Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat past bij jou?
ik ben vrouw en vrijgezel 2 4,44%
ik ben man en vrijgezel 32 71,11%
andere 11 24,44%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 20:30   #81
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

relaties zijn overrated, leve de losbandigheid.

enfin, nu toch nog.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:31   #82
Ambiorix

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 december 2008 om 20:32.
Oud 30 december 2008, 20:32   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
relaties zijn overrated, leve de losbandigheid.

enfin, nu toch nog.
degenen die dat zeggen, zijn meestal degenen die in een relatie echt onder de sloef zitten......
Oud 30 december 2008, 20:34   #84
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
degenen die dat zeggen, zijn meestal degenen die in een relatie echt onder de sloef zitten......
yep, hebt ge mss een punt!
Oud 30 december 2008, 20:35   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, hebt ge mss een punt!
maar daarom niet altijd hé
Oud 30 december 2008, 21:52   #86
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Soms is het beter een goede vriendin (zonder seksuele relatie) te hebben dan een "lief".
soms soms soms...vaak is het beter een wederhelft te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Je hebt ietsie-pietsie meer gelijk dan Mitgard.

En mensen die ongelukkig zijn in een relatie hebben geen nood aan "een single bestaan" maar gewoon aan een andere relatie. (Maar een relatie is sowieso niet enkel rozengeur- en manenschijn.)
ik zal nooit beweren dat een relatie hebben rozekleur en maneschijn is ik hoef die hypocriete beweringen niet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:54   #87
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Welnu, i don't give a fuck wat largootje denkt.
voor u ist largo_w'tje...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 30 december 2008, 21:55   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

let's rock
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:03   #89
Groentje-18

Standaard

Ik ben die ene en ik ben het eens met Mitgard's post hier.

Als ik om me heen kijk zie ik veel mensen die niet alleen kunnen zijn omdat ze zich anders te min voelen in de samenleving en het opboksen tegen de groepsdruk (vrienden hebben allemaal een relatie, de familie begint te zagen, ...) waardoor ze met de eerste de beste aan komen zetten en verkondigen daarmee een relatie te beginnen...
Of ze binnen die relatie echt gelukkig zijn of niet, lijkt minder van tel te zijn.

Die onzekerheid waarover Mitgard spreekt waar veel mensen last van hebben, wordt trouwens niet opgelost door het aangaan van een relatie. Ze verandert enkel in "nu ben ik niet alleen en als ik aardig ben, ben ik vast nooit meer alleen". Mensen denken dan heel vaak dat ze niemand anders meer kunnen krijgen en blijven in die relatie zitten, ook al is ze een slechte.

Ik blijf geloven dat er koppels zijn waar het wel lukt. Maar ze zijn schaars.

Mag ik overigens de mensen die een relatie hebben ook ter verantwoording roepen? Of neen laat maar, door hopen cliché's scrollen is nogal saai. Partnerlief zou nl maar eens moeten controleren wat de wederhelft op de pc heeft ingetikt over hoe hij/zij werkelijk over zijn relatie denkt...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 december 2008 om 22:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:12   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat kan wel heel goed zijn maar daarom gaan fulmineren op mensen die wel een relatie hebben is zooo belachelijk. En kom let's face it "nen gelukkigen single" da besta nie... Ge kunt u da wijsmaken en af en toe zo enen mee naar huis pakken en misschien iets mee doen. En een andere keer een andere nekeer goed vastpakken maar in the end ben je EENZAAM... Maar ik weet het geen één van de singles hier zal dit toegeven noch hier noch ooit ergens maar je kan het wel zien. tot zover de stoere praat van mitgard zeker.
Nu stel je me wel teleur.
Je hebt gelijk dat er niet gefulmineerd moet worden op koppels, maar iedereen doet wel eens aan stereotyperen. Jij stereotypeert er hier ook niet langs moet ik zeggen... Het beeld van de zielige en eenzame vrijgezel die 's avonds mijmerend over zijn verloren liefde naar de sterren kijkt is ook niet echt wat overeenkomt met mijn leefwereld hoor. :-/ De meeste singles die ik ken hebben één ding gemeen: een heel druk leven, vaak een hoge opleiding en heel veel grootse plannen en dromen ... die ze nog waarmaken ook... En laten we eerlijk zijn: hoe hoger je staat op bepaalde ladders, hoe moeilijker het wordt om een partner te krijgen als je wil dat die min of meer overeenkomt met jezelf... Hoe langer je single bent, des te meer merk je ook op dat het moeilijker wordt om een ander (voor altijd) te accepteren in het leven dat jij zelf hebt uitgebouwd en volledig leeft zoals jij wil. Dat is een element dat ik toch wel vaak hoor terugkomen. Iemand moet maw al aan heel hoge eisen (en steeds hoger wordende eisen) voldoen, voordat 'je eigen leven' ervoor wil opgeven.

Btw: hoeveel van de mensen met een "oh wat ben ik toch zo gelukkig met mijn prachtpartner" blijven na een tijd eenzaam achter ...
Oud 30 december 2008, 22:14   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben die ene en ik ben het eens met Mitgard's post hier.

Als ik om me heen kijk zie ik veel mensen die niet alleen kunnen zijn omdat ze zich anders te min voelen in de samenleving en het opboksen tegen de groepsdruk (vrienden hebben allemaal een relatie, de familie begint te zagen, ...) waardoor ze met de eerste de beste aan komen zetten en verkondigen daarmee een relatie te beginnen...
Of ze binnen die relatie echt gelukkig zijn of niet, lijkt minder van tel te zijn.
Of ze kopen zich een partner in Thailand of Rusland. Ik ken zo persoonlijk overigens iemand. Dat heb ik dus nooit kunnen begrijpen. Hoe kun je ooit een levenslange relatie hebben met iemand waarbij beiden aan elkaar gelijkwaardig zijn en de ene de andere ook als gelijke aanziet als je die relatie en die liefde met geld afgekocht hebt en de andere dus in feite altijd een soort van openstaande schuld bij jou heeft?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:20   #92
Groentje-18

Standaard

Ik wou net zeggen dat het uitgangspunt beangstigend is, nl "alleen kan je niet gelukkig zijn of 'met twee ben je meer gelukkig'...
Dat zijn net de mensen waartegen ik dan wel fulmineerden. Mensen die zulke denkbeelden hebben gaan een relatie aan om heel andere redenen (nl bovengenoemde) dan het feit dat ze zo goed bij de ander passen ....
Ik ken zo heel veel van die mensen, als ook het type " nu is 't mijne tijd' mensen. Mensen die denken dat dit het moment in hun leven is waarop ze een relatie moéten hebben, omdat hun leven anders idd niet compleet is en omdat het nu eenmaal zo 'hoort'... Zeker onder bijna afgestudeerden en andere mensen van rond mijn leeftijd is dat een zeer hardnekkige mythe ("oh neen, als ik nu niemand vind kom ik nooit meer iemand tegen"). Iets later wonen ze dan meestal samen met iemand die toevallig hun pad kruiste en hun daarbij bij wijze van spreke niet uitkafferde... Naar zo'n mensen hun verloving/huwelijk wil ik wel gaan, maar het kan zijn dat ik een kotszakje meesleur omwille van zoveel schijnheiligheid.
Oud 30 december 2008, 22:22   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we nu effe gewoon dansen? pliezzzz
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:31   #94
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat kan wel heel goed zijn maar daarom gaan fulmineren op mensen die wel een relatie hebben is zooo belachelijk. En kom let's face it "nen gelukkigen single" da besta nie... Ge kunt u da wijsmaken en af en toe zo enen mee naar huis pakken en misschien iets mee doen. En een andere keer een andere nekeer goed vastpakken maar in the end ben je EENZAAM... Maar ik weet het geen één van de singles hier zal dit toegeven noch hier noch ooit ergens maar je kan het wel zien. tot zover de stoere praat van mitgard zeker.
das toch echt zever. In uw visie zijn de singles mensen die geen lief kunnen krijgen
Dan vraag ik mij af, zijt gij zo'n nerd die voor de eerste keer een lief heeft en zich dé man voelt? allé ik ken het gevoel hoor, daar niet van.
Oud 30 december 2008, 22:34   #95
largo_w

Standaard

Citaat:
Nu stel je me wel teleur.
ow no...mijn levensdoel om zeep...

Citaat:
Je hebt gelijk dat er niet gefulmineerd moet worden op koppels, maar iedereen doet wel eens aan stereotyperen. Jij stereotypeert er hier ook niet langs moet ik zeggen... Het beeld van de zielige en eenzame vrijgezel die 's avonds mijmerend over zijn verloren liefde naar de sterren kijkt is ook niet echt wat overeenkomt met mijn leefwereld hoor.
Nee natuurlijk niet... jij bent de happy single ik weet het.
Citaat:
:-/ De meeste singles die ik ken hebben één ding gemeen: een heel druk leven, vaak een hoge opleiding en heel veel grootse plannen en dromen ... die ze nog waarmaken ook...
Bij mij is dat "de meeste MENSEN die ik ken"...maarja...
Citaat:
En laten we eerlijk zijn: hoe hoger je staat op bepaalde ladders, hoe moeilijker het wordt om een partner te krijgen als je wil dat die min of meer overeenkomt met jezelf...
Laten we eerlijk zijn? Eerlijk denk ik dat ge zwanst...
Citaat:
Hoe langer je single bent, des te meer merk je ook op dat het moeilijker wordt om een ander (voor altijd) te accepteren in het leven dat jij zelf hebt uitgebouwd en volledig leeft zoals jij wil.
Hah ja ik heb tussen de paterkes geleefd een tijdje terug die vertelden mij iets gelijkaardigs... ik dacht toen bij mezelf "hij moest es weten"...wat denk ik nu? (vraag voor tien punten)
Citaat:
Dat is een element dat ik toch wel vaak hoor terugkomen. Iemand moet maw al aan heel hoge eisen (en steeds hoger wordende eisen) voldoen, voordat 'je eigen leven' ervoor wil opgeven.
Dat merk ik ook wel "de happy singles" weten vaak niet in de verste verten waar ze het over hebben... Ik zal u op weg helpen "ik geef helemaal niks op en ik leef het leven dat ik wil hebben"...
Citaat:
Btw: hoeveel van de mensen met een "oh wat ben ik toch zo gelukkig met mijn prachtpartner" blijven na een tijd eenzaam achter ...
Dat risico neem je er dan maar bij... de return is zoveel hoger dat je dat niet erg vindt hoor...maarja de happy singles; hoelang ga je het deze keer uithouden denk je echt?
Citaat:
Oud 30 december 2008, 22:36   #96
largo_w

Standaard

Citaat:
das toch echt zever. In uw visie zijn de singles mensen die geen lief kunnen krijgen
euhm nee niet echt... ik ken veel singles die heel veel lieven kunnen krijgen zoals je het zo mooi schrijft...
Citaat:
Dan vraag ik mij af, zijt gij zo'n nerd die voor de eerste keer een lief heeft en zich dé man voelt? allé ik ken het gevoel hoor, daar niet van.
ja helemaal zo een nerd ben ik
Citaat:
Oud 30 december 2008, 22:38   #97
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik wou net zeggen dat het uitgangspunt beangstigend is, nl "alleen kan je niet gelukkig zijn of 'met twee ben je meer gelukkig'...
jah...

edit: let op ik heb niks tegen die singles hoor iedereen zijn keus in het leven... Alleen hoor ik ze hier weer komen hé de "ik ben ooh zo gellukig alleen en snap niet waarom ik een lief zou moeten hebben"..."japjapjap...". vandaar...
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 30 december 2008 om 23:06.
Oud 30 december 2008, 23:31   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kerel, hij zegt toch niet dat em hier wetenschappelijk bezig is?
Gij zijt te serieus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 23:32   #99
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik overigens de mensen die een relatie hebben ook ter verantwoording roepen?
Moeten mensen met een relatie nu al 'ter verantwoording' geroepen worden? Wtf?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 23:40   #100
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik overigens de mensen die een relatie hebben ook ter verantwoording roepen?
Dat mag zeker, maar kan je uitleggen waar de mensen die een relatie hebben zich over moeten verantwoorden?
Citaat:
Of neen laat maar, door hopen cliché's scrollen is nogal saai. Partnerlief zou nl maar eens moeten controleren wat de wederhelft op de pc heeft ingetikt over hoe hij/zij werkelijk over zijn relatie denkt...
Uiteraard controleert partnerlief nauwgezet wat ik op de pc intik. Waarom anders noem ik hem hier vaak mijn Heer en Meester, dacht je?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be