![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het om 20.00, zeker in de zomer, nog niet donker is?
Dan zit je trouwens nog met uw eten wat op de maag - dat is ook wel minder. Verder moet je altijd een tijdje inwerken op een feestje. Het eerste uur of 2 is het opwarmen, imo.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om 20 uur twee uur opwarmen betekent nog altijd 4 uur over om stevig door te fuiven. Nee, ik zie echt het probleem niet. Trouwens, in de jaren '60 en 'nog een stukje jaren '70 ging iedereen om 20 uur uit en was ook bijna iedereen om 2 uur thuis. Waren dat minder plezante tijden, denk je? Wat de nadelen betreft van uitgaan in de vroege uurtjes, is het interessant eens de mening van veldwerkers te consulteren, dr. Beaucourt, bijvoorbeeld. Hij weet waarom het niet zo aan te raden is...
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aleja, meestal is het voor mij ook wel goed tegen 3/4 uur, maar 4 uur uitgaan is echt wel weinig, hoor. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat iemand stelt dat feestjes tot 2h niet plezant KUNNEN zijn maar een soort algemene avondklok opleggen is een serieuze vrijheidsbeperking, en dat vind ik een heel vies woord. De overheid heeft niet te zeggen tot hoelaat we plezier mogen maken (ook al hebben ze daar geldige argumenten voor), net zoals ik u niet kan verbieden om alcohol te drinken (net zoals ik daar geldige argumenten voor kan hebben). Strengere alcoholcontroles? Ja, want iedereen heeft wel het recht om veilig op de openbare weg te kunnen rijden en het is nu eenmaal bewezen dat dronken mensen niet veilig rijden. Maar het is niet omdat men faalt alle zatlappen van de openbare weg te houden dat men maar zatlappen moet gaan verbieden: tekenen van onmacht is dit...
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 4 december 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb er zelf geen enkel probleem mee, want ik kruip ten laatste om 2 uur in mijn nest. Maar ik weet van vrienden die nachtshiften werken, dat heel hun slaappatroon ontregeld raakt, en dat ze veel sneller vermoeid zijn dan normaal. 's Nachts leven levert dus zonder twijfel lichamelijke problemen op. Logisch, want zoogdieren zoals wij zijn niet voorzien om 's nachts actief te zijn. Ik zie dat goed aan mijn honden: na het invallen van de duisternis heb ik de grootste moeite om ze nog op te porren. Mij niet gelaten dus dat er de hele nacht wordt uitgegaan. Zo lang ze maar niet met hun zatte kl... op mij rijden. Ik blijf me desalniettemin afvragen waarom er absoluut 's nachts moet worden uitgegaan. Ook daar heb ik nog altijd geen antwoord op gekregen. Ik zie het verschil in lol niet tussen de periode 20-2h en pakweg 24-6 uur...
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 5 december 2008 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard verstoort shiftenwerk je bioritme; dat is algemeen geweten. Maar een nachtje uit is nog iets anders dan een shiftenregime draaien... Citaat:
Citaat:
Ik vind het zelf gewoon leuker. Leuker omdat je eerst 's avonds wat gezellig op stap kan gaan om daarna nog wat te gaan feesten; leuker omdat de sfeer 's nachts heel anders is dan 's avonds (at night, the freaks come out weet je wel); leuker omdat de atmosfeer tegen de vroege uurtjes al eens in a higher state of consciousness komt (zonder daarom aan de drugs te moeten gaan)... Leuker om allerlei redenen gewoon. Ga jij dat begrijpen? Nee. Verwacht ik dat jij dat begrijpt? Nee. Het gaat dan ook over persoonlijke voorkeuren, en die hoeven niet rationeel geïnspireerd te zijn. (dat gezegd zijnde: ik heb feestjes geweten die om 19h 's avonds begonnen, dadelijk begonnen te knallen en doorgingen tot 7h 's morgens; 4 �* 6 uurtjes feesten is echt wel weinig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Burger
|
![]() Inderdaad. Vaak spreekt men eerst af, rond een uur of 8 bij iemand thuis, om gezellig even bij te praten. Of op de jeugdbeweging zoals in mijn geval. En dan rond een uur of 22-23 gaan we naar een feestje. In mijn gemeente hebben we een charter van de gemeente die wil dat tentfuiven om 3 uur hun muziek stoppen. En geloof me, dat vergalt veel plezier. En het gebeurt inderdaad dat in tegen 2 uur moe ben en naar huis ga, maar langs de andere kant kom ik (soms) ook tegen 6 uur thuis...
Enkel die leeftijd, daar moet men strenger op zijn. Maar dit moet denk ik ook van de ouders uitkomen. Ik mocht niet uit voor mijn 16de hoor. En ik luisterde... ![]()