![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik ga me niet verliezen in een discussie over subjectieve waarnemingen inzake 'spetterend' etc. Ik hou me bij de feiten: een kleine zaal raakt snel vol én licht verhit..... Citaat:
Splitsing als strijdpunt 'behouden' doch er niet mee naar de verkiezingen trekken. Voor die politieke taktiek bestaat vooralsnog geen naam. Misschien een licht provocatief prentje om te laten aanvoelen hoe ik erover denk? ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Je snapt waarschijnlijk wel dat dit me nog dienstig kan zijn? ![]() Citaat:
Post factum wordt er steevast een strofe bijgevoegd. De exacte tekst ken ik niet, doch ik meen me vaag iets te herinneren van:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Moge de CD&V-god dit verhoeden..... Citaat:
Sorry hoor, maar op deze 'marriage' blijft zelfs het etiket 'raison' niet echt fameus kleven. 8) Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zoals Herman Van Rompuy zegt: "Ik ben nog nooit opgebeld door de Kardinaal"
![]() |
#84 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kun je maar es beton gebruiken in het vervolg. Als fundament veel steviger om op te bouwen!
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Maar laten we even vergelijken: De N-VA haalde 1000 mensen naar een uithoek van Vlaanderen. Regeringspartij Spirit kreeg er een goede 200 bijeen, trek daar de kabinetsmedewerkers van af en we zitten nog lager... Het VLD-Congres op een "afgeladen" Heizel, waar de media voor storm liepen en het een "alles of niets"-zaak leek, ontving zo'n 1800 deelnemers. Na de bewuste stemming zakte dat aantal zelfs in naar 2-�* 300, zodat ze het congres moesten schorsen... |
||
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had het Vlaams Blok hetzelfde gedaan, het kot zou te klein geweest zijn. Je hebt wel gelijk dat 1000 man op een congres niet niks is. Ik was in Gent aanwezig en weet best hoe het voelt als je met zoveel in een zaal zit die maar net groot genoeg is voor al die mensen. Als het echter niet genoeg oplevert om de 5% kiesdrempel te halen mogen er nog vijf zalen hebben volgezeten, vandaag vormen jullie een kartel met belgicisten. Punt. Maak jullie zelf wijs zoveel jullie willen, ik stem voor geen goud op belgicisten. Ook niet als ze N-VA-ers op hun lijsten zetten.
![]() |
#87 |
|
![]() CD&V is geen belgicistische partij.
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een stem voor de N-VA'ers op de kartellijst, daar help je de N-VA'ers mee, niet de CD&V'ers. Het stemmenaantal zal dan natuurlijk de lucht wel ingaan, maar dat neem je er dan maar bij. Tenzij je de VLD en SP.A-Spirit nog altijd vlaamsgezinder vindt dan CD&V... En maak je niet de hemeltergende fout om alle CD&V'ers te bestempelen als belgiscisten? Ik heb zo'n vermoeden van wel...
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Separatisme, en ik nuanceer, daar hebben niet al te veel katten oren naar. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() Ik verwijs daarbij enkel naar de verstarde politici in België.
En er is een verschil, beste Supe®Staaf, tussen separatisme en streven naar een land dat draait. Open je ogen, zolang de constructie 'België' bestaat, kan geen enkele tak van onze samenleving optimal functioneren (en dat door de dominante rol van onze Waalse zuiderburen).
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we weten ook wat er met de Vlaamsgezinden in de CD&V gebeurde en gebeurt. Ik hoorde een paar jaar geleden Vanden Brande het BELGISCH confederalisme bepleiten. Het was identiek dezelfde argumentatie die de Vlaams-nationalisten gebruiken om hun onafhankelijk Vlaanderen te verdedigen. Dat vertelde ik hem tijdens het debat dat daarop volgde ook. Zijn excuus-truus om toch maar België te kunnen behouden was echter dat Europa niet akkoord zou gaan met een onafhankelijk Vlaanderen. Ga met zo'n soort 'Vlamingen' naar den oorlog. Het zijn en het blijven tjeven anders kozen ze wel voor een andere partij.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#97 |
Schepen
|
![]() Voor de 225487e keer het CD&V-standpunt :
In de toekomst moet de huidige redenering worden omgedraaid: nu is alles federaal en zijn er een beperkt aantal zaken Vlaamse materie. CD&V wil uitgaan van een confederaal model: dit wil zeggen dat de gemeenschappen over alles bevoegd worden behalve over die zaken die echt moeilijk te 'splitsen' zijn. Wie heeft er bijvoorbeeld belang bij een Vlaams en een Waals leger????? Ik begrijp dat de Blok-kiezers op dit forum er alles aandoen om het monopolie van het 'Vlaamse gedachtengoed' naar zich toe te trekken maar dit is uiteraard niet correct. |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#99 |
Schepen
|
![]() Indien de excessen langs Waalse kant worden aangepakt zoals in Vlaanderen denk ik niet dat een meerderheid van de Vlamingen daar echt zit om te schreeuwen.
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Yves Leterme mag geloven zullen die excessen niet al te hard aangepakt worden.
![]() Ik zie wel dat de CD&V al heel snel zijn invloed op de Vlaams-nationalisten van de N-VA heeft laten gelden. ![]()