Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 11:32   #81
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De pop moest Sharon voorstellen. Niet 'een' jood maar een zeer specifieke jood. een klootzak, met name. dat kan niet van alle joden gezegd worden.
Jokkebrok. De pop was een Chassied met lange krollekes. Een Antwerpse jood, uitbeeldend dus, en niet Sharon.
Depth of Field is offline  
Oud 11 januari 2009, 11:33   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Waarom was jij niet aanwezig op de betoging tegen de oorlog in Oost-Congo?

Waarom stond je daar niet met een bordje "HOW MUCH LONGER WILL WE TOLERATE MASS MURDER?"

Of vind je een 5.000.000 doden op een kleine tien jaar niet voldoende?
Of vind je dat het daar geen mensen zijn? Of dat die mensen minder mens zijn?
Ik kan niet overal tegelijkertijd aanwezig zijn. U wel?

En u hoeft het van mij niet aan te nemen, hoor, maar ook voor Congo ben ik al uit m'n kot gekomen, indien niet hier op 't forum, dan toch minstens al 'in real life'.

Nu content?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 11 januari 2009, 11:34   #83
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben geen salonterrorist, geen extreem rechtse en ook geen uiterst linkse, ik loop zeer zeker niet achter Hamas vlaggen, scandeer geen kreten voor de Ji-haat en verbrand ook geen vlaggen.

Toch zal ik vandaag ook op de betoging aanwezig zijn.

Misschien maak ik nog snel een bordje met "HOW MUCH LONGER WILL WE TOLERATE MASS MURDER?" erop.

En als ù ook maar een beetje moed zou hebben, zou u ergens langs de kant staan met een bordje waarop staat : "GEEN IMPORT VAN HET CONFLICT !"

Op een forum is het gemakkelijk de held uit te hangen. Te gemakkelijk.
Dan ben jij ééntje die niet van uiterst links of extreem rechts is, maar je zult wel met ze meelopen. Evenals met zij die hamas vlaggen dragen, en haatkreten in het Arabsich scanderen zoals "dood aan de joden", want dat werd me verteld door een Marokkaanse vriendin die dat gehoord had.

Het is allemaal héél erg, en indien je pro-israel bent ben je ook pro Palestijns volk.
En dan wil je maar één ding: dat het geweld STOPT. AL het geweld.

Maar de import van het conflict maakt het alleen maar erger. Het blaast alles op - letterlijk en figuurlijk, het zaait haat (de antismetische daden zijn opeens niet van de lucht: synagoges in Brussel en Charleroi werden plots Kristallnachtsgewijs ruiten ingegooid en in brand gestoken, en meer van dat onrustwekkende geweld) en het haalt de aandacht af van de 40 andere oorlogen overal ter wereld, en zelfs van de lokale problemen en de nationale politiek en de financiële crisis.

Over alle andere vreselijke situaties - zie bv Oost Congo, maar ook Darfur, Tibet, India/Pakistan, Somalië,.. - wordt dus totaal niet (meer) bericht want er is maar één ding erg ter wereld; vind je dat, met je rechtvaardigheidsgevoel als keurige burger dan normaal?

En ik laat me niet vertellen waar ik met welk bordje moet staan hoor, djimi.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 11:48   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Jokkebrok. De pop was een Chassied met lange krollekes. Een Antwerpse jood, uitbeeldend dus, en niet Sharon.
Ik was daar aanwezig en in de speech werd gezegd dat het Sharon moest voorstellen. Maar het is waar: hij leek er absoluut niet op en au fond was het een stereotiep van een jood.

Verder vond ik dat niet de meest correcte en interessante manier om ongenoegen te uiten en ten opzichte van joden in het algemeen was het nogal smakeloos en getuigend van ongevoeligheid.

Het is zoals tijdens de laatste manifestatie werd geroepen 'joden buiten, joden buiten, ...'. Men bedoelde duidelijk niet uit Gaza of de Palestijnse gebieden maar uit Antwerpen. Dat is antisemitisme en dat is een probleem.
Maar zoals de vooraanstaande joden in het UK zeggen: dat is voor een deel het resultaat van Israëls politiek.

ministe van agitatie is offline  
Oud 11 januari 2009, 11:53   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Dat ze in eerste instantie het bestaansrecht van Israël erkennen, dat zou pas een doorbraak zijn en dan zien we wel.
Ik weet niet of dit forum uitsluitend bevolkt wordt door twintigers en dertigers, en ik weet ook niet wat het geschiedenisonderwijs tegenwoordig nog waard is.

In elk geval heeft de PLO, dat was toen de vertegenwoordiger van alle Palestijnen, in 1988 het bestaansrecht van Israël officieel erkend. Dit eenvoudige feit kan je overal vinden, bv. hier.

Heeft het de Palestijnen iets opgebracht? Is de Joodse landdiefstal daardoor gestopt? Is de dagelijkse onderdrukking verminderd? Is het moorden gestopt?

Neen, het heeft er alleen maar toe geleid dat Israël nog meer kolonies bouwde, Oost-Jeruzalem inpikte, nog meer Palestijnen verjoeg van de beste gronden etc. Israël heeft de huidige Fatah-leiding kapot geregeerd zodat nu geen Palestijn er nog achter staat.

Uw zeer naïef ideetje hierboven zegt dus alleen iets over uw onervarenheid en uw onbekendheid met de recente geschiedenis.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2009 om 12:04.
E. Gidius is offline  
Oud 11 januari 2009, 12:01   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Waarom was jij niet aanwezig op de betoging tegen de oorlog in Oost-Congo?

Waarom stond je daar niet met een bordje "HOW MUCH LONGER WILL WE TOLERATE MASS MURDER?"

Of vind je een 5.000.000 doden op een kleine tien jaar niet voldoende?
Of vind je dat het daar geen mensen zijn? Of dat die mensen minder mens zijn?
Een goeie vraag. Na een allereerste, zeer snel denkoefening, zou ik zeggen: precies omdat er zoveel verdedigers van het zionistisch geweld rondlopen, én omwille van het onvoorstelbare cynisme dat de meeste van deze verdedigers aan de dag leggen.

Dat men dus zonder enige gewetenswroeging mag moorden, vrouwen en kinderen incluis, om "Israël te beschermen".

Dat massale fanatisme en cynisme vindt men niet in die mate bij bv. het conflict in Oost-Congo, integendeel spreken de meeste landen zich daartegen uit in plaats van ervoor.

Dat is imho wat de perceptie van dit conflict in de publieke opinie zo verschillend maakt van andere conflicten.

En als we wat dieper zouden gaan graven, gaan we meer dan waarschijnlijk stoten op de uitverkorenheid van het Joodse volk en vooral op de uniciteit van de holocaust die oneindig veel erger is (zelfs bij wet vastgelegd) dan gelijk welke andere genocide.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2009 om 12:02.
E. Gidius is offline  
Oud 11 januari 2009, 12:22   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

...

1. Over alle andere vreselijke situaties - zie bv Oost Congo, maar ook Darfur, Tibet, India/Pakistan, Somalië,.. - wordt dus totaal niet (meer) bericht want er is maar één ding erg ter wereld; vind je dat, met je rechtvaardigheidsgevoel als keurige burger dan normaal?

2. En ik laat me niet vertellen waar ik met welk bordje moet staan hoor, djimi.
1. Of ik een keurige burger ben, laat ik in het midden. Maar ik vind nog slechts weinig dingen 'normaal'.

2. Ik wilde u enkel helpen met een suggestie waarmee u uw geloofwaardigheid hier zoudt kunnen herstellen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:44   #88
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach ja, als het ik het me goed herinner, en dat doe ik; Was u niet degene die vond dat de Joden de holocaust over zichzelf hebben afgeroepen?
Neen, dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gewoon de vraag gesteld of ze niet door hun gedrag en een heel moeilijke integratie de antipathie van anderen hebben aangewakkerd. In het Bilu-manifest uit 1882 ( ik zal hem opzoeken voor u ) zeggen ze dat trouwens zelf : onze integratie in Europa is mislukt en daarom moeten we terug naar Zion. Dat was voor de holocaust.
Men zou ook de link naar vandaag kunnen zetten. De regering van Israël maakt zich behoorlijk 'onsympathiek' in de wereld en het is een feit dat goed geïntegreerde Joden nooit gedacht hebben om te verhuizen naar een oorlogsgebied. Meestal waren het rellende colonisten die dit waanzinnig idee hadden de laatste decennia.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 januari 2009 om 14:46.
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:12   #89
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan niet overal tegelijkertijd aanwezig zijn. U wel?

Nu content?
Ja, zeer content!
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:22   #90
PollyCorrect

Standaard

Het importeren van het conflict is volop bezig in Brussel, zo hoorde ik op de radio.

Ben benieuwd naar de foto's, met hamas en hezbollah vlaggen, en het verbranden van vlaggen van andere landen. Bij de vorige feestelijkheden in Brussel en Antwerpen heeft de VRT die beelden angstvallig vermeden namelijk. Ik heb wel elders foto's gezien van de import club, met varken Nasrallah op kop.

Ondertussen is er een verkeer mogelijk tussen de Zuidlaan en het de Brouckèreplein. Nog zo'n import toestand dus.

Ziehier wat de Vredes Demonstranten brulden in Fort Lauderdale:

http://www.foxnews.com/video/index.h...stId=undefined

Hoezo geen import van het conflict door de moslims overal ter wereld om er antisemitische haat van te maken? U ziet in die video een Amerikaanse moslima met Pallie en hamas attire, die brult: "Go back to the oven, what you need is a big oven!"

Vrede sluiten, met dat soort mensen? Begin er maar aan.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 11 januari 2009 om 15:24.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:35   #91
PollyCorrect

Standaard

Import van conflict op vorige demonstraties, zoals dit voorbeeld, een pamflet dat werd verspreid door AEL (zie foto op link):

Citaat:
De joden hebben alweer aanslagen gepleegd in Gaza tegen de Palestijnen.Het is verschrikkelijk om te zien hoe onze broeders en zusters al het geweld en alle haat moeten doorstaan. De joden zeiden dat dit nog maar een begin is.

Onze geliefde profeet Mohammed zei ….. “De dag zal aanbreken wanneer de moslims tegen de joden vechten…Neem de joden en christenen niet tot uw vrienden, voorwaar ze zijn elkaars vrienden”

Laten we allen bekend maken dat we onze geliefde broeders en zusters NIET vergeten zijn, laten we ervoor zorgen dat we gehoord zullen worden.

As Salaam ….
http://1.bp.blogspot.com/_oqXpnURgYX...PICT0212_9.JPG

Noteer het verschil dat gemaakt wordt tussen Israel/de joden.
En hoe bevriend onze moslim vrienden wel zijn met de christenen.

En terwijl ze oproepen tot haat jegens joden en christenen, zetten ze maar "no more violence" onder, want dat staat goed voor de camera's...

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 11 januari 2009 om 15:35.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:44   #92
PollyCorrect

Standaard

Tienduizend mensen lopen mee voor het importeren van het conflict in België:

deredactie.be

Citaat:
Duizenden betogen tegen geweld in Gazastrook

(Belga)

zo 11/01/09 15:24 - In Brussel betogen naar schatting ruim 10.000 mensen tegen het geweld in de Gazastrook. Ook de joodse gemeenschap houdt een manifestatie, in Antwerpen.
Vanmiddag waren aan het Zuidstation in Brussel duizenden mensen samengestroomd om te betogen tegen het Israëlische geweld.

(Belga) De manifestatie gaat uit van een zestigtal organisaties uit de Derde Wereldbeweging, vakbonden en de culturele wereld.

De meeste betogers komen uit de allochtone gemeenschap. Ze eisen de onmiddellijke stopzetting van het geweld tegen Palestijnse burgers en vragen ook de opschorting van de akkoorden tussen de Europese Unie en Israël.

De betoging is rond 15 uur van start gegaan en trekt via de Zuidlaan, Lemonnierlaan, Anspachlaan en Jacqmainlaan naar de Albert II-laan. Bij het Noordstation is een podium opgetrokken.

"Israël handelt uit zelfverdediging"
In Antwerpen kwamen enkele honderden leden van de joodse gemeenschap bijeen in het Albertpark.

Ze vroegen begrip voor het Israelische militaire optreden in Gaza. "Israël handelt uit zelfverdediging", zeggen ze.

Volgens de manifestanten zijn de berichten in de pers eenzijdig. Ze vinden ook dat de gebeurtenissen in het Midden-Oosten hier weer het anti-semitisme aanwakkeren.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:59   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo geen import van het conflict door de moslims overal ter wereld om er antisemitische haat van te maken? U ziet in die video een Amerikaanse moslima met Pallie en hamas attire, die brult: "Go back to the oven, what you need is a big oven!"
Niet erg kies, noch verstandig. Maar als mijn kind vanuit een Apache-helikopter uiteengeblazen was tijdens het voetballen (enkele dagen geleden gebeurd), zou ik misschien ook zoiets kunnen schreeuwen.
Oud 11 januari 2009, 16:06   #94
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet erg kies, noch verstandig. Maar als mijn kind vanuit een Apache-helikopter uiteengeblazen was tijdens het voetballen (enkele dagen geleden gebeurd), zou ik misschien ook zoiets kunnen schreeuwen.

Hoe weet gij dat die Amerikaanse moslima haar kind door een Apache is uiteengeblazen? Of is het haar blinde, religieuze haat die geuit wordt?

Laatst gewijzigd door longhorn : 11 januari 2009 om 16:07.
longhorn is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:17   #95
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Maar zoals de vooraanstaande joden in het UK zeggen: dat is voor een deel het resultaat van Israëls politiek.
Nu ben ik in de war, beroepsagitator.

Typen van uw slag hebben altijd bij hoog en laag beweerd dat anti-Zionisme totaal verschillend is van anti-Semitisme.

Maar nu geeft ge eindelijk toe dat dat niet waar is?
Depth of Field is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:24   #96
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Nu ben ik in de war, beroepsagitator.

Typen van uw slag hebben altijd bij hoog en laag beweerd dat anti-Zionisme totaal verschillend is van anti-Semitisme.

Maar nu geeft ge eindelijk toe dat dat niet waar is?
Wow. Bravo, Depth. Mits een beetje ge-agiteer komt het schuim toch bovendrijven hé.

Yves Leterme had het anders héél goed door en heeft het ook uitstekend verwoord, hoe het nieuwe antizionisme een moderne vorm van antisemitisme is die niet getolereerd mag worden.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:29   #97
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wow. Bravo, Depth. Mits een beetje ge-agiteer komt het schuim toch bovendrijven hé.

Yves Leterme had het anders héél goed door en heeft het ook uitstekend verwoord, hoe het nieuwe antizionisme een moderne vorm van antisemitisme is die niet getolereerd mag worden.
Als je niet wilt dat dit giftige conflict wordt geïmporteerd naar dit land, waarom doe je er dan zo geestdriftig aan mee?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 januari 2009 om 16:33.
Flippend Rund is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:45   #98
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antizionisme kan redelijk gemakkelijk begrepen worden, antisemitisme nooit. Begrijpelijk dat hij het verschil niet snapt, deed hij al met eenvoudige liedjes als de Brabançonne en de Marseillaise.
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 17:08   #99
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je niet wilt dat dit giftige conflict wordt geïmporteerd naar dit land, waarom doe je er dan zo geestdriftig aan mee?
Je hebt in zekere zin gelijk, Flip.

Jouw kreet van die ene dag heeft me trouwens flink geïnspireerd,
toen je durfde te zeggen dat we ons er veel minder zouden mee moeten bemoeien
en dat het dan snel afgelopen zal zijn.

Ik geloof daar nog steeds in.

En ja, ik moet ophouden met mijn energie te stoppen, niet zozeer in de Import, maar wel in de importeerders van het conflict.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 17:12   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wie dat ontkent is een leugenaar. Zie maar zelf op de foto en lees de commentaren in de kranten er maar op na. (hieronder een paar voorbeelden.

"... er werd een pop, met pijpekrullen, keppel en een baard in brand gestoken bij het einde van de betoging. Nu weerklonken duidelijk de kreten “JODEN BUITEN“... (bron JAB)

"... Ondertussen werd aan een van de basketbalpalen wel een pop verbrand die symbool stond voor een orthodoxe jood...." (bron GVA)

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 januari 2009 om 17:15.
Antoon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be