![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap niet wat er niet aan te snappen valt. Geert vindt dat ook in België het de parlementsvoorzitter zou moeten zijn die het ontslag van de regering zou moeten aanvaarden, i.p.v. Coburg zoals het nu is. Waarom jij daarmee reageert met de mededeling hoe het nu is (wat Geert duidelijk ook wel weet), dat ontgaat me.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() gelukkig hebben we u nog...
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou het dat niet kunnen zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() waarom zou wat wat niet kunnen zijn? Je leest m'n opmerkingen vandaag uit een zeer bizare hoek...
![]() Mijn opmerking is toch duidelijk die jongen beweerd dat ik over veel dingen niks weet ik antwoord hem dat we gelukkig nog hem hebben om alles te weten... is toch eerbiedwaardig ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manneken mannekes,
als een premier in dit apenland zijn ontslag aanbiedt aan le roi de Laeken, dan vertelt hijzelf daar de eerste te nemen stap(pen) bij, die de roi moet nemen. Leterme heeft dus gezegd aan de roi dat hij vindt dat het best is dat hij dit ontslag in beraad houdt, en waarom. Daarna handelt die niet-verkozene volgens de konsensus die hij tracht te vernemen van de mensen die hij raadpleegt. Dat is de balans van de parlementaire monarchie. Niettegenstaande de uitgeholde macht van het staatshoofd, blijft het volledig haaks op demokratie, tenzij ge gelooft in sprookjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Misschien eens tijd voor een waalse premier?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag die Reynders aan het werk willen zien. En ook tegelijk de tegenstanders zien knarsetanden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Fortis en Leterme is wereldnieuws,net vernomen van mijn zuster uit Dubai.
Daar in het nieuws gekomen ! Stel u eens voor dat die bende oplichter en criminelen gewoon blijven zitten, reynders is dat in ieder geval niet van plan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog een giller van formaat : de koning heeft geen tijd om zijn Kerstboodschap te schrijven, dit wegens zijn drukke onderhandelingen. Alsof er iemand, op wat verstokte belgicisten na, hierop zit te wachten. Ze is trouwens makkelijk te voorspellen : Dames en heren, in deze onzekere tijden moeten we onze geschillen opzij zetten en eendrachtig werken aan onze toekomst. De koning schrijft deze boodschap natuurlijk niet zelf, ook daar spreekt de regering. Een beetje tijd winnen kunnen ze nog, maar binnen een paar maanden wordt de rekening gepresenteerd. Den Belgiek, over and out. Hoe vroeger, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het wordt nog "gilliger" als men weet dat de koning die toespraak hoegenaamd niet zelf schrijft. Albert toch niet; Boudewijn indertijd wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad, wie premier wil worden moet zijn principes opzijschuiven, mss wordt Didier wat toegeeflijker?