![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() O, nu begrijp ik u wat beter.
Dus hetgeen wij gewoon "dom" noemen, omschrijft u als "lagere klasse". De (wettelijke) zonen van Albert de Saxe-Cobourg zijn dan volgens u "lagere klasse", vermits ze dom zijn (dixit hun eigen moeder : mes fils sont des cons...). Misschien bent u zélf wel nu en dan lagere klasse, want ik mag aannemen dat u ooit wel eens een centje zult verloren hebben op de beurs ? Of was dat dan puur la faute �* pas de chance ? Maar ik voel uw antwoord al komen : u hebt nooit ofte nimmer één cent verloren met uw aandelen. Tja, inderdaad. Dan bent u naar uw normen inderdaad hogere klasse. Het moet daar eenzaam zijn aan de top, zo gans op uw eentje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie het weet mag het zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En, hoe voelt dat ? Ikzelf zou het niet weten, want naar uw norm ben ik (tot mijn verbijstering) duidelijk hogere klasse. Ik ben immers nog nooit zo lagere klasse geweest om één cent in aandelen te beleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Dat is een bank in essentie niet. Je moet een onderscheid maken tussen haar hoofdtaken die essentieel zijn, en een perfect aanvaardbare business is, en het wirwar van interbancaire producten en derivaten die uitsluitend bedoeld waren voor andere banken of institutionele fondsen waar niemand controle over had en die over de schreef zijn gegaan. Ik vrees voor de banken dat die tijd over and out is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Ik ben dan ook van een lagere klasse dan u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een aandeel gekocht die mij in moelijkheden heeft gebracht. Ik respecteer de nodige regels. De markt evoluties hebben mij al wel geld gekost maar al bij al is het peanuts wat het mij heeft opgebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Kortom, u bent een gelukkig man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Even ernstig, dan. Hebt u nog nooit overwogen van te investeren in immobiliën ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk, heb ik net gedaan. Heb in april iets aan de juiste prijs verkocht aan de kust, en eind october met dat geld dat ik op een spaarrekening heb gezet iets fantastisch gekocht voor een appel en een ei in Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() "Ik verlies, maar ik ben ervan overtuigd dat ik meer gewonnen heb!!'"
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() (mesjeu Davignon heeft er al een hele staat van verdienste opzitten:
( diploma van doctor in de rechten behaalde, baccalaureaat in de thomistische (wijsbegeerte en studies economie. (. Als jong diplomaat was hij actief in het toenmalige, pas onafhankelijke Kongo, kabinetchef van Paul-Henri Spaak, vicevoorzitter van de Europese commissie. ( 1988 voorzitter van de Generale Maatschappij van België. In die functie had hij een (belangrijk aandeel in de herstructureringen die toen doorgevoerd werden (de Waalse (staalindustrie, Tractebel, Sabena enz.). ( 2003 vicevoorzitter van Suez-Tractebel NV. (Etienne Davignon is ook voorzitter van de Bilderberg-groep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, als u berekent : * het verschil, met alle verlopen kosten en baten rekening houdend, tussen uw aankoopprijs en de uiteindelijke verkoopprijs van uw "iets" aan de kust (zijnde dus uw uiteindelijke winst op uw investering aan de kust) ; * het verschil tussen de aankoopprijs van hetgeen u in Frankrijk voor een appel en een ei hebt gekocht (rekening houdend met alle kosten) en de huidige marktwaarde ervan ; en - om het eenvoudig te houden - u die twee sommen optelt, verkrijgt u de huidige "opbrengst" van uw initiële investering (de aankoop van uw "iets" aan de kust). Als u deze som deelt door het inmiddels verlopen aantal jaren sinds uw initiële investering, bekomt u uiteraard het jaarlijks rendement ervan. Wel wetend enerzijds dat wij hier dan even geen rekening houden met de flinke meerwaardetaks die u zou betalen indien u uw "iets" in Frankrijk de eerstkomende jaren zou verkopen, doch anderzijds dat uw investering ongetwijfeld binnen de no risk normen zal liggen, is mijn vraag : hoeveel bedraagt (procentueel, natuurlijk) het verschil tussen de opbrengst van uw quasi risicoloze vastgoedbelegging, en de gemiddelde opbrengst van uw aandelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |