zijn indertijd door de geallieerden ook de nodige beschavingsnormen en -regels met voeten getreden.
Uw betoog volgend neem ik aan dat u die mensen, die voor uw vrijheid, en zelfs voor uw mogelijkheid tot het spuien van de meest waanzinnige indeeën, immers hun leven hebben gegeven, dan ook reactionaire anti-Europeanen vindt? En zo ja, vindt u dat dan van dankbaarheid jegens hen getuigen?

Ik mag toch aannemen dat de analogie van het hierboven door mij gegegevn voorbeeld met betrekking tot voorgaande berichten in deze draad u niet ontgaan is.
Nee, omdat ik het geweld dat Adolf gebruikte niet legitiem vind en het geweld dat zijn bestrijders gebruikten wel legitiem vind.
Misschien kan u mijn denkwijze beter plaatsen met volgend voorbeeld:
1) Een boef breekt bij u in en wil u beroven, daarbij gebruikt hij vuurwapens.
ik vind zijn geweld niet legitiem/toelaatbaar
2) U verdedigt zich door hem uit te schakelen (op welke wijze dan ook)
Ik vind uw geweld dan wel legitiem/toegelaten

U begrijpt het nu?

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 1 december 2008 om 02:28.
Oud 1 december 2008, 02:35   #86
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, omdat ik het geweld dat Adolf gebruikte niet legitiem vind en het geweld dat zijn bestrijders gebruikten wel legitiem vind.
Misschien kan u mijn denkwijze beter plaatsen met volgend voorbeeld:
1) Een boef breekt bij u in en wil u beroven, daarbij gebruikt hij vuurwapens.
ik vind zijn geweld niet legitiem/toelaatbaar
2) U verdedigt zich door hem uit te schakelen (op welke wijze dan ook)
Ik vind uw geweld dan wel legitiem/toegelaten

U begrijpt het nu?
Dat is precies wat ik aan C2C in mijn door u hierboven geciteerde bericht probeer te vertellen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 02:39   #87
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Wij zijn het roerend eens met elkaar
Oud 1 december 2008, 02:43   #88
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Trouwens, in mijn enquete laat ik de stemmers de mogelijkheid te kiezen tussen mijn voorstel (moskeeen sluiten en desnoods afbreken als de terroristen volharden in de boosheid) of de zaken op hun beloop laten (dus de "War on terror" verderzetten met wapengekletter). Dik 85% kiest voor mijn voorstel, 1 stemmer tot dusver (15%) kiest voor het wapengekletter. Ziet C2C dan niet in dat mijn oplossing veel vredelievender is?
Oud 1 december 2008, 07:06   #89
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Misschien zwaar beginnen investeren in natuurlijke energiebronnen? Dan hoeven we de islam landen niet meer lastig te vallen om hun olie.
En hun moskeeën hier sluiten , de gelovigen wegsturen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 07:14   #90
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een beter plan is gewoon Mekka te bombarderen. Als moslims dan niet meer op de Hadzj kunnen dan gaan ze allemaal naar de hel en kunnen ze net zo goed een ongelovig leven leiden. Iedereen blij.
Grappig ! Maar logisch in feite...
Oud 1 december 2008, 07:17   #91
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wees maar niet bang. De Islam heeft net zo'n grote kans waar te zijn als alle andere religies ter wereld. Laten we zeggen dat er 1% kans is (gemakshalve, want in de werkelijkheid is het nog kleiner) dat religie gelijk heeft, 49% kans dat de wetenschap tot nu toe alles gelijk heeft, en 50% kans dat we het nooit zullen weten omdat de menselijke wijsheid veel te klein is om alles te behappen. Dan is dat kleine deel van die 1% een kleine prijs vergeleken bij hoeveel goeds het de rest van de wereld zal doen om van de Islam af te zijn.
een mooi staaltje van intelligentie en logica.
Oud 1 december 2008, 08:55   #92
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een uitzichtloze oorlog zoals deze (uitzichtloos want assymetrisch) mogen wat mij betreft alle regels overboord worden gegooid om tot het beoogde resultaat te komen, nl. vrede en het herstellen van de rust. U denkt superieur te kunnen zijn zegt u door regeltjes te handhaven? Bespottelijk: de moslims beseffen maar al te goed dat zij superieur zullen worden door uw regeltjes met voeten te treden. Het recht van de sterkste...

Wat mij betreft moet iemand eens die sukkels gaan wijsmaken dat een godsdienst die bloedvergieten, discriminatie van andersgelovigen en vrouwen propageert geen godsdienst is maar een afgodendienst, de verafgoding van de duivel zelf... We moeten dringend de islam uit het pakket van erkende gesubsidieerde geloven halen voor het te laat is, de islam is naar mijn inzichten een sekte van een geperverteerde oplichter (Mohammed) die de hele wereld bedroog door te verklaren dat hij gestuurd was door God terwijl hij slechts een veldheer was (zoals Hitler, Napoleon, Djenghis Khan) die het zwaard hanteerde (en volgens zijn biografie niet 1 wonder kon verrichten, in tegenstelling tot echte heiligen, hij was dus letterlijk een schijnheilige of schijn-profeet Dat zijn sekte inmiddels is uitgegroeid tot 1 miljard zielen kan mij geen moer schelen. Europa moet voorbehouden worden aan onze joods-christelijke tradities (en verder de miljoenen ongelovigen die zich desnoods vrijwillig kunnen bekeren daartoe), de moslims daarentegen zorgen met opdringen van hun geloof (en straffen voor afvalligen) alleen maar voor overlast, spanning en oorlog...
Laten we bidden dat de moslims wat vredelievender zijn dan deze Texas Ranger.

@Texas Ranger: stel dat je moslim was. Zo je dan ook op zo'n wijze redeneren over de christenen en over de ongelovigen.

Maar ik vrees het ergste. Ik denk dat er bij de moslims ook talloze Texas Rangers, in dat geval Arabia Rangers zitten. We kunnen dus nog heel wat aanslagen verwachten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:12   #93
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, in mijn enquete laat ik de stemmers de mogelijkheid te kiezen tussen mijn voorstel (moskeeen sluiten en desnoods afbreken als de terroristen volharden in de boosheid) of de zaken op hun beloop laten (dus de "War on terror" verderzetten met wapengekletter). Dik 85% kiest voor mijn voorstel, 1 stemmer tot dusver (15%) kiest voor het wapengekletter. Ziet C2C dan niet in dat mijn oplossing veel vredelievender is?

Voor de meest vredelievende oplossing: het zoeken naar een langetermijnoplossing, gecombineerd met een grondige herziening of zelfs stopzetting van de war on terror kan er niemand kiezen.

Je besluit is dan ook van de pot gerukt. Enkel warmongers zoals jij hebben kunnen stemmen.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 11:33   #94
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb in diverse moslimlanden gereisd, alleen of in koppel, nooit in groep, steeds in goedkopere accomodaties en met goedkoop transport, dus wat de mensen zélf daar gebruiken. Ik sprak er met veel mensen buiten de tourismesector (ik ben wat huiverig vaan opinies van bedienden van reisagentschappen) Ik kwam er nooit de haat tegen het westen tegen die hier op dit forum bij moslims verondersteld wordt en die 't excuus zou zijn voor hun moslimhaat.
Die haat (eigenlijk is het een perverse vorm van afgunst) bestaat wel degelijk bij een significant aantal moslims (meer in de Arabische landen dan in andere moslim-landen). Uiteraard kan men op dit vlak niet alle moslims over één kam scheren, zoals sommigen hier doen, maar op basis van uw blijkbaar positieve persoonlijke ervaringen (zoveel te beter voor u) ze helemaal gaan ontkennen is ook een verdraaiing van de werkelijkheid.

Overigens is de blinde haat tegenover ongelovigen in het algemeen en tegenover het Westen in het bijzonder die bij een aantal Moslims heerst uiteraard geen reden om in een gelijkaardige haat jegens alle moslims te vervallen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 11:37   #95
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
We zijn allen joden of moslims of Berlijners
Met de redeneringen in deze topic werden al minimum 1.7000.000 Iraakse burgers geslachtofferd.
Waren het Armeniers geweest zou het een genocide zijn. nu is 't "collateral dammage" bij War on terror...zogezgd.
Allan Greenspan over Irak:
http://www.youtube.com/watch?v=BRAlF2K49S8
Madeleine Albright over de dood van een half miljoen Iraakse kinderen:
http://www.youtube.com/watch?v=FbIX1...eature=related
( ter vergelijking: bij de gruwel van Nine Eleven stierven juist iets minder minder dan 3000 mensen en er is géén enkel bewijs dat Irak erin betrokken was)

U behoort tot het soort dat blijkbaar denkt dat als men dezelfde leugen honderd keer vertelt hij dan waarheid wordt.
Uw banalisering van de Holocaust en de Armeense genocide is overigens nogal vulgair.
Oud 1 december 2008, 11:41   #96
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In een uitzichtloze oorlog zoals deze (uitzichtloos want assymetrisch) mogen wat mij betreft alle regels overboord worden gegooid om tot het beoogde resultaat te komen, nl. vrede en het herstellen van de rust. U denkt superieur te kunnen zijn zegt u door regeltjes te handhaven? Bespottelijk: de moslims beseffen maar al te goed dat zij superieur zullen worden door uw regeltjes met voeten te treden. Het recht van de sterkste...
Ik zie niet in waarom de oorlog tegen de jihadi's uitzichtloos zou zijn. Uiteraard zal die nog enkele decennia doorzettingsvermogen vergen. Maar er is geen enkele reden tot paniek of defaitisme.

Er waren tijdens de Koude Oorlog ook mensen die constant stonden te schreeuwen dat we dreigden overspoeld te worden door de vijand. Een volgehouden en niet-aflatende strijd heeft ook daar een positief resultaat gebracht.

Koelbloedigheid loont.
Oud 1 december 2008, 11:43   #97
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft moet iemand eens die sukkels gaan wijsmaken dat een godsdienst die bloedvergieten, discriminatie van andersgelovigen en vrouwen propageert geen godsdienst is maar een afgodendienst, de verafgoding van de duivel zelf... We moeten dringend de islam uit het pakket van erkende gesubsidieerde geloven halen voor het te laat is, de islam is naar mijn inzichten een sekte van een geperverteerde oplichter (Mohammed) die de hele wereld bedroog door te verklaren dat hij gestuurd was door God terwijl hij slechts een veldheer was (zoals Hitler, Napoleon, Djenghis Khan) die het zwaard hanteerde (en volgens zijn biografie niet 1 wonder kon verrichten, in tegenstelling tot echte heiligen, hij was dus letterlijk een schijnheilige of schijn-profeet Dat zijn sekte inmiddels is uitgegroeid tot 1 miljard zielen kan mij geen moer schelen. Europa moet voorbehouden worden aan onze joods-christelijke tradities (en verder de miljoenen ongelovigen die zich desnoods vrijwillig kunnen bekeren daartoe), de moslims daarentegen zorgen met opdringen van hun geloof (en straffen voor afvalligen) alleen maar voor overlast, spanning en oorlog...

Ik heb er hoegenaam geen behoefte aan om van de oorlog tegen de jihadi's een oorlog tegen de Islam als godsdienst te maken. Onze belangrijkste bondgenoten in die oorlog tegen de jihadi's zijn andere moslims.
Oud 1 december 2008, 11:45   #98
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Gaat u er dan over pakweg tien jaar met de jeep op uit trekken om te picknicken in de ruines van Rome, Londen, Parijs en Brussel als die kerels alles hebben opgeblazen?
"I love the smell of napalm in the morning"
Oud 1 december 2008, 14:45   #99
Geert C

Standaard

Eerst zullen ze voor de moslims komen, en van ons zullen ze verwachten dat we zwijgen omdat we geen moslims zijn; dan zullen ze voor de communisten komen en de joden en de syndicalisten en de sociaal-democraten en de holebi's en de... tja, waar eindigt het?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 14:47   #100
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Eerst zullen ze voor de moslims komen, en van ons zullen ze verwachten dat we zwijgen omdat we geen moslims zijn; dan zullen ze voor de communisten komen en de joden en de syndicalisten en de sociaal-democraten en de holebi's en de... tja, waar eindigt het?
Evenzeer geldt: eerst zullen ze voor de VBers komen, en dan voor de N-VAers, en dan ...

Vrijheid bestaat enkel indien men de vrijheid en essentiële rechten van alle burgers verdedigt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be