Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 03:38   #81
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
De Islam heeft mij nooit geleerd iemand te haten, integendeel. "Jihad" is ook zoiets dat verkeerd wordt begrepen hier. Jihad vertelt dat als je uw leven geeft voor de verdediging van uw familie, land of geloof, dat je dan in de hemel belandt. Velen gebruiken dit natuurlijk om aanslagen te plegen terwijl ze vergeten dat er letterlijk in de koran staat dat iemand die 1 onschuldig leven neemt, gestraft zal worden alsof hij de hele mensheid heeft uitgeroeid. Onlangs heb ik ergens gelezen dat ze in Pakistan weigerden om een Islamitische begrafenis te geven aan een persoon die een aanslag pleegde en dat vind ik een heel mooi precedent.

Het is geen geheim dat in veel gebieden moslims worden onderdrukt en in heel moeilijke omstandigheiden leven, ze hebben in heel veel gevallen geen opleiding gekregen. Deze mensen zijn dan vatbaar voor organisaties die hun als het ware brainwashen en hemel beloven. Het feit dat de VS ook is aan propaganda doet om alle moslims die zich verzetten tegen hun imperialisme te labelen als teroristen help het imago van een moslim ook niet.
Ow dat is grappig gezien de VS voor massa-immigratie van jouw soort naar het Westen is!
Oud 19 januari 2009, 13:14   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

The Hunter geeft anders wel toe dat de belabberde situatie van moslims te wijten is aan hun broedrs.Nergens is analfabetisme, laaggeletterdheid en armoede zo groot als in veel moslimlanden, logisch dus dat die mensen liever ook in het Westen wonen waar opleiding, voorzien in je levenonderhoud een basisrecht is voor iedereen.
Verzet tegen imperialisme???
Zo kun je het zaaien van terreur uit naam van Allah toch moeilijk goedpraten.
Jihad best Hunter zou moeten staa'n voor innerlijke strijd 'om het goede te doen, voor moslims wat de koran voorschrijft dus.
Met uw visie op 'verdedigen' heeft het weinig te maken.
Dat dit wel gebeurt komt juist omdat 'ware' moslims ook redeneren dat Djihaad de plicht is om de belangen van moslims wereldwijd te verdedigen,voor de een liefst zonder maar voor anderen wel degelijk met terreur.

Laatst gewijzigd door alice : 19 januari 2009 om 13:15.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 23:02   #83
/Sarah/
Partijlid

Standaard

idd... en er zijn meer mensen die er zo over denken dan jij allen
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 16:27   #84
vesivius
Partijlid

Standaard

Dat weet ik wel, fundamentalisten zijn er in overvloed onder de islamitische theocratieën, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims fundamentalisten zijn of moeten zijn.

Ik ben het volledig eens met wat Smiley op dit forum neerschrijft. En aan alle PC nogmaals het zijn niet de fundi's maar de gewone moslims die:
aparte zwem uren eisen voor hun vrouwen
halal voedsel eisen in de gemeenschaps scholen
De christelijke(?) feestdagen willen afschaffen
De hoofddoek (als bescherming voor hun vrouwelijk schoon) willen promoten
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 16:31   #85
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
waarom denk je dat vreemdeling-bashen verschoven is naar islam-bashen ?
Omdat mensen die zich daarmee bezig houden altijd het gemakkelijkste doelwit zullen kiezen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 16:36   #86
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Omdat mensen die zich daarmee bezig houden altijd het gemakkelijkste doelwit zullen kiezen.

Inderdaad het gemakkelijkste doelwit. Vraag maar aan Theo Van Gogh, Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, of de mensen die cartoons gemaakt hebben...
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 16:38   #87
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Inderdaad het gemakkelijkste doelwit. Vraag maar aan Theo Van Gogh, Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, of de mensen die cartoons gemaakt hebben...
*geeuw*
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 16:56   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Ik ben een moslim en ben daar trots op, maar in tegenstelling tot de meeste moslims hier ben ik Europees opgevoed en voel ik me in de eerste plaats Antwerpenaar. Ik keur elke vorm van agressie af en veroordeel bijvoorbeeld de betogingen die onlangs in Borgerhout plaatsvonden scherp. Ik kan ook ergens begrijpen dat veel Vlamingen op het Vlaams Belang stemmen, maar wat ik niet begrijp is het anti-Islam beleid van het VB. In de eerste plaats heeft Islam niks te maken met de voornaamste dingen die de doorsnee Vlaming storen aan de alochtonen, maar ligt het probleem in de cultuur van die mensen en heel vaak ook in de opvoeding (wat ergens een direct gevolg is van cultuur).

Het Islam verbiedt bijvoorbeeld diefstal, agressie, ... het Islam bevordert integratie en vertelt de mensen dat ze zich moeten aanpassen aan het land waar ze zich bevinden, dat ze respect moeten hebben voor hun medemens, ...
Het grote probleem is dat de Islam ziek is in veel landen in west Europa, daarmee bedoel ik dat het gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden. De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen! Wat ik vooral wil zeggen is dat de Islam in essentie een heel mooie godsdienst is, maar het wordt te vaak verwisseld met culturen, gewoontes en slechte interpetaties en daardoor krijgt het onterecht een slechte naam.

Een laatste punt nog: niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim, niet iedereen die zegt dat hij iets doet omwille van Islam, het ook om die reden doet.
Waarschijnlijk is het afkeer van de Islam zo groot dat er weinig gehoor zullen geven aan wat ik hierboven schreef, maar ik wou mijn mening erover even kwijt.
Plaats jullie schotelantenne eens op Belgische zenden ipv aljazeera
Wordt nu eens echt Belg en volg Thuis of Familie op TV

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 januari 2009 om 16:57.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 23:50   #89
marjan
Burgemeester

Standaard

Hunter en Layla

Niet alle allochtonen zijn moslims.
Deze associatie berust op een vooroordeel en onwetendheid. Ga in het Atlasgebouw eens de brochure halen 'gids voor en levensbeschouwelijk Antwerpen'. Zodat jullie en de zovele anderen eens gaan inzien dat onder allochtonen minstens 20 verschillende al dan niet confessionele levensbeschouwingen bestaan......Allochtonen worden te veel over één kam gescheerd, terwijl er zoveel diversiteit betaat wat betreft godsdienst.....enz.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 05:21   #90
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wordt nu eens echt Belg en volg Thuis of Familie op TV

Euh ... liever niet. Dank u wel.
Oud 6 februari 2009, 11:37   #91
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

"Dat weet ik wel, fundamentalisten zijn er in overvloed onder de islamitische theocratieën, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims fundamentalisten zijn of moeten zijn."
De kwestie is dat in de Islam de fundamentalisten de beste papieren hebben. Of eigenlijk: de enige papieren. In alle theologische discussies zijn zij aan de winnende hand. De 'gematigd' levende Moslims hebben geen echt weerwoord.

Over het over 1 kam scheren van allochtonen: Daar zijn vele van hun zeer kwaad over. Die willen niet steeds op 1 hoop gegooid worden met de 'allahtonen' als je begrijpt wat ik bedoel.

Een eindje terug kwam het bekende Koraan-citaat: "terwijl ze vergeten dat er letterlijk in de koran staat dat iemand die 1 onschuldig leven neemt, gestraft zal worden alsof hij de hele mensheid heeft uitgeroeid."
Uitspraken in de Koraan zijn vaak gerelateerd aan de omstandigheden van toen. Dit is met deze uitspraak ook zo. Volgens de Hadith werd dit gezegd toen Mo een boodschapper naar de Joden stuurde. De vertaling zou moeten zijn: "wie mijn boodschapper dood, valt mijn hele gemeenschap aan en wordt daarvoor gestraft". De Koraan staat vol met 'straffen' voor van alles en nog wat.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 15:48   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marjan; uiteraard is er een grote diversiteit onder allochtonen en dus ook onder moslims.
Maar waarom moeten we daarvoor naar het Atlasgebouw die gids halen?
Denkt u dat die gids weergeeft waar verenigingen voor staan? Niet; en dus hoeft niemand die te halen om de diverstieit te kennen.
IK heb de indruk dat maar al te vaak van Vlamingen wordt verwacht dat hun tolerantie automatisch leidt tot integratie van de ander.
Niets is minder waar; dat dit niet doordringt tot het Atlesgebouw is erg jammer!
Oud 7 februari 2009, 15:20   #93
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat dan weer versterkt wordt door de verhalen over hele gewone brave moslims, die op een bepaald moment in hun leven blijkbaar ineens het licht zien en veranderen in zo'n fundamenteel exemplaar ...
Ja, kijk, dan kun je meteen ook elke mei '68-er als RAF-terrorist bestempelen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 16:16   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus volgens Kallikles bestaat er geen radicalisering onder een groep moslims?
Het zijn nochtans vooral de nazaten van 'gematigden' die je hierin terug vindt, zou dat met de nazaten van mei 68 ook zou zijn denkt u?
Oud 7 februari 2009, 16:51   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus volgens Kallikles bestaat er geen radicalisering onder een groep moslims?
Het zijn nochtans vooral de nazaten van 'gematigden' die je hierin terug vindt, zou dat met de nazaten van mei 68 ook zou zijn denkt u?
Bepaalde vrienden van Joschka Fischer zijn bij de RAF verzeild geraakt. Maakt dit Joschka tot een terrorist? Doet dit afbreuk aan zijn credibiliteit?
Oud 7 februari 2009, 17:02   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is appelen met peren vergelijken;wanneer de ene moslim de andere aanzet tot het strikt interpreteren van de leer en daarbij aanzet tot conflict binnen een niet islamitische samenleving kan je moelijk zeggen dat er geen verantwoordelijkheid is.

Laatst gewijzigd door alice : 7 februari 2009 om 17:02.
Oud 7 februari 2009, 17:11   #97
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is appelen met peren vergelijken;wanneer de ene moslim de andere aanzet tot het strikt interpreteren van de leer en daarbij aanzet tot conflict binnen een niet islamitische samenleving kan je moelijk zeggen dat er geen verantwoordelijkheid is.
En wanneer de ene marxist de andere aanzet tot het strikt interpreteren van de Marxistische leer binnen een kapitalistische samenleving, is die man dan medeverantwoordelijk voor het RAF-terrorisme?
Oud 7 februari 2009, 23:52   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie dit anders, organisaties en mensen die jongeren aanzetten via strikt islamitische leer tot conflict binnen deze samenleving zijn schuldig aan de prblemen hier in Vlaanderen maar daarom niet voor terrorisme zoals we zagen in Londen of Madrid.
Oud 8 februari 2009, 16:00   #99
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu zijn we wel heel sterk afgedwaald van Anna List's quote, waarop ik reageerde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
wat dan weer versterkt wordt door de verhalen over hele gewone brave moslims, die op een bepaald moment in hun leven blijkbaar ineens het licht zien en veranderen in zo'n fundamenteel exemplaar ...
Ik zal het dus nog maar eens herhalen - want je hebt het niet begrepen - op die manier kon je tijdens de Koude Oorlog elk vakbondslid verdacht maken "door de verhalen over hele gewone brave vakbonders, die op een bepaald moment in hun leven blijkbaar ineens het licht zien en veranderen in zo'n communistisch spion."
Oud 8 februari 2009, 16:33   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb u wel begrepen maar ben het grondig met u oneens; mag dit?
Ik kan persoonlijk getuigen dat wel degelijk radicale groeperingen jongeren aanzetten tot geweld tegenover andersdenkenden, het gaat me dus niet om 'beeldvorming 'maar ervaring met dat onderwerp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be