Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 10:41   #81
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik wil niet zeggen dat clusterbommen niet onmenselijk zijn, maar ik heb dit altijd zo vreemd gevonden, clusterbommen verbieden in oorlog lijkt zowat op vragen niet onder de gordel te slaan bij een straatgevecht
Oud 5 januari 2009, 10:58   #82
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Toch wel.
Clusterbommen worden vooral gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal ontploffen; op deze manier zaaien ze terreur bij de burgerbevolking gedurende jaren. Zie Libanon.
Internationaal rechts is voor u van geen tel dus? Iets is een oorlogsmisdaad als u dat vindt en voor de rest kan het hele oorlogsrecht maar op een hoopje gegooid worden?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:01   #83
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En het doden van kinderen ook niet, en het beschieten van huizen evenmin en het breken van armen en benen nog minder, en het opsluiten van een hoop mensen in gigantische kamp evenmin, en het inpikken van land zeker niet en... Wat vertelt u toch allemaal.

U zou beter wat nadenken in plaats van u zich formeel aan definities te houden.
Ik denk tenminste na. Voor u zijn feiten en internationaal recht van geen tel. Alleen emoties tellen blijkbaar voor u. Als u voor een rechter gebracht wordt meent u dan ook dat die maar op zijn goed gevoel moet rechtsprteken of hebt u toch liefst dat hij zich aan de wet houdt?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:28   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Over de onmenselijkheid van het conflict spreek ik me niet uit.

Maar het feitje dat niemand beseft dat clustermunitie een veel bredere lading dekt dan bijvoorbeeld landmijnen gezaaid met een vliegtuig .

Simpel gezegd ,clustermunitie is een soort munitie waar dat 1 grote lading vervangen is door meerdere verspreidbare ladingen. Sommige soorten clustermunitie zijn bedoeld om bij inslag te ontploffen, anderen op een bepaalde hoogte (shrapnelladingen, zeer handig tegen "zachte" doelwitten.) en nog anderen zijn bedoeld als landmijnen, om de toegang tot een bepaald gebied te ontzeggen totdat ze opgeruimd zijn.
De meest "leuke" die ik ken is de gemengde lading om vliegvelden onbruikbaar te maken. Een deel ontploft nadat ze in de gond inslagen en maken zou kraters. Een ander deel ontploft pas later of fungeerd als landmijn, om zo de herstelploegen het leven zuur te maken.
Oud 5 januari 2009, 11:58   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Geschiedenis was zeker nooit uw sterkste vak?
.
Dus u ontkent dat het verzet tegen de Duitse bezetter op medewerking van de bevolking kon rekenen?
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:03   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dus u ontkent dat het verzet tegen de Duitse bezetter op medewerking van de bevolking kon rekenen?
U ontkent dat de Duitse bezetter op de hulp van een deel van de bezette bevolking kon rekenen?
Oud 5 januari 2009, 12:07   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U ontkent dat de Duitse bezetter op de hulp van een deel van de bezette bevolking kon rekenen?
Daar ging het dus niet over. Het ging over de vraag of het verzet al dan niet op medewerking van de burgerbevolking kon rekenen.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:09   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ging het dus niet over. Het ging over de vraag of het verzet al dan niet op medewerking van de burgerbevolking kon rekenen.
U zegt dus van de hele burgerbevolking. Da's goed om te weten.
Oud 5 januari 2009, 12:09   #89
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zegt dus van de hele burgerbevolking. Da's goed om te weten.
Die "hele" heb jij toegevoegd. Je moet lezen wat er staat.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2009 om 12:10.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:10   #90
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De meest "leuke" die ik ken is de gemengde lading om vliegvelden onbruikbaar te maken. Een deel ontploft nadat ze in de gond inslagen en maken zou kraters. Een ander deel ontploft pas later of fungeerd als landmijn, om zo de herstelploegen het leven zuur te maken.

"Leuke" ahum

Nu kan ik er nog onkomen dat je dat tuig gebruikt tegen soldaten en vliegvelden. Maar in dichtbevolkt stedelijk gebied ?Dat is onmenselijk! Net zoals ze in Libanon hebben gedaan, met NA de oorlog nog veel burgerslachtoffers tot gevolg. Belgische ontmijningssodaten zijn er nog door verwond dacht ik.
.
roodhaar is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:16   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
"Leuke" ahum

Nu kan ik er nog onkomen dat je dat tuig gebruikt tegen soldaten en vliegvelden. Maar in dichtbevolkt stedelijk gebied ?Dat is onmenselijk! Net zoals ze in Libanon hebben gedaan, met NA de oorlog nog veel burgerslachtoffers tot gevolg. Belgische ontmijningssodaten zijn er nog door verwond dacht ik.
Er is een reden waarom ik dat leuk tussen aanhalingstekens plaats. Ik zou in oorlogstijd 1 van die "landingsbaanherstellers " kunnen zijn.

Maar, er zijn zoveel trukken om die "cluster"landmijnen met 100% zekerheid, en zonder kwetsbare menselijke interventie op te ruimen. Waarom gebruikt men die niet? Te duur waarschijnlijk.

En, hoeveel van de "Libanese slachtoffers" werden in de media opgevoerd als zijnde burger, en hoeveel als moedige krijger?
Oud 5 januari 2009, 12:18   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "hele" heb jij toegevoegd. Je moet lezen wat er staat.
Dat, mijn beste is gewoon een woordspelletje. U zegt burgerbevolking.
Ik zeg een deel van de burgerbevolking.

Om uw woorden anders uit te drukken. Verzetsstrijders zijn burgers, collaborateurs verraders en legitieme doelwitten in oorlog.
Oud 5 januari 2009, 12:19   #93
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Op 5.20 kan je inderdaad zien dat er klusterbommen op de stad worden gedropt....

Niet te verwonderen als je weet hoe ze denken over al wie niet zionist is...

Talmud:

Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men"). Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

Yebamoth 98a. All Gentile children are animals.

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the Gentiles should all be killed").

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5). Rabbi Yaacov Perrin says, "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." (NY Daily News, Feb. 28, 1994, p.6).

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:24   #94
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Op 5.20 kan je inderdaad zien dat er klusterbommen op de stad worden gedropt....

Niet te verwonderen als je weet hoe ze denken over al wie niet zionist is...

Talmud:

Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men"). Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

Yebamoth 98a. All Gentile children are animals.

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the Gentiles should all be killed").

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5). Rabbi Yaacov Perrin says, "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." (NY Daily News, Feb. 28, 1994, p.6).
Hij is er weer met zijn Talmud
Oud 5 januari 2009, 12:42   #95
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Hij is er weer met zijn Talmud
begrijp je weglachen niet erg goed .

as je punt is, dat elke godsdienst zijn onmenselijke verzen kent, ok.

Maar als je ziet wat Israel doet, lijken ze de Palestijnen al lang niet meer te beschouwen als mensen.

Bovendien zijn de twee laatste uitspraken van rabbi's blijkbaar ??
.
roodhaar is offline  
Oud 5 januari 2009, 13:03   #96
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
begrijp je weglachen niet erg goed .

as je punt is, dat elke godsdienst zijn onmenselijke verzen kent, ok.

Maar als je ziet wat Israel doet, lijken ze de Palestijnen al lang niet meer te beschouwen als mensen.

Bovendien zijn de twee laatste uitspraken van rabbi's blijkbaar ??
Er bestaan al vrij lang Rabbi's hoor, net zoals een geestelijke leider bij ons in de middeleeuwen ook al 'priester' werd genoemd.
Wat ik bedoel is dat Hoogmoed telkens afkomt met de Talmud, een boek dat in Israël gewoon wordt aanzien zoals bij ons de Bijbel: Een religieus boek en meer ook niet. Hij doet telkens alsof alle Joden zo denken over anders-gelovigen.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 5 januari 2009 om 13:04.
Red_Dog is offline  
Oud 5 januari 2009, 13:16   #97
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is een reden waarom ik dat leuk tussen aanhalingstekens plaats. Ik zou in oorlogstijd 1 van die "landingsbaanherstellers " kunnen zijn.

Maar, er zijn zoveel trukken om die "cluster"landmijnen met 100% zekerheid, en zonder kwetsbare menselijke interventie op te ruimen. Waarom gebruikt men die niet? Te duur waarschijnlijk.

En, hoeveel van de "Libanese slachtoffers" werden in de media opgevoerd als zijnde burger, en hoeveel als moedige krijger?
nagenoeg alle slachtoffers van clusterbommen zijn gewone burgers, zoals boeren, herders, spelende kinderen.

Clusterbommen blijven dood en verderf zaaien, jaren nadat ze gedropt zijn. Diegene die ze dropt weet heel goed dat ze nog vele slachtoffers zullen maken, lang na een conflict, dat is ook de reden waarom ze vooral gebruikt worden door naties die zich niets van rechtsregels aantrekken.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 5 januari 2009, 13:42   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill. Ik verdedig het gebruik van clusterbommen niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
En net zoals "gewone" landmijnen "zien" de toegangsontzeggende wapens het verschil niet tussen soldaat, vrijheidsstrijder of burger.
Oud 5 januari 2009, 15:14   #99
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
nagenoeg alle slachtoffers van clusterbommen zijn gewone burgers, zoals boeren, herders, spelende kinderen.

Dat is niet waar.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:14   #100
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Goodwill. Ik verdedig het gebruik van clusterbommen niet.

En net zoals "gewone" landmijnen "zien" de toegangsontzeggende wapens het verschil niet tussen soldaat, vrijheidsstrijder of burger.

Clusterbommen zijn GEEN landmijnen.
Jozef Ostyn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be