Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 18:03   #81
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
België stelt op internationaal vlak al heel wat meer voor. Wij laten ons tenminst niet doen door groot machten. Nederland stelt minder voor dan u denkt. In de feiten is Nederland trouwens een vazal van Uncle Sam. Wij niet. Overlaatst (gisteren geloof ik) zag ik nog op de Nederlandse TV, beelden van Balkenende op bezoek bij Bush. Hij stond er echt als een schooljongen en wist geen blijf met zijn handen, zo verbluft en beteuterd was de man dat hij op het Witte Huis met Bush (één van slechtse president die de VS ooit had) op de foto mocht staan. En Verhaegen is de echo van Condoleeza. Dat heerschap (ook is het een Limburger) is nu echt een lakei van de USA. En dan spreek ik nog niet van Jaap De Hoop Schepper . Deze boog telkens zo diep voor Bush wanneer hij hem een hand gaf, dat hij bijna in tweeën brak.

Dan was Michel toch van een ander kaliber. En vrije onfhankelijke liberaal!
vlaanderen kan leren van nederland (volwassener politiek) en omgekeerd (niet dansen naar de grootmachten).

btw samen vormt Vlaanderen-Nederland zelf een economische Nederlandstalige grootmacht in Europa dus waarom zouden we moeten luisteren naar de VS, VK, Frankrijk of Duitsland.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:05   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België stelt op internationaal vlak al heel wat meer voor. Wij laten ons tenminst niet doen door groot machten. Nederland stelt minder voor dan u denkt. In de feiten is Nederland trouwens een vazal van Uncle Sam. Wij niet. Overlaatst (gisteren geloof ik) zag ik nog op de Nederlandse TV, beelden van Balkenende op bezoek bij Bush. Hij stond er echt als een schooljongen en wist geen blijf met zijn handen, zo verbluft en beteuterd was de man dat hij op het Witte Huis met Bush (één van slechtse president die de VS ooit had) op de foto mocht staan. En Verhaegen is de echo van Condoleeza. Dat heerschap (ook is het een Limburger) is nu echt een lakei van de USA. En dan spreek ik nog niet van Jaap De Hoop Schepper . Deze boog telkens zo diep voor Bush wanneer hij hem een hand gaf, dat hij bijna in tweeën brak.

Dan was Michel toch van een ander kaliber. En vrije onfhankelijke liberaal!
Allemaal niet van belang. Is uw zoveelste ''jamaar, Nederland is helemaal niet beter dan België!''-post. Zo'n afweging is Groot-Nederland niet. Als het enkel een kosten-en-baten analyse was geweest was Vlaanderen namelijk allang aangesloten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:08   #83
Shadowke

Standaard

dat noemt men nou letterlijk en figuurlijk 'de nagel op de kop'.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 januari 2009 om 18:08.
Oud 18 januari 2009, 18:14   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Allemaal niet van belang. Is uw zoveelste ''jamaar, Nederland is helemaal niet beter dan België!''-post. Zo'n afweging is Groot-Nederland niet. Als het enkel een kosten-en-baten analyse was geweest was Vlaanderen namelijk allang aangesloten.
Natuurlijk is dat van belang. Het onderstreept alleen dat wij uw constructie niet nodig hebben. We trekken onze plan wel. Overigens, wij doen het evengoed als u op economisch vlak. En als wij zoveel aardgas hadden als u, dan zouden we het stukken beter doen dan u. Ik zie geen enkel voordeel in een kunstmatige entiteit ' De Verenigde Nederlanden'.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 18:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:19   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat van belang. Het onderstreept alleen dat wij uw constructie niet nodig hebben. We trekken onze plan wel.
Als België democratisch was, had je recht van spreken. Vlaanderen onafhankelijk of bij Nederland, dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Ik wil gewoon het beste voor mijn familie.
Citaat:
Overigens, wij doen het evengoed als u op economisch vlak. En als wij zoveel aardgas hadden als u, dan zouden het stukken beter doen dan u.
Als wij Brussel (= Europese instellingen) hadden...
Als wij zo'n grote wapenindustrie hadden...
Als als als...
Oud 18 januari 2009, 18:19   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkel voordeel in een kunstmatige entiteit ' De Verenigde Nederlanden'.
Wow... gaan we hypocrisie in de discussie gooien?
Oud 18 januari 2009, 18:54   #87
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Als België democratisch was, had je recht van spreken. Vlaanderen onafhankelijk of bij Nederland, dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Ik wil gewoon het beste voor mijn familie.

Als wij Brussel (= Europese instellingen) hadden...
Als wij zo'n grote wapenindustrie hadden...
Als als als...[/
QUOTE]
U moet ernstig blijven. U kunt toch de gigantische inkomsten van de Nederlandse gasbel niet zomaar wegcijferen of negeren. Wij hebben geen inkomsten van gas. 0.00 Euro. En nochtans hadden wij tijdens de regeringen Verhofstadt betere economische prestaties dan Nederland. Maar in tijden van financiële crisis zoals nu, komt zo'n gasbel natuurlijk goed van pas. En die hebben we niet.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 19:00.
Oud 18 januari 2009, 18:58   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow... gaan we hypocrisie in de discussie gooien?
Ik begrijp niet wat u bedoelt.
Oud 18 januari 2009, 19:00   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet ernstig blijven. U kunt toch de gigantische inkomsten van de Nederlandse gasbel niet zomaar wegcijferen. Wij hebben geen inkomsten van gas. 0.00 Euro.
De gasbel draagt welgeteld 1,7% bij aan ons BNP. Niet de belangrijkste troef van een land, lijkt me. (gasbaten 2009 geschat op 13 miljard/ BNP 768 miljard x 100%)
Citaat:
En nochtans hadden wij tijdens de regeringen Verhofstadt betere economische prestaties dan Nederland. Maar in tijden van finaciële crisis, komt zo'n gasbel natuurlijk goed van pas. En die hebben we niet.
Ieder land heeft te maken met conjuncturele crises, ook België. Op andere tijdstippen, maar toch. Een gasbel is alleen handig als je Keynesiaans beleid wil gaan voeren. Maar dat werkt dus niet.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 januari 2009 om 19:03.
Oud 18 januari 2009, 19:02   #90
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat u bedoelt.
België is hét schoolvoorbeeld van een artificiële staat.
Oud 18 januari 2009, 19:26   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets te 'hèt schoolvoorbeeld'. Vele staten zijn artificieel. Kijk naar Canada (Québec), Spanje (Basken, Catalanen), Groot-Brittanie (Schotten), Zwitsers (Italiaanssprekenden, Franssprekenden, Helvetisch sprekenden), en zo kan ik nog een tijdje verder gaan. Zelf uw Nederlands Limburg is artificieel.

Moest ik in u plaats zijn, zou toch wat voorzichtig zijn vooraleer u het woord hypocrisie gebruikt. U wilt de ene artificiële staat vervangen door een andere artificiële staat. Niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 19:26.
Oud 18 januari 2009, 19:30   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets te 'hèt schoolvoorbeeld'. Vele staten zijn artificieel. Kijk naar Canada (Québec), Spanje (Basken, Catalanen), Groot-Brittanie (Schotten), Zwitsers (Italiaanssprekenden, Franssprekenden, Helvetisch sprekenden), en zo kan ik nog een tijdje verder gaan. Zelf uw Nederlands Limburg is artificieel.

Moest ik in u plaats zijn, zou toch wat voorzichtig zijn vooraleer u het woord hypocrisie gebruikt. U wilt de ene artificiële staat vervangen door een andere artificiële staat. Niet meer en niet minder.
België is een land dat ontstaan is bij de gratie van de toemalige grootmachten. Er was geen Belgisch volk, de opstandelingen vochten niet voor een Belgisch land, geen Belgische taal, geen Belgische wat-dan-ook. De koning werd geïmporteerd, en het regime heeft geprobeerd de diversiteit uit te roeien om er een cliché natiestaat van te maken, wat tot op de dag van vandaag is mislukt. Een reden waarom veel Vlamingen met zoveel gemengde gevoelens over België spreken en denken.
Oud 18 januari 2009, 19:41   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
België is een land dat ontstaan is bij de gratie van de toemalige grootmachten. Er was geen Belgisch volk, de opstandelingen vochten niet voor een Belgisch land, geen Belgische taal, geen Belgische wat-dan-ook. De koning werd geïmporteerd, en het regime heeft geprobeerd de diversiteit uit te roeien om er een cliché natiestaat van te maken, wat tot op de dag van vandaag is mislukt. Een reden waarom veel Vlamingen met zoveel gemengde gevoelens over België spreken en denken.
Maar er bestond evenmin een Hollands 'volk' of Nederlands 'volk' vooraleer warlord Willem van Oranje in opstand kwam tegen Spanje. Dat is pas later kunstmatig in mekaar geknutseld. Voordien bestonden er de 17 provincies, een ratjetoe van gebieden gaande van Franse Artesie, het Graafschap Vlaanderen, Antwerpen, het tweetalige Brabant, het Franse Doornik via het Duitse Luxemburg en zo tot N Overrijssel. Dus het Nederlandse volk is even kunstmatig als het Belgische! Dat vergeet men vaak ( met opzet?) te vermelden. Ik vermeld het nu dan.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 19:45.
Oud 18 januari 2009, 19:43   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er bestond evenmin een Hollands 'volk' of Nederlands 'volk' vooraleer warlord Willem van Oranje in opstand kwam tegen Spanje. Dat is pas later kunstmatig in mekaar geknutseld. Voordien bestonden er de 17 provincies, een ratjetoe van gebieden gaande van Franse Artesie, het Graafschap Vlaanderen, het Franse Doornik via het Duitse Luxemburg en zo tot N Overrijssel. Dus het Nederlandse volk is even kunstmatig als het Belgische! Dat vergeet men vaak ( met opzet?) te vermelden. Ik vermeld het nu dan.
Zo kun je alles wegrelativeren. Maar hier gaat dat niet op, om de simpele reden dat het Belgische volk nu ook nog niet bestaat.
Oud 18 januari 2009, 19:44   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Artificieel is niet noodzakelijk slecht.
Jullie 'artificiële' deltawerken zijn daar een mooi voorbeeld van.(of juist niet)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 19:48   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo kun je alles wegrelativeren. Maar hier gaat dat niet op, om de simpele reden dat het Belgische volk nu ook nog niet bestaat.
Ik relativeer niets. Ik ga in op uw ondoordachte stelling dat België een kunstmatig volk is. Uw Nederlands 'volk' is dat evenzeer. Eigenlijk is het in mekaar gebokst toen men de Spanjaarden heeft verdreven. En dan nog. Want de Friesen waren niet zo happig. En de Limburgers hebben zich nooit echt Hollands of Nederlander gevoeld gedurende lange tijd.

Natuurlijk bestaat het Belgisch volk. Ik voel me Belg. En zo zijn er velen. Maar het is niet omdat men Belg is, dat men geen Vlaming of Limburger kan zijn. U laat zich teveel op stang jagen door de Vlaams-Nationalisten op dit forum.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 19:51.
Oud 18 januari 2009, 19:51   #97
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil ik u eens een "artificiële klop" met de "onbestaande" Belgische goedendag verkopen, mijnheer de filosoferende Hollander ?

't Zou u kunnen helpen om tot realistische inzichten te komen ...

We begroeten je met plezier als je weer tot enige nuchtere positieven gekomen bent.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 19:55   #98
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Leuke discussie.

Laat me alvast beamen dat wij Hollanders inderdaad relatief direct (noem het grof) zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 19:57   #99
Shadowke

Standaard

doe geen moeite Liberalist_NL.
die twee zijn Belgiscisten die volledig geblinddoekt zijn door het Belgische anti-Nederlands en anti-Vlaams establishment

Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 januari 2009 om 19:57.
Oud 18 januari 2009, 19:57   #100
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen kan leren van Nederland (topsport, ondernemingszin) en omgekeerd (sociale zekerheid, onderwijs).
Hier ben ik het niet mee eens. Ja, Nederland kan van Vlaanderen leren. Alleen niet op die punten. Sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg zijn allen beter in Nederland dan in Vlaanderen. Mensen die het tegendeel beweren weten niet hoe het zit, en gaan mee met de doemverhalen in de media.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be