![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ofwel op het VB stemmen, dat is ook goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Keihard werken? Bedienden? Wanneer? Voor of na dat ze gaan lunchen?
Laatst gewijzigd door HAMC : 19 januari 2009 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Het probleem is dat er te weinig (belastingbetalende) rijke mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En middenklasse die zijn belastingen juist zou betalen zou al wonderen doen....
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() in een eerlijke maatschappij is geld niet nodig. Daaruit kan je concluderen dat alle lonen excessief zijn.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
ik heb het over het algemeen dat iedereen (dus ik ook) wat meer zouden mogen afgeven aan de werklozen/lage lonen.. Das precies vreemd om te horen eh, van iemand die OOK goed verdiend? ![]()
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Waarom niet?
gij moest eens in een arm lang geboren zijn, ge zou wel anders piepen Mensen zoals gij verdienen gewoon niet om in zo'n welvarend land te leven ![]()
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Waarom moet iemand VEEL meer verdienen als een ander?
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er nog altijd geldmaniakken gelijk u die niet zo zijn Een rede te meer om een maximumNETTOloon te bekomen. al wat er over komt wordt gespendeerd om de lage lonen en de werkzoekende bij te vullen
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoe zielig kan je zijn ![]()
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik ben nu zo een 27 jaar lang ondernemer, vroeger werkte ik 14 tot 16 uur per dag en dit 7 op de 7, ik heb zelfs mijn kinderen niet zien opgroeien.
Nu ik 52 ben, ben ik lui geworden, verschrikkelijk lui. Ik verdien mijn brood nog hoor maar laat zeker alle dagen van de maand een 100€ netto liggen omdat ik het niet meer zie zitten de baan op te gaan en liever bij mijn dochtertje van 3 ben (nakomertje oudste is 28). Dat is natuurlijk mijn keuze zoals het uw keuze is om 1100€ per maand te verdienen als verpleger, huishoudhulp enz. Waarom heeft u nooit initiatief genomen om bv zelfstandige verpleger te worden? Als u die job uit een gevoel van idiologie doet hoeft u niet te klagen. Als u gekozen heeft voor een onderbetaalde vaste betrekking, was dat uw keuze. Nu u ouder wordt en te weinig verdiend, hebt u spijt van uw beslissing gemaakt in uw jeugd, maar veroordeel daarom toch niet de veelverdieners. Persoonlijk vind ik u onderbetaald en mag een verplegersloon verdubbelen, die mensen kunnen niet genoeg betaald worden. Maar geloof me vrij, ik betaal alle maanden iemand zijn leefloon hoor (het kunnen er ook 2 zijn) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is dat dan weer net een brug te ver, om uit eigen beweging iets te geven, en verwacht je dat eerst anderen hun zakken leeg geklopt worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Dat is geen antwoord...
Ik zorg voor mezelf, mijn gezin, mijn familie en mijn naasten. Moest iedereen dat al eens doen ipv naar de anderen te kijken om dat in hun plaats te doen, dan zou er al een pak minder miserie zijn. Waarom zou ik me uberhaupt dan nog iets moeten aantrekken van compleet wildvreemde mensen? Citaat:
Misschien moeten al die mensen die in jouw ogen het niet waard zijn om hier te leven omdat ze het aandurven "nee" te zeggen tegen jouw populistisch "laat ons nog wat meer afluizen van zij die meer dan onszelf verdienen"-gezwets, het effectief maar eens afbollen en hun inkomsten (en dus ook bijdragen) hier volledig weghalen. Hoe jouw balans er dan zal uitzien, laat ik je raden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Niet echt; mijn genen zijn niet bepaald dezelfde als jouw genen. Dat alleen al maakt ons ongelijk.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogal doorzichtige poging tot sfeerschepping, als d�*t je argument is... Als je als mens de keuze hebt tussen twee jobs die je graag doet en die beiden evenveel verdienen, dan zal je de job nemen die het minst zwaar is. Je kan dat gaan ontkennen, maar veel verder ga je daar niet mee komen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |