![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() MINIMUM TE BETALEN
1) Om te beginnen moet je je inschrijven in de kruispuntenbank= €73 in mijn geval. Mensen in de bouw, in de voeding, kwekerijen, enzovoort moet jaarlijks € 200 ongveer bijbetalen voor weteschappelijk onderzoek dat voor hen gebeurd. 2) Daarnaast betaal je per kwartaal= 3 maanden: minstens ongeveer €600 (afhankelijk van het inkomen, herberekend op 3 jaar) aan de sociale kas; 3) Daarnaast nog een klein vast bedrag aan de mutualiteit. 4) Dan betaal je nog eens die 20%BTW waarmee wreed gefoefelt kan worden. Tprobleem is dat je geld krijgt dat je dan toch stomweg moet teruggeven. Je kan dat natuurlijk investeren, maar: als je niet uitkijkt geef je het uit in een sombere bui, investeer je het slecht. Die 20% komt echt wel hard aan. 5) Boekhouding (minimum €200 per kwartaal) PROBLEEM VAN ZWARTGELD -- Banklening??? Wat is de valkuil: je kan van een bank geen geld lenen als je geen officieel inkomen hebt dat voldoende hoog is. Mensen die al gevestigd zijn, hun huis hebben, machines, enzovoort: die kunnen lustig in het zwart werken en domineren zo de markt. Er is werk genoeg: maar vind eens mensen die €25 willen betalen voor hun gras af te rijden? Gemiddeld moet een zelfstandige immers de helft van wat hij vraagt weer afgeven, en dan heeft hij nog geen deftig pensioen, is niet verzekerd, geen naft voor zijn machine aangerekend, geen onderhoudskosten van de machine, enzovoort. -- Oneerlijke concurrentie, en witwaspraktijken van zwartgeld?? Mensen die zelfstandigen uitbetalen in het zwart worden dus rijker op de kap van de maatschappij. Zijn oneerlijk ten opzichte van hun buren die misschien wel eerlijk uitbetalen. Horecazaken betalen op die manier hun zwart geld van hun kassa uit aan de tuinman, enzovoort. Op die manier storten wel de prijzen van u eigen markt in. -- Ineengestorte markt??? Als beginner kan je dan 7 dagen de week gaan werken. Als je dit officieel doet aan het onozele loon (€8) dat vele mensen (anoniem) voorstellen op sites zoals Kapazaa, zoekertjes, enzovoort, en je wil toch legaal werken dan werk je dus zeker 240 uren per maand voor een inkomen van €1200. Mensen zullen altijd wel beschermd zijn door regeltjes in de wetgeving van: je mag zoveel bijverdienen zonder BTW te moeten betalen, studentenjobs die te laag belast worden. Een student kan maar 23 dagen per maand werken. 23 keer een gazon afrijden wat maar een paar uren tijd kost: dan is het logisch dat die in het zwart werkt. Ondertussen met jonge mensen te bevoordelen stort de markt ook in. Een student in dienst nemen? Die moet verzekert zijn, je moet zijn transportkosten betalen, je bent er verantwoordelijk voor,... . MAW: schaf die 20% af, en belast studenten, gepensioneerden, sociale gevallen even hard als de rest. Als je hen meer drinkgeld wilt geven: zijn er andere systemen in plaats van de markt te laten instorten. Ik ben verplicht daardoor om te werken in Brussel (vanuit Diest). Dat is weeral 475€ per kwartaal treinabbonement, de rest doe ik te fiets, te voet. MAW ik geef bijna meer uit aan te gaan werken dan niet. Het studiebureau waarvoor ik werk werkt enkel met zelfstandigen, uitgezonderd de boekhoudster en de secretaresse, en enkele trouwe personeelsleden. Soms (bouwverlof) is er gewoon geen werk: geen inkomen: en toch sociale kas moeten betalen. Ondertussen stelen ze in Brussel nog eens je fiets, enzovoort. En het studiebureau heeft veel concurrentie: als zelfstandige werk je voor minder dan het minimumloon als je alle kosten in rekening brengt (zonder jaarlijkse belastingen in te brengen). STOPPEN MET JE HANDEL -- Andere mensen hun werk inpikken om minder fiscaal ten laste te zijn? Ik weiger te werken in het zwart omdat het vooral de klant is die zo rijker kan worden en niet de zelfstandige. Moet ik deeltijds poetsvrouw worden voor minder sociale kas te betalen: het werk van ongeschoolden inpikken? Das dus wat ik ga doen (erg genoeg). Zelfstandige in bijberoep betaald maar iets van €75 sociale kas i.p.v. €600 per kwartaal. Een hele hoop ongeschoolde werklozen in de rij, geld aan het vragen aan alle stations, straten van België aan de middenklasse, wat maakt dat straten, stations minder aantrekkelijk worden. -- Soms weinig respect?? Als studiebureau worden wij voortdurend op de vingers getikt door mensen die werken voor de overheid. Weten die wel hoe moeilijk het is om eerlijk werk te vinden in bepaalde sectoren (stedenbouw-landschapsarchitectuur, tuinaanleg,...)? Zelfs mensen met vele jaren ervaring werken aan een veel te laag honoraria, elke dag opnieuw met een glimlach. Vergeet die BMW en Mercedes, vergeet die vakantie, dat pensioen. Zelfstandige die kunnen zich beter doodroken denk ik dan: maar de overheid verhoogt dan weer de taksen op de tabak ![]() OPLOSSINGEN? 1) Verlaag de taksen van 21% naar 6% en zo zullen de prijzen dalen waardoor mensen wel de prijs betalen wat het moet kosten voor een gras af te rijden, inculsief BTW, inclusief verzekering,.. 2) Belast ook studenten even hard als andere mensen: geef ze geld via andere kanalen, maar zorg dat prijzen niet teveel van elkaar verschillen tussen de verschillende statuten. 3) Gratis openbaar vervoer 4) Verklikkers moeten betaalt worden voor het veklikken van andere mensen. Als je andere mensen verklikt dan riskeer je een slechte naam in je streek, en kan je volgens mij zelfs opletten dat je het wel overleeft. Mensen die heel hun leven met hun (van de maatschappij gestolen) geld geshowed hebben en die dan plots alles kwijt zijn (afgepakt door de overheid met terugvordering van 5 jaar BTW minimum) zullen niet zo content zijn. GEVOLGEN -- vergrijzende bevolking die wel geld moet hebben dat er niet is. Het sysyteem is aan het veranderen en daardoor zal de druk op fraude stijgen -- Bibliotheken, scholen, vuinisophaling, kanalen, treinen, vliegvelden, wegenaanleg, ... komt in dikke problemen. je komt terecht in een economisch geblokkeerd land, dat stinkt naar vuilnis en uitlaatgassen -- Enkele rijken, geen middenklasse, en veel armen.De rijken achter traliewerk, zwaar beveiligd: de armen die constant de kleine middenklasse aan het bestelen is dat niet voldoende geld heeft zich te beschermen -- Geen geld meer voor politiek (en dus niet voor verbeteringen) -- Ruzies tussen streken (zie Wallonië-Vlaanderen) voor onozele bijna niet van belang zijnde dingen: waardoor nog meer economisch geblokkeerd. -- Racisme:: zie de term zwartwerk: is vooral van toepassing op blanken, want blanken die klussen bij, die werken niet in het zwart. Iemand met een andere huidskleur: direct verklikt. En dat zijn dan nog mensen die omwille van discriminatie soms bijna verplicht zijn van in het zwart te werken. Mensen met kinderen en een vrouw. Terwijl de rest: die doet het voor hun restaurantjes, merkkledij, lekker eten, vakantieuitgaven, tuinman te betalen. Schaamteloos. CONCLUSIE -- Een nieuw derde wereldland ![]() HOOP -- Krachtige politiek voor het bekomen van een land dat verantwoordelijkheden neemt op sociaal, economisch en ecologisch vlak. België is een aantrekkelijk land, met een goeie geografische ligging en met een aangenaam, veilig klimaat. -- Aangezien bijna elke mens blijkbaar wel eens in het zwart gewerkt heeft, moet er verandering komen in de wetgeving: blijven tolereren kan niet blijven duren met een vergrijzende bevolking, in een overvol land, met steeds meer alleenwonenden en torenhoge woonprijzen. -- Wetten mogelijkheden geven, maar niet aanleiding zijn voor fraude, oneerlijke concurrentie, enzovoort. -- Werken in je eigen streek aan een eerlijk loon, waardoor minder vervuiling, en minder tijdverlies. -- Klein, mooi, groen paradijs met gezonde, eerlijke en hartelijke mensen die sociaal zijn, gastvrij, met aandacht en begrip voor elkaar. -- Verklikkers? Kweet het niet: lijkt mij weinig nuttige job. Das zoiets als vuil op de grond gooien voor zogezegd werkgelegenheid te creëren. Er zijn wel jobs die meer eerzaam zijn dan zulke jobs. Bijvoorbeeld: natuurbeheer (kuisen en herstellen van waterlopen), aanleggen fietspaden, verbeteren van de steden, onderwijs, jeugdwerking, kunst, biologische voeding, alternatieve energie, alle wetenschappen, ... DANKWOORDJE Mijn ouders waar ik kan blijven wonen want anders zou ik al failliet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Binnenkort hebben ze geen zelfstandigen en firma's meer in België en ook geen inkomsten via de belastingen... dan hebben ze een ander (nog groter) probleem om over te zagen en lullige maatregelen voor uit te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dorus was de Nederlandse komiek Tom Manders die Nederland en ook wel Vlaanderen aan het lachen bracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() MINIMUM TE BETALEN
1) Om te beginnen moet je je inschrijven in de kruispuntenbank= €73 in mijn geval. Mensen in de bouw, in de voeding, kwekerijen, enzovoort moet jaarlijks € 200 ongveer bijbetalen voor weteschappelijk onderzoek dat voor hen gebeurd. 2) Daarnaast betaal je per kwartaal= 3 maanden: minstens ongeveer €600 (2400 per jaar)(afhankelijk van het inkomen, herberekend op 3 jaar) aan de sociale kas; 3) Daarnaast nog een klein vast bedrag aan de mutualiteit. 25? 4) Dan betaal je nog eens die 20%BTW waarmee wreed gefoefelt kan worden. Tprobleem is dat je geld krijgt dat je dan toch stomweg moet teruggeven. Je kan dat natuurlijk investeren, maar: als je niet uitkijkt geef je het uit in een sombere bui, investeer je het slecht. Die 20% komt echt wel hard aan. 5) Boekhouding (minimum €200 per kwartaal) (800 per jaar ) of 3298 euro per jaar amai , bijna onmenselijk weet je dat er ooit elke maand 700 euro van mijn loon 'verdween' , of 9800 euro perjaar e-premies meegerekend |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
verdwenen er maandelijks geen honderden zelfstandigheden. De groten krijgen zoveel voordelen of kunnen foefelare dat het geen naam heeft. Een typisch geval is die textielgast uit de Vlaanders. Dat zijn geen borrelnootjes... Een zelfstandige die goed boert kan alles doorrekenen in zijn verkoop. Een modale burger kan dat niet, die gaat meer betalen dan voorheen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vreemd dat er werknemers zijn die fiscale fraude verdedigen, en hun eigen objectieve belang dus onderschikken aan dat van hun baas. Hallucinant zelfs.
De kneuterigheid is in Vlaanderen duidelijk nog nooit zo groot geweest. De geesten vallen met graagte voor de chantage van het liberalisme: -"als ge uw sociale verworvenheden niet opgeeft, dan verhuizen we naar China" :: Ja, baas, ik gehoorzaam, het onderwijs en de gezondheidszorg voor ons en onze kinderen zullen we opgeven, want die worden gefinancierd door de loonkost die we u niet langer willen laten ophoesten. Ja baas, verhuis alstublieft niet naar China. -"als ge niet toelaat dat mijn kinderen dubbel zoveel erfenis krijgen dan de uwe omdat wij fiscaal frauderen, dan smijt ik u uit mijn bedrijf" :: Ja, baas, ik gehoorzaam, fraudeer maar voort, want Gij zijt mijn Baas -"wij profiteren van de belastingen die gij betaalt en die wij niet betalen: uw belastingen financieren het onderwijs dat mijn kinderen schoolt. En zo moet dat blijven. Eist ge dat ook wij belastingen betalen, dan smijt ik u buiten". :: Goed baas, ik gehoorzaam, gij moet geen belastingen betalen, ik zal dat voor u doen, baas. Waar gaat dat in godsnaam naartoe. Dat mensen zo infantiel zijn geworden en niet meer durven opkomen voor hun rechten. Bangeriken en zwakkelingen, ja.
Laatst gewijzigd door C2C : 20 juli 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen re-organiseert, elke werknemer moet flexibel zijn en interimwerk wordt nu ook al beschouwd als volwaardige jobs. Resultaat stress, zieken en mensen die egoïstisch worden. En zondebokken zijn snel gevonden: de zwakken in onze maatschappij. Net hetzelfde als in 1933 en volgende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() "zeggen waar het op staat" ....
goh, ik heb zoiets van, allez weet ge, zo klef man |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alles is even 'boooo!' voor u. moet wel telkens een opgave zijn om wakker te worden in een wereld die compleet het omgekeerde is van uw ideaaltjes klein. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 juli 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Dirkske vandermaelen, de witte ridder, de robin hood
lid van de partij die 20jaar onafgebroken in de regering zat. Tekende ook voor de twee eenmalige fiscale amnestie operaties. erg geloofwaardig |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() wanneer het pensioen te klein is kan men steeds bij het ocmw een leefloon krijgen. + een sociale woning.
de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter door de indexaanpassingen. een brood kost zowel voor een die 700 € verdient evenveel als voor iemand die 2000€ verdient. waarom moet het dan percentsgewijs naar omhoog gaan? daar waren ze in de vakbond ook niet blij mee als we dat in de jaren 60 voor de voeten wierpen. maar toch blijft het zo. en de rijke wordt rijker. met het alibi,........ in belgië verdiend iedere arbeider gemiddeld 2500 €. (gemiddeld goed lezen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() wanneer het pensioen te klein is kan men steeds bij het ocmw een leefloon krijgen. + een sociale woning [I](eerst schepen Pauwels er uitgooien )[/i]
de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter door de indexaanpassingen. een brood kost zowel voor een die 700 € verdient evenveel als voor iemand die 2000€ verdient ( net als die zorgtaks van 25e ) waarom moet het dan percentsgewijs naar omhoog gaan? daar waren ze in de vakbond ( die van mij ooit 80 euro eiste voor ze iets wilden doen )ook niet blij mee als we dat in de jaren 60 voor de voeten wierpen. maar toch blijft het zo. en de rijke wordt rijker. met het alibi,........ in belgië verdiend iedere arbeider gemiddeld 2500 €. (gemiddeld goed lezen[i])( en er bruto bijzetten )[/I] |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() zonder werknemers zijn werkgevers ook niks ....... dus zouden werkgevers beter een beetje toegeefelijker zijn ! ! ! !
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan de boer die zijn koe melkt.... dat rustig overleg tussen melkgever en melknemer ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 23 juli 2008 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |