![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind u van Leterme | |||
Ik denk positief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,29% |
Ik denk licht positief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
neutraal |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,90% |
Ik denk licht negatief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
12 | 19,35% |
Ik denk negatief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
32 | 51,61% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neutraal.
Zijn negatieve punten zijn hier al genoeg aangehaald. En die zijn correct. Het is niet de man met de ijzeren ruggenwervel. Als er één iemand in de top van de CD&V was, die nog enigzins een ruggengraat had, dan was het Vandeurzen. Maar die is totaal afgemaakt door de oude CVP-krokodillen �* la Dehaene, Martens en Eyskens. Die mens hebben ze gewoon kapotgemaakt. Maar ik krijg het op mijn heupen van het mantra "Leterme kan het niet". En "Hij kan zijn staatshervorming niet realiseren tegen de Franstaligen in". Hij had het gekund, als de VLD en de conservatieve vleugel van de CVP had meegewerkt. Het is niet zijn schuld dat België onwerkbaar is. Zoals Annemans terecht zei: alleen een echte rat zonder enige vorm van geweten kan een goed premier zijn voor België.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 december 2008 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is voor mij duidelijk dat de mens Leterme een nobele inborst heeft.
En dat is dan een serieus nadeel voor de politicus Leterme. Als politicus was hij idd wat te zwak tegenover de vele valse ratten. Het is ook zo dat hij in heel erg slechte omstandigheden terechtgekomen is, mede ook door zn eigen schuld: hij had niet zo'n grote beloften moeten doen. Voor mij is het duidelijk dat hij niet de persoon is om politiek te drijven op het hoogste niveau. En eigenlijk -en nu zullen jullie denken dat achteraf makkelijk praten is- had ik dit al van in den beginne door, toen hij pas te weten gekomen was dat hij nu aan het roer stond van het land, dat hij nu zn beloften moest waarmaken: hij kon het precies niet echt bevatten.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden alle troeven in handen om België om te vormen naar een losse confederatie. Maar daar hebben de Herman Van Rompuy's en de Jean-Luc Dehaene's een stokje voor gestoken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De franstalige partijen hebben nooit de intentie gehad om op een fantsoenlijke basis te onderhandelen... Leterme moest eerst sneuvelen nadat het NVA buiten de onderhandelingen was gewerkt.... Het vuile spelletje werd gretig gesteund door de open-vld .... Zij zijn de doodgravers van dit alles geweest..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de onredelijkheid van de waalse eisen zullen we het maar niet hebben zeker....en die zijn nog altijd hetzelfde als in het begin van de onderhandelingen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...e-stemde.dhtml (niet dat ik 100% akkoord ben, maar 't is treffend geformuleerd) Anders dit En dan moet je Geudens en Donckier in GVA lezen... Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat hebt ge goed gezien de modale Vlaming is uiteindelijk de grootste struikelblok voor de intensies van de flaminganten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de flamiganten vormen dan weer de grootste struikelblok die de intenties van de francofonen in de weg staan....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Paul Geudens:
http://gva.typepad.com/standpunt/200...ls-e.html#more Donckier: http://www.gva.be/nieuws/politiek/de...-7FD66BB26ADB} Zo afgemaakt worden door wie hem tot dan steunde. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 01:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Negatief.
Veel beloofd, geen klop uitgestoken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Yves en Jo zijn opgeklommen in de CD&V-rangen op het ogenblik dat niemand nog zin had om in die partij verantwoordelijkheid te nemen. 2 Backbenchers waren toen overmoedig en dachten toen dat hun moment gekomen was; maar ze bleken een maatje te klein. Ze beseften niet dat ze éénoog in het land der blinden waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse eisen waren nog maar een doorslagje meer van hetgeen in de vijf resoluties van het Vlaams Parlement stond. Wat ze ook vroegen, het zou voor de Franstaligen altijd teveel geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Hopelijk kan Martens zijn mislukt federalisme nu ombuigen naar een betere samenwerking. In zijn tijd waren er nog ministers die geen woord NL begrepen en zorgde letterlijk voor onbegrip tussen VL en WAL. Dat is nu voorbij en is een basis voor een nieuwe samenwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |