![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() "Ons" Marie-rose liegt dat ze zwart ziet. Op het Barricadenplein lopen er genoeg rond die het echte verhaal heel goed kennen.
Na 18 mei haakte ze zo goed als volledig af. Officiële reden: ik word moeder. Officieuze reden: ik pleeg geen kamikaze. Op 14 februari was ze dolblij met het kartel. Pas toen er bij de lijstvorming geen cadeaus voor haar bleken in te zitten, haakte ze weer af. Haar stilte werd alleen nog doorbroken door een vrije tribune in DS (zelf geschreven? héél twijfelachtig) die de overstap naar het Blok al deed vermoeden. Een week later is het zover: een gegarandeerd zitje, derde voor Europa met een valscherm voor het Vlaams Parlement. Alweer een "idealistische" overloper. Na een indrukwekkende politieke carrière -één campagne, twee volle maanden aan een stuk- wordt het politiek kapitaal dat ze bij n-va mocht opbouwen al door het blok in klinkende munt verzilverd. En dit is de partij die op de eerste rij staat om anderen uit te schelden voor postjespakkers? Als Morel gewoon gezegd had dat ze een blokker geworden was, dan kon men haar keuze nog respecteren. Maar door zo te liegen en haar oude club te besmeuren, verdient ze geen enkel respect meer. Ik vraag me trouwens af wat de mensen in het Blok ervan denken die jarenlang gewerkt hebben om hun partij van nul op te bouwen. Ze worden zonder pardon achteruit geschoven voor verruimers. Voor de wat ouderen onder hen zal het misschien wel heel bekend voorkomen, want was d�*t niet de reden dat ze uit de VU stapten destijds? Trouwens, net als de VU destijds, is het Blok vandaag zo regeringsgeil als wat. Waar is de tijd dat ze het CS koesterden? Ze spreken vandaag alleen nog over het doorbreken van het CS, over regeren met andere woorden. Tegen welke prijs? Wie de ambitie in de ogen van De Winter ziet kan alleen het ergste vermoeden. |
![]() |
![]() |
#82 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste Brusselaar
Ik begrijp dat u zwaar ontgoocheld bent in de beslissing van Marie-Rose. Trouwens dat ben ik ook. Als vriend van Marie-Rose, zelfs nu ze op de Blok-lijst staat, weet ik dat zij zichzelf niet goed voelt bij haar beslissing. Ik weet trouwens ook dat ze hier op het forum meeleest.. Marie-Rose weet best welke dolksteek zij haar studiegenoot BDW heeft toegebracht. Na 13 juni zal de echte Marie-Rose, zoals wij ze gekend hebben in N-VA, terug op de voorgrond treden, dat hoop ik tenminste. (Tot 13 juni zal ze haar plaats op de lijst niet in gevaar brengen) Ik ben ervan overtuigd dat Marie-Rose (zoals ik ze ken) het niet lang in het BLOK zal uithouden en dezelfde weg zal opgaan als Geert Van Cleemput. Ook Geert hoopte van een Blok terug een Vlaams-nationale partij te maken i.p.v. een anti-vreemdelingen partij. Geert Van Cleemput is daarin mislukt, en ik ben er zeker van dat ook Marie-Rose daar niet zal in slagen.
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brusselaar, wat een praat. Ik hoop maar dat als we in jouw ogen kijken we maar alleen het beste kunnen verhopen.
Waartoe dient eigenlijk al die nonsens? |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Wat vreemdelingen betreft: Wij zijn vreemdelingen geworden in onze eigen hoofdstad. En vele volksmensen ook in hun eigen buurt. Als er één Vlaamsnationaal probleem is, dan wel de voornaamste bekommernis van de Antwerpse dokker die heel zijn leven gewerkt heeft en nu niet meer veilig 'savonds een pintje kan gaan drinken in de Seefhoek. Klaag het regime aan dat de hele zaak liet verrotten, en niet de partij die alles op de agenda zette. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat de VB op een zoveelste overwinnig op rij zal mogen rekenen ligt niet enkel aan hen, maar zéér zeker aan het wangedrag van de tegenpartijen. Spreek mij tegen als het niet zo is. Of zoals Verhofstadt luidkeels verkondigde: aan het verlies van het Vlaams Blok kan ons succes gemeten worden: MUHAHAHAHA! En ohja, door het recent verraad van de N-VA kan het Vlaams Blok zonder enige moeite op een pak extra stemmen rekenen. Getekend, Pope, EX N-VA-kiezer.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie zijn hier de verraders?
Zonder twijfel de Blokkers! -Het Blok heeft meegezorgd dat de kieswethervorming erdoor kwam. Hiervoor heeft het Blok zelfs zijn eigen partijstandpunten verraden. Bij de Blok-partijstandpunten kan je lezen dat ze tegen de ondemocratische en anti-Vlaamse kieswethervorming waren! -Het Blok heeft als enige Vlaamse partij de partijfinanciering voor N-VA niet gesteund, integendeel. Het Blok valt N-VA hierop aan en vindt dat N-VA geen recht heeft op partijfinanciering terwijl in de besluiten van de kamer (ik denk van 1988) staat dat de financiering moest herbekeken worden bij verandering van het aantal leden van de senaat. -Blokmandatarissen hebben niet nagelaten bedrieglijke en leugenachtige PM's rond te sturen om N-VA in discrediet trachten te brengen. -Het Blok wenst geen samenwerking met N-VA zoals ze valselijk beweren. Het bestookt wel de topfiguren binnen de N-VA met postjes, met de hoop dat bij overloop deze mensen het Blok-imago zouden oppoetsen. -Het Blok spreekt in en uit. Nog niet zo lang geleden beweerde het Blok dat het Vlaams kartel bedrog was, terwijl ze nu zelf een kartel vormen met Jurgen Verstrepen en Marie-Rose Morel. Volgens de redenering van jan hyoens zijn zij nu de schoothondjes van het Blok geworden. Is het omdat het Vlaams kartel weigert met het blok in coalitie te gaan dat N-VA het moet bekopen? Het blok weigert toch ook in coalitie te gaan met SP.a of Groen! [/quote] |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() En daar gaan de verraders weer!!
|
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() luc broes,
Weerleg dan deze feiten als je kan! |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat als je in Ranst woont de vreemdelingenproblematiek voor jou waarschijnlijk weinig acuut is, maar in Antwerpen-stad is m.i. de limiet écht wel bereikt (in sommige wijken zitten we er ook daar al ver over) en in Brussel zitten we al onherroepelijk ver over de limiet. De N-VA wil trouwens toch ook verdere immigratie aan veel meer regels onderwerpen? (lees beperken) Of heb ik dat allemaal misbegrepen en is de N-VA plots voorstander van verdere legalisatie van illegalen, het uitdelen van het belgisch paspoort zonder enige verplichting enz ? En brusselaar, je verhaal is misschien wel interessant, maar dan zal je toch je naam e.d. is moeten noemen zodat we kunnen zien of je mevrouw Morel ook écht persoonlijk kent. Anoniem een verhaal opdissen waaruit zou moeten blijken dat je haar en haar motivaties perfect kent is iets te makkelijk om overtuigend te zijn... |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wie de uitgestoken hand weigerd moet alleen op de bank zitten ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de vreemdelingen buiten willen houden omdat ze toevallig de verkeerde kleur hebben hé. Want ik hoor de Blokkers nergens praten over de vele boefjes die uit het Oostblok komen ![]() |
||
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() luc broes,
Sedert wanneer staat feiten aanhalen voor schelden? |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Feiten aanhalen is in orde. Beginnen met Verrader noem ik schelden.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() luc broes
Begin nu maar met de feiten die ik heb aangehaald te weerleggen als je kan. Sluit ondertussen maar verder je ogen voor de Blok-aanvallen naar N-VA. |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Na 13/6 zal Morel een blokker onder de blokkers zijn. Een goede of een slechte blokker, dat maakt niets uit. Zolang De Winter daar de plak zwaait, zal het Blok een feitelijke verzwakking zijn van de Vlaamse positie. Wie daaraan meewerkt, ook al zou het met goede bedoelingen zijn, brengt de Vlaamse zaak alleen schade toe. En trouwens, verwacht u echt nog een principiële houding van iemand die haar eigen strijdgenoten plat beliegt en bedriegt? Ik niet. Jammer voor de blokker wiens plaats Morel komt innemen. Moet niet leuk zijn om te ervaren dat nu ook het Blok het eigen volk opzij schuift voor nieuwkomers. Strookt ook niet echt met hun programma. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() In Baskenland heeft Batasuna (de gematigden) nooit de geweldadige aanslagen van ETA afgekeurd, blijkbaar omdat ze samen staan tegenover het regime dat ze bestrijden.
In Vlaanderen, op dit internet verscheuren NVA & VB mekaar en toch willen ze allebei hetzelfde !?!? Eerste reactie: jamaar de andere is begonnen! |
![]() |
![]() |
#100 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste Brusselaar.
Wat Marie-Rose zal doen na 13 juni, zullen we in elk geval moeten afwachten. Persoonlijk geloof ik stellig, dat wanneer ze het Blok intern beter heeft leren kennen, ze op dezelfde manier zal reageren als Geert Van Cleemput en het BLOK de rug zal toekeren. Trouwens de kartel vorming van onafhankelijken met het BLOK blijkt ook eens te meer een grote BLOK leugen te zijn. Het was het BLOK die enkele weken geleden nog uitdrukkelijk zegde tegen kartels te zijn. Eens te meer wijzigt het BLOK zij standpunten op enkele weken tijd. Het BLOK is steeds onbetrouwbaar geweest en blijft onbetrouwbaar met of zonder Marie-Rose.