![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als mij iets niet interesseert lees ik het niet en ga ik zeker een commentaar posten.
De commentaar: "het interesseert me niet" is volgens mij verboden op dit forum wegens totaal off topic.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwanger worden is niet hetzelfde als tienermoeder worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://users.telenet.be/michel.vanhalme/nonfic311.htm In de late middeleeuwen was dit voor de vrouw echter 23 jaar en voor de man 25 jaar. http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou bijvoorbeeld wettelijk kunnen stellen VANAF 14 jaar een leeftijsverschil van twee jaar te hanteren, VANAF 16 jaar een van drie jaar en en vanaf achttien EN OUDER de leeftijdsverschillen laten vervallen. Ondertussen is het natuurlijk ook wel zo dat die leeftijdsgrens van 16 enkel van belang is in geval van dwang en/of misbruik. Ik denk niet dat een tienerkoppeltje van 14 en 16 het aan de grote klok gaan hangen (ook niet tegen hun ouders Alice!) dat ze aan het experimenteren zijn ! En uiteraard is het wèl aan de ouders om hun kinderen goed in te lichten en hen de nodige voorbehoedsmiddelen aan te reiken. Of denkt iemand nog dat een koppeltje dat meent er "klaar" voor te zijn, dit gaat op de lange baan schuiven omdat Miet Smet een wet heeft gestemd waardoor ze beiden 16 moeten zijn alvorens sex te hebben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 april 2009 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 26 april 2009 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen hebben geen rechtspersoonlijkheid: dat zijn de ouders. Indien de ouders geen weet hebben dat hun kinderen worden misbruikt, kunnen ze geen klacht neerleggen. Kinderen onder elkaar kunnen mekaar (mits beperking van de leeftijdsverschillen) ook niet misbruiken (ok er zijn uitzonderingen). Maar indien U de wet gaat versoepelen, dan heeft men geen mogelijkheid meer ALS OUDER (en d�*�*r gaat het hem over) om misbruiken aan te klagen. Zelfs als je als ouder vindt dat je zoontje geen sex mag hebben met het buurbmeisje (ja hoor,ik draai het standaard probleem even om) dan nog zal je niet geneigd zijn om dit aan te geven als je aanvoelt dat beiden een kalverliefde hebben, maar ik kan me best voorstellen dat je dit anders gaat bezien als je 50 jarige buurvrouw even een "nummertje" wil maken met je uit de kluiten gewassen twaalfjarige zoon. Soms is het nodig om ook mannen even de noodzaak van leeftijdsbeperkingen te laten zien! hé Alice! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerst beweer je dat kinderen mekaar misbruiken, dan beweer je dat (effektief) elke vorm van gedwongen sex sowieso kan aangeklaagd worden, en dan beweer je dat de leeftijd van 16 omlaag moet omdat dertien jarigen ook wel sex willen? ik wil enkel verduidelijken dat indien de sex niet gedwongen is, er geen klachten zullen volgen. Ook NU niet. En inderdaad je zal maar bekrompen ouders van een 15 jarig lief hebben. klopt. daarom vind ik dat de leeftijd wel naar beneden mag mèt beperking van leeftijdsverschil. Dat maakt dan wel dat je 15jarig lief ook niet met iemand van 20 kan sex hebben als haar ouders het niet willen! je kan die dingen nooit in een vaste vorm gieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ouders hebben bitter weinig te willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() right! en kinderen kunnen ook wel voor zichzelf zorgen dan!
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wou dat het anders was lol
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij eigent jezelf dus rechten toe om een moreel pakket toe te eigenen aan je kind, gewoon omdat je instaat voor de materiele kosten? Begin dan niet aan kinderen, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar geen zorgen, ik geniet meer van haar baby zijn ![]() Bleef het maar altijd zo'n klein pettotje he ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ouderschap is klaarstaan voor je kind, het begeleiden, het stimuleren, het voeden, kleden, wassen enz. Maar opvoeden is meer dan dat, opvoeden betekent eveneens morele waarden meegeven. Het is onmogelijk dit niet te doen, want ouders zijn geen robots maar mensen, en mensen zijn emotioneel en hebben hun eigen waarden en normen, waarnaar ze leven, of trachten te leven. Uiteindelijk vindt iedereen zijn of haar morele waarden de beste (ook al zal men het niet direct toegeven of zelfs maar beseffen), dus vanuit zowel rationeel als emotioneel standpunt is het begrijpelijk dat ouders morele waarden meegeven aan hun kinderen, zowel bewust als onbewust. Ik zie het probleem niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou niet van sommige morele waarden. Die van een carapilsproleet of een neonazi bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook niet, maar in deze discussie ga ik er van uit dat we het niet hebben over de werkelijk compleet verfoeibare "morele waarden" van tuig van de richel.
|
![]() |
![]() |