![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En daarna zal men zeggen dat Israel nog meer gebied moet opgeven, tot het volledig verdwenen is.
|
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
U vergist zich. Jordanië annexeerde de West Bank formeel in 1950. Van dan af aan vormde het één staat met het vroegere Transjordanië. Formeel gaf Jordanië zijn souvereiniteit over de West Bank trouwens pas in 1999 op. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U weet net als iedereen dat israel niet in staat is om zich terug te trekken op de internationaal aanvaarde grenzen, dat laten de extremen binnen israel zelf nooit toe. U weet net als ik en uit de beelden van de beperkte ontruiming van de Gaza dat zionistische kolonisten even radicaal zijn als hamasmilitanten. En het betrof hier dan nog een beperkte ontruiming, van godsienstig minder beladen land, en economisch verwaarloosbaar. De westbank krijgt niemand binnen israel op democratische wijze ontruimd. Israel heeft er dus alle baat bij om ieder incident uit te vergroten en telkens opnieuw te beginnen, zodanig dat het ultieme punt der waarheid, nooit komt. Ik dacht dat dit ondertussen duidelijk was voor iedereen, maar blijkbaar vergis ik mij, als ik de commentaren hier lees. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Israel heeft reeds tot tweemaal toe in de feiten bewezen dat het bereid is zich terug te trekken uit een gebied en nederzettingen op te geven. In het geval van de Sinai was de respons van Egypte positief. In het geval van Gaza helaas niet. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hem wel over ALLE gebieden buiten de internationaal erkende grenzen. Wanneer heeft israel gezegd dat ze daartoe bereid zijn ? Waarom is die muur dan nog op bezet gebied geplaatst ? |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() geloof jij in de nederzettingen? Zijn dat duurzame tekenen van "Jodendom"?
Ik vind die persoonlijk het tegengestelde van een eigen moderne staat uitbouwen. (vraag staat eigenlijk los van uw quote)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 14 januari 2009 om 12:16. |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik uwe grond inpik, en na jarenlang conflict geef ik u ergens een paar m² terug, waar je maar iets kunt meed oen, mits mijn toelating, die ik ten allen tijde weer kan intrekken. Ben ik dan de goeie, wiens feitelijke goodwil genegeerd wordt? Of ben ik nog steeds de dief van de rest van uwe grond? en de feitelijke beheerder van het stuk dat ik teruggegeven heb. Dat is discussieren over feiten |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
De Palestijnen zijn echter wel maar begonnen met na te denken over een nieuw Palestina naast een erkend Israël vanaf jaren 60. Op die manier is Israël in feite alleen maar groter geworden. Dat is 20 jaar van enkel en alleen hardnekkig verzet en strijd. En in een strijd gebeuren er verfoeilijke zaken. Overal ter wereld is er gebieds- en eigendomsverlies dat als normaal wordt beschouwd. (beste voorbeeld: Pruisen is volledig verdwenen)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 14 januari 2009 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, eerder in nachtmerries.
Sprookjes lopen ook fataal af voor de slechterikken, dus einde van het conflict, bij gebrek aan partijen. Gezocht : nieuwe bewoners voor de regio, liefst verdraagzaam, ruimdenkend, en open voor andere religies, meningen, ...... Mensen die zich verheven voelen boven anderen, gelieve zich te onthouden. |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() We hebben juist mensen nodig die verheven zijn aan beide kanten. verheven boven de kortzichtige waanzin.
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze "te laat reageren", is geen reden waarom ze ongelijk zouden hebben.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Sommige Joden zijn echt heerlijke mensen, heb ik dat hier al eens gezegd?
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Misschien had de legendarische Arnaud Amaury het bij het rechte einde: "Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens."
Atoombommetje op Israël/Palestina en aan de overlevende mutantjes zie je niet meer aan of het joden of moslims zijn.
#99 |
Minister-President
|
![]() Niet ernstig nemen AUB (ik heb trouwens geen atoombom).
#100 |
|
![]() Mmm iets voor mijn wijlen grootvader. Die vond ook dat het gebied te veel op het nieuws kwam.