Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2004, 17:14   #81
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Die burgers vragen elementaire veiligheid. Die burgers eisen dat de maatschappij haar plicht doet. Dat de maatschappij haar veiligheid garandeert. Die burgers zien dat geen enkele traditio met een oplossing durft komen. Die burgers zien dat alleen het VB een échte oplossing voor staat.
=Klassiek betekenisloos VB-propaganda
Wees gerust het VB is zeker niet DE oplossing.
Veiligheid is dus onbelangrijk.
Oké.
Hoe zie jij dan integratie? Hoe kan een autochtoon die zich niet goed voelt in zijn eigen omgeving, een allochtoon toelaten?
De allereerste vereiste voor een ernstige integratiepolitiek is een gedegen veiligheidspolitiek.
D�*t hebben de rood/groene bruinen nog altijd niet begrepen. Zij verhinderen, misschien wel moedwillig ,de integratie. Want zolang die er niet is kunnen ze het Blok in de extreem rechtse hoek duwen en stemmen beuren bij de évolués en de nieuwe Belgen en de goede burger angst aanjagen met swastika's en andere nazisymbolen.

In het kort: de SPa en Groen! zijn TEGEN de integratie van allochtonen. Het Vlaams Blok is pro!

Dat is de werkelijkheid!!!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 18:33   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Dat Etienne eerst eens een nieuwe coiffeur zoekt, de TV-prof....
Is dat het enige dat je kan aanvoeren tegen professor Vermeersch? Dat zijn haar niet leuk zit?

Nu ja, ik moet je eigenlijk gelijk geven, want tegen zijn uiteenzetting valt eigenlijk niets in te brengen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 19:22   #83
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Voor de mensen die 't niet door hebben of hadden;

mijn topic kan tussen de andere zoals "Pedofilie, een weggemoffeld Belgen-probleem", "ik garandeer U een geslaagde integartie" e.d geplaatst worden...

Iedereen weet dat die jaartelling niet de oorzaak kan zijn.
Anders zouden, zoals iemand al even aangehaald heeft, de Hindoes en de Joden nu al kolonies op Mars hebben.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 19:55   #84
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Dat Etienne eerst eens een nieuwe coiffeur zoekt, de TV-prof....
Is dat het enige dat je kan aanvoeren tegen professor Vermeersch? Dat zijn haar niet leuk zit?

Nu ja, ik moet je eigenlijk gelijk geven, want tegen zijn uiteenzetting valt eigenlijk niets in te brengen...
en weer heeft hij niet gelezen wat er staat.

Iets moet otch zijn hersen hebben aangetast!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 20:04   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en weer heeft hij niet gelezen wat er staat.

Iets moet otch zijn hersen hebben aangetast!
Nee hoor, schat, ik kan heel goed lezen wat er staat, dat kan iedereen trouwens
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 06:37   #86
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

@ Raf,

Mocht je ooit nog eens het antwoord weten op de hieronder gestelde vragen, breng je mij dan op de hoogte? Dank bij voorbaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:

Heb je het gaan nakijken in de parlementaire stukken? En nee, niet van iedere klacht wordt een PV gemaakt...
Ik ben het gaan nakijken: in antwoord op de eerste parlementaire vraag zegt Verwilghen: 'elke week is er een groepsverkrachting'. Lijkt me voor weinig interpretatie vatbaar.

In de tweede heeft hij het inderdaad over 'ingediende klachten'. Maar ik zit met een aantal vragen waar jij hopelijk een antwoord op hebt.
Het noteren van een klacht is geen PV? Wat is het dan wel? Of nog: wanneer spreken we van 'een ingediende klacht' en wanneer van een pv?

En, indien het waar is dat niet van iedere klacht wordt een pv opgemaakt: over welke verhouding spreken we dan?
Als bvb. van 1 op de 2 klachten geen pv zou gemaakt worden, heb je een punt. De vraag is dan wel: waarom wordt er in zoveel gevallen geen pv gemaakt? Dan zou ik wel graag een redelijk antwoord krijgen op die vraag, geen speculatie �* la filo ('luie pandoer' e.d.)
Maar als er bvb. maar in 1 op de 100 gevallen geen pv wordt opgemaakt, is je onderscheid tussen klacht en pv loutere rond de pot draaiende haarklieverij.

En tot slot: wat doe je met onderzoek waaruit blijkt dat bij verkrachtingen het aantal klachten lager ligt dan het aantal feiten? Je vorige reactie was: 'dat onderzoek gaat over verkrachtingen, niet over groepsverkrachtingen'. Ik hoop van ganser harte dat je ondertussen ingezien hebt hoe dom dat antwoord was.
Oud 19 april 2004, 08:06   #87
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
=Klassiek betekenisloos VB-propaganda
Wees gerust het VB is zeker niet DE oplossing.
Oké.
Voor mij is dat toch niet onbelangrijk, hoor!

Dus als ik het hier moet geloven dan is het VB DE enige partij die voor veiligheid opkomt. Blijkbaar heb je de programma's van de andere partijen nog niet goed gelezen heb ik zo de indruk.

En als het VB dan de enige oplossing is, welk is die magische super-oplossing dan? Leg ze mij eens uit. Hoe gaat het VB de zogezegde onveiligheid oplossen op een verantwoorde manier zonder het nog erger te maken en zonder de kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen nog groter te maken?

Buiten een paar populistische slogans en naïve ideeën heb ik nog niet veel zinnigs gehoord van het blok om eerlijk te zijn. Daarom heb ik ook zo'n ernstige twijfels bij de competentie van die partij.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 08:26   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Voor de mensen die 't niet door hebben of hadden;

mijn topic kan tussen de andere zoals "Pedofilie, een weggemoffeld Belgen-probleem", "ik garandeer U een geslaagde integartie" e.d geplaatst worden...

Iedereen weet dat die jaartelling niet de oorzaak kan zijn.
Anders zouden, zoals iemand al even aangehaald heeft, de Hindoes en de Joden nu al kolonies op Mars hebben.

Ik weet niet of je je openingstopic écht met een korreltje zout moet nemen. Ooit hoorde ik een of andere Prof. ongeveer hetzelfde zeggen over Europa e.a. samenlevingen.

Voor zover ik me herinner gaf hij ook een "ouderdom" aan de verschillende samenlevingen, waarbij - bij vergelijking - die "ouderdom" telkens gelijkaardige stadia vertoonde.
Hij eindigde zijn betoog met de stelling dat Europa een respectabele leeftijd had bereikt en bijgevolg niet meer geneigd is tot onderlinge oorlogszuchtige twisten.

Naar aanleiding van dit interview had ik zelf voordien al exact dezelfde vergelijking gemaakt als TypO ivm de "ouderdom" van het christendom en die van islam.
Het heeft niets met "going to Mars" te maken, doch wel met twisten, oorlogvoeren, en nu terrorisme.
Een 1400 jaar oude samenleving zit blijkbaar in haar puberteit

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:04   #89
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Een 1400 jaar oude samenleving zit blijkbaar in haar puberteit
Nog zo enen... Kunt ge mij dan ook eens uitleggen hoe het komt dat men geschriften heeft teruggevonden van Islamitische wetenschappers ten tijde van de eerste kruistochten pakweg 1000 jaar geleden waarin theorieën staan over zeer kleine deeltjes en de energie die zou kunnen vrijkomen bij het splitsen ervan?
Voor diegenen die noegabollen van wetenschap begrijpen : In de islamwereld had men 1000 jaar geleden al theorieën over atomen en atoomsplitsing, toen de zogezegd superieure westerse mens blindelings geloofde dat de aarde plat was en dat 2 engelkes aan een groot wielleken draaide om de aarde te laten roteren...

RIP de verhouding ouderdom<->beschaafdheid van een samenleving.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:17   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

<Nougabolletjes headinajar de Atomos, de ondeelbaren- de hedendaagse wel deelbare atomen ,dat was wel een beetje kennis van de oude Grieken.In het Midden Oosten achtergebleven als resten van door de Kristenen verwoeste Bibliotheek van Alexandrië.

Alle wetenschap in het Midden Oosten uit de beginperiode van de Islam kwam uit die hoek, en da's 1 van de dingen waar ik niet boos om ben.Dat daardoor die wetenschap is teruggekomen, en de verlichting heeft geholpen te starten.
Ook de Moren waren niet slecht bezig.
Maar wat er ook van aan is.Op dit moment moet je in geen enkele "oude" religie vooruitgang zoeken.En de nieuwere religies, dat zijn sektes, of al even erg op het verleden gestelde fanatici.
Oud 19 april 2004, 09:57   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.Op dit moment moet je in geen enkele "oude" religie vooruitgang zoeken.En de nieuwere religies, dat zijn sektes, of al even erg op het verleden gestelde fanatici.
Om in de lijn te blijven: ook de vroegere zaligmakende monotheistische religies zijn allemaal begonnen als "sekte" nietwaar! (ik vraag me trouwens af wat het verschil is tussen religie en sekte).

En dat het meeste wat we zogezegd van de arabieren hebben meegekregen inderdaad van de grieken e.d. komt is natuurlijk juist. Ik las ooit eens een artikel waarin stond dat die wetenschap ons is overgebleven ONDANKS de islam, en zeker niet DANKZIJ.
(ik zoek het wel eens op)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:50   #92
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Ge wilt eigenlijk zeggen dat ge uw eigen taktieken geïmiteerd ziet hier...?
Ik heb geen taktieken nodig om mijn gedacht te kunnen uitdrukken, Atilla.

Citaat:
Dien tekst van Vermeersch is vroeger al aangehaald. Hij is doordrenkt van de betweterige en dreinerige toon, die zo typisch is voor de opportunist en zelfgenoegzame prulfilosoof die Vermeersch is.
Beledigingen en kleineringen zijn geen tegenargument en tonen aan dat eigenlijk geen enkele degelijke argumentering heeft.

Citaat:
Nergens zie ik een bewijs dat FDW een racist in de nazi-betekenis van het woord is. Gij wel? Citeer dan even uit die tekst, toon mij de locus waar het bewijs staat. Maar dat is natuurlijk wat moeilijker dan heelder teksten inscannen, die ge blijkbaar zelf niet verstaat...
Lees de tekst, hee jongen en discussiëer dan over de inhoud ervan. Ik ga die hier niet speciaal voor uw schoon ogen in een samenvattinske gieten. 't Is niet omdat jij er de ballen van snapt, dat dat bij ander ook zo zou zijn.
Gij antwoordt natuurlijk weer niet op mijn vraag. Ik heb de tekst(?) van Vermeersch gelezen en zie geen enkel bewijs van FDW's vermeend racisme. Vermits gij dat daar wel inziet zitten, moet het toch voor u een koud kunstje zijn om de plaats aan te duiden waar dit bewijs staat?

Daarvoor moet ge geen samenvatting geven. Ge kunt bijvoorbeeld zeggen: 'regel zoveel...'
De werkelijkheid is natuurlijk dat gij dien tekst niet gelezen hebt, en al moest ge hem gelezen hebben, er de ballen van verstaat...
Zielig, hoor!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:57   #93
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oké.
Voor mij is dat toch niet onbelangrijk, hoor!

Dus als ik het hier moet geloven dan is het VB DE enige partij die voor veiligheid opkomt. Blijkbaar heb je de programma's van de andere partijen nog niet goed gelezen heb ik zo de indruk.

En als het VB dan de enige oplossing is, welk is die magische super-oplossing dan? Leg ze mij eens uit. Hoe gaat het VB de zogezegde onveiligheid oplossen op een verantwoorde manier zonder het nog erger te maken en zonder de kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen nog groter te maken?

Buiten een paar populistische slogans en naïve ideeën heb ik nog niet veel zinnigs gehoord van het blok om eerlijk te zijn. Daarom heb ik ook zo'n ernstige twijfels bij de competentie van die partij.
Hoe komt het dan dat de andere partijen al verschillende programmapunten van het VLaams Blok min of meer verwezenlijkten?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be