![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 december 2008 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() En wederom verblijdt Chipie ons met geniale inhoudelijke inzichten.
Is die kerel niet vogelvrij verklaard. Vergeef de………. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k wil het gerust vanaf nu 'het principe van non-pieralala' noemen, waarbij dan pieralalala definieer als alle vormen van fysiek geweld. Zou het dat voor je eenvoudiger maken?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 december 2008 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Non-pierlala staat overigens genoteerd. Bekt beter dan non-agressie, klinkt zelfs wulps, bijna. Goeie term.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een bezoek aan de DDR heb al mijn extreem-linkse hebbedingetjes verbrand. Het Rode Boekje voor Scholieren en het gewone Rode Boekje uitgezonderd.
Maar zeldzame kleurenposters van Mao, Stalin, Lenin en weet ik wie noch meer met het opschrift "Made in the People's Rpublic of China" zijn in vlammen opgegaan. Net als de verzamelde werken van Stalin, boeken van Lenin en Trotsky, een vlag van de DDR en een vlag van Noord-Vietnam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een fysieke aanval op uw extra-somatische middelen, zoals ik die uw portefeuille pik?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Nu even een voorbeeld: gij vindt dat Afrikanen geen recht kunnen claimen op medicijnen tegen pakweg malaria, want die klootzakken moeten daar zelf maar voor werken. En dat ze dat niet doen is volledig hun eigen keus. Dat ze hun karige middelen inzetten om te eten en er daarna niks meer overblijft voor medicijnen: eigen keus. Niks aan de hand dus, want niemand gebruikt agressie.
Ge interpreteert ook alles volgens uw eigen plaatje. Als iets daar niet in past, maakt ge wel een absurde interpretatie zodat het tóch nog klopt. Zo kan ik u al van in Tokio zien aandraven met het argument dat de enige reden voor die 'onrechtvaardigheid' de overheden zijn die de Afrikaantjes beletten om fatsoenlijk te werken. Maar dat doet er natuurlijk niet toe want in uw Utopia zijn er nergens ter wereld overheden. En zonder overheden zou die problematiek - uiteraard - verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat sociale en culturele invloeden iemand in de armoede kunnen duwen is van geen belang zolang dat niet met fysiek geweld gepaard gaat. Het heet dan dat het een 'eigen keuze' is. Ja jongens toch. Ik ontken niet het nut van het libertarisme als politieke filosofie, maar dat ge zoiets zonder toegift durft toe te passen op de werkelijkheid getuigt gewoon van een schrijnend gebrek aan realiteitszin. Uw grote idool Percalion nuanceert z'n theorietjes zelf, erkent de moeilijkheden die de praxis van het libertarisme met zich meebrengt, maar gij niet. Uw uitspraak dat er in een volledig vrije markt geen werkloosheid is, behalve vrijwillige is daar een goed voorbeeld van - Percalion zou dat nooit zeggen, omdat het simpelweg niet klopt. (En dan kan je ook nog discussiëren over 't feit dat er weinig vrijwillig aan is om werkloos te zijn als ge alleen kunt gaan werken voor een paar eurocenten per dag, maar wederom doet dat er in uw libertarisch wonderwereldtje niet toe.) Enfin, ooit dien ik u weleens van een beter beargumenteerde repliek, maar daar heb ik nu even geen zin in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik ben me wel degelijk bewust van de moeilijkheden van de praxis. Dat jij dat niet detecteert is, wel ja, uw probleem en niet zozeer het mijne.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 december 2008 om 18:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een fysieke aanval op mijn portefeuille ![]() ![]() Doe toch niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het ook anders omschrijven en hetzelfde bereiken, maar 'k zie het nut in van dat soort semantische discussies. De termen zoals ik ze gebruik zijn duidelijk, imo.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Het wil misschien zeggen dat agressie in bepaalde gevallen wél gerechtvaardigd kan zijn (andere dan zelfverdediging), omdat een letterlijke toepassing van het non-pierlala principe perversiteiten kan opleveren. Het is iéts te gemakkelijk om in een discussie uzelf moreel superieur te verklaren 'omdat ik nu eenmaal tegen agressie ben'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
had die dan tenminste bewaard voor iemand die er wel iets mee was ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Pg 64 - 67 in 'Het Fundamenteel Rechtsbeginsel'. In ieder geval; zelfs als we uitgaan van de waarheid van uw statement, dan nog betekent het niets zoals je het nu uit. Wat je nu uit is 'frustratie' om God weet welke reden. Als ge geïnteresseerd zijt in diepgaandere libertarische vraagstukken; goed. Start een topic. Als ge wilt zeuren; goed. Laat mij gerust.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mensenlieftoch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k zie dus, alweer, niet goed in waarom je deze semantische discussie wilt voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De voorstanders van pragmatisme wijzen weleens op de perversiteiten die de toepassing van het non-agressieprincipe oplevert, of op kan leveren. Dat kunt ge dan erkennen, zonder uw positie te verlaten, maar zelfs dat doet ge niet. Die perversiteiten zijn altijd onbestaand of irrelevant. En nogmaals is uw uitspraak dat er in een volledig vrije markt geen werkloosheid is, behalve vrijwillige daar een goed voorbeeld van. Ge onttrekt u gewoon aan elke discussie. 't Verdict staat al op voorhand vast: agressie is slecht, en ieder die iets anders beweert snapt het niet, is naïef of moreel inferieur. Dat gij dingen over het hoofd durft zien, dat zou nooit bij u opkomen ... En dát is wat ik u verwijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |