Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2008, 12:28   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
men spreekt telkens bij een nieuwe regering over het feit dat voorgaande regering hen met een pak problemen heeft opgezadeld, niets nieuws. u beweerd dat Verhofstadt die problemen nooit heeft willen oplossen en ze met opzet heeft achtergelaten voor zijn opvolger?
had dit echt zo geweest had Verhofstadt bij de laatste verkiezingen niet meer opgekomen om zichzelf op te volgen, hij heeft dit echter wel gedaan dus kan je onmogelijk spreken van het feit dat hij met opzet problemen heeft laten liggen voor zijn opvolger daar hij graag zichzelf wou opvolgen.
Neen, Verhofstadt heeft bijvoorbeeld het probleem BHV doelbewust laten verzanden in de, nauwelijks bijeengekomen, Costa. Daarna werd het stil en heeft hij het nooit meer opgerakeld.

Verhofstadt heeft de volgende regering opgezadeld met een regelrechte ramp in de begroting. Hij heeft niet overgegaan tot structurele maatregelen, maar tot een hoop eenmalige verkopen om iets deftig voor te leggen. De uitgaven bleven evenwel, waardoor er nu problemen zijn.

Nogmaals, Verhofstadt heeft de beertank gevuld en hem vervolgens voor Letermes deur geplaatst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 12:29   #82
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn ideeën voor een zelfstandig of onafhankelijk Vlaanderen hebben niets daarmee te maken, maar wel met weloverwogen redenen en gronden om België als onwerkbare constructie aan te kant te schuiven en te vervangen door een nieuwe structuur.
dus het ene werkt niet meer naar uw zin, langs de kant schuiven dan maar voor iets nieuws?
wat als dit ook niet gaat werken?
terug iets nieuws?

kom nu niet af met het zal wel werken want dat is alweer tasten in het duister
Oud 21 december 2008, 12:33   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb niet beweert dat België goed bestuurd word.
u beweerd dus omdat we met België op bestuursvlak in een dipje zitten dat we België dan maar ineens moeten afschaffen?

zeer heldere denkbeelden HAMC

in plaats van teveel bezig te zijn met België te willen afschaffen zou men beter eens nadenken hoe we het bestuur van België kunnen herstellen en alzo uit het dipje te kopen, het is steeds gemakkelijker bij de minste moeilijkheden met iets te stoppen dan voor goede oplosssingen trachten te zorgen.

het stoppen echter lijkt mij eerder een blijk van zwakte terwijl men met degelike oplossingen zijn sterkte zou kunnen bewijzen
In een dipje zitten op bestuursvlak?

hoe wereldvreemd kan je zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 12:34   #84
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen, Verhofstadt heeft bijvoorbeeld het probleem BHV doelbewust laten verzanden in de, nauwelijks bijeengekomen, Costa. Daarna werd het stil en heeft hij het nooit meer opgerakeld.

Verhofstadt heeft de volgende regering opgezadeld met een regelrechte ramp in de begroting. Hij heeft niet overgegaan tot structurele maatregelen, maar tot een hoop eenmalige verkopen om iets deftig voor te leggen. De uitgaven bleven evenwel, waardoor er nu problemen zijn.

Nogmaals, Verhofstadt heeft de beertank gevuld en hem vervolgens voor Letermes deur geplaatst.
nogmaals, gezien Verhofstadt zichzelf wenste op te volgen kan je hem onmogelijk verwijten dat hij met opzet bepaalde problemen heeft opzijgeschoven voor zijn opvolger daar hij graag zichzelf wou opvolgen, maw, de problemen gingen opnieuw bij hem terrecht komen.

die eenmalige verkopen werden ook onder Leterme toegepast en de begroting is onder Leterme fel acheteruit gegaan.

kom nu niet af met de economische crisis, die is er wel maar ook Verhofstadt heeft in zijn tijd vele crisisen meegemaakt en tot een goed einde gebracht, jammer dat dit alles zo snel vergeten raakt, de crisisen onder Verhofstadt worden blijkbaar niet meer erkent doch de huidige crisisen worden gemakkelijkheidshalve aan Verhofstadt toegewezen
Oud 21 december 2008, 12:35   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus het ene werkt niet meer naar uw zin, langs de kant schuiven dan maar voor iets nieuws?
terug iets nieuws?

Door de resultaten blijkt dat het op Vlaams niveau werkt (denkend maar aan de Vlaamse begroting die een groot overschot heeft). Het Belgische verzandt in chaos.

Of ontkent u dat nog steeds?
Oud 21 december 2008, 12:36   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nogmaals, gezien Verhofstadt zichzelf wenste op te volgen kan je hem onmogelijk verwijten dat hij met opzet bepaalde problemen heeft opzijgeschoven voor zijn opvolger daar hij graag zichzelf wou opvolgen, maw, de problemen gingen opnieuw bij hem terrecht komen.
Verhofstadt wist hij duidelijk dat hij afgeschreven werd. Daarvoor waren de aanduidingen veel te helder.

Wat u stelt, klopt dus aan geen kanten.
Oud 21 december 2008, 12:36   #87
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In een dipje zitten op bestuursvlak?

hoe wereldvreemd kan je zijn?
u kunt het omschrijven hoe u wil, feit is dat degenen die staan te schreeuwen om Vlaanderen onafhankelijk te maken liever een sprong in het duster maken, omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat alle problemen dan van de baan zouden zijn, dan dat ze constructief meewerken aan een gestructureerde oplossing om uit het dipje (of crisis zoals men het ook wel noemt) te komen
Oud 21 december 2008, 12:37   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
terug iets nieuws?

Leve Belgie, weg met Vlaanderen.

Verschaeve
Oud 21 december 2008, 12:38   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die eenmalige verkopen werden ook onder Leterme toegepast en de begroting is onder Leterme fel acheteruit gegaan.
De ene fout vergoeilijkt de andere niet.

Daarnaast waren de kiemen van de ontaarding al volledig aanwezig onder Verhofstadt. De bevoegde EU-diensten hebben trouwens Verhofstadt er toen al op gewezen dat zijn begroting helemaal niet in evenwicht was. Ook het Rekenhof heeft dat gedaan.

Verhofstadt heeft dus overduidelijk de publieke opinie proberen voor te liegen.
Oud 21 december 2008, 12:39   #90
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Door de resultaten blijkt dat het op Vlaams niveau werkt (denkend maar aan de Vlaamse begroting die een groot overschot heeft). Het Belgische verzandt in chaos.

Of ontkent u dat nog steeds?
ik ontken niet dat de Vlaamse begroting een groot overschot heeft.
uit deze cijfers echter kan je enkel afleiden dat Vlaanderen het onder België momenteel goed doet, die cijfers tonen totaal niet aan dat Vlaanderen als onafhankelijke eenheid het nog steed goed zou doen, steeds appelen met appelen vergelijken.
Oud 21 december 2008, 12:39   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u kunt het omschrijven hoe u wil, feit is dat degenen die staan te schreeuwen om Vlaanderen onafhankelijk te maken liever een sprong in het duster maken, omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat alle problemen dan van de baan zouden zijn, dan dat ze constructief meewerken aan een gestructureerde oplossing om uit het dipje (of crisis zoals men het ook wel noemt) te komen
Wat is het precies dat van u zo'n anti-Vlaming maakt? Kan u daar zelf een rationele reden voor geven?

Verschaeve
Oud 21 december 2008, 12:39   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot wat u denkt, schreeuwen wij helemaal niet. AL evenmin gaat het om een sprong in het duister. Er zijn heel wat staten al ons voorgegaan in een opsplitsing. Daarnaast is het zo dat het Vlaams niveau goed werkt levert, iets wat totaal niet kan gezegd worden van het Belgische niveau.
Oud 21 december 2008, 12:40   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ontken niet dat de Vlaamse begroting een groot overschot heeft.
uit deze cijfers echter kan je enkel afleiden dat Vlaanderen het onder België momenteel goed doet, die cijfers tonen totaal niet aan dat Vlaanderen als onafhankelijke eenheid het nog steed goed zou doen, steeds appelen met appelen vergelijken.
Over welke cijfers heeft u het eigenlijk en hoe komt u tot een dergelijke conclusie?

Uit de duim gezogen?

Ja. Zonder meer!
Oud 21 december 2008, 12:41   #94
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Verhofstadt wist hij duidelijk dat hij afgeschreven werd. Daarvoor waren de aanduidingen veel te helder.

Wat u stelt, klopt dus aan geen kanten.
ferme (en belachelijke) geargumenteerde qoute, indien Verhofstadt van tevoren zou geweten hebben dat hij ging afgaan op de verkiezingen zou hij niet zijn opgekomen (zie de VS met Bush op de afgelopen verkiezingen).
Oud 21 december 2008, 12:42   #95
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Leve Belgie, weg met Vlaanderen.
heb ik nooit beweert
Oud 21 december 2008, 12:44   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ferme (en belachelijke) geargumenteerde qoute, indien Verhofstadt van tevoren zou geweten hebben dat hij ging afgaan op de verkiezingen zou hij niet zijn opgekomen (zie de VS met Bush op de afgelopen verkiezingen).
Bush? Kent u echt niets af van de structuur van de VS? Bush kon niet opkomen. Er was wettelijk geen ambtstermijn meer mogelijk voor hem.

Kijk maar eens goed naar de toenmalige peilingen: de VLD ging zware klappen krijgen. 't Stond al in de sterren geschreven, en dat wist Verhofstadt maar al te goed.
Oud 21 december 2008, 12:44   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb ik nooit beweert
Dat lijkt mij de boodschap die uit uw posts klinkt.

Verschaeve
Oud 21 december 2008, 12:46   #98
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De ene fout vergoeilijkt de andere niet.

dus onder Verhofstadt is dit onaanvaardbaar doch onder Leterme moet dit kunnen? het was nochtans Leterme en co die enorme tegenstand hebben gegeven bij Verhofstadts beslissing indertijd (die trouwens niet enkel door Verhofstadt werd goedgekeurd)

Daarnaast waren de kiemen van de ontaarding al volledig aanwezig onder Verhofstadt. De bevoegde EU-diensten hebben trouwens Verhofstadt er toen al op gewezen dat zijn begroting helemaal niet in evenwicht was. Ook het Rekenhof heeft dat gedaan.

ik heb nooit beweerd dat de begroting onder Verhofstadt in orde was, men kan onmogelijk op één jaar tijd van een verlies naar een groot overschot gaan.
Oud 21 december 2008, 12:49   #99
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wat is het precies dat van u zo'n anti-Vlaming maakt? Kan u daar zelf een rationele reden voor geven?
met mijn woorden te verdraaien ga je geen gelijk krijgen.
ik ben een trotse Belg, net zoals een trotse Vlaming.
ik ga niet gemakkelijkheidshalve moeilijkheden opzijschuiven door drastische beslissingen te nemen waarvan ik niet weet of ze ook iets gaan uithalen.

als ik daardoor volgens u een anti-Vlaming ben en dus niet uw kant kies, vind ik dit een compliment.
Oud 21 december 2008, 12:52   #100
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Over welke cijfers heeft u het eigenlijk en hoe komt u tot een dergelijke conclusie?

Uit de duim gezogen?

Ja. Zonder meer!
ik heb het over het overschot bij de Vlaamse begroting mijn beste.
deze cjfers zijn tot stand gekomen met Vlaanderen onder België, diezelfde cijfers zouden heel anders kunnen liggen met Vlaanderen onafhankelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be