Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 20:16   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alleen die zin al is racistisch.

En verder denk ik dat u de positie van Brussel wat overschat. Moest ernu een corridor van Wallonie naar Brussel bestaan, dat zou een andere zaak zijn dan, maar nu? Zonder corridor?

Brussel wordt opgenomen in Vlaanderen bij de onafhankelijkheid en daarmee is het afgelopen met uw annexistische dromen want een corridor komt er in geen duizend jaar.
Waar zit straatrue vanavond overigens om die domme flamins nog wat bang te maken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:18   #82
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Ik zie de regering nog niet direct vallen. Vandeurzen is nu het offer geweest op het altaar van de perceptie. De "goden" van de media zijn tevreden nu ze bloed hebben gehad, de regering gaat volgens mij gewoon verder doen.
Ik ben blij dat ik fout was
Cd&v en co trachten al verkocht te krijgen dat nieuwe verkiezingen niet nodig zijn, en er snel een sterke regering nodig is.

Laten we nu maar een paar dagen wachten, misschien is dit ook wel zo'n nepontslag zoals in juli vorig jaar. Ik wil wel eens zien wat er nu gaat gebeuren. somers is momenteel in Terzake bezig over een "snelle meerderheid" en zei geen nee op het idee van een "identiek samengestelde regering".

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:18   #83
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Diegenen die de touwtjes in handen hebben in Brussel zullen (zoals overal) de laatsten zijn die geconfronteerd zullen worden met die miserie en zullen mocht het zover komen liever aankloppen bij Frankrijk dan bij Vlaanderen.
U bedoelt een aansluiting bij Frankrijk? Andere grote Europese landen zullen dit naar mijn gevoelen niet toestaan, ze kunnen elkaar op dat gebied niets gunnen. Bovendien is Frankrijk nu niet meteen het economisch wonder dat de desastreuze economische toestand van Brussel zou kunnen oplossen. Brussel het gewest met een werkloosheid van meer dan 20 procent en daarnaast nog minstens 5 procent leefloontrekkers. In dit scenario blijkt Brussel hoe dan ook een eiland, wat weinig praktisch is, we zouden om te pesten tol gelden kunnen heffen, goed voor de Vlaamse economie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:19   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie niet weet hoe Van Deurzen aan de bijnaam 'piske' kwam, moet eens naar zijn ontslag-persconferentie kijken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:20   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar zit straatrue vanavond overigens om die domme flamins nog wat bang te maken?
Hij is waarschijnlijk naar de psychiater , ik heb hem dat aangeraden.
Oud 19 december 2008, 20:21   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
We gaan naar alle waarschijnlijkheid naar verkiezingen , we zullen zien.
Waarom zou een onafhankelijkheid de situatie voor Vlaanderen niet verbeteren ?
Omdat de Walen onze eerste handelspartners zijn. We krijgen veel terug omdat we veel aan hen verkopen. Omdat internationaal op handelsvlak niemand Vlaanderen kent, België kennen ze wel. Men zou zelfs op vlak van de internationale handel eigenlijk terug moeten herfederaliseren. In China, zo heb ik me laten wijsmaken door ondernemers, kent niemand Vlaanderen of Wallonië. Wel België. En dan nog. Vlaanderen is veel te klein om te kunnen meespelen op wereldvlak. Omdat ,als het crisis is, is het crisis voor iedereen. Omdat we met het probleem Brussel zitten. Omdat...

Vele mensen willen ook geen scheiding. Maar eigenlijk zou ik willen dat men eindelijk eens een referendum (in Vlaanderen) zou houden met als eenvoudige vraag: "wilt u dat België gesplitst wordt in twee afzonderlijke zelfstandige staten?" Ja of neen? Dan weten we onmiddelijk waar we aan toe zijn. Zelfs nu zou ik dat willen na het politiek geklungel van een Leterme.Ik ben er praktisch zeker van dat de meeste mensen België zouden willen behouden.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2008 om 20:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:22   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Omdat de Walen onze eerste handelspartners zijn. We krijgen veel terug omdat we veel aan hen verkopen. Omdat internationaal op handelsvlak niemand Vlaanderen kent, België kennen ze wel. Men zou zelfs op vlak van de internationale handel eigenlijk terug moeten herfederaliseren. In China, zo heb ik me laten wijsmaken door ondernemers, kent niemand Vlaanderen of Wallonië. Wel België. En dan nog. Vlaanderen is veel te klein om te kunnen meespelen op wereldvlak. Omdat ,als het crisis is, is het crisis voor iedereen. Omdat we met het probleem Brussel zitten. Omdat...

Vele mensen willen ook geen scheiding. Maar eigenlijk zou ik willen dat men eindelijk eens een referendum (in Vlaanderen) zou houden met als eenvoudige vraag: "wilt u dat België gesplitst wordt in twee afzonderlijke zelfstandige staten? Ja of neen? Dan weten we onmiddelijk waar we aan toe zijn. Zelfs nu zou ik dat willen na het politiek geklungel van een Leterme.Ik ben er praktisch zeker van dat de meeste mensen België zouden willen behouden.
Natuurlijk, en dat weet heel het VB-kliekje hier ook...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:23   #88
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U bedoelt een aansluiting bij Frankrijk? Andere grote Europese landen zullen dit naar mijn gevoelen niet toestaan, ze kunnen elkaar op dat gebied niets gunnen. Bovendien is Frankrijk nu niet meteen het economisch wonder dat de desastreuze economische toestand van Brussel zou kunnen oplossen. Brussel het gewest met een werkloosheid van meer dan 20 procent en daarnaast nog minstens 5 procent leefloontrekkers. In dit scenario blijkt Brussel hoe dan ook een eiland, wat weinig praktisch is, we zouden om te pesten tol gelden kunnen heffen, goed voor de Vlaamse economie.
Sorry mensen, in deze post stonden bij nader toezien een aantal taalfouten.
Ik hoop dat U het mij kunt vergeven .
Oud 19 december 2008, 20:34   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vele mensen willen ook geen scheiding. Maar eigenlijk zou ik willen dat men eindelijk eens een referendum (in Vlaanderen) zou houden met als eenvoudige vraag: "wilt u dat België gesplitst wordt in twee afzonderlijke zelfstandige staten?" Ja of neen? Dan weten we onmiddelijk waar we aan toe zijn. Zelfs nu zou ik dat willen na het politiek geklungel van een Leterme.Ik ben er praktisch zeker van dat de meeste mensen België zouden willen behouden.
Waarom zou de situatie van eerste handelspartner veranderen, wij zijn ook de eerste handelsparthner van Wallonië, het mes snijdt langs twee kanten.

Een referendum, het valt te zien hoe de vraagstelling is. Als U gaat vragen : vindt U dat wij de walen blijvend geld moeten sturen, ook al blijven ze op hun gat zitten en ook al blijven ze ons uitschelden voor nazi"s en associalen dan vrees ik toch dat het antwoord nee zal zijn. En, als U daarna de onafhankelijksvraag stelt vrees ik voor U dat het antwoord ja zal zijn.

Verder wil ik nog zeggen dat ik U tussenkomsten zeer kan waarderen, U begint tenminste niet onmiddellijk te schelden als iemand een ander gedacht heeft dan het uwe.
Oud 19 december 2008, 20:44   #90
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Natuurlijk, en dat weet heel het VB-kliekje hier ook...
En toch komt de dag dat Belgie geen geld meer heeft om de pensioenen te betalen en dat is ook de einddatum van Belgie.

Want als de Walen geen geld meer krijgen dan hebben ze Belgie niet meer nodig.

Dus Belgie gaat stoppen en het zal niet met een Vlaams of Belgisch referendum zijn, het zal zijn als de Walen Belgie opblazen.

Dat is wat anders he?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:48   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch komt de dag dat Belgie geen geld meer heeft om de pensioenen te betalen en dat is ook de einddatum van Belgie.

Dus Belgie gaat stoppen en het zal niet met een Vlaams of Belgisch referendum zijn, het zal zijn als de Walen Belgie opblazen.

Dat is wat anders he?
En dan mogen er nog één miljoen Vlamingen met hun Belgische driekleur naar Brussel afzakken, het zal hen niet tegenhouden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:50   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou de situatie van eerste handelspartner veranderen, wij zijn ook de eerste handelsparthner van Wallonië, het mes snijdt langs twee kanten.

Een referendum, het valt te zien hoe de vraagstelling is. Als U gaat vragen : vindt U dat wij de walen blijvend geld moeten sturen, ook al blijven ze op hun gat zitten en ook al blijven ze ons uitschelden voor nazi"s en associalen dan vrees ik toch dat het antwoord nee zal zijn. En, als U daarna de onafhankelijksvraag stelt vrees ik voor U dat het antwoord ja zal zijn.

Verder wil ik nog zeggen dat ik U tussenkomsten zeer kan waarderen, U begint tenminste niet onmiddellijk te schelden als iemand een ander gedacht heeft dan het uwe.
Neen, ik stel gewoon de vraag:

'Wilt u dat België gesplitst wordt in twee afzonderlijke zelfstandige staten?'

De vraag kan niet duidelijker.
Oud 19 december 2008, 20:52   #93
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is wat anders he?
En wie gaan ze na ons uitwringen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 20:52   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En dan mogen er nog één miljoen Vlamingen met hun Belgische driekleur naar Brussel afzakken, het zal hen niet tegenhouden.
Inderdaad, als de geldstroom stopt, stopt België onmiddellijk, aan ons voor de kraan dicht te knijpen.
Oud 19 december 2008, 20:53   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
En wie gaan ze na ons uitwringen?
Ze hopen de fransen .
Oud 19 december 2008, 20:57   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hopen de fransen .
Zolang wij het maar niet meer zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 21:00   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik stel gewoon de vraag:

'Wilt u dat België gesplitst wordt in twee afzonderlijke zelfstandige staten?'

De vraag kan niet duidelijker.
Bij dergelijke vragen kan een beetje toelichting nooit kwaad. Ik vertrouw niet al te veel op het gezond verstand van de gewone burger, zonder de nodige duiding wel te verstaan . Tenslotte niet iedereen is zo vertrouwd met de reële gang van zaken; de vlaming mag toch weten hoe de gemiddelde waal over hem denkt alvorens de beslissing te nemen of hij nog met hem in hetzelfde land wil wonen
Oud 19 december 2008, 21:03   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij dergelijke vragen kan een beetje toelichting nooit kwaad. Ik vertrouw niet al te veel op het gezond verstand van de gewone burger, zonder de nodige duiding wel te verstaan . Tenslotte niet iedereen is zo vertrouwd met de reële gang van zaken; de vlaming mag toch weten hoe de gemiddelde waal over hem denkt alvorens de beslissing te nemen of hij nog met hem in hetzelfde land wil wonen
U hebt hier zeker een punt.
Oud 19 december 2008, 21:09   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt hier zeker een punt.
Dank U wel ,ik vindt het een fijn gesprek, een van de betere in mijn nog steeds korte verblijf op dit forum. De waarheid mag al eens gezegd worden.
Oud 19 december 2008, 21:15   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank U wel ,ik vindt het een fijn gesprek, een van de betere in mijn nog steeds korte verblijf op dit forum. De waarheid mag al eens gezegd worden.
Als ik het mag zeggen. U moet zich niet te veel aantrekken van de wat 'harde opstelling' van sommige forummers. Dat hoort bij dit forum. Dat maakt ook -op tijd en stond- zijn charme uit. Het is wat men zou kunnen noemen een 'vrank' forum. En dat mag voor mijn part. Ik vind het een goed forum omdat hier de vrijheid van mening wordt gerespecteerd. Maar mensen die deze vranke taal niet gewoon zijn schrikken soms. Ten onrechte.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2008 om 21:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be